![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Stel dat N-VA verkozen wordt en men gaat aan de tafel zitten. M.i. is het niet onmogelijk dat men er alles aan zal doen, ongeacht hoe redelijk die partij zich ook opstelt, om die onderhandelingen te doen falen en N-VA te forceren om de oppositie te kiezen. Waarom? Omdat een akkoord met N-VA na 3 jaar politieke stilstand die partij stevig zou verankeren in het Vlaamse politieke landschap en dat zullen ze hen niet gunnen. Dat kunnen ze zich trouwens ook niet veroorloven, er staat teveel macht op het spel. Zelfs op de rand van de afgrond zal men de voorkeur geven aan het spelen van politieke spelletjes boven het samenwerken met l'homme dangereux. Niet omdat hij niet redelijk zou zijn, maar omdat men ten alle kosten wil voorkomen dat de N-VA politiek verankerd wordt.
Laatst gewijzigd door end : 8 juni 2010 om 02:58. |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik vermoed dat men alles zal doen om de NV-A te bekladden, kijk maar naar het effect van de continu aanvallen tav de NV-A...Nu doen alsof de schuld van de politieke impasse geheel de schuld is van de NV-A en niet van degene die continu alles blokkeren is ronduit walgelijk...
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat NV.A nu al zeker is om niet voor een akkoord te gaan en de boel verder te laten verrotten.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat je de NV-A verwart met quasi elke Franstalige partij.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ze zo doorgaan wordt NV-A nog veel groter. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Nee. Als Leterme al aan het Tindemans effect leed, zal N-VA dat zeker doen.
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En de andere tuinmannen zeiden: "Je hebt wel zeer extremistische ideeën. Dit tak he die wordt rot door jullie ophitsend gezever".
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Ge blijft die Belgicisten prachtig parodiëren Henri1!
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moest juist gaan snoeien in mijn tuin. Laat ons eerlijk zijn en toegeven dat Bart helemaal geen akkoord wil en gewoon den boel wil opblazen. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maw, als veel Vlamingen op de NVA stemmen zondag, wilt dat volgens jou zeggen dat al die Vlamingen de boel willen opblazen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou "men" de N-VA een akkoord moeten gunnen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Je verwart me met jou. Jij bent hier degene die niet verder raakt dan het "NV-A = hel en verdoemenis" cliché. Ik stel gewoon vast dat alhoewel ze in debatten lipdienst doen en vertellen dat ze bereid zijn tot een hervorming hun daden anders spreken. Waarom is er geen akkoord? Door onredelijke eisen. Laaste keer dat ik keek waren Milquet, Reynders weer de uitbreiding van Brussel, een corridor, terugschroeven Brusselse tweetaligheid,... aan het orakelen. Ik ga niet beweren dat de Vlamingen niets mis doen maar ik zie geen reëel verschil tussen de mentaliteit nu en en tijdens de vorige verkiezingen. Waar Vlaanderen spreekt over de broodnodige besparingen spreekt de PS over nog extra uitgaves.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel deze keer, enkel tegen de N-VA, zal er een uitzondering optreden.
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|