![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enfin...ze moeten het zelf weten.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Absurd dat een Pinochet terecht moest staan terwijl een Lubbers rustig zijn pensioen uit kan zitten. Suriname wordt gegijzeld door Bouterse en Brunswijk. Als deze twee heren in neerstorten in een vliegtuig zal dat een zege zijn voor het land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederlanders en Belgen hebben natuurlijk geen enkel concept van hoe verschillende talen, religies en etniciteiten vreedzaam met elkaar kunnen leven. In Belgie staan twee witte stammen elkaar naar het leven om, godbetere, verschillen in taal! Belgie is een mislukte staat. In Nederland roept de staatstelevisie op tot haat en verwijdering van allochtonen, waar Surinamers ook onder vallen, hoewel uit strategische overwegingen niet genoemd. In Suriname is je linker buur een chinees gezin, achter wonen hindostanen, rechts wonen Brazilianen en aan de overkant een Javaans-Creoolse familie. Jij bent zelf Indiaans of Marron. En je buren zijn je eerste hulp in nood. Het idee om een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren en te verwerpen is Surinamers vreemd en wij begrijpen deze opvattingen van Belgen en Nederlanders niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() @ Codfried
Je hamerkop komt weer eens naast de spijker terecht. 1) Er is geen NL staatstelevisie - hooguit de VARA die uitsluitend PvdA materiaal exponenteert en sluikreclame maakt voor evenbedoelde partij. Maar dat is bekend. 2) Het beeld van de Surinamer verandert. In de positieve zin en daar heeft etniciteit weinig mee te maken. 3) Er is geen probleem op basis van etniciteit maar op basis van een beperkte tolerantie en aanpassingsvermogen van een bepaalde religieuze groepering die hun religie frontaal positioneren tegenover een autochtone samenleving, die daarvan niet is gediend.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Paramaribo; een moskee naast eeen synagoge] In Suriname staat een moskee naast een synagoge. Als je een feest geeft zorg je voor een kipschotel voor je moslimvrienden. Rond de Emancipatieviering, de afschaffing van de slavernij op 1 juli 1863, draaide een hindostaanse busschauffeur van een particulier busje bewust Afro-Surinaamse muziek, om zijn klanten in de juiste feeststemming te brengen. Kortom, tolerantie als een teken van beschaving. Het kan dat de Nederlandse burgers, lijfeigenen feitelijk, niet beter weten dan dat de Staat zich met alles wil bemoeien, ja.. zelf je dagelijkse gedachten moet beheersen. Daarom geven ze ook bantoe onderwijs op het VMBO, om de groote leegte in de hersenen met racistische onzin te vullen. Moslim burgers zijn doodgewone, hardwerkenede en vooruitstrevende mensen. Veel nuttiger dan die Hollanders die massaal zitten te blowen in Koffieshops. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 31 mei 2010 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben te maken met een economisch geschil gelokaliseerd in een gebied waar juist deze twee groepen verkeren. De Surinamers traden op waar de centrale regering het laat afweten. Surinamers zijn erg lankmoedig en geduldig. Dat er zo een uitbarsting mogelijk was is duidelijk de schuld van de Nieuw Front regering die nu, gelukkig, is weggestemd. Verkrachting is natuurlijk zeer kwalijk, ook als de perceptie zou zijn dat deze vrouwen prostitutie bedreven. Als dit Julian is verzoek ik je vriendelijk om op te rotten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat er bij jou om dat de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Als jij ongenuanceerd roept dan mag je ongenuanceerde antwoorden terug verwachten. Overigens ben een je ongelofelijke sufferd dat jij het voor Marokkanen opneemt. Hoeveel Nederlanders met Surinaamse roots kom ik niet tegen die uit de arbabische buurten in Nederland weggevlucht zijn. In je dromen ben je misschien een Surinamer maar je hebt niet de ballen om naar je land terug te keren en deze op te bouwen. Aan het geweeklaag van jou te horen op de Nederlandse maatschappij ben je een sufferd die er niets van bakt en zijn mislukking op anderen afgeeft. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juni 2010 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() @ Codfried
In mijn antwoord heb ik geen moment een situatie als in Suriname voor ogen gehad - alleen en uitsluitend die in Nederland.
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Alboreto
Albrecht andev Another Jack AsGardSGO Bovenbuur carolus66 Cdude dewanand djimi Donar Eigenzinnig Frankenstein Hertog Joost Jantje Jarno Jazeker Mcnab NoTuma Oma Piero Pieter B Renesse rikbe Rogge Schelfie smiley Sus Iratus Tashunka Txiki Ulv Vlaanderen Boven Zapatista |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Dat is mij niet ontgaan. Ik probeerde iets aan je duidelijk te maken, maar ik denk dat ik evengoed tegen een stuk steen had kunnen praten. Je geeft blijk van een ernstige inferieuriteit van begrip. En jouw gebrek aan tolerantie is een teken van onbeschaafdheid. In Suriname maakt de nieuwe generatie grote vordering om deze vorm van achterlijkheid te ontstijgen en koos ook daarom voor de NDP. Als ik als jou zou denken, dan zou ik alle Belgen voor kinderverkrachters en dieven moeten aanzien vanwege enkele gevallen in de media. Maar mijn verstand en mijn beschaving doet mij beseffen dat ik niet een hele natie op deze vergrijpen van enkelen mag aanzien. Ondertussen speel ik ernstig met de gedachte om maar niet meer op jouw te reageren want dat is een grote verspilling van tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Een van de eerste zaken waarover de regering Bouterse zich zal moeten buigen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee! Bouterse heeft wel nog iets voor z'n land gedaan, Mobutu is een ordinaire dief die helemaal niets deed voor z'n land. Suriname is een ontwikkeld welvarend land vergeleken met Congo.
Laatst gewijzigd door tomm : 3 juni 2010 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien net omdat de Nederlanders zo tegen hem gekant zijn, zoiets als "hier motherfucker, take that"..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus bij deze, ga geen vergelijkingen trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 juni 2010 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Excuse me voor het ontbreken van de bron. Het stond in De Ware Tijd (een Surinaamse krant) van afgelopen zaterdag. |
|
![]() |
![]() |