Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 07:47   #101
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Het ganse punt is jullie kijk op de dood.
Ik weet niet op wie je het hebt. Ik voel me niet aangesproken door je reaktie.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 07:56   #102
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Thema is interessant maar weinig on topic reakties. Lijkt wel K&K.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 08:00   #103
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik weet niet op wie je het hebt. Ik voel me niet aangesproken door je reaktie.
Ik had het over degenen die denken dat de dood het einde is, en het ergste is wat je kan overkomen. Zo redeneerde dat meisje toen haar zuster stierf.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 08:27   #104
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over degenen die denken dat de dood het einde is, en het ergste is wat je kan overkomen. Zo redeneerde dat meisje toen haar zuster stierf.
Als het zonder lijden kan, is het niet zo erg want iedereen moet eraan

Voor de overblijvenden is het een andere zaak. Zij moeten verder met het gemis.

Als je dood niet zo erg vindt en het erna toch beter is waarom pak je dan geen pilletje?
Ja, waarom niet iedereen die die onzin gelooft? Massale reliparty met cyaansinas.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 08:29   #105
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord.

Als je -zonder voorzorgen- op alles springt wat beweegt moet je daarna niet komen klagen dat er ziekte's van komen. Tevens is onze Jongeheer niet gemaakt om zomaar in elke opening te steken die je tegenkomt.

Toch wil ik hier opmerken dat ik wel een paar homo's ken die gewoon nette fatsoenlijke mensen zijn die een beetje opletten wat ze doen op sexueel gebied. Zoals ik ook hetero's ken die perverten zijn.

Fred.
Wat is dat een "pervert"
Is dat iemand die alles doet waar jij van droomt maar niet mag thuis?
Bepaal jij de definitie daarvan?

Ziektes "komen" niet. Die zijn er, altijd.
Oud 3 juni 2010, 08:59   #106
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Als je dood niet zo erg vindt en het erna toch beter is waarom pak je dan geen pilletje?
Waarom zou ik? Ik heb een mooi leven. Ik laat het over aan de natuur wanneer mijn uur zal komen.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 juni 2010 om 08:59.
Oud 3 juni 2010, 09:01   #107
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik? Ik heb een mooi leven. Ik laat het over aan de natuur wanneer mijn uur zal komen.
Eh voila, de natuur en dan wordt je worden voer en leef je verder in al die krioelende beestjes, dan vogeltjes, dan terug naar de grond en zo verder ...
Oud 3 juni 2010, 09:04   #108
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat is dat een "pervert"
Vul zelf maar in.

Citaat:
Is dat iemand die alles doet waar jij van droomt maar niet mag thuis?
Geen behoefte aan wegens heel goede en bevredigende relatie met mijn echtgenote, op alle vlakken.

Citaat:
Bepaal jij de definitie daarvan?
Ja.

Citaat:
Ziektes "komen" niet. Die zijn er, altijd.
Loopt iedereen dan met aids rond? Waarom niet?

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 juni 2010 om 09:13.
Oud 3 juni 2010, 18:50   #109
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Foutje.

Laatst gewijzigd door xrc : 3 juni 2010 om 18:50.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 19:38   #110
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ganse punt is jullie kijk op de dood. De dood als het einde van je bestaan en het ergste wat een mens kan overkomen. Als de dood een nieuwe geboorte betekent in een andere en betere wereld, dan liggen de zaken volledig anders.

Trouwens wie ervan overtuigd is dat er niks is na de dood heeft verdriet voor zichzelf en niet voor de overledene want die weet het niet meer.

Volledig los daarvan vind ik het helemaal niet hartverwarmend te moeten horen dat een 12 jarig kind brand sticht. Om het even om welke reden en om het even waar ze die brand sticht.

Fred.
Het is juist door dat soort idiotie dat hamas, al qaida en co altijd nieuwe zelfmoordterroristen vinden want ze zullen toch een 'beter' leven krijgen in de hemel. Volgens mij hebben deze 'gelovigen' een groot probleem, ze denken dat hun 'god' hun liever dood ziet dan levend.
Oud 3 juni 2010, 19:54   #111
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Het is juist door dat soort idiotie dat hamas, al qaida en co altijd nieuwe zelfmoordterroristen vinden want ze zullen toch een 'beter' leven krijgen in de hemel. Volgens mij hebben deze 'gelovigen' een groot probleem, ze denken dat hun 'god' hun liever dood ziet dan levend.
Ik denk niet dat Fred bedoelt dat het eindpunt een hemel of een hel is maar
eerder doelende op vormen van reïncarnatie. (correct me if I'm wrong)
Je vat dit te religieus op denkik.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 20:03   #112
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik niet.

Ik denk trouwens dat de berichtgeving er helemaal anders zou uitzien moest een klein meisje brand stichten in een moskee.

Dan zou de eerste vraag zijn: kunnen we haar ouders linken aan een bepaalde partij.
Dat zou de eerste vraag zijn. Klopt inderdaad.

Wel even in de dikke verf zetten: DAT BETEKENT NIET AUTOMATISCH DAT DIE PARTIJ PLOTS EEN GOEDE PARTIJ IS!

Dat imbeciele drogargument van de underdog (we worden geviseerd DUS we hebben gelijk) begint me zo zwaar de keel uit te hangen. Hou er toch mee op.
Oud 3 juni 2010, 20:19   #113
zeddie
Banneling

Standaard

Off topic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Hat vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Family, nationality, humanity are Vishnu's three strides from an isolated to a collective unity. The first has been fulfilled, we yet strive for the perfection of the second, towards the third we are reaching out our hands and the pioneer work is already attempted.

Altruism, duty, family, country, humanity are the prisons of the soul when they are not its instruments.

(Sri Aurobindo)

GreetzZ
Oud 3 juni 2010, 21:41   #114
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Off topic

Family, nationality, humanity are Vishnu's three strides from an isolated to a collective unity. The first has been fulfilled, we yet strive for the perfection of the second, towards the third we are reaching out our hands and the pioneer work is already attempted.

Altruism, duty, family, country, humanity are the prisons of the soul when they are not its instruments.

(Sri Aurobindo)

GreetzZ
Aanvullend of aanvallend?
Oud 4 juni 2010, 01:02   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
De natuur ?
Nog niet zo heel lang geleden zeiden de meeste mensen onder ons dat ze dat overlieten aan god.... wat een sluipend gif toch die evolutionaire materialistische kijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 02:40   #116
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Het gaat niet om wat hetero's ook zouden doen. Het gaat zelfs niet om de vergelijking met hetero's. Statistieken bewijzen dat homofielen een sterk verhoogde risicogroep zijn wat betreft SOA's (HIV-dragerschap in het bijzonder). En omdat de diagnose in eerste instantie niet direct wordt gesteld (incubatieperiode, waar nog geen antilichamen in het bloed worden gevonden) kan je beter op veilig spelen.
er zijn een aantal vrij interessante redenen waarom hiv onder de homo-bevolking meer verspreid is dan onder de hetero-bevolking. (ik onderdruk nu even de neiging om een heel technische uitleg over het SIR-model in de epidemiologie te geven, hoewel dit op zich buitengewoon mooie wiskunde is.)

eigenlijk komt het er op neer dat de verspreidingsgraad van een ziekte afhangt van verschillende factoren. één daarvan is het gemiddeld aantal contacten dat een lid van deze of die groep binnen de maatschappij heeft. maar die factor zegt op zich niet heel veel. pas wanneer we de totale grote van de populatie kennen, kunnen we er iets meer over weten. een derde variabele die we in de vergelijking moeten opnemen is de verspreiding van de ziekte op een bepaald moment.

zelfs als we er nu van uit gaan dat homo's en hetero's gemiddeld even monogaam (of even promiscue) zijn, dan moeten we nog opmerken dat de homo-gemeenschap veel kleiner is dan de hetero-gemeenschap. daar komt nog eens bij dat hiv zelfs nu al onder homo's meer verspreid is dan onder hetero's. het is dus logisch dat (ceteris paribus) die kloof alleen nog kan toenemen.

ik schrijf bewust 'ceteris paribus', want tal van andere factoren zijn hier in dit ad hoc model niet opgenomen. we kijken bijvoorbeeld niet naar het (campganges in verband met) veilig vrijen, naar het invoeren van het homo-huwelijk... ook is alleen de verspreiding door sexueel contact hierin opgenomen.

wie net als ik geilt op wiskunde, kan zijn hartje ophalen op de wikipagina over epidemiologische modellen: http://en.wikipedia.org/wiki/Compart...n_epidemiology
voor de echte fijnproevers wil ik deze paper aanraden die het SIR-model toepast op de nog steeds reële dreiging van een zombie-epidemie: http://www.unilorin.edu.ng/unilorin/...mbie_paper.pdf

zelfs zonder de cijfers te kennen, moet ik het rode kruis dus gelijk geven dat wij altijd een grotere risico-groep zullen blijven. de maatregel "iedereen die ooit sex heeft gehad met mannen wordt sowieso van het bloedgeven uitgesloten" is echter volgens mij niet de beste oplossing van het probleem. eerst en vooral leidt hij ertoe dat mensen gaan liegen bij het invullen van de RK-vragenlijst. vervolgens sluit hij een heel aantal mannen uit die op zich geen verhoogd risico hebben (de monogame homo's die alleen met hun onbesmette echtgenoot van bil gaan bijvoorbeeld) en bevat hij onvoldoende garanties dat bloed van andere risico-patiënten (hetero-hoerenlopers die al wel eens zonder condoom hun favoriete prostituée bespringen bijvoorbeeld) uit het donor-circuit wordt gehouden.

misschien zou een alternatief kunnen bestaan uit een duidelijke vorming aan kandidaat bloedgevers, waarbij risico-gedrag heel nauwkeurig wordt beschreven. een hiv-test geeft zekerheid in verband met besmettingen van meer dan een half jaar geleden. over de periode daarna zou het rode kruis een veel gedetailleerdere vertrouwelijke vragenlijst kunnen voorleggen, waarin concreet en gedetailleerd naar alle vormen van risico-gedrag wordt gepeild. indien de kandidaat bloedgever in het laatste half jaar inderdaad een verhoogd risico heeft gelopen, moet het hem verboden worden bloed te geven tot een test een half jaar later uitsluitsel geeft.

nu ja, ik ben maar een droge mathofiel die ook nog eens holebi-activist is. misschien ben ik niet slim genoeg om dit soort problemen op te lossen.

vrede,

redwasp
Oud 4 juni 2010, 08:11   #117
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Aanvullend of aanvallend?
"Aanvullend" in elk opzicht.

GreetzZ
Oud 4 juni 2010, 08:23   #118
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
De natuur ?
De natuur, geprogrammeerd door God.

Fred.
Oud 4 juni 2010, 08:31   #119
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De natuur, geprogrammeerd door God.

Fred.
Geprogrammeerd? Een soort Windows OS dan toch
Aaah, nu snap ik het.
In "the after life" moet je dan gamen voor energy en het genot van de "creator"

Laatst gewijzigd door Cdude : 4 juni 2010 om 08:33.
Oud 4 juni 2010, 11:06   #120
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geprogrammeerd? Een soort Windows OS dan toch
Aaah, nu snap ik het.
In "the after life" moet je dan gamen voor energy en het genot van de "creator"
Tuurlijk, waarom is er anders evolutie.
Kunt ge waarschijnlijk wel doen als ge daar zin in hebt. The universe wants to play!
Maar ik denk dat gij toch prefereert niks meer te zijn terwijl uw lichaam miljoenen keren doorboord wordt door insectjes.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be