![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: De afkalving van het VB ligt vooral aan: | |||
1)Ze spelen niet genoeg meer in op het Vlaamse |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,00% |
2)Ze spelen niet genoeg meer in op de migratie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,00% |
3)Ze doen te weinig aan verjonging van hun vertegenwoordigers |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,00% |
4)Ze doen te weinig om uit het cordon sanitaire te komen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,00% |
5)Ze zijn intern teveel verdeeld over hun strategie |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,00% |
6)De voorzitter is te zwak |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,00% |
7)... |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun monsterscore van 2004 was volgens mij wat te hoog gegrepen als target. De gebeurtenissen speelden toen heel mooi in hun voordeel (het proces tegen hun + de opeenvolgende reeks van crimininele feiten met vreemdelingen). 15% a 17% Lijkt mij redelijker.
Neem daar dan nog eens de interne strubbelingen bij van de voorbije 2 jaar en ik kan begrijpen dat het vaste kiespubliek begint te twijfelen. Nu in 2010 begint de NVA naar voren te komen als een waardig alternatief voor Vlaamse onafhankelijkheid. Speelt opnieuw in hun nadeel. Nu ja, mijn stem hebben ze (voorlopig) nog. |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In feite hebben ze dezelfde fout gemaakt als in Duitsland in 1930 met het verschil dat toen het land in een zware crisis zat daar het hier nog een beetje ging. Maar we zien wel waar we uitkomen daarmee; het ene gevaarlijke gedachtengoed is ingeruild voor het andere; het ene is politiek correct en het andere niet. Maar dat ook de bevolking meedoet aan die propaganda is nog het ergste.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 9 juni 2010 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. Dat is juist zeer democratisch. Bij coalitievorming komt het er op aan om een gezamenlijk programma te vinden dat door zoveel mogelijk mensen gedragen wordt. Een meerderheid van het kiezerskorps wordt op die manier vertegenwoordigd. Ik verkies dat systeem alleszins boven bijvoorbeeld het Britse, waar de grootste partij aan de macht komt. New Labour behaalde in 2005 een overwinning met slechts 35% van de stemmen. 65% van de kiezers wordt daar dus niet vertegenwoordigd. Dat vind ik pas ondemocratisch.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met het VB is er helemaal niets mis.
In tegendeel zelfs: iedere mediawatcher zal moeten toegeven dat, nu de VRT alles uit de kast aan het halen is om BDW en de NVA te bezwadderen, het VB voor één keer niet meer in het oog van de storm zit. Bij de VRT is het zelfs zo erg geworden dat het VB bij deze erkiezingscampagne in de laatste rechte lijn zelfs niet meer slechter wordt behandeld dan de NVA. Komt daar nog bij dat de katarsis van de opruimingsaktie binnen de top die nodig was na de verruimingsoperatie van na 2004 het VB terug die pantserharde ondoordringbaarheid heeft gegeven. Door het grote succes van het NVA zal het VB dus bij de volgende verkiezingen terugvallen op zijn demgrafische minimum. We zullen zien waar die grens ligt. Het kan een logische 12% worden maar als het 15% is is dat volgens mij op 2004 na de allergrootste overwinning die deze partij ooit heeft gehaald.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 juni 2010 om 08:00. |
![]() |
![]() |
#108 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat de teruggang te wijten is aan het feit dat de problematiek rond vreemdelingen afgezaagd is, mensen zijn het beu om te horen. Zeker omdat ze merken dat VLBelang toch nooit kan meeregeren en dus niet echt op het beleid kan wegen. Het vreemdelingenprobleem is trouwens de laatste tijd helemaal geen thema meer. Het thema is BHV en heel de staatshervorming toestand. Vlaams Belang wil onafhankelijk vlaanderen, en ik denk dat een kleine minderheid dat maar wil. Mensen zijn immers bang van verandering. Ze willen een stabiel beleid zonder veel ambras, want het is nogal wat geweest ook de laatste jaren. Ik denk dat als Vlaams belang wat meer uit een ander vat zou tappen, ze meer kiezers halen. Tijden veranderen nu eenmaal.
|
![]() |
![]() |
#109 |
Vreemdeling
|
![]() vanavond een politiek debat met VB op de VRT.
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tsja, das wiskunde op zijn Bloks. Na omzeggens 25 % in 2004, 18,2 % in 2003 en 19 % in 2007 is..... 15 % de allergrootste overwinning die de partij ooit heeft gehaald. Geen speld tussen te krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#113 |
Staatssecretaris
|
![]() Typische nazi-reactie: geen argumenten, enkel uitschijten.
#114 |
|
![]() in de gloriedagen van het vlaams blok was er quasi geen enkel alternatief. Of je stemde voor verandering (het VB) of voor de zaken zoals het al altijd is gegaan (de rest, CVP, VLD, ...)
Nu is een stem voor verandering N-VA, VB, zelfs SP-A... afhankelijk van de richting dat je verandering wilt. De grote & geloofwaardige differentiatie (laten we eerlijk zijn, BuB, LSP, endergerlijke zijn dat niet) zoals we ze deze verkiezingen zien, is zeldzaam in onze politiek
#115 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo gezien valt daar wel iets voor te zeggen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 juni 2010 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Mag ik er van uitgaan dat u het cordon mediatique rond het VB helemaal niet erg vind en waarschijnlijk zelfs niet eens antidemocratisch?
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker nu er een ander alternatief voor handen is. Laatst gewijzigd door speurneus : 9 juni 2010 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noch de gevormde coalitie, noch het regeerakkoord is onderhevig aan de stem van het volk. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat een meerderheid van het kiezerskorps zich erin kan vinden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() man, man, de helft van de voorstellen van het vlaams belang worden reeds gerealiseerd door de anderen. en gij gaat vertellen dat het niets opbrengt. dat moet ge maar durven
|
![]() |