Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 09:36   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik heb je dit al gevraagd en je bent me nog het antwoord schuldig: toon me eens 1 kaart waar brussel "vlaamse grond" is .

Komende van jou is dat heel grappig.
Zever maar zoveel je wil over oude landkaarten vriend.

Brussel ligt in Vlaanderen, ze is de Vlaamse hoofdstad en gaat nergens heen.

Leg anders even duidelijk uit waarom de Vlaamse hoofdstad niet in Vlaanderen ligt.

Ik ben zeer benieuwd.
Oud 3 juni 2010, 09:37   #82
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregon Bekijk bericht
Wat je niet beseft is dat het niet nodig is dat ze vernederlansen laat ze frans spreken en naargelang de jaren zult ge zien dat da geleidelijk aan gaat komen als de rest van u land nederlands spreekt waarom jij niet? maar zoals ik al zij ze mogen brussel hebben (maar de corridor niet)
In brussel word er echter amper nederlands gesproken, er zal dus geen socialogische druk zijn. daarnaast hebben de franstaligen in belgie al genoeg bewezen dat hun onwil om aan te passen enorm is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:37   #83
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen het brusselse parlement
Ja welke keuze hebben ze ? en soort Vaticaans stad? brussel kan niet op zijne alleen draaien
Dregon is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:38   #84
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
In brussel word er echter amper nederlands gesproken, er zal dus geen socialogische druk zijn. daarnaast hebben de franstaligen in belgie al genoeg bewezen dat hun onwil om aan te passen enorm is.
en ze mogen die omwil voortzetten alleen niet verspreiden
Dregon is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:38   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt allemaal niets uit al spreekt er in heel Brussel niemand nog een woord nederlands.

Ze zullen zich voegen naar de Vlaamse wetgeving.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 juni 2010 om 09:39.
Xenophon is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:42   #86
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Waarop de Brusselaars separatist worden. Ik kan het hen niet eens kwalijk nemen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:42   #87
grhluna
Burgemeester

Standaard

ja dat is eigenlijk wel jammer als ik nog eens in mijn geboorteplaats ben
dan zie ik geen enkele of zeer weinig echte brusselaars meer
die sterven gewoon uit
dan moet ik frans spreken alhoewel ik niets heb tegen andere talen maar
waar is het vlaams nog in brussel inderdaad
grhluna is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:42   #88
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zever maar zoveel je wil over oude landkaarten vriend.
Ach zo kan iedereen nog eens je leugens zien.

Citaat:
Brussel ligt in Vlaanderen, ze is de Vlaamse hoofdstad en gaat nergens heen.
Ja brussel is omgeven door vlaanderen en je kan ze idd moeilijk verhuizen. Maakt niks uit hoor, je beseft toch dat binnen een EU dit van geen tel is?

Citaat:
Leg anders even duidelijk uit waarom de Vlaamse hoofdstad niet in Vlaanderen ligt.

Ik ben zeer benieuwd.
Dat moet je aan de partijen die ooit de vlaamse hoofdstad buiten vlaanderen gelegd hebben vragen.

Hier is een leuke tekst van onze welbekende maddens :

http://www.vvb.org/extra/401/8_brussel_maddens_kdr.doc

‘Een keuze voor Brussel als hoofdstad komt op hetzelfde neer als een keuze voor geen hoofdstad.’ touche zou ik zeggen.

Waarschijnlijk zal je de tekst niet lezen het komt neer op het volgende: voor politici was het makkelijker minder ver voor hen en minder last met de ambtenaren .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:43   #89
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregon Bekijk bericht
Ja welke keuze hebben ze ? en soort Vaticaans stad? brussel kan niet op zijne alleen draaien
Tuurlijk wel, als vlaanderen dat kan waarom brussel niet?

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:44   #90
k9

Standaard

Citaat:
Dat maakt allemaal niets uit al spreekt er in heel Brussel niemand nog een woord nederlands.

Ze zullen zich voegen naar de Vlaamse wetgeving.
Enkel voor het deel waar de vlaamse gemeenschap verantwoordelijk voor is. ALs de rest hebben die nul de botten te zeggen. Vlaanderen kan zeggen wat het wil brussel kan en zal dat simpelweg negeren en binnen de belgische structuur hebben ze daar 100% gelijk in. Wat zal je dan doen?

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:48   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel voor het deel waar de vlaamse gemeenschap verantwoordelijk voor is. ALs de rest hebben die nul de botten te zeggen. Vlaanderen kan zeggen wat het wil brussel kan en zal dat simpelweg negeren en binnen de belgische structuur hebben ze daar 100% gelijk in. Wat zal je dan doen?
Ik kan ze alleen maar zeggen van zoveel mogelijk uw raad op te volgen en de de klootzak uit te hangen nu het nog kan.

Belgie gaat niet blijven duren.
Oud 3 juni 2010, 09:52   #92
k9

Standaard

Citaat:
Ik kan ze alleen maar zeggen van zoveel mogelijk uw raad op te volgen en de de klootzak uit te hangen nu het nog kan.
Eingelijk zeg je nu dat vlaanderen niet beter dan imperialistisch wallonie moet zijn.
Citaat:
Belgie gaat niet blijven duren.
Weet ik echter veranderd dat niks, brussel wil dankzij mensen zoals jou niet bij vlaanderen komen ze willen zelfs amper met vlaanderen spreken.

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:54   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eingelijk zeg je nu dat vlaanderen niet beter dan imperialistisch wallonie moet zijn.

Weet ik echter veranderd dat niks, brussel wil dankzij mensen zoals jou niet bij vlaanderen komen ze willen zelfs amper met vlaanderen spreken.
Maakt allemaal niets uit. Brussel heeft de keuze simpelweg niet.
Oud 3 juni 2010, 09:55   #94
grhluna
Burgemeester

Standaard

ik denk dat onze politici beginnen geloven zijn dat ze romeinse heersers zijn
hahaha.
grhluna is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:59   #95
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Brussel is niet eens een stad. Het bestaat uit 19 baronieën, die het zo slecht met elkaar vinden, dat ze nog eens een eigen "regering" nodig hebben. De grootste fout van de Vlamingen was om dat ooit toe te staan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:02   #96
grhluna
Burgemeester

Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  dewever.jpg
Bekeken: 65
Grootte:  160,3 KB
ID: 68036
grhluna is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:10   #97
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel, als vlaanderen dat kan waarom brussel niet?
Brussel kan echt niet alleen overleven. En ze weten dat ook. Maar er is niks mis mee als ze zouden kiezen om met Wallonië een eenheid te maken. Grenzen bestaan niet meer in de EU, dus wat is het probleem als Brussel in het buitenland ligt? Een corridor krijgen ze NOOIT. Is voor niks nodig en ze hebben al genoeg Vlaamse grond ingepikt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:34   #98
k9

Standaard

Citaat:
Maakt allemaal niets uit. Brussel heeft de keuze simpelweg niet.
Hoe ga jij dan brussel stoppen om te kiezen? Dat ene puntje blijf je maar negeren: vlaanderen heeft NIKS te zeggen over het brusselse gewest.

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:36   #99
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Brussel kan echt niet alleen overleven. En ze weten dat ook.
Ze hebben de economie, het is voor de meeste brusselaars de logische keuze. Het enige wat ze mankeren is de administratie, net zoals vlaanderen, echter brussel heeft natuurlijk een voordeel dat de belgische daar al zit, simpler om die om te vormen dan voor vlaanderen om er 1 uit de grond te stampen.

Citaat:
Maar er is niks mis mee als ze zouden kiezen om met Wallonië een eenheid te maken. Grenzen bestaan niet meer in de EU, dus wat is het probleem als Brussel in het buitenland ligt? Een corridor krijgen ze NOOIT. Is voor niks nodig en ze hebben al genoeg Vlaamse grond ingepikt.
Dat zou een ramp voor brussel zijn, het waalse onderhoud zou enkel uit de zakken van brussel komen. nee brussel is veel beter alleen.

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:36   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ga jij dan brussel stoppen om te kiezen? Dat ene puntje blijf je maar negeren: vlaanderen heeft NIKS te zeggen over het brusselse gewest.
Dat is een leugen Meneer.

Brussel is geen gewest. Brussel is het hoofdstedelijk gewest.

Brussel heeft niet te kiezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be