![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1301 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een beeld toch ook? Een lied zonder woorden toch ook harrie? ![]() Natuurlijk kunnen woorden ook gevoelens opwekken, daar dienen ze voor. Met woorden geven wij onze gedachten en ons zelf weer. Maar ik blijf toch resoluut zeggen, woorden schieten dikwijls te kort ![]()
![]() |
![]() |
#1302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo'n armtierige poging tot denken en redeneren heb ik zelden gezien. Laatst gewijzigd door parcifal : 2 juni 2010 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1303 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeker.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat was niet waarover het ging. Het gaat hier over het conflict of dieren al of niet kunnen denken. Ik zeg van niet omdat ze geen woorden kennen. En ook is het zo dat het denken de hoogste vorm van bewustzijn is, omdat we daardoor de werkelijkheid kunnen begrijpen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juni 2010 om 10:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1305 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Neen hoofdzaak. Vervolgens gebruik je woorden om die gevoelens te uiten en over te dragen op anderen. Wat ben je met 2.000.000 woorden als je ongelukkig bent?
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dat al eens gedaan en dat stelde niks voor. Het waren slechts beweringen zonder onderbouwing en bewustzijn van wat denken eigenlijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1308 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Doen we dit ergens allemaal niet (of toch een beetje), Dude? Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 juni 2010 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1310 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wij kunnen nog winnen, gij enkel verliezen.
![]() |
![]() |
#1311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1312 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat gij niet lijkt te snappen is dat er ook een intuïtieve manier van weten bestaat.
Zonder op u neer te kijken en zonder u te willen beledigen, maar als Bottenskrapet en ik vijf minuten in onze tuin zitten snappen wij méér van het leven dan gij met al uw wetenschap. Snapt ge? Neen dus. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 juni 2010 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl jullie zitten te "ijlen" onderzoek ik de tuin en leer ik de balans van planten en dieren aanwezig. Intuitie is ook gebasaard op eerdere ervaringen en (onbewuste ) kennis. Snapt ge? Neen dus Nochtans hier al paar keren, door anderen, uitgelegd. Daarbuiten is het ook nog eens vrij bekende algemene kennis maar daar schijnen jullie niet echt over te kunnen beschikken. Hoe zou dat komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1314 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Telkens ik je concrete vraag stel "lul" je er uit met "iets hogers of "intuitief". Als ik vraag wat je bronnen zijn blijf het oorverdovend stil(ik hou van die uitdrukking ![]() Niet omdaraaien : Ik weet er niks van omdat ik , NA ONDERZOEK, heb geconcludeerd dat ze niet bestaan. Zo werkt de realiteit nu eenmaal. Dromen ZIJN bedrog Laatst gewijzigd door Cdude : 3 juni 2010 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1316 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1318 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, Harrie, we weten het: er is maar één wijze gek.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 3 juni 2010 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1319 |
Europees Commissaris
|
![]() Intuïtief weten dat niet gebaseerd is op wetenschap is fantasie gebaseerd op hormonaal onevenwicht.
![]() |
#1320 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() PS: Dan zijn vele uitvindingen gedaan op hormonaal onevenwicht hoor. Veel correcte diagnoses van heel goede artsen ook. Vergeet niet dat die mannen soms op enkele minuten over leven en dood moeten beslissen. Er is dan geen tijd voor een wetenschappelijk rapport hoor. Fred. |
|
![]() |
![]() |