Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 18:54   #381
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Jij vergist je. Vlaamse onafhankelijkheid is nog altijd het einddoel:

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4740140953.htm
Bracke zegt dat hij Vlaamse onafhankelijkheid wellicht zelf niet meer zal meemaken en Bourgeois zegt dat een confederatie een samenwerking is tussen onafhankelijke staten. Beiden pleiten wel voor confederalisme.
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2010, 18:55   #382
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Bracke zegt dat hij Vlaamse onafhankelijkheid wellicht zelf niet meer zal meemaken en Bourgeois zegt dat een confederatie een samenwerking is tussen onafhankelijke staten. Beiden pleiten wel voor confederalisme.
Uiteraard. Onafhankelijkheid is voor heel even een vies woord.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 18:58   #383
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Verleden jaar waren het er vooraan in de 30.000. Nu vooraan in de 40.000. Tenminste als ik de kranten mag geloven.
Volgens De Standaard:

Citaat:
Enkele duizenden mensen trotseerden zondag de regen en zakten af naar het Paleizenplein in Brussel voor de tweede editie van Belgavox. Het gratis concert riep op tot meer solidariteit en dialoog in ons land.

...

Volgens de organisatoren waren er 40.000 toeschouwers.
Tja, als je het aan de organisatoren vraagt zal het inderdaad wel een daverend succes zijn geweest.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:01   #384
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ah, artikel gevonden. In plaats van in de titel Belgavox te zetten!

Tja, wat is dat nu "enkele duizenden mensen"? Wellicht heeft niemand geteld, behalve de organisatoren. Soit, veel doet het er niet. Als die mensen zich maar geamuseerd hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:11   #385
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ah, artikel gevonden. In plaats van in de titel Belgavox te zetten!

Tja, wat is dat nu "enkele duizenden mensen"? Wellicht heeft niemand geteld, behalve de organisatoren. Soit, veel doet het er niet. Als die mensen zich maar geamuseerd hebben.

Slechte verliezers. En maar proberen de dingen te verdraaien. Het strekt u niet tot eer...

VRT. Website, vandaag 20 h.
Op het Paleizenplein in Brussel hebben zo'n 40.000 mensen de tweede editie van het gratis concert Belgavox bijgewoond, dat oproept tot solidariteit tussen de Belgen. "Vandaag hebben we opnieuw bewezen dat nog heel wat mensen geloven in een oplossinggerichte samenwerking en dialoog in ons land", zeggen de organisatoren.

Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2010 om 19:13.
system is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:14   #386
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid en ben daar nog nooit geweest.

Als dat gratis concertje voor de Vlaamse onafhankelijkheid was zou ik ook niet geweest zijn, wat kan mij die muziek of vlaggen schelen.

Zondag stem ik NVA, dat telt meer in deze ongrondwettelijke verkiezingen in dit onland.
Ach, op een paar uitzonderingen na was het merendeel van de groepen die daar optraden gewoon om te janken. Voor een dergelijk slap commercieel gezwets kom ik mijn deur niet uit, al was het voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Zwartengeel is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:16   #387
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ach, op een paar uitzonderingen na was het merendeel van de groepen die daar optraden gewoon om te janken. Voor een dergelijk slap commercieel gezwets kom ik mijn deur niet uit, al was het voor Vlaamse onafhankelijkheid.
En als er volgens u goede groepen waren geweest, kwam u de deur ook niet uit volgens mij.
system is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:17   #388
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechte verliezers. En maar proberen de dingen te verdraaien. Het strekt u niet tot eer...

Op het Paleizenplein in Brussel hebben zo'n 40.000 mensen de tweede editie van het gratis concert Belgavox bijgewoond, dat oproept tot solidariteit tussen de Belgen. "Vandaag hebben we opnieuw bewezen dat nog heel wat mensen geloven in een oplossinggerichte samenwerking en dialoog in ons land", zeggen de organisatoren.
Ik wil niks verdraaien. Als daar 40.000 mensen aanwezig waren, dan is dat een succes voor de organisatie. In deze spreken over winnaars en verliezers lijkt me wat overdreven. Ik heb geen enkele behoefte om te gaan zoeken waarom iemand daar was. Het enige wat ik hoop, is dat de aanwezigen zich geamuseerd hebben. Verder is dat concert van geen belang, tenzij op lange termijn zou blijken dat het ook effectief politieke effecten zou hebben.

Dat laatste is wat ik boeiend vind, niet het aantal aanwezigen.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 juni 2010 om 19:17.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:17   #389
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wie gaat er na 13 juni voor die oplossinggerichte samenwerking en dialoog zorgen, ongeacht de verkiezingsuitslag?
Zwartengeel is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:17   #390
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

1) 40.000 is een schatting van de organisatoren. Mogen we nog een beetje kritisch zijn?

2) Al waren het er 200.000, hoeveel volk er op een gratis muziekfestival afkomt heeft toch nauwelijks betekenis. Is België nu gered? Gaat nu niemand meer N-VA stemmen? Lopen Franstaligen en Vlamingen in de Rand nu hand in hand?
Heel schattig dat je zo blij bent, maar ik betwijfel ten zeerste of eender welke Vlaams-nationalist hier slaap om gaat laten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:18   #391
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als er volgens u goede groepen waren geweest, kwam u de deur ook niet uit volgens mij.
Als de organisatoren rekening gehouden hadden met mijn muzikale voorkeur, was het aantal toeschouwers dan weer naar alle waarschijnlijkheid een pak kleiner geweest.
Zwartengeel is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:29   #392
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
1) 40.000 is een schatting van de organisatoren. Mogen we nog een beetje kritisch zijn?

2) Al waren het er 200.000, hoeveel volk er op een gratis muziekfestival afkomt heeft toch nauwelijks betekenis. Is België nu gered? Gaat nu niemand meer N-VA stemmen? Lopen Franstaligen en Vlamingen in de Rand nu hand in hand?
Heel schattig dat je zo blij bent, maar ik betwijfel ten zeerste of eender welke Vlaams-nationalist hier slaap om gaat laten.
Ik wil me niet vastpinnen op een getal. In ieder geval waren het er velen. Dat zag men onmiddellijk in het VRT-journaal. En ik denk dat er nu nog wat zullen bijkomen. Tenminste als het niet te hard gaat regenen daar.
system is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:30   #393
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niks verdraaien. Als daar 40.000 mensen aanwezig waren, dan is dat een succes voor de organisatie. In deze spreken over winnaars en verliezers lijkt me wat overdreven. Ik heb geen enkele behoefte om te gaan zoeken waarom iemand daar was. Het enige wat ik hoop, is dat de aanwezigen zich geamuseerd hebben. Verder is dat concert van geen belang, tenzij op lange termijn zou blijken dat het ook effectief politieke effecten zou hebben.

Dat laatste is wat ik boeiend vind, niet het aantal aanwezigen.
"Tja, wat is dat nu "enkele duizenden mensen"? Dat is wat u zei en suggereerde.

Maar u weet het dus niet. Dan moet u ook niet komen emmeren over 'enkele duizenden mensen'. Objectief zijn is wat anders.

Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2010 om 19:32.
system is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:36   #394
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Tja, wat is dat nu "enkele duizenden mensen"? Dat is wat u zei en suggereerde.

Maar u weet het dus niet. Dan moet u ook niet komen emmeren over 'enkele duizenden mensen'. Objectief zijn is wat anders.
Objectiviteit bestaat niet. Als De Standaard "enkele duizenden mensen" schrijft en de organisatoren zeggen "enkele tienduizenden mensen", is dat een wereld van verschil. Het geeft vooral aan dat DS het zelf ook niet weet en afgaat op wat de organisatoren meedelen. Soit, duizenden, tienduizenden, het laat me koud.

ps: ik "emmer" waarover ik wil, net zoals u.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:48   #395
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Objectiviteit bestaat niet. Als De Standaard "enkele duizenden mensen" schrijft en de organisatoren zeggen "enkele tienduizenden mensen", is dat een wereld van verschil. Het geeft vooral aan dat DS het zelf ook niet weet en afgaat op wat de organisatoren meedelen. Soit, duizenden, tienduizenden, het laat me koud.

ps: ik "emmer" waarover ik wil, net zoals u.
In het heyselstadion kan veel volk. 50.000 en op den Anderlecht ongeveer de helft. Was er zoveel volk?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 19:51   #396
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
In het heyselstadion kan veel volk. 50.000 en op den Anderlecht ongeveer de helft. Was er zoveel volk?
bijlange ni.
het zal meer tussen de 5 �* 10.000 zijn dan 40.000.
en het plein is geregeld leeggestroomd door de regen.

de organisators kunnen zeer goed overdrijven.
ze zullen wsl x 4/5 hebben gedaan omdat het plein leegliep door de regen.
Shadowke is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:49   #397
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de Wever is veel schijn. Hypocrisie in kwadraat.
Alle hypocriete cd&v'ers zitten nu bij n-va
azert is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:50   #398
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De NVA biedt ons nu juist de enige uitweg uit dit moeras en een zo pijnloos mogelijke splitsing.
BHV duurt al 50 jaar; BE splitsen dus 500 jaar.
azert is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:51   #399
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg jongens, worden jullie dat constante gemekker op De Wever niet moe? Gaat dat echt nooit vervelen of is het een verslaving geworden? Lopen er in de wereld nog andere mensen rond behalve De Wever, volgens jullie? Wat een obsessie, zeg. Is het ook De Wever zijn schuld dat er maar twee man en een paardekop op de betoging waren in Brussel?
maar 40.000 en heel veel Vlaamse jongeren op het Belgavox concert vandaag.
azert is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:56   #400
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
40000 mensen krijgen de Vlaamsnationalisten nooit op de been op één manifestatie. De twee bedevaarten in Steenstrate en in Diksmuide komen te samen nauwelijks aan 10.000 aanwezigen.
en opvallend veel VL jongeren en ook bekende jonge VL zangers.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be