Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 14:47   #21
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Omdat religieuze mensen eenmaal religieuze plichten hebben, en het recht ontzeggen om zich daaraan te houden toch een serieuze inbreuk is op hun mensenrechten - en vergeet niet dat hun rechten ook uw rechten zijn he...

En anders dan bvb. werken voor de gemmente, is men wel verplicht om naar school te gaan he. De andere oplossing is aparte moslim scholen, maar dat zou een rampzalige koers zijn om te varen...
ok, maar ze kunnen niet-moslims toch niet verplichten om halal-vlees te eten.
Zo van, wil je dit halal-vlees niet eten? Dan ben je onverdraagzaam en de hele linkse rimram.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:47   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stoort dat jullie dat Moslims Moslims zijn? Geloven jullie niet in het vrijheid van het denken? Kom ervoor uit en toon hoe fascistisch het ware gelaat van FDW en co is, aub.
Daarover gaat het niet. Waarom primeert de ene denkwijze op de andere?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:47   #23
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stoort dat jullie dat Moslims Moslims zijn? Geloven jullie niet in het vrijheid van het denken? Kom ervoor uit en toon hoe fascistisch het ware gelaat van FDW en co is, aub.
Als moslim zijn betekent: wij eten geen vlees waar niet-moslims zijn aangeweest. Dan lijkt het mij eerder dat moslims zich storen aan niet-moslims dan andersom.
Oud 3 juni 2010, 14:49   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Er bestaan geen moslimkinderen of katholieke kinderen of atheistische kinderen. Wel kinderen van moslims, kinderen van katholieken, kinderen van atheïsten, ...

Voor de rest de zoveelste belachelijke discussie hierover.
abou Anis is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:49   #25
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks met FDW te maken. Sommigen zijn voor alles waar FDW tegen is; Dat is bangelijk. Er zijn tussenwegen hoor.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:49   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Hun achterlijke eisen beperken de keuzevrijheid van de niet-moslims: zij krijgen geen varkensvlees meer op hun bord, gewoon omdat een minderheid dat niet mag eten.
Waar lees jij in dat artikle dat er iemand is die halalvlees geëisd heeft? Ik lees dat die school dat vrijwillig doet om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk moslimkinderen mee gaan op schoolreis.
Ben jij er zeker van dat moslimkinderen op die school een minderheid vormen?

In Limburg hebben wij een jarenlange cultuur van verdraagzaamheid ten opzichte van andere bevolkingsgroepen. Ik hoop van ganse harte dat de haatdragende mentaliteit van de rest van Vlaanderen niet naar hier overwaait.
pajoske is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:51   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje gefrustreerd precies?
Oud 3 juni 2010, 14:51   #28
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waar lees jij in dat artikle dat er iemand is die halalvlees geëisd heeft? Ik lees dat die school dat vrijwillig doet om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk moslimkinderen mee gaan op schoolreis.
Ben jij er zeker van dat moslimkinderen op die school een minderheid vormen?

In Limburg hebben wij een jarenlange cultuur van verdraagzaamheid ten opzichte van andere bevolkingsgroepen. Ik hoop van ganse harte dat de haatdragende mentaliteit van de rest van Vlaanderen niet naar hier overwaait.
Verdraagzaamheid is ook dat niet-moslims het recht hebben niet-halal vlees te eten. Moet verdraagzaamheid werlkelijk altijd van één kant komen?
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:52   #29
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Pajoske jij bent een vuile racist.
Gwyndion is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:55   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooi staaltje van het hedendaagse fascisme.
Oud 3 juni 2010, 14:56   #31
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Die moslims hun argumenten zijn ook de wereld op hun kop: Zij willen geen gewoon vlees eten want daar zijn die vieze ongelovige Westerlingen aan geweest want hun heilige boekje heeft het gezegd. Maar wanneer diezelfde westerlingen geen halal-vlees willen eten (vlees dat bezoedeld is met nodeloos dierenleed en achterlijke rituelen) dan zijn het flauweriken en racisten.

In het kort:
Moslims die geen haram vlees willen eten: dat is hun goed recht.
Niet-moslims die geen halal vlees willen eten: dat zijn flauweriken en racisten.

Een schoolvoorbeeld van het PoCo-gedachtegoed. Religieuze argumenten zijn mijn inziens veel belachelijker (omdat God het zo wilt, hahaha ) die tweede.
Oud 3 juni 2010, 14:56   #32
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mooi staaltje van het hedendaagse fascisme.
2
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:57   #33
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Niemand ontzegt hen het recht op halalvlees. Alleen kunnen zij niet eisen dat de overheid, scholen hiervoor moeten zorgen. Als ze halalvlees willen, fijn, dat ze er dan zelf voor zorgen en niet van anderen eisen dat zij dit voor hun doen. Als ik van mijn religie elke dag kreeft met kaviaar moet eten, dan moet de school daar ook voor zorgen anders fnuiken ze mijn mensenrechten?
Die caviaar vergelijk is belachelijk, sorry. Dat vlees is vergelijkbaar in prijs met niet-halal vlees.
En als men het niet doet, of zoals in Antwerpen het hoofddoek verbieden op school, gaan er onvermijdelijk moslim scholen komen, en dat is pas echt problemen vragen in de toekomst... of moeten we worden als de Israelis worden en die mensen in een grote opluchtgevangenis steken?

En als ge niet religieus zijt (en nb Catholieke mogen WEL halal vlees eten), waarom in Gods naam stoort het U dat een of ander kweebo wat onnozelen riten uitvoert?

En nogmaals: naar school gaan is verplicht, en die mensen, net zoals alle mensen hebben het recht op hun eigen gedachten en Godsdienst - of niet? Want velen klagen over dit voorval, maar wat geeft u (of mij, he) het recht om een ander zijn geloof te ontzeggen? Daar is geen enkel (niet-xenophobisch) onderbouwing voor. En we hebben in Vlaanderen lang genoeg moeten strijden om een echte vrijheid van geloof te krijgen - of is men de de strijd tussen de vrijzinnigen en de Catholieken vergeten?
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:57   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Facistisch??? Je moet maar durven. Hoe noem je dan de praktijk waarbij een Moslim WEIGERT om vlees te eten dat geslacht werd door een West-Europeaan?

Dat je dan nog durft te fulmineren tegen mensen die niet willen deelnemen aan dergelijke praktijken door vlees te vragen dat niet discriminerend klaargemaakt wordt, is te gek voor woorden.
fox is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:59   #35
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Beetje gefrustreerd precies?
Helemaal niet. Ben niet echt een vreemdeling hoor lol.
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:59   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die caviaar vergelijk is belachelijk, sorry. Dat vlees is vergelijkbaar in prijs met niet-halal vlees.
En als men het niet doet, of zoals in Antwerpen het hoofddoek verbieden op school, gaan er onvermijdelijk moslim scholen komen, en dat is pas echt problemen vragen in de toekomst... of moeten we worden als de Israelis worden en die mensen in een grote opluchtgevangenis steken?

En als ge niet religieus zijt (en nb Catholieke mogen WEL halal vlees eten), waarom in Gods naam stoort het U dat een of ander kweebo wat onnozelen riten uitvoert?

En nogmaals: naar school gaan is verplicht, en die mensen, net zoals alle mensen hebben het recht op hun eigen gedachten en Godsdienst - of niet? Want velen klagen over dit voorval, maar wat geeft u (of mij, he) het recht om een ander zijn geloof te ontzeggen? Daar is geen enkel (niet-xenophobisch) onderbouwing voor. En we hebben in Vlaanderen lang genoeg moeten strijden om een echte vrijheid van geloof te krijgen - of is men de de strijd tussen de vrijzinnigen en de Catholieken vergeten?
het is een afweging.

wat doe je met mensen die uit overtuiging (ong hetzelfde als religie hé) weigeren om halalvoedsel te eten?
Oud 3 juni 2010, 15:00   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ben niet echt een vreemdeling hoor lol.
Dat had ik ook niet gedacht, daar wil je de moslims wat teveel terwille voor zijn.
Oud 3 juni 2010, 15:01   #38
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Salva u bent aan het discrimineren. U geeft mensen het recht om eten te weigeren op basis van hun religieuze geloofsovertuiging maar u ontzecht ons het recht om eten te weigeren op basis van onze niet-religieuze levensovertuiging. Voorts bent u fout, er is geen schoolplicht, er is enkel een leerplicht, ik raad u aan u beter te informeren. Verder bent u tegen schaduwen aan het boksen, ik hier niemand zien stellen dat ze geen halal mogen eten (hun geloof word dus niet onzegd), we verwachten enkel dat we er niet aan moeten meedoen. Voorts raad ik u aan uw zielige modderslinger gewoonte af te leren. Voorts vind ik het lachwekkend dat u de strijd tegen het geloof inroept om de invoer van een andere opdringerige religie te verdedigen...."The next facists will be the anti-facists" eh?
Gwyndion is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:02   #39
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Trouwens de redelijke mensen van N-VA die hun beleid niet uit een vrees voor de grote wereld putten, gaan spectaculair vooruit gaan de 13e, en dat haat-zaaiende afgezaagd blazen van VB gaat hen een zware nederlaag opleveren. Hard brullen en stoer doen lost niks op - en dat hebben de mensen door. De toekomst van VB is zoals die van Groen - een marginaal partijtje met 5 a 10 van de stemmen. Een van de kleintjes dus...
Nogmaals ik ben niet gefrustreerd hehe...
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:02   #40
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Pajoske jij bent een vuile racist.
Allez jong, leg me dat eens uit waarom ik een racist ben.
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be