![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() bron
Ik vraag me af of wij daar veel van gaan voelen. De reden is dat net toen ik hierover las het Unizo met haar 40 uren week op de proppen kwam en hoogdringendheid aanvoerde. Veel Amerikaanse privaat kapitaalgroepen of risicokapitaalgroepen hebben namelijk in Europa geïnvesteerd. Een deel van onze ondernemers heeft voor het geld gekozen en heeft zich laten uitkopen waarop een golf van herstructureringen en ontslagen volgden. Zelf bleven ze meestal in de raden van bestuur of als CEO actief. Zo'n beetje als een marginaal die zijn dochter verkoopt voor seksuele diensten. Die Amerikaanse wet kan dus gevolgen hebben tot in ons landje. Kunnen we met z'n allen weer twee uur langer gaan werken voor den Amerikaan. En dat terwijl er nog zo veel werklozen zijn. Maar ja, die zijn misschien net wat minder geschikt en niet geliefd bij een groot pak van de werkgevers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het is in ieder geval weer duidelijk hoe de elite met alle macht via lobbying (afdreiging en omkoping) hun positie tracht te handhaven. Of je buigt naar hun grieven of ze verhuizen wel ergens naar toe waar ze zich wel onderwerpen aan hun hebzucht.
En zoals Scherven A. Mok stelt: de uitverkoop van onze waarden en normen in de naam van het groot geld. Trieste is tevens ook dat dit niet enkel voor de biljonair geld maar ook voor jan modaal die tracht achterna te hinken. PS: je avatar pic mag dan wel een triest, beangstigend en duister karakter hebben hij is alvast goed gekozen daar het zachts gezegd een duidelijke boodschap meedraagt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |