![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet voor, maar van Halalvlees ga je niet dood, netzomin van varkensvlees of Bloedworst ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die moslimouders beginnen te chanteren met: "als er geen halal-vlees is dan gaan onze kinderen niet mee op schoolreis" en dat wordt aanvaard als een redelijke eis. Nu zal ik eens zeggen :"mijn kind gaat alleen mee als hij kreeft en champagne als maaltijd krijgt anders blijft hij thuis", benieuwd of deze "redelijke" eis ook gaat worden ingewilligd. Gij pleit voor verdraagzaamheid tegenover onverdraagzamen. Wedden dat gij uw eigen vrouw nog in een boerka zou stoppen de dag dat de moslims vinden dat dit zo hoort, want meneer pajoske is verdraagzaam.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OT ze mogen van allah zelve, niet halal voedsel tot hen nemen er is dus geen probleem...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand die zijn geloof beleeft. Jullie haten (of vrezen) de Islam. Dat is jullie recht he, maar als autochtone Vlaming ben ik voldoende gerust in mijn identiteit dat ik dat niet hoef...
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebben Moslims nu het recht om Moslims te zijn in Belgie/Vlaanderen of niet? Antwoord is... want zoniet vallen jullie volledig buiten 500 jaar West-Europese traditie - naamelijk het vrijheid van het denken...
|
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Waarom je een racist ben? Om deze uitspraak "Ik hoop van ganse harte dat de haatdragende mentaliteit van de rest van Vlaanderen niet naar hier overwaait.". Je doet hier of de rest van Vlaanderen zonder enige uitzondering allemaal haatdragende mensen zijn.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hebben het recht om gematigd moslim te zijn. Dus niet om iemand te verplichten halal-vlees te eten.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De consequentie is ver zoek hier.
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een school die geen halal-vlees aanbiedt schendt dus de vrijheid van godsdienst? ![]()
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben eens gaan kijken naar het schoolregement.
Citaat:
Ik vind dat ouders die niet akkoord gaan met het feit dat in die school rekening gehouden word met andere geloofsovertuigingen hun kinderen maar elders moeten inschrijven. Als je je kinderen naar een katholieke school stuurt moet je ook niet protesteren als ze VERPLICHT worden om naar de kerk te gaan. Ik blijf er bij dit is een totaal overroepen item om bevolkingsgroepen moedwillig tegen elkaar op te zetten. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik zou al uit principe weigeren om halalvlees te eten, niet omdat het door moslims bereid is (in tegenstelling tot hen, ben ik geen racist) maar omdat dit onnodig dierenleed veroorzaakt. Het is al frappant dat godsdienstvrijheid voor dierenwelzijn wordt geplaatst. Seffes wordt het ook nog voor het algemeen welzijn geplaatst en is het toegelaten om ongelovigen af te slachten, want alles voor de godsdienstvrijheid.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh maar mocht er een groot vleesbedrijf zijn in Vlaanderen, met een flamingante direkteur of eigenaar, wees maar gerust dat dat vlees bij een aantal mensen op de zwarte lijst zou komen te staan.
Nu, mijn inisiële vraag bij de start van de draad was: hoeveel ekstra stemmen voor het Belang ? Het antwoord dat gegeven zou worden door de poko's interesseert mij het meest. Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moslims hebben dus het recht om halalvlees te krijgen..ongelovigen hebben totaal geen recht om dit religieus gebruik te weigeren ? dictatuur... |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Pajoske met alle respect maar ben je achterlijk of doe je gewoon zo? Je wenst in naam van de vrijheid van religie voor moslims deze van atheïsten etc. af te schaffen.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom moeten niet-Islamitische Vlaamse kleuters nu eigenlijk die halal-rommel eten?
|
![]() |