![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3041 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3042 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh? Zei ik dat ergens? Link graag. Wat ik wel zei (ergo droog vaststel): Belgie heeft het beleid om criminaliteit niet of nauwelijks op te sporen, te vervolgen en te sanctioneren. Het superras zelf heeft dit nu eenmaal zo besloten volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3043 |
Banneling
|
![]() De comedy capers incidenten van vroeger zijn omgetoverd tot een efficient en doeltreffend politieapparaat...alleen justitie en de wetgeving lopen nog sterk achter...
Het gebruik van de termen 'supperras' en 'witmannen' impliceerd duidelijk racistische motieven.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3044 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de politie levert behoorlijk werk binnen hun mogelijkheden, alleen werkt het gerecht soms vierkant, zeker wanneer het over jongerencriminaliteit gaat. Maar jij doet dit ook steeds hoor, de schuld ligt altijd bij anderen, bij justitie, klootjesvolk, superras, voor jou zijn die criminelen slachtoffers zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3045 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, je hebt de beelden gemist waar een agent bijna per ongeluk een collega neerschoot omdat hij zijn pistool niet kon ontladen na het inrekenen van de Iraniër in kwestie? Daarop werd hij de huid volgescholden door zijn collega in burger. Comedy capers is inderdaad de juiste term. En hoe lang weten we al dat justitie niet werkt? Het antwoord: een minister van justitie aanduiden die eerder al eens moest opstappen wegens incompetentie, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3046 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het moet ook niet bepaald motiverend werken zijn dat ge 2x dezelfde crimineel oppakt op dezelfde dag he.
De laksheid van justitie ligt volgens mij aan het feit dat er gewoonweg geen plaats is. Ik denk dat er mits een goede organisatie al veel plaats gewonnen is, zonder al teveel bij te bouwen. Met organisatie bedoel ik vooral een betere infrastructuur he. Duwt er wat meer op mekaar he. Natuurlijk de brooddieven niet bij losgeslagen gekken gaan duwen he.
![]() |
#3047 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3048 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo'n 40% van de gevangenen is niet eens veroordeeld. Een 10% is geïnterneerd en hoort er helemaal niet thuis. 30% zit er in voorarrest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3049 | |
|
![]() Citaat:
Als je dat graag wil, haal ik er wel wat statistieken bij over de oplossingsgraad en zo. Even uit het blote hoofd: ongeveer 30% van de gewapende overvallen in het Brussels gewest. De helicopters (waarvan men de kostprijs angstvallig bedekt houdt) zijn dan weer goed voor zo'n 65 arrestaties per jaar. Dat justitie het nog slechter doet, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Maar dat de politie een goed geoliede, efficiënte machine is, is een fabeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3050 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3051 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De voorarrestanten kunnen perfect met enkelband onder thuis arrest zitten na de 24 of 48 uur in de politiecel. Verder moet er maar deels door degelijk speurwerk bewijzen gevonden worden en meer nog mag er gerust wat sneller rechtspraak zijn. De 10% die niet in het gevang thuis hoort (psychiatrische patienten bv) die moeten dan waar ze wel horen. Tevens voor recidivisten van zware feiten die niet psychisch te genezen zijn moet de doodstraf nu eenmaal maar blijven gelden. Braafjes de hand boven het hoofd blijven houden lost 1) het probleem niet op, 2) kost handen vol geld en 3) maakt meer plaats in de gevangenissen. Kortom; een representatief systeem dat goed draait en waar gerechtigheid geld is in deze maatschappij nu eenmaal nodig. Het huidige beleid zend nog enkel maar een signaal uit van; doe maar op criminelen want we kunnen het toch niet aan.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3052 |
|
![]() Toen er kort na het overlijden van een familielid van me werd ingebroken lachte de politie me vierkant uit toen ik voorstelde om vingerafdrukken te nemen of bij de overburen te vragen of ze iets gezien hadden. "Veur dieje ziever emme waa gienen taaid zenne menier". In de weken erna werd er nog drie keer ingebroken in hetzelfde gebouw. En in geen van die gevallen werd er iets gedaan, behalve een pv'ke opstellen. Om dan te klagen dat het allemaal de schuld van justitie is, vind ik dan ook wel erg gemakkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3053 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3054 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kan je je inbeelden wat er door je aderen gaat als je op een met een vuurwapen gewapende man afgaat? Terwijl elk ander zinnig mens gaat lopen? Vanachter je scherm lijkt dat allemaal niets natuurlijk. Dat politiemensen hun wapen niet 100% beheersen is niet hun fout maar die van -nogmaals, het verveeld op den duur- die van politiekers, die het budget van het politieapparaat elk jaar inkrimpen, waardoor er niet genoeg schiettraining is. Maar daar had je zelf ook kunnen opkomen.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 juni 2010 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3055 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij hoeveel van de gewapende overvallen werden de daders gevat? Wanneer die helicopter voor 65 arristaties zorgt per jaar, hoe weet u dan of dit weinig is in verhouding met de keren dat de helicopter werd ingezet? De politie levert inderdaad in Antwerpen meer dan behoorlijk werk, of dit in Brussel zo is kan ik niet beoordelen, maar uw generalisatie op basis van gebakken lucht is ook goed voor de fabeltjeskrant! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3056 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over gevangenen met psychische problemen heeft u gelijk, beter nog zou een totale hervorming zijn van het gevangeniswezen zodat ook drugsverslaafden niet enkel opgesloten worden, maar behoorlijke therapie krijgen, gevangenissen zouden gekoppeld moeten worden aan sociale herintegratie, een vak leren, studeren en zorgen dat je gewapend bent om buiten criminaliteit te kunnen functioneren. Ik ben tegenstander van doodstraf,kijk naar Amerika, wie arm is en zwart loopt een hoger risico en het gerecht kan zich vergissen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3058 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn dus niet enkel persoonlijke maar ook professionele ervaring waarop ik me baseer om te zeggen dat in Antwerpen politie meer dan behoorlijk werk levert. 2000 vlieguren geven niet weer hoe vaak de heli werd ingezet, weet u dat ook? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3059 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: en omdat meten weten is, enkele cijfers. Leuk artikeltje trouwens: http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GFM24S2H7 Laatst gewijzigd door Steve_M : 9 juni 2010 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3060 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja tegen doodstraf.. in principe is het erg dat te moeten gebruiken ja. Het gerecht is inderdaad niet onfeilbaar maar daarom ook enkel voor recedivisten; die al eens voor dezelfde of andere zware feiten veroordeeld zijn. Kan hard klinken maar jongeren of volwassen gelijk die iemand neersteekt en dood voor een MP3 speler of andere banaliteiten bv die moeten meer dan een tik op de vingers krijgen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |