Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 02:23   #241
nerovinger
Burger

Standaard

alex Ander De CRoooooooooo

ls je het werkeliljk kon in den prive

Wat komde gij doene in de politiek
OP PAPA ZIJ KARRE SPRINGEN DIE DER OOK NIEKSKEN VAN KENt MAAR WEL ZOALS NEN BREEDSMOELKIKKERERM ER STEEDS DEN LACH KAN INHOUDEN VOOOR DEN GENWONEN MENS MAAR
met heeeel antwarpen en allle chinezen moar nie met den deze

gegroet
vanwege mij

en voor de rest ziek da wel
nerovinger is offline  
Oud 14 juni 2010, 02:30   #242
grhluna
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nerovinger Bekijk bericht
alex Ander De CRoooooooooo

ls je het werkeliljk kon in den prive

Wat komde gij doene in de politiek
OP PAPA ZIJ KARRE SPRINGEN DIE DER OOK NIEKSKEN VAN KENt MAAR WEL ZOALS NEN BREEDSMOELKIKKERERM ER STEEDS DEN LACH KAN INHOUDEN VOOOR DEN GENWONEN MENS MAAR
met heeeel antwarpen en allle chinezen moar nie met den deze

gegroet
vanwege mij

en voor de rest ziek da wel
ja hallo nerovinger , hier alexander de croo
grhluna is offline  
Oud 14 juni 2010, 04:28   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Daarnet De Wever op de RTBF gezien met Delpérée en Picqué.

De Wever zal nooit een akkoord vinden met hen.

BDW vertrekt van een aantal stellingen waarvan hij overtuigd is dat heel de wereld ze deelt; maar de FRanstaligen gaan niet akkoord met zijn beginstellingen.
Het belangrijkste lijkt mij dat de Vlamingen onderling een akkoord vinden.

Daarna kan het heel snel gaan: de Franse Gemeenschap van België heeft (dringend) geld nodig, heel véél geld.

Frankrijk is blijkbaar vast van plan te besparen, heel véél te besparen.

"Rattachisme" zal wel niet onmiddellijk de uitweg uit de crisis bieden.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 14 juni 2010, 04:47   #244
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd welke score het NVA zou gehaald hebben moest de huidige regeringspicknick nog even doorgaan. Stel dat de regering nu nog bestond:
- Dan was er nu nog niets gevonden op BHV en was er enkel een heleboel geruzie geweest.
- Ondertussen zou het land verder zakken in het economisch moeras.

Al die puntjes zouden er voor gezorgd kunnen hebben dat NVA een hoop percentjes meer zou kunnen gehaald hebben. Als ze pas de stekker uit de regering zouden getrokken hebben in de zomer (verkiezingen in Oktober) dan zou de score voor NVA nog groter geweest zijn.
Dat zou ik toch maar niet al te hard van de daken schreeuwen. De kans zat er eveneens in dat het uiteindelijk toch een onderhandelde oplossing voor bhv ging zijn en dan stond nva onder zware druk in de Vlaamse regering.

Systeemke heeft een punt, Decroo die, en dat mogen we nu hardop zeggen, zo stom geweest is de regering te laten vallen heeft de nva een enorme bonus gegeven.

Je moet ook niet vergeten; zoals de nva hype deze campagne beheerste zo zal dat nooit meer doen terwijl dat ze dat überhaupt nooit had kunnen volhouden tijdens een langere campagne.

Tactisch heeft Dewever alles zeer slim weten uitspelen waar ik hem dan ook proficiat voor wens en heeft hij de perfecte campagne gevoerd.
Oud 14 juni 2010, 05:01   #245
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het belangrijkste lijkt mij dat de Vlamingen onderling een akkoord vinden.

Daarna kan het heel snel gaan: de Franse Gemeenschap van België heeft (dringend) geld nodig, heel véél geld.

Frankrijk is blijkbaar vast van plan te besparen, heel véél te besparen.

"Rattachisme" zal wel niet onmiddellijk de uitweg uit de crisis bieden.
Btw: Het resultaat van het RWF valt me eerlijk gezegd behoorlijk tegen... Ik ben wel voor zo een partij in't zuiden te vinden, behalve dan voor hun Brussel-standpunt... maja, in bhv halen ze dan ook met moeite 'n procent.
Oud 14 juni 2010, 05:55   #246
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Proficiat aan BDW. Ik heb niet mogen stemmen, maar had waarschijnlijk deze keer ook NVA gestemd. Prima zo. Ik vraag maar 1 ding, dat-ie zich niet laat doen en niet per se een postje wil pakken. BHV onvoorwaardelijk splitsen zou de ononderhandelbare voorwaarde moeten zijn voor een regeringsdeelname. Over al de rest kan gepraat worden.
Oud 14 juni 2010, 06:52   #247
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De NVA boekt natuurlijk een mooie score. Een uitzonderlijke mooie score zelfs. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan. Maar dat was ook zo ongeveer verwacht, zoals ik vroeger reeds stelde.

Eilaas, het is een Pyrrhus-overwinning. Een schijnoverwinning dus. Want de andere Vlaams-nationalistische partij, het Vlaams Belang, kreeg alweer een ferme afstraffing. Een pandoering, twee keer op rij. De ene Vlaams-nationalistische partij wint dus , de andere daarentegen verliest.

Bovendien, de andere zogenaamde 'vlaamsgezinde' partij, de LDD, vecht op dit ogenblik voor zijn bestaan. Het zou wel eens kunnen dat ze verdwijnt in het parlement.

Een onverdeeld mooi plaatje is het niet.

Maar goed, we zullen zien wat Olijke Bart ervan gaat bakken. Want hij is nu aan zet. Nu zullen we dus zien wat de Wever echt waard is. En op dat moment heb ik nu gewacht.
Bart heeft niet alleen het VB afgekalfd, maar ook de rechterzijde van CD&V en O.VLD.
Ze zitten dus op het hoogst mogelijke plafond nu.

Bart is gene botterik en weet heel goed dat "what goes up must go down"
Er staat met name enorme druk op de man zijn schouders om tot resultaten te komen want anders zal de pandoering de volgende keer massief zijn.

Gelukkig voor de burger is het feit dat, tegenover de centrum rechtse overwinning van Bart het gezonde Waalse verstand van de PS staat.

BTW: de man die jullie dood waanden, Michel Daerden heeft opnieuw een Waalse monsterscore.

Bart is aan zet en er moet iets gebeuren.
Maak je echter geen illusies, het onafhankelijke vlaanderen is niet voor deze eeuw.
Henri1 is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:53   #248
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De N-VA wint een veelvoud van wat het VB verliest. Het is dus echt geen vestzak-broekzak-operatie.
Zoals ik al zei. Bart kaflde naast het VB ook de rechterzijde van O.VLD en CD&V af.
Dat is dus geen verrassing.
Henri1 is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:55   #249
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat klopt. Maar slechts voor een stuk. Ik herhaal wat vroeger reeds zei.

1)Het succes van de NVA kon het kleinste kind al zien aankomen na het 3 jaar aanmodderen van Leterme en Co. Maar het zal allemaal niet veel helpen. De Wever zal niet veel kunnen oplossen in zijn eentje. En hij weet dit maar al te best. Olijke Bart vaart nu op de golven van een NVA-hype.Deze golf is echter slechts klatergoud. Ook deze ballon zullen de mensen vlug doorprikken. Kiezers zijn maar weinig honkvast en laten zich niet veel meer wijsmaken. Zeker de dag van vandaag. De Sp.a, de Open Vld, het VB, de CD&V mochten dit reeds vroeger ervaren. Tot hun grote spijt overigens.

2) Ik heb gezegd dat er pas een overwinning is voor de Vlaamsnationalisten indien de NVA 30% en meer haalde en, dus én, de andere Vlaamsnationalistische partij, het Vlaams Belang, status quo + zou blijven.

En dat is dus niet het geval. Indien de LDD wegvalt (ik hoop dus van niet, maar ik vrees ervoor), is het eigenlijk een verlies of op zijn minst geen 'echte' overwinning.
Volledig akkoord.
Henri1 is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:56   #250
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Van verzuring gesproken. Gelukkig heeft Bart nu de keuze. Het is perfect mogelijk om de CD&V erbuiten te laten. Zelfs N-VA+SP.A+Groen! heeft een meerderheid langs Vlaamse kant. Vorige keer na 2007 was het min of meer een gedwongen huwelijk tussen Kartel en Ø-VLD, Bartje kan vandaag gerust de andere partijen wat tegen mekaar uitspelen. Kijken wie er het meest naar regeringsdeelname hunkert...
Wat U daar opnoemd is de enige werkbare nationale coalitie met aan Waalse zijde de PS en Ecolo.
Henri1 is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:57   #251
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

het is perfect nu.
Met zoveel stemmen; kan BDW niet aan de kant blijven staan en moet hij iets doen en de kans is heel groot dat het verkeerd uitpakt met een uitgekookte tegenstanders als Di Rupo.
Elio heeft het grote corruptieschandaal in zijn partij feilloos overleefd.
azert is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:58   #252
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit is een mooie zondag:

1. Vlaams Belang verliest minder dan gedacht en de Vlaamse steden moeten nog komen.

2. NVA haalt een betere score dan verwacht.

Samen halen NVA en Vlaams Belang ruim 40% van de stemmen.

3. Voor de eerste keer in de geschiedenis halen de traditionele 3 geen meederheid meer aan Vlaamse kant, enkel met groen is het nog mogelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=cB5ds...next=1&index=2

Hoofdrekenen:
VB van 18 naar 12 zetels, dat is een verlies van meer dan 33%.
Henri1 is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:59   #253
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hopelijk halen bij deze vlaamse overwinning de vlaamse fracties bij de traditionele partijen de overhand zodat er kan gewerkt worden naar vlaamse onafhankelijkheid!
Niet deze eeuw, pech voor U.
Henri1 is offline  
Oud 14 juni 2010, 07:00   #254
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is perfect nu.
Met zoveel stemmen; kan BDW niet aan de kant blijven staan en moet hij iets doen en de kans is heel groot dat het verkeerd uitpakt met een uitgekookte tegenstanders als Di Rupo.
Elio heeft het grote corruptieschandaal in zijn partij feilloos overleefd.
Ja, het is alsof de Walen houden van corruptie.
Pericles is offline  
Oud 14 juni 2010, 07:01   #255
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Iedereen die een politicus kent en zo de kans krijgt om iets te bekomen; zal het niet laten liggen.
azert is offline  
Oud 14 juni 2010, 07:02   #256
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoofdrekenen:
VB van 18 naar 12 zetels, dat is een verlies van meer dan 33%.
Van 16 naar 12 dacht ik , verlies 4
De VLD ging van 18 naar 12, verlies 6
Pericles is offline  
Oud 14 juni 2010, 07:02   #257
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
we gaan daar verder geen boomke over opzetten, maar het is duidelijk dat Ward de Bever verder knaagt aan het voortbestaan van onze fiere natie.
Maar ik denk dat we toch nog even de kat uit de boom moeten kijken hoe zwaar de man zal wegen op de uiteindelijke formatie.

Want een boom valt nu eenmaal niet bij de eerste slag en het is lang nog niet zeker dat de Bever uit het goede hout gesneden is om daarin verandering te brengen. Het zou wel eens op een pyrrhusoverwinning kunnen uitdraaien waarna blijkt dat de man niet weet van welk hout pijlen te maken.
Oud 14 juni 2010, 07:02   #258
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb al vaak zaken gedaan in de wereld van de bouw.
VL firma's hebben nooit een probleem om in het zwart te werken. Soms zelfs voor de volle 100%; Waalse zijn meestal veel banger en zelden meer dan 25%.
azert is offline  
Oud 14 juni 2010, 07:02   #259
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Deze draad wil ik absoluut starten om de oververdiende felicitaties over te maken aan iedereen die meegewerkt heeft aan de formidabele overwinning van de NVA bij deze verkiezingen.

Ik hou eraan om dit nu reeds te doen omdat ik straks na het openen van de champagne misschien te veel typo's zou maken.

De conclusie van deze uitslagen zijn volgens mij de volgende:
Vlaanderen wint! punt.
Moge het pad van de NVA vanaf hier "long and prosper" zijn.

Vanuit het diepste van mijn hart heeft U allen de zegen van deze VB stemmende Vlaams Nationalist.

Beste Niveanen,
Maak er vanavond een knallend overwinningsfeest van en denk eraan: uw partij vertegenwoordigt vanaf nu meer dan 25 percent van uw volk.

Hou Zee!!!!
²
Anna List is offline  
Oud 14 juni 2010, 07:03   #260
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die een politicus kent en zo de kans krijgt om iets te bekomen; zal het niet laten liggen.
Ja, sommige mensen zijn voor niets beschaamd.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be