Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2010, 19:58   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

[Desi Bouterse, de winnaar van de Surinaamse verkiezingen]

http://www.rnw.nl/nederlands/article...gen-suriname-0

http://www.rnw.nl/suriname/article/s...l-een-notendop

Ook bij mij grote vreugde met de uitslag, wat een hoop goeds voorspelt voor de toekomst van Suriname, en Surinamers in Nederland. Wij gaan grote veranderingen tegemoet.
Ik zou naar Nederland emigreren als ik jou was. Die gevaarlijke gek is een vloek voor alle Surinamers. Het is niet voor niets dan de helft van de Surinaamse bevolking destijds naar Nederland kwam.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 20:06   #22
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die gevaarlijke gek is een vloek voor alle Surinamers. Het is niet voor niets dan de helft van de Surinaamse bevolking destijds naar Nederland kwam.
Dat denk ik ook. Eén voordeel, hij lijkt me een sterk leider. Maar ik vraag me af of hij niet te sterk is voor de zwakke Surinaamse democratie.

Enfin...ze moeten het zelf weten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 16:07   #23
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zou naar Nederland emigreren als ik jou was. Die gevaarlijke gek is een vloek voor alle Surinamers. Het is niet voor niets dan de helft van de Surinaamse bevolking destijds naar Nederland kwam.
Als Nederland (Lubbers) niet die andere veel gevaarlijker gek (Ronnie Brunswijk) voorzien had van wapens en huurlingen dan was het binnenland en het oosten Suriname niet aan flarden geschoten midden en eind jaren 80.

Absurd dat een Pinochet terecht moest staan terwijl een Lubbers rustig zijn pensioen uit kan zitten.

Suriname wordt gegijzeld door Bouterse en Brunswijk. Als deze twee heren in neerstorten in een vliegtuig zal dat een zege zijn voor het land.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 12:47   #24
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Eén voordeel, hij lijkt me een sterk leider. Maar ik vraag me af of hij niet te sterk is voor de zwakke Surinaamse democratie. Enfin...ze moeten het zelf weten.
Een ander sterk punt van de NDP van Bouta is dat zij niet doen aan tribalisme, politiek op basis van etniciteit. Jongeren worden misselijk van dit overblijfsel van kolonialistische verdeel en heers door Nederland.

Nederlanders en Belgen hebben natuurlijk geen enkel concept van hoe verschillende talen, religies en etniciteiten vreedzaam met elkaar kunnen leven. In Belgie staan twee witte stammen elkaar naar het leven om, godbetere, verschillen in taal! Belgie is een mislukte staat.

In Nederland roept de staatstelevisie op tot haat en verwijdering van allochtonen, waar Surinamers ook onder vallen, hoewel uit strategische overwegingen niet genoemd. In Suriname is je linker buur een chinees gezin, achter wonen hindostanen, rechts wonen Brazilianen en aan de overkant een Javaans-Creoolse familie. Jij bent zelf Indiaans of Marron. En je buren zijn je eerste hulp in nood. Het idee om een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren en te verwerpen is Surinamers vreemd en wij begrijpen deze opvattingen van Belgen en Nederlanders niet!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 13:02   #25
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Codfried

Je hamerkop komt weer eens naast de spijker terecht.

1) Er is geen NL staatstelevisie - hooguit de VARA die uitsluitend PvdA materiaal exponenteert en sluikreclame maakt voor evenbedoelde partij. Maar dat is bekend.
2) Het beeld van de Surinamer verandert. In de positieve zin en daar heeft etniciteit weinig mee te maken.
3) Er is geen probleem op basis van etniciteit maar op basis van een beperkte tolerantie en aanpassingsvermogen van een bepaalde religieuze groepering die hun religie frontaal positioneren tegenover een autochtone samenleving, die daarvan niet is gediend.
Oud 31 mei 2010, 13:30   #26
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Codfried

3) Er is geen probleem op basis van etniciteit maar op basis van een beperkte tolerantie en aanpassingsvermogen van een bepaalde religieuze groepering die hun religie frontaal positioneren tegenover een autochtone samenleving, die daarvan niet is gediend.

[Paramaribo; een moskee naast eeen synagoge]

In Suriname staat een moskee naast een synagoge. Als je een feest geeft zorg je voor een kipschotel voor je moslimvrienden. Rond de Emancipatieviering, de afschaffing van de slavernij op 1 juli 1863, draaide een hindostaanse busschauffeur van een particulier busje bewust Afro-Surinaamse muziek, om zijn klanten in de juiste feeststemming te brengen. Kortom, tolerantie als een teken van beschaving. Het kan dat de Nederlandse burgers, lijfeigenen feitelijk, niet beter weten dan dat de Staat zich met alles wil bemoeien, ja.. zelf je dagelijkse gedachten moet beheersen. Daarom geven ze ook bantoe onderwijs op het VMBO, om de groote leegte in de hersenen met racistische onzin te vullen. Moslim burgers zijn doodgewone, hardwerkenede en vooruitstrevende mensen. Veel nuttiger dan die Hollanders die massaal zitten te blowen in Koffieshops.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 31 mei 2010 om 13:31.
Oud 31 mei 2010, 19:04   #27
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In Suriname is je linker buur een chinees gezin, achter wonen hindostanen, rechts wonen Brazilianen en aan de overkant een Javaans-Creoolse familie. Jij bent zelf Indiaans of Marron. En je buren zijn je eerste hulp in nood. Het idee om een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren en te verwerpen is Surinamers vreemd en wij begrijpen deze opvattingen van Belgen en Nederlanders niet!
Albina.. Afgelopen oud en nieuw.. Hoeveel Braziliaanse vrouwen zijn er verkracht door de Aukaner's ?
Oud 1 juni 2010, 01:56   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[Paramaribo; een moskee naast eeen synagoge]

In Suriname staat een moskee naast een synagoge. Als je een feest geeft zorg je voor een kipschotel voor je moslimvrienden. Rond de Emancipatieviering, de afschaffing van de slavernij op 1 juli 1863, draaide een hindostaanse busschauffeur van een particulier busje bewust Afro-Surinaamse muziek, om zijn klanten in de juiste feeststemming te brengen. Kortom, tolerantie als een teken van beschaving. Het kan dat de Nederlandse burgers, lijfeigenen feitelijk, niet beter weten dan dat de Staat zich met alles wil bemoeien, ja.. zelf je dagelijkse gedachten moet beheersen. Daarom geven ze ook bantoe onderwijs op het VMBO, om de groote leegte in de hersenen met racistische onzin te vullen. Moslim burgers zijn doodgewone, hardwerkenede en vooruitstrevende mensen. Veel nuttiger dan die Hollanders die massaal zitten te blowen in Koffieshops.
Misschien dan dat die tolerante Surinamers een aantal honderdduizend Marokkanen kunnen faciliteren...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 16:00   #29
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Albina.. Afgelopen oud en nieuw.. Hoeveel Braziliaanse vrouwen zijn er verkracht door de Aukaner's ?
Is deze Frankenstein een Djoeka die Aucaners wil zwart maken?

Wij hebben te maken met een economisch geschil gelokaliseerd in een gebied waar juist deze twee groepen verkeren. De Surinamers traden op waar de centrale regering het laat afweten. Surinamers zijn erg lankmoedig en geduldig. Dat er zo een uitbarsting mogelijk was is duidelijk de schuld van de Nieuw Front regering die nu, gelukkig, is weggestemd.

Verkrachting is natuurlijk zeer kwalijk, ook als de perceptie zou zijn dat deze vrouwen prostitutie bedreven.

Als dit Julian is verzoek ik je vriendelijk om op te rotten!
Oud 1 juni 2010, 20:56   #30
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is deze Frankenstein een Djoeka die Aucaners wil zwart maken?

Wij hebben te maken met een economisch geschil gelokaliseerd in een gebied waar juist deze twee groepen verkeren. De Surinamers traden op waar de centrale regering het laat afweten. Surinamers zijn erg lankmoedig en geduldig. Dat er zo een uitbarsting mogelijk was is duidelijk de schuld van de Nieuw Front regering die nu, gelukkig, is weggestemd.

Verkrachting is natuurlijk zeer kwalijk, ook als de perceptie zou zijn dat deze vrouwen prostitutie bedreven.

Als dit Julian is verzoek ik je vriendelijk om op te rotten!
Ps voor de forummers die niet weten wat een djoeka is. Het is een half scheldwoord voor de nazaten van de weggevluchte slaven, de marrons. Overigens, ik ken het gebied Albina heel goed en het is niet de schuld van een politieke partij deze uitbarsting maar van onspoorde Aukaners die een voorbeeld nemen aan Ronnie Brunswijk. Omdat hij alle regels aan zijn laars lapt er telkens mee wegkomt denken die criminelen dat ook te kunnen en nemen ze aan hem een voorbeeld. Na de binnenlandse oorlog is deze ellende begonnen. Zie mijn reactie boven wie ik daarvoor hoofdelijk aansprakelijk acht.

Het gaat er bij jou om dat de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Als jij ongenuanceerd roept dan mag je ongenuanceerde antwoorden terug verwachten.

Overigens ben een je ongelofelijke sufferd dat jij het voor Marokkanen opneemt. Hoeveel Nederlanders met Surinaamse roots kom ik niet tegen die uit de arbabische buurten in Nederland weggevlucht zijn.

In je dromen ben je misschien een Surinamer maar je hebt niet de ballen om naar je land terug te keren en deze op te bouwen. Aan het geweeklaag van jou te horen op de Nederlandse maatschappij ben je een sufferd die er niets van bakt en zijn mislukking op anderen afgeeft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juni 2010 om 21:05.
Oud 1 juni 2010, 21:22   #31
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Codfried

In mijn antwoord heb ik geen moment een situatie als in Suriname voor ogen gehad - alleen en uitsluitend die in Nederland.
Oud 2 juni 2010, 14:36   #32
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Alboreto
Albrecht
andev
Another Jack
AsGardSGO
Bovenbuur
carolus66
Cdude
dewanand
djimi
Donar
Eigenzinnig
Frankenstein
Hertog Joost
Jantje
Jarno
Jazeker Mcnab
NoTuma
Oma
Piero
Pieter B
Renesse
rikbe
Rogge
Schelfie
smiley
Sus Iratus
Tashunka
Txiki
Ulv
Vlaanderen Boven
Zapatista
Oud 2 juni 2010, 14:43   #33
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Codfried

In mijn antwoord heb ik geen moment een situatie als in Suriname voor ogen gehad - alleen en uitsluitend die in Nederland.
Dat is mij niet ontgaan. Ik probeerde iets aan je duidelijk te maken, maar ik denk dat ik evengoed tegen een stuk steen had kunnen praten. Je geeft blijk van een ernstige inferieuriteit van begrip. En jouw gebrek aan tolerantie is een teken van onbeschaafdheid. In Suriname maakt de nieuwe generatie grote vordering om deze vorm van achterlijkheid te ontstijgen en koos ook daarom voor de NDP. Als ik als jou zou denken, dan zou ik alle Belgen voor kinderverkrachters en dieven moeten aanzien vanwege enkele gevallen in de media. Maar mijn verstand en mijn beschaving doet mij beseffen dat ik niet een hele natie op deze vergrijpen van enkelen mag aanzien. Ondertussen speel ik ernstig met de gedachte om maar niet meer op jouw te reageren want dat is een grote verspilling van tijd.
Oud 2 juni 2010, 16:57   #34
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Een van de eerste zaken waarover de regering Bouterse zich zal moeten buigen.

Citaat:
Meer Surinaamse slachtoffers seksueel misbruik

--------------------------------------------------------------------------------

Surinaamse slachtoffers van seksueel misbruik door de katholieke kerk beginnen zich te roeren. Bij klokkenluider Bert Smeets, die in Nederland als een van de eerste slachtoffers van zich liet horen, zijn de afgelopen dagen enkele mailtjes uit Suriname binnengekomen.

In die mailtjes wordt –vaak woedend- uit de doeken gedaan hoe de slachtoffers in Suriname door priesters seksueel zijn misbruikt. “Het gaat allemaal om slachtoffers uit Suriname die door een Nederlandse priester in Suriname zijn misbruikt.” In totaal zijn al meer dan tweehonderd meldingen van seksueel misbruik bij hem binnengekomen, onder meer uit Nederland, België, Indonesië, Turkije en dus ook Suriname.

Bert Smeets is zelf slachtoffer van seksueel misbruik op het Nederlandse katholieke jongensinternaat St. Maria ter Engelen in Kerkrade. Hij heeft de actiegroep Mea Culpa opgericht die pleit voor een boycot van het op handen zijnde onderzoek naar seksueel misbruik in de katholieke kerk. Hij vindt dit onderzoek niet onafhankelijk en pleit voor objectief onderzoek. “En dat moet ook in Suriname en op de Nederlandse Antillen plaatsvinden”, meent hij.

U kunt ook uw reactie sturen naar de Wereldomroep. Stuur een mail naar [email protected]. Uiteraard gaan wij discreet met deze informatie om.
http://www.mamjo.com/forum/index.php?topic=282195.30
Oud 3 juni 2010, 13:27   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Denk je niet dat heel wat Zairezen ook blij zouden zijn moest Mobutu terugkeren?
Nee! Bouterse heeft wel nog iets voor z'n land gedaan, Mobutu is een ordinaire dief die helemaal niets deed voor z'n land. Suriname is een ontwikkeld welvarend land vergeleken met Congo.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juni 2010 om 13:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:30   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat zijn mensen uit een bepaalde hoek en/of die bepaalde privileges missen. In Suriname gaat het om ''Egmond modaal'', oftewel ''Surinamers van het politieke midden'' die voor Bouterse hebben gekozen.
Misschien net omdat de Nederlanders zo tegen hem gekant zijn, zoiets als "hier motherfucker, take that"..
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 14:01   #37
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als Nederland (Lubbers) niet die andere veel gevaarlijker gek (Ronnie Brunswijk) voorzien had van wapens en huurlingen dan was het binnenland en het oosten Suriname niet aan flarden geschoten midden en eind jaren 80.

Absurd dat een Pinochet terecht moest staan terwijl een Lubbers rustig zijn pensioen uit kan zitten.

Suriname wordt gegijzeld door Bouterse en Brunswijk. Als deze twee heren in neerstorten in een vliegtuig zal dat een zege zijn voor het land.
Nogal een ongepaste vergelijking tussen Pinochet en Lubbers, Pinochet was gewoon een militair dictator, terwijl Lubbers een democratische regeringsleider was. Die volgens u misschien opstandelingen steunde, wat overigens wel meer regeringsleiders doen; hier bedoel ik niet mee dat dit altijd kan (hoewel zoiets niet altijd valt uit te sluiten), maar wel dat dit van een veel kleinere orde is, dan wat Pinochet op zijn kerfstok heeft.
Oud 9 juni 2010, 00:14   #38
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nogal een ongepaste vergelijking tussen Pinochet en Lubbers, Pinochet was gewoon een militair dictator, terwijl Lubbers een democratische regeringsleider was. Die volgens u misschien opstandelingen steunde, wat overigens wel meer regeringsleiders doen; hier bedoel ik niet mee dat dit altijd kan (hoewel zoiets niet altijd valt uit te sluiten), maar wel dat dit van een veel kleinere orde is, dan wat Pinochet op zijn kerfstok heeft.
Suriname een klein land is het een en ander gebeurd wat niet tot nauwelijks is doorgedrongen tot de internationale pers. Je beseft het pas als je in het binnenland bent van Suriname van wat er zich heeft afgespeeld. Het is een vergeten oorlog die voornamelijk leeft onder de binnenlandbewoners.

Dus bij deze, ga geen vergelijkingen trekken.
Oud 9 juni 2010, 00:14   #39
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 juni 2010 om 00:15.
Oud 9 juni 2010, 00:18   #40
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Misschien net omdat de Nederlanders zo tegen hem gekant zijn, zoiets als "hier motherfucker, take that"..
Nieuw weetje voor u Tomm. Bouterse is bij Castro ook niet welkom.

Excuse me voor het ontbreken van de bron. Het stond in De Ware Tijd (een Surinaamse krant) van afgelopen zaterdag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be