Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2010, 13:35   #841
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Het heeft gewoon geen zin.

Fred.
Ik zal u helpen met quotes van de grote filosoof H. Simpson :

Citaat:
Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true!
Citaat:
Okay, brain. You don't like me, and I don't like you, but let's get through this thing and then I can continue killing you with beer.
Citaat:
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals! Except the weasel
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:36   #842
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof mij Patrick, het zou je niet interesseren.
Eest er over beginnen, dan klagen en nu dit ....

http://www.dack.com/web/bullshit.html
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:37   #843
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
ook zij zijn spiritueel ook al ontkennen ze het.
Ik ontken niet dat ik spiritueel ben. Ik ben de schepper van mijn subjectief universum !
Oud 15 juni 2010, 13:37   #844
Cdude
Banneling

Standaard Correctie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik zal u helpen met quotes van de grote filosoof H. Simpson :
Citaat:
Citaat:
Okay, brain. You don't like me, and I don't like you, but let's get through this thing and then I can continue killing you with religion
Oud 15 juni 2010, 13:44   #845
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof mij Patrick, het zou je niet interesseren.
Da's dan ook de reden waarom ik niks in deze draad post.

Begrijp mij ook niet verkeerd, ik wil je niet uit een of ander geloof praten, of jou als persoon belachelijk maken of zo. Het amuzeert mij wel om sommige *redeneringen* tot het absurde te herleiden.

Redeneringen van de stijl van "DNA kan niet evolueren want alles zit zodanig in elkaar dat het ergens door een intelligentie bestuurd moet worden, zoveel is overduidelijk als je naar bijen kijkt"

Ik geef toe dat ik iets "Mr. Spock" achtig heb. Of misschien H. Simpson-achtig
Oud 15 juni 2010, 13:54   #846
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's dan ook de reden waarom ik niks in deze draad post.

Begrijp mij ook niet verkeerd, ik wil je niet uit een of ander geloof praten, of jou als persoon belachelijk maken of zo. Het amuzeert mij wel om sommige *redeneringen* tot het absurde te herleiden.

Redeneringen van de stijl van "DNA kan niet evolueren want alles zit zodanig in elkaar dat het ergens door een intelligentie bestuurd moet worden, zoveel is overduidelijk als je naar bijen kijkt"

Ik geef toe dat ik iets "Mr. Spock" achtig heb. Of misschien H. Simpson-achtig

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 13:57.
Oud 15 juni 2010, 13:57   #847
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Voila, het bewijs.
Net zoals peanutboy weet Fred het niet eens ZELF. .
Wat een onnozele, kinderachtige manier van argumenteren. Ik wens iets niet te zeggen en daar leidt jij uit af dat ik het niet zou weten.

Wat ik werkelijk te zeggen heb kun jij met je beperkte, kortzichtige denkvermogen nog niet begrijpen. Snapt ge het nu?

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:59   #848
Khwajagan
Banneling

Standaard

Tsja Fred, zo zijn ze nu eenmaal.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 14:02   #849
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wens iets niet te zeggen en daar leidt jij uit af dat ik het niet zou weten.
Jamaar Fred, dat houdt toch geen steek ? Je praat hier over dingen, we reageren daarop, jij zegt dan dat we niet begrijpen wat je wil zeggen, het blijkt dat als we zeggen wat we denken dat je wil zeggen, dat het dat niet is wat je wil zeggen (hoewel je wel zulke dingen gezegd hebt), maar nu wens je het niet te zeggen ?

Jaaaaa, ZEG

Citaat:
Wat ik werkelijk te zeggen heb kun jij met je beperkte, kortzichtige denkvermogen nog niet begrijpen. Snapt ge het nu?
Nee. Dat valt niet te begrijpen. Ofwel denk je dingen te weten die anderen niet kunnen begrijpen en dan is het de moeite niet om erover te beginnen (maar dan is het ook heel normaal dat ze niet weten wat je wil zeggen, he, gezien je het niet wil zeggen), ofwel zeg je dingen en praten we hier op dit forum over dingen, en dan nemen we aan dat wat je zegt, ongeveer overeenkomt met wat je wil zeggen, nee ?

Euh ?

Oud 15 juni 2010, 14:03   #850
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onnozele, kinderachtige manier van argumenteren. Ik wens iets niet te zeggen en daar leidt jij uit af dat ik het niet zou weten.

Fred.
Belachelijk.
Je begint ergens over en "wenst het dan niet te zeggen"

Met mijn "beperkte, kortzichtige denkvermogen" heb ik begrepen dat jij een reliwacko bent die zich niet laat weerhouden door kennis om de wetenschap "aan te vallen".

Heb je al eens verteld dat ik pas respect heb als je :

1/ Het toegaf dat je niet weet
2/Zelf op onderzoek ging voor je onzin plaatst.
Oud 15 juni 2010, 14:04   #851
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jamaar Fred, dat houdt toch geen steek ? Je praat hier over dingen, we reageren daarop, jij zegt dan dat we niet begrijpen wat je wil zeggen, het blijkt dat als we zeggen wat we denken dat je wil zeggen, dat het dat niet is wat je wil zeggen (hoewel je wel zulke dingen gezegd hebt), maar nu wens je het niet te zeggen ?

Jaaaaa, ZEG

Nee. Dat valt niet te begrijpen. Ofwel denk je dingen te weten die anderen niet kunnen begrijpen en dan is het de moeite niet om erover te beginnen (maar dan is het ook heel normaal dat ze niet weten wat je wil zeggen, he, gezien je het niet wil zeggen), ofwel zeg je dingen en praten we hier op dit forum over dingen, en dan nemen we aan dat wat je zegt, ongeveer overeenkomt met wat je wil zeggen, nee ?

Euh ?

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 14:05.
Oud 15 juni 2010, 14:05   #852
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat DNA niet evolueert. En als er iets aan verandert krijg je een handicap of zo. Dat heb ik gezegd.

Vervolgens heb ik gezegd dat jullie mij eens moeten uitleggen hoe een bijennest geworden is tot wat het is, zonder enige intelligente sturing.

Een bijennest is namelijk overduidelijk een eindproduct van een georganiseerde mini samenleving. Waar zit de organisator?

En kom nu niet af met random berekeningen op je computer. Die gebeurden niet spontaan hé. Jij gaf hem die opdracht, in de hoop dat er iets bruikbaars zou uitkomen. Dus toch ergens een intelligente sturing. Wat jullie beweren is dat alles zomaar en volledig "random" is ontstaan.

Fred.
Oud 15 juni 2010, 14:10   #853
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee. Dat valt niet te begrijpen. Ofwel denk je dingen te weten die anderen niet kunnen begrijpen en dan is het de moeite niet om erover te beginnen
Ik schat jullie voldoende intelligent in (behalve één Trol hier) om te weten dat jullie mij wél zouden kunnen volgen. Gemakkelijk zelfs. Maar deze zaken ook aannemen zullen jullie niet willen. Dus zwijg ik maar beter.

Fred.
Oud 15 juni 2010, 14:14   #854
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat DNA niet evolueert. En als er iets aan verandert krijg je een handicap of zo. Dat heb ik gezegd.
Kan een handicap zijn, kan een VOORdeel zijn.
Handicap sterft vroeger = minder nakomelingen.
VOORdeel brnegt meer nakomelingen voort = EVOLUTIE(in een notendop.
Of iets voor- of nadeel is hangt af van het biotoop. Na een vulkaanuitbarsting (of meteoriet) kan het wel eens handig zijn om klein = weinig voedsel nodig, te zijn.

Citaat:
Vervolgens heb ik gezegd dat jullie mij eens moeten uitleggen hoe een bijennest geworden is tot wat het is, zonder enige intelligente sturing.
3,5 miljard jaar evolutie = jouw "intelligente sturing".
Evolutie gaat in stapjes. Elke stap levert (klein) voordeel op waardoor dit op latere (miljoenen jaren) termijn dominant gedrag wordt.
Citaat:
Een bijennest is namelijk overduidelijk een eindproduct van een georganiseerde mini samenleving. Waar zit de organisator?
BS. Dat zeg jij, jij alleen.
Citaat:
En kom nu niet af met random berekeningen op je computer. Die gebeurden niet spontaan hé. Jij gaf hem die opdracht, in de hoop dat er iets bruikbaars zou uitkomen. Dus toch ergens een intelligente sturing. Wat jullie beweren is dat alles zomaar en volledig "random" is ontstaan.
Fred.
Dus toch dus toch ....
Je gaat toch eens met wat steviger bewijs moeten komen.
TOEVAL = 1 uit XXXXXX keren proberen = EVOLUTIE

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 14:15.
Oud 15 juni 2010, 14:14   #855
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schat jullie voldoende intelligent in (behalve één Trol hier) om te weten dat jullie mij wél zouden kunnen volgen. Gemakkelijk zelfs. Maar deze zaken ook aannemen zullen jullie niet willen. Dus zwijg ik maar beter.

Fred.
Ach, aannemen zonder meer is net wat voor zoveel miserie en problemen heeft gezorgd in het verleden.
Er zijn heel goede redenen om daar zeer zeer voorzichtig mee te zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 14:19   #856
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
Fred, geen parels voor de zwijnen gooien!
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 14:20   #857
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan jou met het GROOOTSTE gemak volgen Fred. Vrienden die Jehova's waren, Moslims als buren, Imam als familie , ....
Been there, seen it en vooral had VERY hot discussions with them.

Denk dus niet dat ik een relishopper zoals jij niet kan volgen.
Oud 15 juni 2010, 14:28   #858
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is dan ook op gereageerd, he.
1) evolutie = verandering
2) als er iets verandert aan je DNA is dat MEESTAL (zegde je) negatief, wat juist is, want het is eerder zeldzaam dat het positief is, maar dat gebeurt.

Je beweert HIER nu dat er dus NOOIT positieve DNA veranderingen plaatsvinden en dat is weerlegd door waarnemingen, waaronder een eenvoudig voorbeeld: resistentie bij bacterien.

Citaat:
Daar is ook op geantwoord: zelforganisatie. Het is toch wel een stelling die nogal verdedigd zou moeten worden dat niks kan worden tot wat het is, zonder intelligente sturing. Ik heb je ook een persoonlijk voorbeeldje gegeven van een oplossing aan een probleem door willekeur zonder dat ik (of iemand anders) wist hoe aan die oplossing te komen.

Citaat:
Hier zitten we met een "overduidelijke", die dient om trachten geen argumenten voor de stelling moeten te produceren. Het is dus "overduidelijk" dat de wereld plat is (zelfde gebruik van "overduidelijke" = ik weet niet hoe ik het moet aantonen, dus ik hoop dat je mij geen argumenten gaat vragen).

Citaat:
En kom nu niet af met random berekeningen op je computer. Die gebeurden niet spontaan hé. Jij gaf hem die opdracht, in de hoop dat er iets bruikbaars zou uitkomen. Dus toch ergens een intelligente sturing.
Ja, maar ik KENDE ZELF GEEN OPLOSSINGSMETHODE. Dat was om aan te geven dat je met "willekeurige stappen" tot "intelligente dingen" kan komen die geen enkele intelligentie daar ZELF heeft ingestoken of "georganiseerd".

Het mechanisme is: veel willekeurig proberen, en SELECTEREN wat goed uit komt, en dat was geen "intelligentie" die zoiets deed, dat was een onnozel stuk komputer, een computer die een dynamica geprogrammeerd had zoals je ook een dynamica in de natuur kan hebben (wetten van de natuur).

Dat toont niet aan dat bijen niet gestuurd zijn, dat toont aan dat dingen die op het eerste zicht "nogal wat intelligentie en organizatie vergen" er ook kunnen komen door willekeur en selectie.

Citaat:
Wat jullie beweren is dat alles zomaar en volledig "random" is ontstaan.
Nee, dat beweren we helemaal niet. Wel dat willekeur + VEEL pogingen + selectie tot heel gesofistikeerde systemen kan leiden.

Ik heb ook het punt aangehaald dat er "post-selectie" is: namelijk dat jij hier bent en over die dingen nadenkt. Dat op zich vereist natuurlijk dat er een omgeving rond je is waar je tot stand hebt kunnen komen. Zich verbazen dat men in een omgeving zit waar "alles werkt om mij tot stand laten te komen" is een beetje eigenaardig in dat opzicht. Een beetje zoals je afvragen wat voor een mirakel het is dat ongeveer alle mensen in een voetbalklub graag voetbal spelen.
Oud 15 juni 2010, 14:32   #859
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, nog iets. Als volgens jou DNA enkel maar kan veranderen in negatieve zin, dan zouden we allemaal moeten aftakelen, nee ?

We erven allemaal stukjes DNA van onze ouders, maar die worden wat willekeurig door elkaar gehaald. Dat is dus, ten aanzien van onze ouders, veranderd, en dus verslechterd, DNA. Elke potentiele verdere verandering van het DNA moet er nog slechter aan toe gaan. Als je dat vele generaties doet, heb je op den duur enkel maar zwaar gehandicapten over, nee ?

Hoe komt het dat de wereld niet krioelt van debiele gehandicapten die over de grond kruipen ?
Oud 15 juni 2010, 14:41   #860
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat de wereld niet krioelt van debiele gehandicapten die over de grond kruipen ?
Sometimes I get the feeling.....
Hier kan je zelf voor "god" spelen. http://physics.syr.edu/courses/mirror/biomorph/

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 14:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be