![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet binnenkort overigens nog een toevoegsel posten over de gekke gedachtenwereld van de idioten. Een beetje geduld. Het is wel duidelijk dat niet alle gekken idioot zijn. Dat zou ons tot voorzichtigheid moeten aanmanen om zomaar niet te stellen dat alle idioten gek zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2010 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Mijn bron was: http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/gek
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De inquisitie, die ook voorgesteld wordt alsof er duizenden vermoord werken was nodig in die tijd. Over de islam weet ik niks over hun rechtstelsel, maar hun veroveringsdrang vind ik maar niks. Ze hebben Christus leer verworpen en oorlog gevoerd zonder reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Atheisme = losgeslagen geest, die in alle richtingen tegelijk doorslaat =gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en de enige die niet gek is zal dan vaststellen dat de brandblussers weg zijn omdat er een wit kruis opstond en alle religieuze symbolen door de rechter verboden werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maakt U soms ook het onderscheid tussen gelovigen en schijngelovigen, ongeacht de 'religie' waartoe zij behoren? Vind U het ook niet onredelijk dat de weerleggers van de 'religies', 'de Almachtige' systematisch verantwoordelijk stellen voor al de wandaden en gruweldaden, die door de eeuwen heen door de stervelingen werden en nog steeds worden begaan. De 'religies' leren ons hoe de natuur het leven opwekt en dat wij (de dominerende schepsels) het geheel volgens de regels der kunst dienen te beheren. De geschiedenis toont steeds maar aan, op welke onverantwoorde manier het 'mensdom' hiermee is omgesprongen. Gelovigen alsook de ongelovigen: wij falen systematisch in het verwezenlijken van al onze opdrachten. 'Atheïsten' en andere weerleggers, hebben er geen baat bij de 'struisvogelpolitiek' toe te passen. De dag van "het laatste oordeel" zullen zij op het matje geroepen worden, net zoals alle anderen. Laatst gewijzigd door bruggeman : 16 mei 2010 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maximilien_de_Robespierre |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ik denk, dat als God écht bestaat, dat Atheïsten de enigen zijn die naar de hemel mogen omdat zij hun hersenen en intelligentie werkelijk hebben gebruikt waarvoor ze dienen: kritisch zijn in plaats van kinderlijk dom. Mentaal gehandicapt zijn is genoeg om gelovige te worden, maar om een Atheïst te worden is een stevige portie intelligentie en kritisch inzicht een vereiste.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die slag in Beziers, ja ik denk mij te herinneren dat die door een slecht mens geleid werd. Vroeg niet één van die ridders hem, hoe kunnen we nu weten wie een Katholiek is en wie een kathaar en hij antwoorde: Sla ze allemaal de kop in, God kent de zijne. Natuurlijk zijn er misbruiken geweest en zijn er vele doden gevallen. Wat die evangelieen en sektes betreft moet ik als gelovige erin vertrouwen dat God Zijn Kerk gesticht heeft en dat de evangelieen eruit gekozen zijn door Hem. Ik kan dit natuurlijk niet bewijzen. Ik kan mezelf moeilijk verwoorden, maar hoeveel misbruiken er ook geweest zijn blijft ik vertrouwen hebben dat het altijd goed komt. En de misdaden van enkelen zijn niet de schuld van de hele Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idiotie redt dus niemand automatisch van de gekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook prima voor de ongerusten van hart, want op zijn minst "zit alles op zijn plaats en is er een plaatsje voor alles", en moeten we ons niet moe maken met na te denken of het anders en beter zou kunnen, en waarom het nu zus en zo moet, en wie daar nu eigenlijk echt voordeel en nadeel van ondervindt. Met andere woorden, religie is het perfecte middel om niet moeten na te denken over hoe de maatschappij er zou moeten uit zien, en wat we zouden kunnen doen, en of sommige dingen in de grond eigenlijk geen boerenbedrog zijn, want de regeltjes liggen vast, het volstaat van ze braaf op te volgen, en de beloning komt wel achteraf. Het laat je toe je verstand op nul te stellen, en je daar geen zorgen over moeten te maken. Everything is perfect. En dat is zo een sterk aantrekkingsmiddel, enerzijds voor apparatchiks, en anderzijds voor vele zwakken van hart, dat het het succes heeft dat we kennen. Let wel dat dat argument niks te maken heeft met de vraag of religie iets met waarheid zou te maken hebben, he. Je argument is even geldig, of de godheden van de religie nu echt bestaan of niet. Je stelt - terecht - dat religie een heel succesvol sociaal organisatiemiddel is om status quo te bewerkstelligen. Afwijking van status quo is voor apparatchiks nadelig (want hun nutteloosheid zou in vraag kunnen gesteld worden) en voor de zwakke van hart verontrustend (hij moet nu zelf nadenken over wat hij zou willen, zonder dat men het hem heeft voorgekauwd). Vandaar. En of het nu lulkoek is of niet, dat heeft hier niks mee te maken.
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful. - Seneca (ca. 4 BC –AD 65) Laatst gewijzigd door Travis66 : 9 juni 2010 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://en.wikiquote.org/wiki/Seneca_the_Younger |
||
![]() |