![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 45,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,37% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Saoedi-Arabië waar de arabische Palestijnen oorspronkelijk vandaan kwamen is er nog heel veel plaats en jobs... en geld. Laat de arabieren terugkeren naar hun land van oorsprong.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor ieder beeld dat jij hier komt neerpoten, kan een ander er één tegenover zetten dat de tegenpartij in een slecht daglicht stelt. Dat doet op geen enkel vlak afbreuk van het feit dat jouw manier van praten over de imaginaire vijand even infantiel en racistisch is als de onbeschofte manier van praten van een "Onnoembaar". "De giftige mond van een zionist" is het soort veralgemening waarop je een beschaafd mens en een waardig gesprekspartner nooit zult op betrappen, maar een engdenkend mens des te meer. De morele superioriteit hebben beide supporterskampen in dit conflict allang verloren in de poel van goorheden die ze beiden hebben gedebiteerd. Schreeuw nu zo hard je maar wilt, it won't change an inch!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 5 juni 2010 om 02:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je nuanceringen sieren je. Maar voor wie wilde zien was het een paar dagen geleden al duidelijk dat deze actie is georganiseerd om 'm gewelddadig uit de hand te laten lopen. De aanwezige vredesactivisten en politici met goede intenties zijn daarvoor schaamteloos gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de komst van Mohammed was Arabië één zee van joden (tot in Mekka toe), christenen en een handvol heidenen van semitische oorsprong. Ze hebben zich hier en daar wat bekeerd, maar ze hebben er al altijd gewoond, dus ook in Palestina...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat op dat ene schip een zootje ongeregeld zat dat niks met een vredesbeweging van doen had, en uit was op een confrontatie met de gehate jood, dat ben ik dan weer wel zeker. Dat in de toekomst dergelijke nuanceringen steeds zeldzamer zullen worden, dat ben ik intussen ook zeker. Met de aangroei van moslimpopulaties in Europa (in de VS weegt dat veel minder door) zal Europa steeds meer geneigd zijn kritiek te voeren op Israël uit angst voor rellen in het geval van geen kritiek. Hoewel kritiek op Israël in veel gevallen meer dan gerechtvaardigd is, vind ik dat in deze de nuance in dergelijke mate groot is, dat er Israël niet veel meer kan verweten worden dan wat ze uiteindelijk ook op voorhand hadden aangekondigd: Ze hebben de boten geënterd, zij het dan in internationale wateren. Bij zes daarvan is dat relatief gemakkelijk verlopen, bij de zevende ontaardde het een veldslag. Maar ik maak me geen illussies, ook in hun territoriale wateren was het op hetzelfde uitgedraaid, en was het welles-nietes spelletje op het forum even voorspelbaar van aard.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze steunen geen moslimfundamentalisme, ze klagen de blokkade van Gaza aan. Een heel menselijk initiatief in deze barre egoïstische tijden waarin begrippen als "moslimfundamentalisme" en "Hitler" in dezelfde onsamenhangende zinnen worden geponeerd en bij de essentie van de zaak worden gesleurd als azijn bij water.
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Need I say more?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De racistische Israëlische haatpropaganda wenst de internationale vredesactivisten op te delen in de "goede naievelingen" en de "slechten" (al diegenen die in de verste verte een beetje moslim uitzien en dus meteen tot Hamas-activist worden gebombardeerd). De realiteit is dat op de flotilla vredesactivisten van alle landen van de wereld en van alle geloofsovertuigingen zich hebben verenigd om de Israëlische staatsterreur tegen de weerloze bevolking in Gaza aan te klagen. De bedoeling van de flotilla is duidelijk: de internationale publieke opinie mobiliseren om druk uit te oefenen op Israël en de bevolking te helpen. Er zijn enkele voorbeelden bekend in de geschiedenis waarin regeringen het vuur hebben laten openen op weerloze betogers en vredesactivisten. Telkens reageerde de wereld met afschuw en veroordeling en waren de politieke consequenties enorm. Denk aan 1905. Dit keer zal het niet anders verlopen. Als jij ook maar iets om Israël zou geven, dan zou jij dit nu luidkeels aanklagen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij zien de assasinatie op Frans Ferdinand dan ook als een op zichzelf staand feit. (als ze die uberhaubt al kennen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan veel van Hertog zeggen, maar hij heeft wel bagage. Net daarom is zijn houding onvergeeflijk. Zoals hij zelf ooit zei: bagage is een gereedschapskist. Waar het om gaat, is wat je met die werktuigen doet. Wend je die aan ten bate van vrede en rechtvaardigheid of steun je suïcidale, militaristische avonturen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |