![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://majorityrights.com/index.php/...wave_in_sweden
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 3 juni 2010 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is echt wel walgelijk dat deze feiten gebeuren , nog walgelijker is het om het voor te stellen alsof het actueel is , wat je nu aanbrengt is van 2005 ... ??? Ik stel er mij dan ook vragen bij waarom je er nu over begint ? Je kan nu zo goed over dutroux en consoorten beginnen zeveren .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister-President
|
![]() Wisord is dit dan recent genoeg voor jou? http://islamineurope.blogspot.com/20...ls-become.html Oorspronkelijke bron vind je daar onderaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja en die 1 reactie is van u zeker ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Ik ben zelf eens gaan zoeken naar de verkrachtingen in Zweden , want het lijkt er volgens de forummers hier op alsof heel zweden zijn haar zwart verft uit angst om verkracht te worden ... de recenste was deze
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Uw niveau is wederom beschamend. U zaagt dat de artikels in dit topic niet actueel zijn dus ik haal een recent artikel aan. Ik doe zelfs de moeite om het artikel in het Engels te zoeken zodat u het kan lezen. Nu begint u te zagen dat het blog met de vertaling etc. maar 1 reactie heeft? Bent u werkelijk niet in staat om een inhoudelijke reactie te geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beschamend is wat u hier tracht te doen ... u predikt alsof elke allochtoon een potentiele verkrachter is en spreekt naieve mensen angst in. Mijn dikke teen heeft meer inhoud dan uw schrijfsels... Laatst gewijzigd door Wisord : 3 juni 2010 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Misschien omdat het, in lijn met de immigratie, nog steeds stijgt en zéér onrustbarende proporties begint aan te nemen? Omdat het tijd wordt te handelen, het fenomeen bij naam te noemen en de schuldigen HARD aan te pakken? Omdat het zich ook bij de Noorderburen afspeelt? Omdat het verkiezingen is ? Redenen genoeg voor jou? Laatst gewijzigd door Cdude : 3 juni 2010 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die onrustbarende proporties zitten veeleer in de opkomst van oude kranteknipsels... en idd dat is waarschijnlijk omdat het verkiezingen zijn .. ![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 3 juni 2010 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daar is niets onrustbarend aan.
Het kan nooit kwaad om mensen nog is met hun neus op de feiten te drukken vlak voor de verkiezingen. Men doet dit in de hoop struisvogeltypes zoals jij wakker te schudden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat de Vb ers zo geen geestig pak dragen ...http://www.youtube.com/watch?v=MgPjO1IRm4g&NR=1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Verbazend maar waar .... ![]() ![]() Maar even serieus , het VB heeft meer overeenkomsten met de KKK , de voorman van KKK david duke heeft zelfs al bij prominente VBers verbleven . Laatst gewijzigd door Wisord : 3 juni 2010 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsof een artikel van 2005 mensen gaat wakker schudden ???? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn mening bijvoorbeeld is dat dit probleem deels komt door populistische partijen die angst aanwakkeren, deels door extremistische organisaties zoals Sharia4UK die haat tegen autochtonen promoten en deels door culturele verschillen. Door de cultuurverschillen interpreteren we gedrag, kledingsstijlen etc anders. Sommigen zullen een bepaalde kledingsstijl als provocerend beschouwen doordat in hun cultuur kledij veel meer bedekkend is. Het is dan belangrijk om hen te leren dat dit niet zo in elke cultuur is en hoe hiermee om te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat heeft dit alles te maken met het probleem te maken "verkrachtingen "en wat voor oplossing stelt u voor ? Het gezever over kledingstijlen heeft geen belang want de allochtonen zijn hier nu al van 3de generatie en langer .... Cultuurverschillen daar ben ik het mee eens , maar de cultuurverschillen vormen geen probleem . Het zijn enerzijds crimi's die het probleem vormen en anderzijds rechtse klo***akken die deze crimi's in de verf zetten en laten uitschijnen dat ze allemaal zo zijn . En de rechtse oenen trappen daar natuurlijk in . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister-President
|
![]() Het heeft er naar mijn mening alles mee te maken. We hebben hier niet met 1 specifiek probleem te maken maar eerder met een combinatie van factoren. Ik geloof dus ook niet in 1 wonderoplossing zoals sommigen voorstellen. Het is een combinatie van veel factoren en dus moeten er veel oplossingen komen. Het belangrijkste is dat we eerst een zicht krijgen op de concrete oorzaken en de omvang van het probleem voor we effectieve oplossingen kunnen bedenken. Vooralleer ik daar op terug kom ga ik eerst even reageren op de andere elementen uit uw post.
De kledingsstijl is juist wel belangrijk in dit gegeven. Kledingsstijl is een onderdeel van de non-verbale communicatie van een persoon. Er zijn enkele zaken die in quasi elke cultuur hetzelfde uit en interpreteert zoals de 6 basisemoties (woede, angst, vreugde, verdriet, afschuw, verrassing) maar voor de rest zijn er kleine tot zeer grote verschillen in de interpretatie van non-verbale communicatie. Een verkeerde interpretatie van deze non-verbale communicatie kan dus grote problemen veroorzaken door de communicatiemisverstanden. Deze jongeren kunnen dus de kledij van vrouwen op een compleet verkeerde manier interpreteren. Ik vrees dat u het belang van cultuur scromelijk onderschat. Door cultuurverschillen kan men al dan niet vlot integreren. Een gebrek aan integratie kan een zwakke socio-economische situatie veroorzaken. Zoals u vast weet heeft dat al een weerslag op het gedrag, koppel die situatie dus aan een bepaald maatschappijbeeld, genderrollen,... en dan heeft dit een niet te onderschatten weerslag op iemands gedrag. Een concreet voorbeeld zijn bijvoorbeeld de Mohammed cartoons. In onze cultuur zijn spotprenten, ook met religie alhoewel niet door iedereen aanvaard geen marginaal phenomeen. In een islamitische cultuur zijn zulke zaken dan weer eerder ondenkbaar zoals u vast wel hebt gemerkt door recente gebeurtenissen. Ik denk hier bijvoorbeeld aan de South Park bedreigingen, de verstoorde lezing van "Allah is dood, lang leve God",... Ik zou sterke aanhalingstekens plaatsen rond de generaties. Deze geven doorgaans een slecht beeld van het subject. Men kan al van de 1ste generatie na een paar jaar goed geïntegreerd zijn of nog steeds niet na 5 generaties (eerder uitzonderlijk vermoed ik maar goed). In welke mate kunnen we spreken van generaties als men de bruid/bruidegom uit een ander land haalt? In welke mate kunnen we van generaties en integratie spreken door ghetto-vorming en concentratiescholen? Hier ligt voor mij een van de oorzaken en de oplossingen, niet enkel van dit phenomeen maar van radicalisme zowel bij allochtonen als extreem rechts. Door segregatie is er een te beperkte interactie tussen verschillende bevolkingsgroepen. Hierdoor krijgt men een vertekend beeld van de andere groep en weet men niet hoe met de anderen te interageren. Het gebrek aan kennis en acceptatie van de andere zijn non-verbale communicatie is hier een voorbeeld van. Voorts moeten we meer vraagtekens durven stellen bij zowel onze eigen opvattingen "Wat is nu vrijheid van religie" als wat we aanvaarden van migranten. Een slecht beleid op vlak van migratie en integratie heeft mede de problemen met sommige allochtonen in de hand gewerkt. Ik ben dus van mening dat we concentratiescholen, concentratiewijken,... in de mate van het mogelijke moeten tegengaan. Dit is slechts een deel van het probleem en is zeker niet makkelijk om uit te voeren maar wel belangrijk. Je kan moeilijk mensen verbieden ergens te wonen maar een goed beleid op vlak van sociale woningen, huisvestigingsmaatschappijen,... kan wel helpen. Zonder interactie gaan steeds meer mensen wegvluchten en komt er gewoon meer segregatie. Mijn mening hierover wordt ondersteund doordat, zoals het artikel aanhaalt, dit phenomeen (vooral) voorkomt in concentratiewijken. Voorts maan ik u aan om voorzichtig te zijn met uw uitspraken. "Rechtste kl***zakken" is een uitspraak die zeer kort door de bocht gaat. Rechts zijn is niet hetzelfde als racistisch zijn en is een beeld dat spijtig genoeg in de hand gewerkt wordt door het Vlaams Belang. Voorts is dat niet geheel de schuld van het VB maar evenzeer van (extreem)links die jarenlang de problemen praktisch geheel ontkend heeft. Vele landen hebben een uiterst zwak integratiebeleid, we zouden nog veel kunnen leren van bvb. Australië. |
![]() |
![]() |