Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2010, 09:33   #1
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard vanavond op 18h: de nieuwe peiling! Voorspel de resultaten en win eeuwige roem!

Zoals gezegd verschijnt deze avond om 18h de laatste peiling van de VRT/standaard.

Ter info de resultaten van hun laatste peiling in maart:

CD&V : 22.2%
Open VLD: 17.6%
SPA: 15.9%
N-VA: 14.9%
VB: 14%
Groen: 8.1%
LDD: 7.4%

Mijn voorspelling voor vanavond: cd&v zal weer overschat worden, n-va nog steeds onderschat. Hopelijk is dit juist, zodat ze de n-va moeilijker een overwinningsnederlaag kunnen aansmeren.

De gegokte cijfers:
CD&V: 20%
NVA: 18%
VLD: 17%
SPA: 15%
VB: 14.5%
Groen: 8.5%
LDD: 7%

Wat denken jullie?
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:36   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zolang de CVP, PVV, sossen en goenen maar achteruit gaan.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:43   #3
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

CD&V : 18 %
Open VLD: 17 %
SPA: 14%
N-VA: 23 %
VB: 13%
Groen: 10 %
LDD: 5 %
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:44   #4
vrijevlaming
Banneling

Standaard

ik blijf erbij: de cijfers die ik voorspel zouden ideaal zijn voor n-va. Halen ze dat resulaat: ze zijn de overwinnaar. Halen ze meer want zijn ze weer onderschat: zoveel te beter.

Ik ben echter bang dat ze bij de VRT gaan proberen om n-va een onrealistisch hoog percentage te geven, om ze zo in de 'overwinningsnederlaag' te duwen.
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:02   #5
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik blijf erbij: de cijfers die ik voorspel zouden ideaal zijn voor n-va. Halen ze dat resulaat: ze zijn de overwinnaar. Halen ze meer want zijn ze weer onderschat: zoveel te beter.

Ik ben echter bang dat ze bij de VRT gaan proberen om n-va een onrealistisch hoog percentage te geven, om ze zo in de 'overwinningsnederlaag' te duwen.
Dat kunnen ze niet doen. Ze bestellen hun studie bij dimarso, en als ze ANDERE cijfers geven dan die dimarso hen geeft, besmeuren ze dimarso. Ze zullen dus de cijfers moeten geven zoals blijkt uit de peiling.

BTW, kijk maar eens goed naar de VRT... ze beginnen te beseffen dat met de Franstaligen geen land te bezeilen valt, en dat de Vlamingen samen sterk zullen moeten staan. Meer pro-Vlaams is te horen. (natuurlijk worden in de debatten wel de "juiste" partijen aan het woord gelaten, en de anderen gebombardeerd.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:11   #6
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
BTW, kijk maar eens goed naar de VRT... ze beginnen te beseffen dat met de Franstaligen geen land te bezeilen valt, en dat de Vlamingen samen sterk zullen moeten staan. Meer pro-Vlaams is te horen. .
daar heb ik eerlijk gezegd nog geen hol van opgemerkt. En als ze al zoiets zouden zeggen, gaan ze er rap bijvoegen dat er moet 'onderhandeld worden" en dat de 'radicalen' dat niet gaan kunnen etc etc etc

Maar... zoals eerder gezegd, ik hoop met u
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:21   #7
Anna List
Banneling

Standaard

ik heb lak aan iedereen, dus ook aan eeuwige roem

maar dit wordt de uitslag van de peiling van vanavond :

CD&V : 21.2%
Open VLD: 16.6%
SPA: 17.9%
N-VA: 15.9%
VB: 15.5%
LDD: 5.4%
Anna List is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:28   #8
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb lak aan iedereen, dus ook aan eeuwige roem

maar dit wordt de uitslag van de peiling van vanavond :

CD&V : 21.2%
Open VLD: 16.6%
SPA: 17.9%
N-VA: 15.9%
VB: 15.5%
LDD: 5.4%
en ga je je kristallen bol weggooien als je vanavond blijkt zwaar ongelijk te hebben?
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:29   #9
grhluna
Burgemeester

Standaard

CD&V : 1%
Open VLD: 2%
SPA: 3%
N-VA: 4%
VB: 5%
Groen: 6%
LDD: 79%
mijn voorspelling
dus dedecker grijpt de macht, belgie erkent als dictatuur en we verklaren de oorlog aan polen (dejavu) ik heb een verkoudheid ik kan niet meevechten jammergenoeg
maar ik vertrouw op mijn mede belgen en vlamingen hun onbaatzuchtig inzet in deze strijd onder de leiding van Zijne Excellentie Kapitein Sergeant-Luitenant- Weledelgestrenge Korporaal-Adjudant-Oppergeneraal Pieter De Crem
alles voor het vaderland
grhluna is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:29   #10
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
en ga je je kristallen bol weggooien als je vanavond blijkt zwaar ongelijk te hebben?
neenee, dan heeft de kiezer zijne kristallen bol niet begrepen
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:31   #11
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd verschijnt deze avond om 18h de laatste peiling van de VRT/standaard.

Ter info de resultaten van hun laatste peiling in maart:

CD&V : 22.2%
Open VLD: 17.6%
SPA: 15.9%
N-VA: 14.9%
VB: 14%
LDD: 7.4%

Mijn voorspelling voor vanavond: cd&v zal weer overschat worden, n-va nog steeds onderschat. Hopelijk is dit juist, zodat ze de n-va moeilijker een overwinningsnederlaag kunnen aansmeren.

De gegokte cijfers:
NVA: 18%
VLD: 17%
VB: 14.5%
Groen: 8.5%
LDD: 7%

Wat denken jullie?
13 juni: bevrijdingsdag!
Ernst Niessen is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:34   #12
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om die reden zal men N-VA juist wél enorm hoog inschatten, alles voor het Vaderland.

N-VA: 28%, op naar de selffulfilling prophecy van de overwinningsnederlaag
SP.A: 14%
Open VLD: 12%, De Croo overtuigt niet
Groen: 10% (Lang leve BP)
Vlaams Belang: 10%, toch nog ver over de kiesdrempel dankzij Iraniër die mensen afknalt, anders zou het nipt zijn.
Lijst Dedecker: 5%, hier past men dezelfde taktiek toe als in 2003 met N-VA: zeggen dat ze flirten met de kiesdrempel en dan zal dat ook zo zijn: weeral een selffulfilling prophecy.
Al de rest: 3%
Oud 4 juni 2010, 10:40   #13
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
13 juni: bevrijdingsdag!
Ik zei al eens in vroegere postings, dat deze datum ooit nog een officiele feestdag wordt in Vlaanderen meer nog dan de officiele Vlaamse feestdag NU
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:42   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

CD&V : 16 %
Open VLD: 15 %
SPA: 17%
N-VA: 21 %
VB: 11%
Groen: 12 %
LDD: 8 %
Henri1 is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:44   #15
vrijevlaming
Banneling

Standaard

nog eens voor de zekerheid: we spreken over de peilingsresultaten hé, niet over de verkiezingen zelf
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:49   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wanneer zijn de bevragingen gebeurt.
Ja, 't is al wel eventjes geleden toen de atoombom Bracke ontplofte in het gezicht van het vrt-joernaille, maar 'k zou 't toch graag weten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:52   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog eens voor de zekerheid: we spreken over de peilingsresultaten hé, niet over de verkiezingen zelf
Oei, dan moet ik mijn cijfers verkrachten.

CD&V : 14 %
Open VLD: 14 %
N-VA: 28 %
VB: 9%
Henri1 is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:01   #18
EddyBal

Standaard

Citaat:
Is da dan ni hetzelfde?
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:03   #19
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oei, dan moet ik mijn cijfers verkrachten.

CD&V : 14 %
Open VLD: 14 %
N-VA: 28 %
VB: 9%
Zeg Henri, is er geen peiling tegelijk in het andere landsgedeelte? Heb je daar een prognose voor?
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:31   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Vlaams Belang: 10%, toch nog ver over de kiesdrempel dankzij Iraniër die mensen afknalt, anders zou het nipt zijn.
Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat de periode om die peiling af te nemen en de resultaten te verwerken langer is dan één dag.
Herr Oberst is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be