![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gaan vissen?
Ikke: sport, lezen en muziek. Maar dat doe ik altijd. Zou daar al onderzoek naar gedaan zijn, wat mensen doen tegen dreigende depressies? Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2010 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je kan ook preventief zelfmoord plegen.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Duvel.
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() niets ...
Gewoon ondergaan ... en ... ![]() ![]() Maar mocht ik proberen 1. geen drank 2. perspectieven zoeken 3. sporten 4. structuur (her)installeren 5. relativeren. 6. vrienden opzoeken. 7. als 't goe weer is aan mijne vijver zitten en luisteren naar het watervalleke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() das een goeke
![]() on topic Niets, nooit een depressie gehad. ![]() Laatst gewijzigd door nubian : 3 juni 2010 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou er een verband zijn tussen minder depressies en dansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er in zwelgen!
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soit, 't was een graptjen eh sies. Desalniettemin is het wel w�*�*r natuurlijk. Bij naderende depressies en ander onheil kun je verschillende dingen doen. Je kan wegvluchten door bijv. preventief zelfmoord te plegen (als het zo je 35e depressie is die je ziet aankomen kan ik me voorstellen dat je zoiets overweegt), je kan in een hoekske gaan zitten en wachten tot het over u komt, of je kan proberen de depressie de laan uit te sturen. Ik denk dat niemand er iets aan heeft als een psycholoog of een andere consulent er alles aan doet om opties 1 en 2 dood te zwijgen en de persoon richting optie 3 te pushen. Keuzes overlopen en de persoon zijn eigen keuze laten maken lijkt me iets beter, iets anders is trouwens existentieel niet mogelijk. Je kan iemand laten colloqueren maar dan kan de persoon nog steeds de keuze maken om te sterven (ook al leeft het lichaam misschien door). Preventief zelfmoord plegen (letterlijk of figuurlijk) is trouwens zeer effectief tegen �*lles dat kan misgaan. Je mist dan wel nogal veel natuurlijk. Overigens moet je geen schrik hebben ooit bij mij in consultatie te komen, ik doe die dingen niet en zal ze ook nooit doen. Ik beschouw mezelf eerder als ervaringsdeskundige in depressies en (preventieve) zelfmoordneigingen dan als iemand die dat eens bij een ander gaat oplossen. Vanuit dat standpunt lijkt het me bijzonder dodelijk als zelfmoord al op voorhand doodgehouden wordt.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je 't zo goed vindt, doe gerust. Een goed voorbeeld stimuleert iedereen. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2010 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(daar krijgen dan weer anderen depressies van) Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2010 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Niet te zat, hé...
![]() Ik hou het op BBQ, dan gaat de depressie (als er eentje is) in rook op.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat veel mensen forumslaafjes worden tegen dreigende depressies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon ondergaan.
Heb er reeds 3 zware gehad. Geen drank. Veel buiten komen. Vrienden opzoeken. En verder : wachten tot het voorbij is. Vooral geen pillen. Ze stellen het alleen allemaal gewoon uit. Sport kan ook helpen. Zeggen ze. Maar op zulke momenten heb ik daar absoluut geen zin in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik ben ne keer naar het zuiden vertrokken voor zeven jaar tegen een dreigende depressie, maar die dreigde direct terug te keren toen ik moest terugkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog niet echt gehad, maar op een mindere dag doet een stevige wandeling me deugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Trazolan
Prozacc en vooral weigeren te praten met de schrink Laatst gewijzigd door Anna List : 4 juni 2010 om 09:55. |
![]() |
![]() |