![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we hadden het over democratie in het algemeen. Wanneer iemand mij zegt dat die moet worden in vraag gesteld, dan ben ik het er niet mee eens. Laatst gewijzigd door Antoon : 14 juni 2010 om 14:49. |
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dus efkes resumeren. in feite zijn ook CD&V en OVLD Vlaams-nationalistisch?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Net daarom zeg ik in mijn openingspost dat ik een redelijk ambigue gevoel heb.
Enerzijds wens ik BDW en alle niveanen veel succes en hoop ook ik op een enorme doorbraak ivm het opdelen van dit onland. Anderzijds vrees ik dat wij voor de zoveelste keer gaan gelijk krijgen en is de enige oplossing voor het probleem België de uitroeping van de onafhankelijkheid. een derde weg is: dat NVA en VB elkaar telkens weer aflossen op weg naar onafhankelijkheid...
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat u het met mij eens is dat men deze scheeftrekking nog bezwaarlijk "democratie" kan noemen. Komt daar nog eens het mediamonopolie bij. Komt daar nog eens het CS bij. Enz... Ik denk dat een objectieve toesschouwer die op de hoogte is van deze mistoestanden en die de spelregels van een democratie kent België bezwaarlijk als een "democratie" kan bestempelen. Maar ik ben er van overtuigd dat u het daarmee eens bent hoor.
|
|
|
#66 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
We leven in een particratie. Je stemt niet voor individuen, maar voor partijen. Van directe democratie is geen sprake, al doet men wel alsof dat de basis is van ons democratisch systeem. Niet dus. Referenda zijn hier op nationaal vlak ondenkbaar. Ik geloof meer in een corporatieve staat waarbij de macht uitgaat van vertegenwoordigers die gekozen zijn op basis van hun kennis en stand/tak. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zijt ge meer voor een unitair Belgische berekening ? |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Citaat:
1 man/vrouw = 1 stem.
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
dat komt omdat een gewest een vast aantal zetels krijgt ondanks het verschil in populatie.
Als de Vlamingen Walen zouden zijn zouden ze deze scheeftrekking zonder schaamte op de onderhandelingstafel smijten en dat verpakken als "respect". Edoch....
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar dat is toch belachelijk?
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2010 om 15:58. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Burgemeester
|
De verbetenheid en gedrevenheid van de West-Vlaamse campagneploeg de voorbije maanden heeft mij vertrouwen gegeven voor de toekomst. Het algemeen gevoel leefde : wij geven niet op. Voor hetzelfde geld had er gelatenheid kunnen zijn, maar daar heb ik weinig van gemerkt. De basis is en zal natuurlijk iets kleiner zijn/worden dan vroeger, maar toch sterk genoeg om als politieke factor levensvatbaar te blijven.
Zij die nu al twee nederlagen doorstaan en volhouden, zijn te koesteren.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 14 juni 2010 om 16:05. |
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Belangers moeten dringend wat minder klagen, zagen en excuses zoeken. Men zou beter de leuze van onze Duitse broeders overnemen en toepassen : "klagt nicht, kämpft ".
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8 Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 14 juni 2010 om 16:10. |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eigen schuld dikke bult zal Morelleke zeggen. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De vlaams nationalisten hebben het VB al lang verlaten en zijn naar de NVA verkast. Wat nu nog overschiet zijn de rabiate rascisten en zij die niet kunnen lezen en schrijven. Dit zijn niet mijn woorden maar die van uw vorige voorzitter. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
|
Citaat:
de meesten ontkennen uit pure schaamte de fraude van het establishemnt. dit is politiek: onrecht aanklagen is onze plicht.
|
|
|
#80 | |
|
|
Citaat:
we hebben serieus klop gekregen...zeker...maar ik zie dat wij ondanks deze optater nog genoeg schrik inboezemen om onze tegenstanders te doen teruggrijpen naar de aloude strontsmijterij met uitgeholde begrippen als racisme, fascisme en nazisme...nice...very nice...i like it...
|