Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2010, 17:02   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Helemaal van de pot gerukt...

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=FO2R2V9D

Citaat:
Wie met overheidsgeld in de stoel van de dermatologe belandt, is vertrokken voor een lange rit. Tatoeages met laserstralen verwijderen, is een langdurige en vooral dure behandeling. Voor één tattoo zijn al snel tien consulten nodig, wat neerkomt op zo'n 2.000 tot 2.500 euro. Maar daarvan moeten de gedetineerden maar tien procent zelf betalen. Een symbolische bijdrage om te tonen dat ze zelf ook een inspanning leveren.
Smijten ze nog niet genoeg geld in die bodemloze put? Is het pas sinds gisteren dat zware jongens met onnozele tatoe's op hun lijf rondlopen?
Natuurlijk maken ze daarmee geen reclame voor zichzelf, anderzijds is het misschien nuttig dat de andere inwoners van die maatschappij zien met wie en wat ze te doen krijgen!
2.500 euro??? Waarom is dat nu ineens zo nuttig en was het dat de voorbije decennia niet? Ergens vriendjes van "justitie" die een bijkomend inkomen nodig hebben?
Is het niet stilaan hoog tijd dat men bajesklanten op één of andere manier een deel van de door hen gemaakte kosten doet terugbetalen, al doen ze er tien jaar over! Als dank voor de bijna gratis behandeling kunnen ze misschien nog een paar magistraten en zo afschieten "omdat ze hen pijn hebben gedaan"!

Laatst gewijzigd door andev : 5 juni 2010 om 17:16.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 17:15   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Smijten ze nog niet genoeg geld in die bodemloze put? Is het pas sinds gisteren dat zware jongens met onnozele tatoe's op hun lijf rondlopen?
Natuurlijk maken ze daarmee geen reclame voor zichzelf, anderzijds is het misschien nuttig dat de andere inwoners van die maatschappij zien met wie en wat ze te doen krijgen!
2.500 euro??? Waarom is dat nu ineens zo nuttig en was het dat de voorbije decennia niet? Ergens vriendjes van "justitie" die een bijkomend inkomen nodig hebben?
Niet stilaan hoog tijd dat men bajesklanten op één of andere manier een deel van de door hen gemaakte kosten moeten terugbetalen, al doen ze er tien jaar over! Als dank voor de bijna gratis behandeling kunnen ze misschien nog een paar magistraten en zo afschieten "omdat ze hen pijn hebben gedaan"!
Je hebt het weer erg he?

Volgende keer dat ik binnen zit laat ik enkele kleintjes weghalen, dan kan ik er grote voor in de plaats zetten.

Van de nood een deugd maken...
Oud 5 juni 2010, 17:24   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt het weer erg he?

Volgende keer dat ik binnen zit laat ik enkele kleintjes weghalen, dan kan ik er grote voor in de plaats zetten.

Want voor jou is dat een normale gang van zaken?
Straks hebben ze geen geld meer voor de pensioenen, de gehandicapten, is er verhoging van de zelf te betalen medische kosten, moet een oudje 3.000 euro betalen voor een maandje opvang enz
Maar who cares...als het gespuis uit de maatschappij maar ruimschoots aan zijn trekken komt! Er zijn maar 8.000 of 8.500 plaatsen voor onze bajes klanten en ze zijn over de tienduizend! Dus vlug 2.000 plaatsen bijmaken aan ... euro per stuk. Ze vergeten er dan nog bij te zeggen dat ze dat elk jaar zullen moeten doen, want ze blijven maar toestromen!
Ik heb het weer erg, hé! Op wie moet ik nu stemmen volgende zondag, zeg het eens...
Oud 5 juni 2010, 17:40   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want voor jou is dat een normale gang van zaken?
Straks hebben ze geen geld meer voor de pensioenen, de gehandicapten, is er verhoging van de zelf te betalen medische kosten, moet een oudje 3.000 euro betalen voor een maandje opvang enz
Maar who cares...als het gespuis uit de maatschappij maar ruimschoots aan zijn trekken komt! Er zijn maar 8.000 of 8.500 plaatsen voor onze bajes klanten en ze zijn over de tienduizend! Dus vlug 2.000 plaatsen bijmaken aan ... euro per stuk. Ze vergeten er dan nog bij te zeggen dat ze dat elk jaar zullen moeten doen, want ze blijven maar toestromen!
Ik heb het weer erg, hé! Op wie moet ik nu stemmen volgende zondag, zeg het eens...
En pas op, duizenden gevangen zijn eigenlijk niet veroordeeld, het zijn psychiatrische patienten. Die mensen trekken dus ziekenkas, begrijp je? Het grapje kost nog wel iets meer als dat je al dacht.

En vroeg of laat, let op mijn woorden, wordt de europese wetgeving betreffende gevangenen hier afgedwongen op een rechtbank. Dan gaat men driekwart loslaten of ze schadevergoeding betalen zoals overtijd met die asielzoekers waar men schadevergoeding aan betaald.

Dan blijven er juist nog de mensen in voorarrest zitten. Iedereen die veroordeeld wordt gaat dan naar huis met een bandje.

En stemmen, voor het VB zeker, wie anders?
Oud 5 juni 2010, 17:58   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 18:20   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En pas op, duizenden gevangen zijn eigenlijk niet veroordeeld, het zijn psychiatrische patienten. Die mensen trekken dus ziekenkas, begrijp je? Het grapje kost nog wel iets meer als dat je al dacht.

En vroeg of laat, let op mijn woorden, wordt de europese wetgeving betreffende gevangenen hier afgedwongen op een rechtbank. Dan gaat men driekwart loslaten of ze schadevergoeding betalen zoals overtijd met die asielzoekers waar men schadevergoeding aan betaald.

Dan blijven er juist nog de mensen in voorarrest zitten. Iedereen die veroordeeld wordt gaat dan naar huis met een bandje.

En stemmen, voor het VB zeker, wie anders?
Tja, er zijn heel wat kiezers die deze keer niet voor het VB zullen stemmen, omdat de "democratische" partijen dat beginnen leuk te vinden! Men stopt ze in een "cordon sanitaire" en klaar is kees! Indien velen veranderen van partij en al was het maar eventjes, voor de NVA stemmen bvb , dan zal dat grapje niet zo simpelweg kunnen herhaald worden en komt er misschien toch wat verandering...wat sommigen absoluut niet willen, nietwaar?
En dan blijft er nog de mening van "Europa"... Zou het kunnen dat België het leukste land is van de unie voor "migranten en asielzoekers"??? Kun jij landen noemen waar ze het beter hebben dan hier, en nog rapper aan geld enz geraken? En mocht je daar een antwoord op hebben, wat ik betwijfel, waarom komen ze dan nog zo massaal naar hier!
Oud 5 juni 2010, 18:25   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, er zijn heel wat kiezers die deze keer niet voor het VB zullen stemmen, omdat de "democratische" partijen dat beginnen leuk te vinden! Men stopt ze in een "cordon sanitaire" en klaar is kees! Indien velen veranderen van partij en al was het maar eventjes, voor de NVA stemmen bvb , dan zal dat grapje niet zo simpelweg kunnen herhaald worden en komt er misschien toch wat verandering...wat sommigen absoluut niet willen, nietwaar?
En dan blijft er nog de mening van "Europa"... Zou het kunnen dat België het leukste land is van de unie voor "migranten en asielzoekers"??? Kun jij landen noemen waar ze het beter hebben dan hier, en nog rapper aan geld enz geraken? En mocht je daar een antwoord op hebben, wat ik betwijfel, waarom komen ze dan nog zo massaal naar hier!
Ik begrijp niet wat je wil zeggen met de mening van "Europa"?
Oud 5 juni 2010, 19:18   #8
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het niet stilaan hoog tijd dat men bajesklanten op één of andere manier een deel van de door hen gemaakte kosten doet terugbetalen, al doen ze er tien jaar over! Als dank voor de bijna gratis behandeling kunnen ze misschien nog een paar magistraten en zo afschieten "omdat ze hen pijn hebben gedaan"!
Mooi voorbeeld van het blanke Vlaamse superras dat zelfs de meest simpele maatregelen niet meer kan nemen.

Andev, bedankt.

Of is het jouw theorie over onze onbestrafbare justitievrienden:

Citaat:

Ergens vriendjes van "justitie" die een bijkomend inkomen nodig hebben?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 09:47   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat je wil zeggen met de mening van "Europa"?
Zoiets? En mijn vraag blijft: in welke Europese landen hebben ze het zoveel beter dan hier? Net zoals de franstaligen in het buitenland de Vlamingen afschilderen als racistische boertjes en zwijgen over hun eigen gedoe zullen onze "multiculinstanties" ook wel hun best doen om de zaken voor te stellen zoals het in hun kraam past...
Nog eens, landen als Duitsland, Frankrijk Engeland (zit er niet op dezelfde manier bij maar behoort niet minder tot Europa) enz zullen niet met hun voeten laten spelen door dat "Europa"! Kleine reus op grote lemen voeten...
Oud 6 juni 2010, 09:50   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Mooi voorbeeld van het blanke Vlaamse superras dat zelfs de meest simpele maatregelen niet meer kan nemen.

Andev, bedankt.

Of is het jouw theorie over onze onbestrafbare justitievrienden:
Noem jij dat een simpele maatregel, tot 2.500 euro besteden aan het wegwerken van tatoo's van galgenaas, op de kosten van de gemeenschap?
En dit terwijl ze ons anders vertellen dat we in een zware crisis zitten, met een grote overheidsschuld enz enz enz
Zonder dank!
Oud 6 juni 2010, 10:34   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem jij dat een simpele maatregel, tot 2.500 euro besteden aan het wegwerken van tatoo's van galgenaas, op de kosten van de gemeenschap?
En dit terwijl ze ons anders vertellen dat we in een zware crisis zitten, met een grote overheidsschuld enz enz enz
Zonder dank!
Ik vind dat zo slecht niet.
Het wegwerken van bepaalde opzichtige tatoeages op bv hals of handen (traantjes, bolletjes en dergelijke) kan idd een stukje helpen om na gedane celstraf en gereinigde ziel terug de maatschappij binnen te treden.
Enfin dat is de spirituele gedachte er achter vermoed ik.
Oud 6 juni 2010, 11:04   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind dat zo slecht niet.
Het wegwerken van bepaalde opzichtige tatoeages op bv hals of handen (traantjes, bolletjes en dergelijke) kan idd een stukje helpen om na gedane celstraf en gereinigde ziel terug de maatschappij binnen te treden.
Enfin dat is de spirituele gedachte er achter vermoed ik.
Heel zeker.

Pas op, het gedurende de gevangenisstraf behandeld worden als een beest - mensonwaardig is het woord dat er in VN-rapporten over de Belgische gevangenissen gebruikt wordt, is op zich al genoeg om weer helemaal aangepast aan de maatschappij te zijn tegen dat je vrijgelaten wordt.

Natuurlijk, langs de andere kant, de meeste mensen die veroordeeld zijn en in de gevangenis gezeten hebben krijgen daar gewoonlijk 10 of 20 duizend € boetes bij zodat drughandel en dergelijke meer de enige oplossing is om aan dat soort van geld te geraken.

Dus, tatoeages laten weghalen om een strontjob van 1000€ op de maand te krijgen, danku, laat het maar.

Wat ik wel zie zitten is een aantal klein laten weghalen zodat er een grote kan gezet worden. (dat is het plan als ik nog eens binnenvlieg)
Oud 6 juni 2010, 11:07   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel zeker.

Pas op, het gedurende de gevangenisstraf behandeld worden als een beest - mensonwaardig is het woord dat er in VN-rapporten over de Belgische gevangenissen gebruikt wordt, is op zich al genoeg om weer helemaal aangepast aan de maatschappij te zijn tegen dat je vrijgelaten wordt.

Natuurlijk, langs de andere kant, de meeste mensen die veroordeeld zijn en in de gevangenis gezeten hebben krijgen daar gewoonlijk 10 of 20 duizend € boetes bij zodat drughandel en dergelijke meer de enige oplossing is om aan dat soort van geld te geraken.

Dus, tatoeages laten weghalen om een strontjob van 1000€ op de maand te krijgen, danku, laat het maar.

Wat ik wel zie zitten is een aantal klein laten weghalen zodat er een grote kan gezet worden. (dat is het plan als ik nog eens binnenvlieg)
Mja..men moet er wel eens bij zeggen dat de meeste gedetineerden (maar nu ook niet allemaal) een tijd langer zitten om hun boetes kwijt te geraken.
Althans vroeger...hoe dat nu zit weet ik niet meer.
Mijn devies is ; Eenmaal buiten is buiten blijven
Oud 6 juni 2010, 11:24   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mja..men moet er wel eens bij zeggen dat de meeste gedetineerden (maar nu ook niet allemaal) een tijd langer zitten om hun boetes kwijt te geraken.
Althans vroeger...hoe dat nu zit weet ik niet meer.
Mijn devies is ; Eenmaal buiten is buiten blijven
Dat is lang geleden, boetes worden niet meer omgezet in gevangenisstraf, de deurwaarder komt.

Een week na je vrijlating valt de rekening in de brievenbus, 10 a 20 duizend €, te betalen binnen de acht dagen.

Een betere aanleiding om direct terug in de drughandel te stappen ken ik niet.
Oud 6 juni 2010, 11:31   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het weer erg he?

Jij bent een èchte rebel hé?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 11:36   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij bent een èchte rebel hé?
Zoals jij he Raf.
Oud 6 juni 2010, 11:45   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals jij he Raf.
Wij zouden samen een schattig koppeltje vormen!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 juni 2010, 11:51   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat U weer een hetero aan uw lijstje toevoegen ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 juni 2010 om 11:51.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 11:52   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat U weer een hetero aan uw lijstje toevoegen ?
Een hetero? Dat valt nog te bezien...

Citaat:
Oud 6 juni 2010, 11:54   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja?

Ik weet het niet, ik heb het zo niet op dominante mannen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be