![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, ok ... draai of keer het gelijk je wil ... we zullen moeten inleveren.
Hoeveel ben je bereid af te staan in ruil voor een gezonde economie in Vlaanderen? Ikzelf ... awel .. ik ben bereid 100 euro per maand minder te verdienen op voorwaarde dat de huishuren 10 procent (verplicht) dalen en dat de energie en de telefoon ook 10 procent (ook verplicht) naar beneden gaat en dit alles de eerste vijf jaar niet meer stijgt. Fair genoeg? btw .. ik huur zelf geen huis ... |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Het geld naar de voetbal
Laatst gewijzigd door Dregon : 2 juni 2010 om 22:53. |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, liever niets inleveren he man ...
Maar als we dan toch moeten inleveren, doe het niet via nieuwe opgelegde taksen zoals ze willen doen met die zonnepanelen. Enfin, ik vind nu ook wel dat we beter op de sociale zekerheid besparen dan op het onderwijs he!
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat de gemiddelde Vlaming nu niet moet komen janken dat hij moet inleveren.
Een generatie lang heeft hij elke twee jaar gekozen voor partijen die de grootste staatschuld, de laagste pensioenen en de laagste uitkeringen hebben veroorzaakt. Ondertussen werd hun land ingepikt, hun democratische rechten verkracht en werd deze gemiddelde Vlaming omsingeld door 15% armen waar hij niet langs kon kijken. Dat ze nu niet komen zeiken van "wir haben es nicht gewusst" hé...neen... in tegendeel laat de gemiddelde Vlaming nu maar bloeden voor het onheil dat hij over zijn eigen volk heeft afgeroepen en bij elke verkiezing (het enige en unieke ogenblik om de dingen te veranderen en zich te ontdoen van hun parasiterende establishment) met zelfvernietigende koppigheid heeft bevestigd.
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heeft de gemiddelde Vlaming daar nu echt schuld aan door "verkeerd" te stemmen? Da's dan toch een hele straffe uitspraak vind ik. Bestaat er dan zo iets als een "standaardpartij" die garandeert deze teloorgang niet in zijn vaandel te dragen? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Werkenden en ondernemingen niks laten inleveren, zij zijn de motor van onze economie.
Er is veel waarop bespaard kan worden, laten we beginnen met het overheidsapparaat. |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zullen drastisch in de transfers moeten snoeien...
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is moeilijk te begrijpen dat gans die klucht blijft verder gaan. Wallonië is in feiten een spilzieke, dominerende vrouw, waarmee we getrouw zijn. Dat grapje is goed voor effen, maar op een bepaald moment zal de echtscheiding er ook van komen. Net zoals in een huwelijk, is het geven & nemen. Als men geen balans vind, dan loopt het fout. In feiten zijn we nu in de echtscheiding procedure gekomen. Het verdelen van de goederen. Maar jammer genoeg heeft de tegenpartij niet door, dat het gedaan is met het liedje, en blijft kwistig vasthouden aan de positie. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt hoog tijd voor een wegenvignet, gekombineerd met een verlaging van de verkeersbelasting; in afwachting van een slimmer rekeningrijden.
Was de Waalse regering enige maanden geleden daar trouwens niet voor ? De Vlaamse regering was al langer voorstander, maar natuurlijk, zolang de franstaligen niet meewillen, lukt er niets in dit land (en dan steekt men het maar op de samenwerking met de Nederlanders ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als we dan toch zo'n beeldspraak moeten gebruiken, maak van Vlaanderen dan maar de onderdanige, slaafse en huilerige domme trien, en van Franstalig België de bazige, lompe, luie en aan drank en gokken verslaafde bullebak van een vent. Ik hoop oprecht dat het domme wijf 'Moeder Vlaanderen' nu eindelijk eens haar dreigement waarmaakt, haar koffers pakt, en er vandoor gaat. Ze mag wat mij betreft daarbij de voordeur eens goed laten knallen, zodat de zatladder in z'n sofa wakker schrikt, en met z'n groot bakkes op de grond smakt. Als-ie daarbij een paar tanden kwijtspeelt, is dat mooi meegenomen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Is alles nu werkelijk enkel de schuld van de Walen? Zijn de huishuren dan werkelijk niet te hoog? Is de aardgas, de electriciteit, het water, de telefoon, internet, de televisie niet te duur? Voor mijn part bij wet naar beneden met die kosten en wat men uitspaart hiermee de staatsschuld zo vlug mogelijk afbetalen.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat voldoende is het land uit de shit te halen is dan de logische vraag. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo is 't, een nuloperatie voor de meeste mensen. Echter een extra inkomen voor de staat en het geld gehaald waar het te duur is voor de burger (huishuur, elektriek, aardgas, ...)
|
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() heb juist naar en debat gekeken en ik vind da maar zwak dat zoveel partijen dingen zegen "wij komen me ten voorstel op tafel waar en da da gaan doen " maar zeggen nooit hoe alsof ze kunnen dat gewoon is toveren omdat ze da gezegd hebben!
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar er zijn ook relatief arme eigenaars die een sociale woning gekocht hebben en eigenlijk nog maar net konden rondkomen. Petroleumprodukten duurder maken is ook geen optie omdat je daar de economie nog zwaarder mee belast. Ik zou de grote vermogens aanpakken, en natuurlijk Electrabel/Suez. Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 juni 2010 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() leuke en bovenal correcte beeldspraak.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze eerst maar eens leren die enorme bergen geld degelijk te beheren en efficiënt in te zetten ipv nog diepere putten te graven. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de transfers naar de banken, wil je zeggen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lever helemaal niks in aangezien ik nu al een disproportioneel groot aandeel lever in vergelijking met anderen. Fiscale fraude bestrijden, participatiegraad omhoog, transfers stoppen, overhevelen van sociale zekerheid naar de regios, misbruiken van de sociale zekerheid door ziekenhuizen bestrijden. Allemaal maatregelen die de werkmens niet zullen treffen en die ons miljarden kunnen opleveren. De broeksriem dient dus helemaal niet aangehaald te worden door de particulier.
|
![]() |