Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 08:17   #3041
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

'Hun' schuld dus idd.
Modern gekleede westerse vrouwen worden als hoeren behandeld..hun schuld dus
Eenzame bange witmannen worden beroofd..hun schuld dus..

Een vrederechter oordeelt streng en wordt vermoord..wiens schuld is dat dan ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 09:24   #3042
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Modern gekleede westerse vrouwen worden als hoeren behandeld..hun schuld dus
Eenzame bange witmannen worden beroofd..hun schuld dus..

Oh? Zei ik dat ergens? Link graag.

Wat ik wel zei (ergo droog vaststel):

Belgie heeft het beleid om criminaliteit niet of nauwelijks op te sporen, te vervolgen en te sanctioneren.

Het superras zelf heeft dit nu eenmaal zo besloten volgens mij.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 09:38   #3043
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De comedy capers incidenten van vroeger zijn omgetoverd tot een efficient en doeltreffend politieapparaat...alleen justitie en de wetgeving lopen nog sterk achter...

Het gebruik van de termen 'supperras' en 'witmannen' impliceerd duidelijk racistische motieven..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 12:34   #3044
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Sinds wanneer bepalen 'de Marokkanen' het Belgische beleid om criminaliteit niet of nauwelijks op te sporen, te vervolgen en te sanctioneren?

Het superras zelf heeft dit nu eenmaal zo besloten volgens mij.

'Hun' schuld dus idd.
'De Marokkanen' bepalen wel hun aandeel in criminaliteit, in schooluitval en dus indirect hun slechte positie op de arbeidsmarkt.
Ook de politie levert behoorlijk werk binnen hun mogelijkheden, alleen werkt het gerecht soms vierkant, zeker wanneer het over jongerencriminaliteit gaat.
Maar jij doet dit ook steeds hoor, de schuld ligt altijd bij anderen, bij justitie, klootjesvolk, superras, voor jou zijn die criminelen slachtoffers zeker?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 12:36   #3045
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De comedy capers incidenten van vroeger zijn omgetoverd tot een efficient en doeltreffend politieapparaat...alleen justitie en de wetgeving lopen nog sterk achter...
Oh, je hebt de beelden gemist waar een agent bijna per ongeluk een collega neerschoot omdat hij zijn pistool niet kon ontladen na het inrekenen van de Iraniër in kwestie? Daarop werd hij de huid volgescholden door zijn collega in burger. Comedy capers is inderdaad de juiste term. En hoe lang weten we al dat justitie niet werkt? Het antwoord: een minister van justitie aanduiden die eerder al eens moest opstappen wegens incompetentie, natuurlijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 14:07   #3046
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Het moet ook niet bepaald motiverend werken zijn dat ge 2x dezelfde crimineel oppakt op dezelfde dag he.
De laksheid van justitie ligt volgens mij aan het feit dat er gewoonweg geen plaats is.

Ik denk dat er mits een goede organisatie al veel plaats gewonnen is, zonder al teveel bij te bouwen. Met organisatie bedoel ik vooral een betere infrastructuur he.

Duwt er wat meer op mekaar he. Natuurlijk de brooddieven niet bij losgeslagen gekken gaan duwen he.
Oud 9 juni 2010, 14:31   #3047
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oh, je hebt de beelden gemist waar een agent bijna per ongeluk een collega neerschoot omdat hij zijn pistool niet kon ontladen na het inrekenen van de Iraniër in kwestie? Daarop werd hij de huid volgescholden door zijn collega in burger. Comedy capers is inderdaad de juiste term. En hoe lang weten we al dat justitie niet werkt? Het antwoord: een minister van justitie aanduiden die eerder al eens moest opstappen wegens incompetentie, natuurlijk.
De politie heeft goed werk geleverd, want zij hebben die man te pakken, maar u kakt blijkbaar liever wat op mensen die dit werk doen?
Oud 9 juni 2010, 14:34   #3048
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Het moet ook niet bepaald motiverend werken zijn dat ge 2x dezelfde crimineel oppakt op dezelfde dag he.
De laksheid van justitie ligt volgens mij aan het feit dat er gewoonweg geen plaats is.

Ik denk dat er mits een goede organisatie al veel plaats gewonnen is, zonder al teveel bij te bouwen. Met organisatie bedoel ik vooral een betere infrastructuur he.

Duwt er wat meer op mekaar he. Natuurlijk de brooddieven niet bij losgeslagen gekken gaan duwen he.
Geen plaats?
Zo'n 40% van de gevangenen is niet eens veroordeeld.
Een 10% is geïnterneerd en hoort er helemaal niet thuis.
30% zit er in voorarrest.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 14:49   #3049
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De politie heeft goed werk geleverd, want zij hebben die man te pakken, maar u kakt blijkbaar liever wat op mensen die dit werk doen?
Nog iemand die de beelden gemist heeft. Ja, ze hebben dit psychiatrisch geval (http://www.hln.be/hln/nl/7378/Schiet...chiatrie.dhtml) die eigenlijk wilde neergeschoten worden door de politie na een dag zoeken toch kunnen vatten. Puik werk. Daarbij loste een van de agenten dan nog per ongeluk een schot, minuten nadat de verdachte geboeid op de grond lag. Minder puik werk en groot geluk dat er geen gewonden of doden zijn gevallen. De agent in burger was het helemaal met me eens, hoor.

Als je dat graag wil, haal ik er wel wat statistieken bij over de oplossingsgraad en zo. Even uit het blote hoofd: ongeveer 30% van de gewapende overvallen in het Brussels gewest. De helicopters (waarvan men de kostprijs angstvallig bedekt houdt) zijn dan weer goed voor zo'n 65 arrestaties per jaar. Dat justitie het nog slechter doet, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Maar dat de politie een goed geoliede, efficiënte machine is, is een fabeltje.
Oud 9 juni 2010, 14:54   #3050
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog iemand die de beelden gemist heeft. Ja, ze hebben dit psychiatrisch geval (http://www.hln.be/hln/nl/7378/Schiet...chiatrie.dhtml) die eigenlijk wilde neergeschoten worden door de politie na een dag zoeken toch kunnen vatten. Puik werk. Daarbij loste een van de agenten dan nog per ongeluk een schot, minuten nadat de verdachte geboeid op de grond lag. Minder puik werk en groot geluk dat er geen gewonden of doden zijn gevallen. De agent in burger was het helemaal met me eens, hoor.

Als je dat graag wil, haal ik er wel wat statistieken bij over de oplossingsgraad en zo. Even uit het blote hoofd: ongeveer 30% van de gewapende overvallen in het Brussels gewest. De helicopters (waarvan men de kostprijs angstvallig bedekt houdt) zijn dan weer goed voor zo'n 65 arrestaties per jaar. Dat justitie het nog slechter doet, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Maar dat de politie een goed geoliede, efficiënte machine is, is een fabeltje.
In Duitsland is dat méér dan het dubbele. OOK bij kleine criminaliteit stapt steevast een gerechtelijk team af. (prints,dna, ...)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 15:12   #3051
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geen plaats?
Zo'n 40% van de gevangenen is niet eens veroordeeld.
Een 10% is geïnterneerd en hoort er helemaal niet thuis.
30% zit er in voorarrest.
Wel de oplossing is weer verbazend simpel:
De voorarrestanten kunnen perfect met enkelband onder thuis arrest zitten na de 24 of 48 uur in de politiecel. Verder moet er maar deels door degelijk speurwerk bewijzen gevonden worden en meer nog mag er gerust wat sneller rechtspraak zijn.
De 10% die niet in het gevang thuis hoort (psychiatrische patienten bv) die moeten dan waar ze wel horen.
Tevens voor recidivisten van zware feiten die niet psychisch te genezen zijn moet de doodstraf nu eenmaal maar blijven gelden. Braafjes de hand boven het hoofd blijven houden lost 1) het probleem niet op, 2) kost handen vol geld en 3) maakt meer plaats in de gevangenissen.

Kortom; een representatief systeem dat goed draait en waar gerechtigheid geld is in deze maatschappij nu eenmaal nodig. Het huidige beleid zend nog enkel maar een signaal uit van; doe maar op criminelen want we kunnen het toch niet aan.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 15:22   #3052
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
In Duitsland is dat méér dan het dubbele. OOK bij kleine criminaliteit stapt steevast een gerechtelijk team af. (prints,dna, ...)
Toen er kort na het overlijden van een familielid van me werd ingebroken lachte de politie me vierkant uit toen ik voorstelde om vingerafdrukken te nemen of bij de overburen te vragen of ze iets gezien hadden. "Veur dieje ziever emme waa gienen taaid zenne menier". In de weken erna werd er nog drie keer ingebroken in hetzelfde gebouw. En in geen van die gevallen werd er iets gedaan, behalve een pv'ke opstellen. Om dan te klagen dat het allemaal de schuld van justitie is, vind ik dan ook wel erg gemakkelijk.
Oud 9 juni 2010, 15:23   #3053
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
De voorarrestanten kunnen perfect met enkelband onder thuis arrest zitten na de 24 of 48 uur in de politiecel. Verder moet er maar deels door degelijk speurwerk bewijzen gevonden worden en meer nog mag er gerust wat sneller rechtspraak zijn.
De 10% die niet in het gevang thuis hoort (psychiatrische patienten bv) die moeten dan waar ze wel horen.
Tevens voor recidivisten van zware feiten die niet psychisch te genezen zijn moet de doodstraf nu eenmaal maar blijven gelden. Braafjes de hand boven het hoofd blijven houden lost 1) het probleem niet op, 2) kost handen vol geld en 3) maakt meer plaats in de gevangenissen.

Kortom; een representatief systeem dat goed draait en waar gerechtigheid geld is in deze maatschappij nu eenmaal nodig. Het huidige beleid zend nog enkel maar een signaal uit van; doe maar op criminelen want we kunnen het toch niet aan.
Hier ben ik het grotendeels mee eens. Ik heb alleen een bezwaar tegen de doodstraf, niet zozeer om ethische redenen, maar wel omdat het onmogelijk is dat in een wet te gieten die ervoor zorgt dat je geen onschuldigen ter dood veroordeelt.
Oud 9 juni 2010, 15:25   #3054
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al ooit van adrenaline gehoord en/ of gevoeld?
Kan je je inbeelden wat er door je aderen gaat als je op een met een vuurwapen gewapende man afgaat?
Terwijl elk ander zinnig mens gaat lopen?
Vanachter je scherm lijkt dat allemaal niets natuurlijk.

Dat politiemensen hun wapen niet 100% beheersen is niet hun fout maar die van -nogmaals, het verveeld op den duur- die van politiekers, die het budget van het politieapparaat elk jaar inkrimpen, waardoor er niet genoeg schiettraining is.

Maar daar had je zelf ook kunnen opkomen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 juni 2010 om 15:25.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 15:36   #3055
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus de dader is gearresteerd, goed werk toch? Die agent die nog een schot heeft gelost, kan best van de stress geweest zijn, agenten blijven mensen maar blijkbaar mogen zij voor u geen fouten maken, gelukkig liep het goed af.
Bij hoeveel van de gewapende overvallen werden de daders gevat?
Wanneer die helicopter voor 65 arristaties zorgt per jaar, hoe weet u dan of dit weinig is in verhouding met de keren dat de helicopter werd ingezet?

De politie levert inderdaad in Antwerpen meer dan behoorlijk werk, of dit in Brussel zo is kan ik niet beoordelen, maar uw generalisatie op basis van gebakken lucht is ook goed voor de fabeltjeskrant!
Oud 9 juni 2010, 15:45   #3056
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wanneer die helicopter voor 65 arristaties zorgt per jaar, hoe weet u dan of dit weinig is in verhouding met de keren dat de helicopter werd ingezet?
2000 vlieguren. Maar Carnivore komt me hier net te vertellen dat er geen geld is voor schiettraining. Weinig verwonderlijk dus dat men de kosten van die heli's angstvallig verborgen houdt.

Citaat:
De politie levert inderdaad in Antwerpen meer dan behoorlijk werk, of dit in Brussel zo is kan ik niet beoordelen, maar uw generalisatie op basis van gebakken lucht is ook goed voor de fabeltjeskrant!
En waaruit leid jij dat af, dat de Antwerpse politie goed werk levert? Die 'gebakken lucht' waarover je het hebt, gaat dat over de serie inbraken waarmee ik te maken heb gehad? Ik kan zo nog een paar staaltjes 'gebakken lucht' vertellen waardoor mijn vertrouwen in de Antwerpse politie op een absoluut nulpunt staat. Maar zoals gewoonlijk wegen jouw persoonlijke ervaringen pakken zwaarder door dan de mijne.
Oud 9 juni 2010, 15:45   #3057
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht

Voorarrest heeft te maken met vluchtgevaar, enkelbanden zijn dus geen oplossing.
Over gevangenen met psychische problemen heeft u gelijk, beter nog zou een totale hervorming zijn van het gevangeniswezen zodat ook drugsverslaafden niet enkel opgesloten worden, maar behoorlijke therapie krijgen, gevangenissen zouden gekoppeld moeten worden aan sociale herintegratie, een vak leren, studeren en zorgen dat je gewapend bent om buiten criminaliteit te kunnen functioneren.
Ik ben tegenstander van doodstraf,kijk naar Amerika, wie arm is en zwart loopt een hoger risico en het gerecht kan zich vergissen!
Oud 9 juni 2010, 15:55   #3058
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2000 vlieguren. Maar Carnivore komt me hier net te vertellen dat er geen geld is voor schiettraining. Weinig verwonderlijk dus dat men de kosten van die heli's angstvallig verborgen houdt.

En waaruit leid jij dat af, dat de Antwerpse politie goed werk levert? Die 'gebakken lucht' waarover je het hebt, gaat dat over de serie inbraken waarmee ik te maken heb gehad? Ik kan zo nog een paar staaltjes 'gebakken lucht' vertellen waardoor mijn vertrouwen in de Antwerpse politie op een absoluut nulpunt staat. Maar zoals gewoonlijk wegen jouw persoonlijke ervaringen pakken zwaarder door dan de mijne.
Uit mijn samenwerking met politie op professioneel vlak, en gewezen collega's die nu voor politie werken, de manier waarop zij binnen de kortste keren de daders van inbraken in de wijk te stekken hadden, de manier waarop zij de moordenaars van mijn familie binnen de korste keren achter tralies gezet hebben,de manier waarop mijn kinderen behandeld werden bij beroving en steaming,de manier waarop klachten van bewoners behandeld werden, drugsproblematiek werd aangepakt, overlast en bedreigingen.

Het zijn dus niet enkel persoonlijke maar ook professionele ervaring waarop ik me baseer om te zeggen dat in Antwerpen politie meer dan behoorlijk werk levert.
2000 vlieguren geven niet weer hoe vaak de heli werd ingezet, weet u dat ook?
Oud 9 juni 2010, 16:08   #3059
Steve_M

Standaard

Citaat:
Uit mijn samenwerking met politie op professioneel vlak, en gewezen collega's die nu voor politie werken, de manier waarop zij binnen de kortste keren de daders van inbraken in de wijk te stekken hadden, de manier waarop zij de moordenaars van mijn familie binnen de korste keren achter tralies gezet hebben,de manier waarop mijn kinderen behandeld werden bij beroving en steaming,de manier waarop klachten van bewoners behandeld werden, drugsproblematiek werd aangepakt, overlast en bedreigingen.

Het zijn dus niet enkel persoonlijke maar ook professionele ervaring waarop ik me baseer om te zeggen dat in Antwerpen politie meer dan behoorlijk werk levert.
2000 vlieguren geven niet weer hoe vaak de heli werd ingezet, weet u dat ook?
986 operationele vluchten. Verder zijn we uitgepraat, want zoals ik al schreef en zoals je met deze post bewijst wegen jouw ervaringen (weer maar eens) duidelijk veel zwaarder door dan de mijne. Ik zal dan wel telkens pech gehad hebben.

EDIT: en omdat meten weten is, enkele cijfers. Leuk artikeltje trouwens:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GFM24S2H7

Laatst gewijzigd door Steve_M : 9 juni 2010 om 16:12.
Oud 9 juni 2010, 16:10   #3060
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorarrest heeft te maken met vluchtgevaar, enkelbanden zijn dus geen oplossing.
Over gevangenen met psychische problemen heeft u gelijk, beter nog zou een totale hervorming zijn van het gevangeniswezen zodat ook drugsverslaafden niet enkel opgesloten worden, maar behoorlijke therapie krijgen, gevangenissen zouden gekoppeld moeten worden aan sociale herintegratie, een vak leren, studeren en zorgen dat je gewapend bent om buiten criminaliteit te kunnen functioneren.
Ik ben tegenstander van doodstraf,kijk naar Amerika, wie arm is en zwart loopt een hoger risico en het gerecht kan zich vergissen!
Wie onschuldig is hoeft niet te vluchten en wie eenmalig een misstap heeft gezet (passiemoord, armoede,..) en spijt heeft van zijn daden zal ook niet vluchten. En desnoods zijn er nog andere middelen om diegen die dan toch zouden vluchten binnen de kortste keren terug te stekken te hebben..
Tja tegen doodstraf.. in principe is het erg dat te moeten gebruiken ja. Het gerecht is inderdaad niet onfeilbaar maar daarom ook enkel voor recedivisten; die al eens voor dezelfde of andere zware feiten veroordeeld zijn.
Kan hard klinken maar jongeren of volwassen gelijk die iemand neersteekt en dood voor een MP3 speler of andere banaliteiten bv die moeten meer dan een tik op de vingers krijgen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be