![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 | |||
|
Banneling
|
Ik zal u helpen met quotes van de grote filosoof H. Simpson :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#842 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.dack.com/web/bullshit.html |
|
|
|
|
|
|
#843 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ontken niet dat ik spiritueel ben. Ik ben de schepper van mijn subjectief universum !
|
|
|
#844 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#845 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Begrijp mij ook niet verkeerd, ik wil je niet uit een of ander geloof praten, of jou als persoon belachelijk maken of zo. Het amuzeert mij wel om sommige *redeneringen* tot het absurde te herleiden. Redeneringen van de stijl van "DNA kan niet evolueren want alles zit zodanig in elkaar dat het ergens door een intelligentie bestuurd moet worden, zoveel is overduidelijk als je naar bijen kijkt" Ik geef toe dat ik iets "Mr. Spock" achtig heb. Of misschien H. Simpson-achtig
|
|
|
|
#846 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 13:57. |
|
|
|
|
|
|
#847 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat ik werkelijk te zeggen heb kun jij met je beperkte, kortzichtige denkvermogen nog niet begrijpen. Snapt ge het nu? Fred. |
|
|
|
|
|
|
#848 |
|
Banneling
|
Tsja Fred, zo zijn ze nu eenmaal.
|
|
|
|
|
|
#849 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jaaaaa, ZEG Citaat:
Euh ?
|
|
|
|
#850 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je begint ergens over en "wenst het dan niet te zeggen" Met mijn "beperkte, kortzichtige denkvermogen" heb ik begrepen dat jij een reliwacko bent die zich niet laat weerhouden door kennis om de wetenschap "aan te vallen". Heb je al eens verteld dat ik pas respect heb als je : 1/ Het toegaf dat je niet weet 2/Zelf op onderzoek ging voor je onzin plaatst. |
|
|
|
|
|
|
#851 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 14:05. |
|
|
|
|
|
|
#852 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Vervolgens heb ik gezegd dat jullie mij eens moeten uitleggen hoe een bijennest geworden is tot wat het is, zonder enige intelligente sturing. Een bijennest is namelijk overduidelijk een eindproduct van een georganiseerde mini samenleving. Waar zit de organisator? En kom nu niet af met random berekeningen op je computer. Die gebeurden niet spontaan hé. Jij gaf hem die opdracht, in de hoop dat er iets bruikbaars zou uitkomen. Dus toch ergens een intelligente sturing. Wat jullie beweren is dat alles zomaar en volledig "random" is ontstaan. Fred. |
|
|
|
|
|
|
#853 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fred. |
|
|
|
|
|
|
#854 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Handicap sterft vroeger = minder nakomelingen. VOORdeel brnegt meer nakomelingen voort = EVOLUTIE(in een notendop. Of iets voor- of nadeel is hangt af van het biotoop. Na een vulkaanuitbarsting (of meteoriet) kan het wel eens handig zijn om klein = weinig voedsel nodig, te zijn. Citaat:
Evolutie gaat in stapjes. Elke stap levert (klein) voordeel op waardoor dit op latere (miljoenen jaren) termijn dominant gedrag wordt. Citaat:
Citaat:
Je gaat toch eens met wat steviger bewijs moeten komen. TOEVAL = 1 uit XXXXXX keren proberen = EVOLUTIE Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 14:15. |
||||
|
|
|
|
|
#855 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn heel goede redenen om daar zeer zeer voorzichtig mee te zijn. |
|
|
|
|
|
|
#856 |
|
Banneling
|
Fred, geen parels voor de zwijnen gooien!
|
|
|
|
|
|
#857 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Been there, seen it en vooral had VERY hot discussions with them. Denk dus niet dat ik een relishopper zoals jij niet kan volgen. |
|
|
|
|
|
|
#858 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) evolutie = verandering 2) als er iets verandert aan je DNA is dat MEESTAL (zegde je) negatief, wat juist is, want het is eerder zeldzaam dat het positief is, maar dat gebeurt. Je beweert HIER nu dat er dus NOOIT positieve DNA veranderingen plaatsvinden en dat is weerlegd door waarnemingen, waaronder een eenvoudig voorbeeld: resistentie bij bacterien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het mechanisme is: veel willekeurig proberen, en SELECTEREN wat goed uit komt, en dat was geen "intelligentie" die zoiets deed, dat was een onnozel stuk komputer, een computer die een dynamica geprogrammeerd had zoals je ook een dynamica in de natuur kan hebben (wetten van de natuur). Dat toont niet aan dat bijen niet gestuurd zijn, dat toont aan dat dingen die op het eerste zicht "nogal wat intelligentie en organizatie vergen" er ook kunnen komen door willekeur en selectie. Citaat:
Ik heb ook het punt aangehaald dat er "post-selectie" is: namelijk dat jij hier bent en over die dingen nadenkt. Dat op zich vereist natuurlijk dat er een omgeving rond je is waar je tot stand hebt kunnen komen. Zich verbazen dat men in een omgeving zit waar "alles werkt om mij tot stand laten te komen" is een beetje eigenaardig in dat opzicht. Een beetje zoals je afvragen wat voor een mirakel het is dat ongeveer alle mensen in een voetbalklub graag voetbal spelen.
|
|
|
|
#859 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trouwens, nog iets. Als volgens jou DNA enkel maar kan veranderen in negatieve zin, dan zouden we allemaal moeten aftakelen, nee ?
We erven allemaal stukjes DNA van onze ouders, maar die worden wat willekeurig door elkaar gehaald. Dat is dus, ten aanzien van onze ouders, veranderd, en dus verslechterd, DNA. Elke potentiele verdere verandering van het DNA moet er nog slechter aan toe gaan. Als je dat vele generaties doet, heb je op den duur enkel maar zwaar gehandicapten over, nee ? Hoe komt het dat de wereld niet krioelt van debiele gehandicapten die over de grond kruipen ?
|
|
|
#860 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hier kan je zelf voor "god" spelen. http://physics.syr.edu/courses/mirror/biomorph/ Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 14:52. |
|
|
|
|