Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2010, 02:12   #221
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

In Saoedi-Arabië waar de arabische Palestijnen oorspronkelijk vandaan kwamen is er nog heel veel plaats en jobs... en geld. Laat de arabieren terugkeren naar hun land van oorsprong.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 02:16   #222
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
LOL ik van haat verteerd ???!!!

ZIONISME = RACISME in zijn puurste vorm!

hier wat voorbeelden van hun racisme... SHAME ON YOU !!!

http://www.youtube.com/watch?v=OlT3ARuUSGc

http://www.youtube.com/watch?v=2yDDV...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9BOZo...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IX9Tk...eature=related

en jij gaat mij beschuldigen van haat LOL
Neen, kijk, dit is nu zo typisch.

Voor ieder beeld dat jij hier komt neerpoten, kan een ander er één tegenover zetten dat de tegenpartij in een slecht daglicht stelt.

Dat doet op geen enkel vlak afbreuk van het feit dat jouw manier van praten over de imaginaire vijand even infantiel en racistisch is als de onbeschofte manier van praten van een "Onnoembaar".

"De giftige mond van een zionist" is het soort veralgemening waarop je een beschaafd mens en een waardig gesprekspartner nooit zult op betrappen, maar een engdenkend mens des te meer. De morele superioriteit hebben beide supporterskampen in dit conflict allang verloren in de poel van goorheden die ze beiden hebben gedebiteerd.

Schreeuw nu zo hard je maar wilt, it won't change an inch!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 5 juni 2010 om 02:32.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 02:17   #223
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zoals ik al heb gesteld, alle respect voor de drijfveren van deze twee moedige jongedames, die zich de dag van vandaag belangeloos durven inzetten voor zaken die hier op dit forum door het grut sterk worden uitgevochten met beladen termen als "zionist", "jodenvriendje" "moslimvriendje" of "magrebneukster".

Ik heb wel mijn bedenkingen bij de beelden die het Israëlische leger heeft vrijgegeven en die waarschijnlijk niet gemanipuleerd zijn, waarbij de aan boord gaande commando's ofwel overboord werden gekieperd, ofwel geslagen werden met alles gaande van stoelen tot slag-en steekwapens.

Dit heeft niks meer met een geweldloze actie te maken.

In Phara kwamen beide dames getuigen over wat hen precies overkomen is, en stelden ze uitdrukkelijk dat ze op geweldloze manier de commando's wilden hinderen in hun actie (zoals ostentatief voor de touwladders gaan staan die neergelaten werden), waar ze overigens elk recht toe hadden.

Er werd jammer genoeg met geen woord gerept over de beelden van de aangevallen soldaten, wel toonde een korte flash even een Israëli die hevig werd aangepakt, maar ook daar werd niet op ingegaan.
Ik vond het een gemiste kans.

Phara vroeg zich, in mijn ogen compleet belachelijk, af of de meisjes niet het gevoel hadden dat ze zich voor de kar van Hamas hadden laten spannen door hun acties.

Dat hadden ze op geen enkel vlak, daar ze enkel de blokkade wilden aanklagen, een blokkade die sowieso op geen enkele wijze gerechtvaardigd kan worden. Onder het mom van het beletten dat militante groepen wapens binnensmokkelen mogen hulpgoederen niet belet worden om verdeeld te worden onder de noodlijdende bevolking.

Door wat ik heb gezien op de Turkse boot, waar de doden te betreuren vielen, vind ik persoonlijk dat het geweldloze imago van de actie teniet werd gedaan. De agressie van de actievoerders op die boot was er ook ferm over.
Ik heb het al gezegd, ik zag een hoopje ongeregeld dat even dacht zijn woede te kanaliseren op enkele Israëlische soldaten.
Dit waren geen daden van vredesactivisten. Integendeel, daar werd het doel van de actie gekaapt door de woeste lynchmethodes van een aantal heethoofden.
De reactie hebben ze enkel aan zichzelf te danken.
Dat het ook anders kon, tonen de opvarenden van de andere schepen aan.

Dit zal, eens het stof opgetrokken is, ervoor zorgen dat de verantwoordelijkheid van het drama zal verdeeld worden onder Israël én de actievoerders, wanneer er een internationaal onderzoekscommissie uitspraak zal doen. Daar durf ik nu eens om te wedden.
De ene verdwaalde kant van het spectrum zal hierin weer het onomstotelijk bewijs zien van de alomtegenwoordigheid en de almacht van het zionistisch complot, de andere verstarde kant zal zich weer verkneukelen in de nederlaag van wat zij o.a. als het magrebneuken plachten te omschrijven., zoals "Onnoembaar" het zo sappig omschreef.

Dat er hier zovelen zijn die dat blijkbaar niet inzien, begrijp ik gewoonweg niet.
Voelen jullie dat nu écht niet aan of spelen de emoties dan toch veel te veel een rol om een nuchter zicht te hebben op de situatie?

Hier zitten blijkbaar écht alleen maar mensen die ofwel blindelings partij kiezen voor de ene, hetzij voor de andere kant.

Nuancering, nuchter beoordelingsvermogen en neutraliteit zijn hier verder af dan ooit.

Hier worden enkel de lijnen doorgetrokken van het eigen gekleurde denken.

Doodjammer...

Intussen wacht ik nog steeds op een woord van afkeuring van beide jongedames, achter wiens betrokkenheid men alleen maar kan staan (einde discussie wat dat betreft) over de acties van de opvarenden van het Turkse schip.

Ze hebben dit nog steeds niet gedaan, al was het maar even zijdelings laten blijken dat ze daar toch ook niet achter stonden, en dat vind ik spijtig.

Misschien hebben ze de beelden nog niet gezien, dat zou veel verklaren.
Beste Nierika,
Je nuanceringen sieren je. Maar voor wie wilde zien was het een paar dagen geleden al duidelijk dat deze actie is georganiseerd om 'm gewelddadig uit de hand te laten lopen. De aanwezige vredesactivisten en politici met goede intenties zijn daarvoor schaamteloos gebruikt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 02:20   #224
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
In Saoedi-Arabië waar de arabische Palestijnen oorspronkelijk vandaan kwamen is er nog heel veel plaats en jobs... en geld. Laat de arabieren terugkeren naar hun land van oorsprong.
Arabieren zijn semieten, zelfde volk als de joden.
Voor de komst van Mohammed was Arabië één zee van joden (tot in Mekka toe), christenen en een handvol heidenen van semitische oorsprong.
Ze hebben zich hier en daar wat bekeerd, maar ze hebben er al altijd gewoond, dus ook in Palestina...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 5 juni 2010, 02:22   #225
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Nierika,
Je nuanceringen sieren je. Maar voor wie wilde zien was het een paar dagen geleden al duidelijk dat deze actie is georganiseerd om 'm gewelddadig uit de hand te laten lopen. De aanwezige vredesactivisten en politici met goede intenties zijn daarvoor schaamteloos gebruikt.
Citaat:
Onder hen zijn twee Nederlanders: Rashed en Anne de Jong (29).

De van oorsprong Palestijnse Rashed heeft een Nederlands paspoort en opereert vanuit Rotterdam.

In zijn strijd tegen Israël verloor de Nederlandse activist eerder een arm. De Nederlander wordt aangewezen als een van de organisatoren achter de 'vredesvloot' door de officiële website van de Moslimbroederschap, een beweging die strijdt voor islamdominantie.

"Rashed is de leider van de Hamas in Nederland", zegt een inlichtingenbron. "Hij komt onder een alias, namelijk Amin Abou Ibrahim, voor in meerdere inlichtingenrapporten. Hij werkte voor de beruchte Nederlandse stichting al-Aksa, die werd verdacht van fondsenwerving voor de terreurorganisatie Hamas. Hij is ook zeer actief in de Stichting Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS)", aldus de inlichtingenman.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 02:30   #226
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Nierika,
Of het bij voorbaat de bedoeling was van de organisatoren om de actie uit de hand te laten lopen, dat weet ik niet, vermoed zelfs van niet.

Dat op dat ene schip een zootje ongeregeld zat dat niks met een vredesbeweging van doen had, en uit was op een confrontatie met de gehate jood, dat ben ik dan weer wel zeker.

Dat in de toekomst dergelijke nuanceringen steeds zeldzamer zullen worden, dat ben ik intussen ook zeker.
Met de aangroei van moslimpopulaties in Europa (in de VS weegt dat veel minder door) zal Europa steeds meer geneigd zijn kritiek te voeren op Israël uit angst voor rellen in het geval van geen kritiek.

Hoewel kritiek op Israël in veel gevallen meer dan gerechtvaardigd is, vind ik dat in deze de nuance in dergelijke mate groot is, dat er Israël niet veel meer kan verweten worden dan wat ze uiteindelijk ook op voorhand hadden aangekondigd:

Ze hebben de boten geënterd, zij het dan in internationale wateren.
Bij zes daarvan is dat relatief gemakkelijk verlopen, bij de zevende ontaardde het een veldslag.

Maar ik maak me geen illussies, ook in hun territoriale wateren was het op hetzelfde uitgedraaid, en was het welles-nietes spelletje op het forum even voorspelbaar van aard.

Oud 5 juni 2010, 02:42   #227
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard NIET! 't zijn twee domme tutten die het moslimfundamentalisme steunen net als Hitler dat trouwens deed.
Ze steunen geen moslimfundamentalisme, ze klagen de blokkade van Gaza aan. Een heel menselijk initiatief in deze barre egoïstische tijden waarin begrippen als "moslimfundamentalisme" en "Hitler" in dezelfde onsamenhangende zinnen worden geponeerd en bij de essentie van de zaak worden gesleurd als azijn bij water.

Oud 5 juni 2010, 11:04   #228
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
blabla antisemitisme blabla

meer komt er niet uit de giftige mond van een zionist!

Nog eventjes en vlaanderen kleurt volledig rechts, dan kunnen we die absurde wet schrappen uit het strafboek!

wait and see want IEDEREEN is het KOTSBEU om met de nazi's vergeleken te worden vanaf men de wandaden van de zionistische staat aankaart!
Allee, nu ben ik al een zionist ook al Mijn dag is goed ! Wat je hier allemaal niet kan lezen, het tart de verbeelding...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 11:06   #229
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL ik van haat verteerd ???!!!

ZIONISME = RACISME in zijn puurste vorm!

hier wat voorbeelden van hun racisme... SHAME ON YOU !!!

http://www.youtube.com/watch?v=OlT3ARuUSGc

http://www.youtube.com/watch?v=2yDDV...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9BOZo...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IX9Tk...eature=related

en jij gaat mij beschuldigen van haat LOL
Maar nee, jij bent één der verdraagzaamsten op dit forum...
Oud 5 juni 2010, 11:07   #230
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ze vanavond zien optreden bij Phara...

Dubbele zucht.

Twee naieve, net opgefriste meisjes die glimmend vertellen over hun avonturen met het grote boze monster en niet beseffen dat ze worden misbruikt in een propaganda-oorlog.

Die ''edele en moedige queeste''' bestaat alleen in hun hoofd maar voor hen dus wáár. Alleen daarom verdienen ze respect, verder niet.

Sterker nog, ik word er een beetje eng van.
Twee brave, moedige maar dwaze grieten...
Oud 5 juni 2010, 15:57   #231
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
net als Hitler dat trouwens deed.
Hahaha! Sleur er anders ook nog Stalin of Julius Caesar bij! Ik schaam mij in uw plaats jong...
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 15:59   #232
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ze steunen geen moslimfundamentalisme, ze klagen de blokkade van Gaza aan. Een heel menselijk initiatief in deze barre egoïstische tijden waarin begrippen als "moslimfundamentalisme" en "Hitler" in dezelfde onsamenhangende zinnen worden geponeerd en bij de essentie van de zaak worden gesleurd als azijn bij water.
Oud 5 juni 2010, 15:59   #233
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik wil deze twee Vlaamse vrouwen feliciteren voor hun inzet om iets te doen aan de schrijnende toestand die miljoenen mensen in Gaza mee te maken hebben. Die mensen zitten opgesloten in een getto en dat in hun eigen land ! Zij hebben weliswaar de broodnodige goederen niet kunnen leveren aan de mensen die het nodig hebben, maar hun actie heeft er wel voor gezorgd dat iedereen ter wereld nu de ware aard van de Israëlische schurkenstaat kent. De zionisten staan eindelijk geïsoleerd in de VN veiligheidsraad, die het geweld veroordeeld heeft. Hopelijk kan dit een doorbraak betekenen voor Gaza en de Palestijnse zaak, opdat het lijden en dood van die mensen op die boot niet voor niets is geweest.

Steunt u deze twee moedige Vlaamse vrouwen ?
Ik steun de vrouwen wel maar wat je allemaal zegt is allemaal dwaze propaganda praat. Meer niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 16:04   #234
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik steun de vrouwen wel maar wat je allemaal zegt is allemaal dwaze propaganda praat. Meer niet.
Hoezo dat? hij zegt enkel wat iedereen elke dag ziet?
Oud 5 juni 2010, 17:29   #235
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Hahaha! Sleur er anders ook nog Stalin of Julius Caesar bij! Ik schaam mij in uw plaats jong...
Caligula makes them all look like koorknaapjes
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 17:32   #236
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

Net alsof ze met hun ogen de kogels van de Israëlische vuurwapens hebben afgeketst
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 17:36   #237
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zionist zus" "zionist zo" "moslimvriendje zus" moslimvriendje zo"...

Jongens, jongens toch!!!

Egyte heeft de grens met Gaza indertijd ook gesloten.
Is de Egyptische regering geïnfiltreerd door zionisten, hebben ze zich in het geheim bekeerd tot het internationale jodendom, of, en ik durf het bijna niet te stellen, is er toch een mogelijkheid dat er toch wel eens heel occasioneel iets binnen komt dat eigenlijk niet binnen zou mogen komen?
De Egyptische regering heeft een vredesverdrag gesloten met Israël, onderhoudt intense diplomatieke betrekkingen met Israël, is een nauwe bondgenoot van de VS in de regio (Egypte is de grootste ontvanger van VS-steun na Israël!)...

Need I say more?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 17:54   #238
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Nierika,
De manier waarop jij je hier laat misbruiken door de racistische Israëlische propaganda is pas wansmakelijk en schaamteloos.

De racistische Israëlische haatpropaganda wenst de internationale vredesactivisten op te delen in de "goede naievelingen" en de "slechten" (al diegenen die in de verste verte een beetje moslim uitzien en dus meteen tot Hamas-activist worden gebombardeerd).

De realiteit is dat op de flotilla vredesactivisten van alle landen van de wereld en van alle geloofsovertuigingen zich hebben verenigd om de Israëlische staatsterreur tegen de weerloze bevolking in Gaza aan te klagen. De bedoeling van de flotilla is duidelijk: de internationale publieke opinie mobiliseren om druk uit te oefenen op Israël en de bevolking te helpen.

Er zijn enkele voorbeelden bekend in de geschiedenis waarin regeringen het vuur hebben laten openen op weerloze betogers en vredesactivisten. Telkens reageerde de wereld met afschuw en veroordeling en waren de politieke consequenties enorm. Denk aan 1905. Dit keer zal het niet anders verlopen.

Als jij ook maar iets om Israël zou geven, dan zou jij dit nu luidkeels aanklagen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 5 juni 2010, 17:59   #239
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De manier waarop jij je hier laat misbruiken door de racistische Israëlische propaganda is pas wansmakelijk en schaamteloos.

De racistische Israëlische haatpropaganda wenst de internationale vredesactivisten op te delen in de "goede naievelingen" en de "slechten" (al diegenen die in de verste verte een beetje moslim uitzien en dus meteen tot Hamas-activist worden gebombardeerd).

De realiteit is dat op de flotilla vredesactivisten van alle landen van de wereld en van alle geloofsovertuigingen zich hebben verenigd om de Israëlische staatsterreur tegen de weerloze bevolking in Gaza aan te klagen. De bedoeling van de flotilla is duidelijk: de internationale publieke opinie mobiliseren om druk uit te oefenen op Israël en de bevolking te helpen.

Er zijn enkele voorbeelden bekend in de geschiedenis waarin regeringen het vuur hebben laten openen op weerloze betogers en vredesactivisten. Telkens reageerde de wereld met afschuw en veroordeling en waren de politieke consequenties enorm. Denk aan 1905. Dit keer zal het niet anders verlopen.

Als jij ook maar iets om Israël zou geven, dan zou jij dit nu luidkeels aanklagen.
Niet iedereen heeft de "bagage" om zich een ruimer politiek inzicht te vormen.
Zij zien de assasinatie op Frans Ferdinand dan ook als een op zichzelf staand feit. (als ze die uberhaubt al kennen )
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 18:07   #240
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Niet iedereen heeft de "bagage" om zich een ruimer politiek inzicht te vormen.
Zij zien de assasinatie op Frans Ferdinand dan ook als een op zichzelf staand feit. (als ze die uberhaubt al kennen )
Je kan veel van Hertog zeggen, maar hij heeft wel bagage. Net daarom is zijn houding onvergeeflijk. Zoals hij zelf ooit zei: bagage is een gereedschapskist. Waar het om gaat, is wat je met die werktuigen doet. Wend je die aan ten bate van vrede en rechtvaardigheid of steun je suïcidale, militaristische avonturen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be