Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 13:55   #641
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
dat weet ik wel hoor, ik heb er een paar hier liggen die ik zelf gebouwd heb
Maar dit gaat volgens mij over wat anders.
Wacht....je kent en HEBT zelfs de technische achtergrond waar dit artikel over gaat en nu gaat het over iets anders?

Worden wij verwacht dit te channelen of is het ene bedoelen en het anderen zeggen "common practice" in pindaland?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 13:57   #642
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wacht....je kent en HEBT zelfs de technische achtergrond waar dit artikel over gaat en nu gaat het over iets anders?

Worden wij verwacht dit te channelen of is het ene bedoelen en het anderen zeggen "common practice" in pindaland?
wel jullie zeggen zomaar dat dat het is, ik denk het niet.
lees je het artikel wel?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 14 juni 2010 om 13:57.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 13:59   #643
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
wel jullie zeggen zomaar dat dat het is, ik denk het niet.
lees je het artikel wel?
Alé, Je kent de feiten maar denk iets anders.
No surprise there.

Wel handig dat jij er altijd zoveel INFO bij zet.
Oud 14 juni 2010, 14:03   #644
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie af en toe mensen hier de 'conventionele wetenschap' gebruiken of zelfs verdedigen. Ik ben van mening dat de tijd er is voor een nieuwe (betere) wetenschap waarin 'bewustzijn'' en 'spiritualiteit' een plaats innemen.
wat zijn de gedachten van de mensen hier?
Bollocks.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 14:08   #645
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bollocks.
Citaat:
Yep, "bollocks" vat het wel zowat samen

Laatst gewijzigd door Cdude : 14 juni 2010 om 14:10.
Oud 14 juni 2010, 14:23   #646
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bollocks.
Bullocks?
Oud 14 juni 2010, 14:24   #647
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bullocks?
Neen, bollocks.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 15:28   #648
Khwajagan
Banneling

Standaard

ok
Oud 14 juni 2010, 17:03   #649
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie af en toe mensen hier de 'conventionele wetenschap' gebruiken of zelfs verdedigen. Ik ben van mening dat de tijd er is voor een nieuwe (betere) wetenschap waarin 'bewustzijn'' en 'spiritualiteit' een plaats innemen.
Voor wie Jesus heeft gevonden is dit oud nieuws.

Laatst gewijzigd door Antoon : 14 juni 2010 om 17:03.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 05:25   #650
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
excuse me?
Oud 15 juni 2010, 06:01   #651
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
o dus jij denkt a priori dat dit niet waar is?
hmmm niet echt wetenschappelijk he?
Ik heb nooit gezegd dat ik een wetenschapper ben. Ik ben een technieker, specialiteit mechanische toestanden.
Als ik al een paar trukken zie om een bejaarde radioset zulke dingen te laten doen zonder opvallend te zijn, dan is het te gemakkelijk om het besproken resultaat te bekomen. Hoe groot moet een geheugenmodule , een MP3 spelertje en een versterkertje van een watt of 3 met krachtbron zijn? Volgens mij kan dat perfect in een onderdeel van zo'n ouwe radio gefoefeld worden.

Ik weet dat kranten veel onzin spuien. En dat er nog steeds kwajongens zijn die met plezier rotzooimateriaal aanleveren, en dat aluminiumfoliehoeddragers dat soort van semi-infotainment als pure, onverbloemde waarheid zien.
Oud 15 juni 2010, 06:22   #652
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Laten we dan meteen de zwaartekrachtwet en de wet op het behoud van energie afschaffen. Lossen we in een klap alle problemen mee op
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 07:18   #653
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat ik een wetenschapper ben. Ik ben een technieker, specialiteit mechanische toestanden.
Als ik al een paar trukken zie om een bejaarde radioset zulke dingen te laten doen zonder opvallend te zijn, dan is het te gemakkelijk om het besproken resultaat te bekomen. Hoe groot moet een geheugenmodule , een MP3 spelertje en een versterkertje van een watt of 3 met krachtbron zijn? Volgens mij kan dat perfect in een onderdeel van zo'n ouwe radio gefoefeld worden.

Ik weet dat kranten veel onzin spuien. En dat er nog steeds kwajongens zijn die met plezier rotzooimateriaal aanleveren, en dat aluminiumfoliehoeddragers dat soort van semi-infotainment als pure, onverbloemde waarheid zien.
wel, ik denk wel dat je weet wat ik met wetenschappelijk bedoel.
En verder, een logische fout die volgens mij veel mensen maken, waaronder achterlijke idiote randi, is dat als het met een mp3 speler kan, een transistor of kristal radio, wil dat nog helemaal niet zeggen dat dat het geval is!
ook dat zal dan aangetoond moeten worden.
Net als randi, die gek, die denkt als het met een goocheltruc kan het met een goocheltruc gedaan is, wat natuurlijk nonsens is, maar ja,mensen vallen voor die gek!
Oud 15 juni 2010, 07:19   #654
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Laten we dan meteen de zwaartekrachtwet en de wet op het behoud van energie afschaffen. Lossen we in een klap alle problemen mee op
waarom? dat is toch niet wat ik zeg? Hoewel gravitatie en electriciteit wel degelijk een spirituele component lijken te hebben.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 15 juni 2010 om 07:19.
Oud 15 juni 2010, 08:06   #655
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoewel gravitatie en electriciteit wel degelijk een spirituele component lijken te hebben.
Natuurlijk is dat zo. Alles heeft een spirituele component, want daar komt het uit voort. Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om op te merken dat men heel goed weet hoe gravitatie werkt, maar niet wat het in wezen is. Idem voor magnetisme. Men maakt die krachtvelden wel zichtbaar, en kan alles perfect berekenen. Maar wat is het?

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 08:16   #656
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zo. Alles heeft een spirituele component, want daar komt het uit voort. Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om op te merken dat men heel goed weet hoe gravitatie werkt, maar niet wat het in wezen is. Idem voor magnetisme. Men maakt die krachtvelden wel zichtbaar, en kan alles perfect berekenen. Maar wat is het?

Fred.
Absoluut mee eens! wel eens eerder gezegd dat met weet hoe men het kan manipuleren, maar dat is wat anders dan er een diepgaand begrip voor hebben. Veel mensen verwarren die twee namelijk. maar weten hoe je iets kan manipuleren heeft niets met het begrijpen van wat het is te maken.
Op de indoctrinatie scholen (public fools schools etc) weten ze je zo te indoctrineren dat je die 2 verwart. En als je er echt bij stil gaat staan, waar geen tijd voor is (!), zeggen ze de mensen dat ze dom zijn.
ja ja.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 15 juni 2010 om 08:16.
Oud 15 juni 2010, 08:40   #657
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om op te merken dat men heel goed weet hoe gravitatie werkt, maar niet wat het in wezen is. Idem voor magnetisme. Men maakt die krachtvelden wel zichtbaar, en kan alles perfect berekenen. Maar wat is het?

Fred.
Gravitatie is te beschouwen als kromming van de ruimte. (curvature of space)

Het is moeilijk te bevatten maar je kan het als dusdanig bekijken :

Licht neemt ALTIJD de kortste weg tussen 2 punten.
In vacuum ruimte die niet gekromd is is die baan een rechte lijn. Dat is simpel.
Nu stelt men vast dat in de nabijheid van zware objecten (sterren, zwarte gaten, donkere materie ) het licht een kromme baan volgt.
De kortste weg tussen 2 punten in de nabijheid van een grote massa is dus niet recht maar een kromme. (in 3 dimensies dus)

Bijgevolg moet men logisch concluderen dat de ruimte zelf gekromd is en dat het licht een pad volgt doorheen deze kromme ruimte die het kortste traject oplevert.

Met andere woorden is gravitatie volgens de opvattingen van de algemene relativiteitsleer een eigenschap van de ruimte (eigenlijk ruimte-tijd maar allez) die wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van massa in die ruimte.

The elegant universe : Einstein's relativity

Er is ook een andere benadering (via gravitonen) maar daar ben ik niet helemaal in mee.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 juni 2010 om 08:51.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 08:41   #658
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jesus loves ROCK AND ROLL

http://www.youtube.com/watch?v=Ypkv0HeUvTc
Oud 15 juni 2010, 08:47   #659
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Het is moeilijk te bevatten maar je kan het als dusdanig bekijken :

Licht neemt ALTIJD de kortste weg tussen 2 punten.
In vacuum ruimte die niet gekromd is is die baan een rechte lijn. Dat is simpel.
Nu stelt men vast dat in de nabijheid van zware objecten (sterren, zwarte gaten, donkere materie ) het licht een kromme baan volgt.
De kortste weg tussen 2 punten in de nabijheid van een grote massa is dus niet recht maar een kromme. (in 3 dimensies dus)

Bijgevolg moet men logisch concluderen dat de ruimte zelf gekromd is en dat het licht een pad volgt doorheen deze kromme ruimte die het kortste traject oplevert.

Met andere woorden is gravitatie volgens de opvattingen van de algemene relativiteitsleer een eigenschap van de ruimte (eigenlijk ruimte-tijd maar allez) die wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van massa in die ruimte.

Er is ook een andere benadering (via gravitonen) maar daar ben ik niet helemaal in mee.
Einstein, Relativity and the Space-time Continuum
In order to sidestep the issue of Newton's Third Law of Motion and the impossibility of matter traveling faster than the speed of light, we can look to Einstein and the relationship between space and time. Taken together, space, consisting of three dimensions (up-down, left-right, and forward-backward) and time are all part of what's called the space-time continuum.

It's important to understand Einstein's work on the space-time continuum and how it relates to the Enterprise traveling through space.

In his Special Theory of Relativity, Einstein states two postulates:
The speed of light (about 300,000,000 meters per second) is the same for all observers, whether or not they're moving.
Anyone moving at a constant speed should observe the same physical laws.

Putting these two ideas together, Einstein realized that space and time are relative -- an object in motion actually experiences time at a slower rate than one at rest. Although this may seem absurd to us, we travel incredibly slow when compared to the speed of light, so we don't notice the hands on our watches ticking slower when we're running or traveling on an airplane. Scientists have actually proved this phenomenon by sending atomic clocks up with high-speed rocket ships. They returned to Earth slightly behind the clocks on the ground.http://science.howstuffworks.com/warp-speed2.htm
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 08:47.
Oud 15 juni 2010, 09:17   #660
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik weet dat men dit tegenwoordig zo bekijkt. Maar is elke vorm van zwaartekracht dan een soort kromming van de ruimte? Dan is die ook rond ons lichaam, niet? Je zou je ook kunnen afvragen hoe ruimte zo sterk kan zijn om gigantisch zware objecten in een baan te houden.

En als licht werkelijk afbuigt, dan stel ik mij ernstige vragen over wat wij zien als wij naar de sterren kijken. Voor hetzelfde geld kijk je naar een ster die zich in werkelijkheid achter je bevindt.

Bon! En dan nu magnetisme!

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 juni 2010 om 09:17.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be