Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2010, 08:44   #321
den dinges
Banneling

Standaard

Iets niet begrepen, Cdude ? Moet ik er een cartoontje bijmaken voor jou ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 08:46   #322
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Iets niet begrepen, Cdude ? Moet ik er een cartoontje bijmaken voor jou ?
Als je dat kan ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 08:50   #323
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De linkse jodenhaters zijn inderdaad karikaturen van de waarden die zij zogezegd verdedigen. Van neonazis kan ik het nog begrijpen, ze zijn tenminste nog consequent in hun daden en woorden.
Wat u 'linkse jodenhaters' noemt, zijn doorgaans mensen die principes verdedigen, principes die ze voor iedereen altijd van toepassing achten. Ik hoor hier zelden iemand zijn afkeer van Joden of joden tout court ventileren, het blijft doorgaans beperkt tot gefundeerde en beargumenteerde kritiek op het beleid van de staat Israël.
Ze rekenen Israël af op waarden waarvan ze vinden dat die voor iedereen moeten gelden en die Israël zelf ook zegt te verdedigen en uit te dragen.

Van al die mensen heb ik bv. nog niemand ongenuanceerd Hamas horen verdedigen, laat staan de Islamitische Jihad of Al Qaida. Ze verdedigen de rechten van de Palestijnen - primaire mensenrechten die voor iedereen horen te gelden - en klagen de imperialistische en militaristische politiek van Israël aan.

Dat dat niets te maken heeft met 'jodenhaat' wordt geïllustreerd door het feit dat ook zeer vele Joden op dezelfde manier en met dezelfde bewoordingen diezelfde politiek bekritiseren. Dat gaat niet om twee of drie 'zelfhatende' Joden maar om een belangrijk deel van de bevolking in Israël en meer nog van de Joodse gemeenschap buiten Israël.

Als je al die mensen omschrijft als 'linkse jodenhaters' dan speel je op de man en niet op de bal. Precies datgene dus waarvan de moderator hier vraagt om ermee op te houden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 juni 2010 om 08:52.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 08:59   #324
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat u 'linkse jodenhaters' noemt, zijn doorgaans mensen die principes verdedigen, principes die ze voor iedereen altijd van toepassing achten. Ik hoor hier zelden iemand zijn afkeer van Joden of joden tout court ventileren, het blijft doorgaans beperkt tot gefundeerde en beargumenteerde kritiek op het beleid van de staat Israël.
Ze rekenen Israël af op waarden waarvan ze vinden dat die voor iedereen moeten gelden en die Israël zelf ook zegt te verdedigen en uit te dragen.

Van al die mensen heb ik bv. nog niemand ongenuanceerd Hamas horen verdedigen, laat staan de Islamitische Jihad of Al Qaida. Ze verdedigen de rechten van de Palestijnen - primaire mensenrechten die voor iedereen horen te gelden - en klagen de imperialistische en militaristische politiek van Israël aan.

Dat dat niets te maken heeft met 'jodenhaat' wordt geïllustreerd door het feit dat ook zeer vele Joden op dezelfde manier en met dezelfde bewoordingen diezelfde politiek bekritiseren. Dat gaat niet om twee of drie 'zelfhatende' Joden maar om een belangrijk deel van de bevolking in Israël en meer nog van de Joodse gemeenschap buiten Israël.

Als je al die mensen omschrijft als 'linkse jodenhaters' dan speel je op de man en niet op de bal. Precies datgene dus waarvan de moderator hier vraagt om ermee op te houden.
Zo slim zijn ze wel, om de militante islamisten niet openlijk te prijzen. Ze doen dat op verdekte wijze, net zoals jij me op verdekte wijze bedreigd, door mij attent te maken op de moderatie. Doorzichtig, hoor, Minister...
Oud 7 juni 2010, 09:00   #325
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Als je dat kan ...
Als ik eens veel tijd heb mischien.
Oud 7 juni 2010, 09:01   #326
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meesten pleiten voor de afschaffing van Israël en los daarvan beoordelen zij Israël een absurd hoge morele standaard, die zij niet gebruiken voor andere landen.
Citaat:
Hamas wil een Islamitisch kalifaat. Niets meer en niets minder. De Palestijnen zijn slechts de ammunitie waarmee ze schieten, en het excuus dat ze nodig hebben voor hun zieke doelen.

Wie echt Palestijnen wilt verdedigen, hemelt het geweld niet op, maar dringt aan op onderhandelingen.
Citaat:

Gematigde Israëliërs kunnen inderdaad kritiek hebben op de manier waarop hun regering met de Palestijnen omgaat, maar zij zullen geenszins pleiten voor de afschaffing van hun land, of het opgaan van hun land in één ''seculier'' Palestina.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 09:02   #327
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo slim zijn ze wel, om de militante islamisten niet openlijk te prijzen. Ze doen dat op verdekte wijze, net zoals jij me op verdekte wijze bedreigd, door mij attent te maken op de moderatie. Doorzichtig, hoor, Minister...
Hoezo is dat "verdekt bedreigen"?
Oud 7 juni 2010, 09:03   #328
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik eens veel tijd heb mischien.
Lees : ik weet het eigenlijk niet.
Oud 7 juni 2010, 09:06   #329
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Lees : ik weet het eigenlijk niet.
Ik heb mijn standpunt al lang en breed uitgelegd, Cdude. Als jij niet bij machte bent om het te begrijpen... Dan kan ik er ook niks aan doen.
Oud 7 juni 2010, 09:12   #330
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De meesten pleiten voor de afschaffing van Israël en los daarvan beoordelen zij Israël een absurd hoge morele standaard, die zij niet gebruiken voor andere landen.
Nationalistische Vlamingen die pleiten voor de afschaffing van België zijn daarmee geen 'Belgenhaters'. Op dezelfde manier zijn zij die pleiten voor de afschaffing van Israël geen 'Jodenhaters'.

Citaat:
Hamas wil een Islamitisch kalifaat. Niets meer en niets minder. De Palestijnen zijn slechts de ammunitie waarmee ze schieten, en het excuus dat ze nodig hebben voor hun zieke doelen.
U mag me eens uitleggen waarom Israël Hamas heeft gefinancierd en geholpen bij de oprichting. Ik ben geen fan van Hamas, maar ik kan niet naats de vaststelling dat zij de democratische verkiezingen (opgelegd door de internationale gemeenschap) gewonnen hebben en dus de legitieme vertegenwoordiger zijn van het Palestijnse volk in Gaza.

De radicalisering - waarvan Hamas louter de uitdrukking is - wordt (bewust) veroorzaakt door Israël. Zoals de Amerikaanse voormalige State Department counter-terrorism official Larry Johnson al zei:

Citaat:
The Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism. They are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer.”

They do more to incite and sustain terrorism than curb it.
Citaat:
Wie echt Palestijnen wilt verdedigen, hemelt het geweld niet op, maar dringt aan op onderhandelingen.
Tenzij de houding van Israël heeft aangetoond dat onderhandelingen nergens toe leiden, natuurlijk. Het is duidelijk dat de grootste bijdrage aan het geweld ook van Israëlische kant komt, je kan dus ook pleiten voor een andere houding vanwege Israël.

Citaat:
Gematigde Israëliërs kunnen inderdaad kritiek hebben op de manier waarop hun regering met de Palestijnen omgaat, maar zij zullen geenszins pleiten voor de afschaffing van hun land, of het opgaan van hun land in één ''seculier'' Palestina.
D'er zijn nochtans wel wat Joden die daarvoor pleiten.

Oud 7 juni 2010, 09:14   #331
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo slim zijn ze wel, om de militante islamisten niet openlijk te prijzen. Ze doen dat op verdekte wijze
Misschien doen ze het niet openlijk omdat geen van de mensen hier militante islamisten wénst te verdedigen? Omdat ze het er namelijk - zoals ikzelf - niet mee eens ben en omdat ze niet blind zijn voor de verwerpelijke facetten van bv. Hamas of Islamitische Jihad?

Citaat:
, net zoals jij me op verdekte wijze bedreigd, door mij attent te maken op de moderatie. Doorzichtig, hoor, Minister...
Ik maak u attent op een vraag van de moderatie, een vraag waar ik het overigens mee eens ben. Ik speel liever op de bal dan op de man.

Oud 7 juni 2010, 11:34   #332
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Naieve trienen. Ge gaat geen grote Rottweiler in zijn kl*ten stampen om dan te janken als hij bijt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 12:14   #333
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het gaat hier weldegelijk om een betoging van raszuivere Vlamingen die de Palestijnse zaak steunen. De steun voor het zionisme is onder de echte Vlamingen lang niet zo verspreid hoor. Er is enkel een hardnekkige haard in Antwerpen en omstreken, om dat de joden daar veel economische en politieke invloed uitoefenen. In West-Vlaanderen moeten de zionisten alleszins niet zijn.
Extreem rechts geeft geen zak om de Palestijnen, maar heeft een excuus om hun Jodenhaat te etaleren. Het blijft overigens opvallend dat onze communistische pro-Palestina vrienden dit soort idiote posts negeren.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 12:19   #334
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Toch wel schandalig dat 42% de zionistische schurkenstaat steunt.
Het valt me nog mee. Extreem rechtse randmarginalen zoals jij zijn hier oververtegenwoordigd.
Oud 7 juni 2010, 12:30   #335
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het valt me nog mee. Extreem rechtse randmarginalen zoals jij zijn hier oververtegenwoordigd.
En toch floppen ze big time:

15 neo-nazi's demonstreren in Antwerpen tegen Israël en joodse gemeenschap

http://www.cidi.nl/Nieuws/Nieuwsberi...meenschap.html
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 12:31   #336
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nationalistische Vlamingen die pleiten voor de afschaffing van België zijn daarmee geen 'Belgenhaters'. Op dezelfde manier zijn zij die pleiten voor de afschaffing van Israël geen 'Jodenhaters'
Dat is een onzinnige vergelijking. In Israel bestaan geen communantaire problemen.
Oud 7 juni 2010, 12:34   #337
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat is een onzinnige vergelijking. In Israel bestaan geen communantaire problemen.

Nope geen problemen rond territoria ( jerusalem,westbank,gaza),geen problemen rond de arabische israelieten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 12:45   #338
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Nope geen problemen rond territoria ( jerusalem,westbank,gaza),geen problemen rond de arabische israelieten..
Een Arabisch-Israelische partijen pleit voor het einde van Israel, maar binnen de Knesset stellen die niet veel voor. Bovendien heeft Israel de Gazastrook in 2005 verlaten. Daarnaast heeft de staat de Westelijke Jordaanover niet geannexeerd in tegenstelling tot Oost-Jeruzalem. In Jeruzalem zijn hoofdzakelijk godsdienstige problemen.
Oud 7 juni 2010, 13:45   #339
Breezertrut
Banneling

Standaard

Iedereen die tegen de misdaden van Israel is, moet wel een nazi zijn.

Alsof iemand zulke krijsende wijven die zulke onzin spuien serieus zou nemen. Je helpt er Israel bovendien helemaal niet mee. Hoe doorzichtig, flets, zwak, debiel.
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 14:04   #340
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
Iedereen die tegen de misdaden van Israel is, moet wel een nazi zijn.
Dat is onzin en een onterechte slachtofferrol die jij aanneemt. Feit is dat extreem rechts (onder andere MaxvanDietschland, Jeanpierre, Honoregepluimd, N-SA, Nestor Burma) nu weer hun Jodenhaat etaleren onder het mom van kritiek op Israel.

Citaat:
Alsof iemand zulke krijsende wijven die zulke onzin spuien serieus zou nemen.
Wat doet een half citaat van liberalist er toe in deze post?

Citaat:
Je helpt er Israel bovendien helemaal niet mee. Hoe doorzichtig, flets, zwak, debiel.
En dat zeg jij...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be