![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
lees onderstaande citaat, en lees dan nog eens het citaat in uw openingsbericht van deze discussie. Het enige wat u in uw citaat hebt weggelaten zijn de 3 eerste woorden. 'An important book'. En de schrijver van dat book is Dr. Swanson. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#702 |
|
Banneling
|
ja wel ok, het gaat toch om de info die er staat? daar hoor ik je niet over blerren?
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 15 juni 2010 om 12:28. |
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er is volgens mij voor iedereen een hoger plan. je echte diepe wensen zullen altijd in lijn met dit plan liggen. je gedachte over je wens klopt idd volgens mij. Tsja, het blijven allemaal zienswijzen. Maar enorm intressant en duizenden malen beter dan alleen maar aan de wetenschappelijke dogma's te hangen. |
|
|
|
|
|
|
#704 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#705 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Effie door de mand gevallen, heet dat. Laatst gewijzigd door Antoon : 15 juni 2010 om 12:34. |
|
|
|
|
|
#706 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#709 | ||
|
Staatssecretaris
|
Volledig akkoord.
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
|
|
|
|
|
#710 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#711 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Zoals de oceanen vol golven zitten die ook ontstaan zijn door wind of stroming maar die voortrollen over de oceaan lang nadat de oorzaak ervan al verdwenen is. Klopt dat dan ook niet volgens jou? Citaat:
Je lijkt nu een beetje te vragen naar wat precies die elektromagnetische kracht is, wel daarop is geen antwoord mogelijk. Het is een effect dat we vaststellen vanuit de deeltjesfysica en dat ervoor zorgt dat materie kan bestaan zoals wij het kennen. Je vraag is dus eigenlijk te herformuleren als : waarom bestaat de materie in zijn vorm zoals ze is? Waarom is er dus iets in plaats van niets of iets anders? Tja, misschien is er wel iets anders, misschien bestaan alle andere mogelijkheden tegelijk ook naast deze realiteit in vormen die wij niet kunnen kennen of bevatten. Zie de veelwerelden-theorie die Patrick je onlangs heeft aangereikt. Citaat:
We kennen het effect, maar wat IS het feitelijk? Laatst gewijzigd door parcifal : 15 juni 2010 om 14:09. |
||||
|
|
|
|
|
#712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, inhoudelijk dan: waar het in feite om gaat, om heel dat verhaal samen te vatten in een enkele vraag : "gelooft u in paranormale krachten?". Mijn antwoord is als volgt : Het is uiteindelijk Jezus die op ons gebed mensen gaat aanraken met Zijn kracht. In tegenstelling tot andere paranormale wijzen zijn door gebed alle denkbare zaken mogelijk zonder beperkingen omdat we in gebed beroep doen op de Schepper van alle dingen, op God zelf. Wel is het zo dat er in ons eigen hart vaak geen ruimte is voor sensationele wonderen waardoor Gods kracht door ons beperkt wordt door ons eigen ongeloof. Duidelijk zo? |
|
|
|
|
|
|
#713 | ||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 juni 2010 om 14:23. |
||||
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is gek geredeneerd dat je denkt dat er zoiets als 'echte' werkelijkheid is. Er is observeerbare werkelijkheid en daarover kan de wetenschap uitspraken doen en wetten maken die die werkelijkheid beschrijven en de toekomst ervan voorspellen. En er is mogelijk niet observeerbare werkelijkheid, maar dat is momenteel puur de afgeleid uit het wiskundig model dat we hanteren. Die niet observeerbare werkelijkheid, daar doet de wetenschap geen uitspraken over. |
|
|
|
|
|
|
#716 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Omdat we, na ALLE ANDERE natuurkrachten te hebben ontcijferd, na AL DIE FANTASTISCHE BEWEZEN PROEFONDERVINDELIJK, HERHAALDE MALEN GETESTE ONTDEKKINGEN die er zijn gemaakt , de zwaartekracht NOGniet hebben doorgrond, is AL DE REST GEWOON FOUT? Het is dus "heel goed mogelijk " dat jij de duivel bent. Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 15:32. |
|
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En jij wil dit als "wetenschapp bewijs" inbrengen Je gaat toch ook niet met een kind discussieren over zijn verzonnen verhaaltje? |
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Banneling
|
Kijk, vandaag op De Redactie.be :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...higgs_meerdere Men komt toch dichter en dichter bij de ontrafeling. Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 15 juni 2010 om 15:51. |
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#720 |
|
Staatssecretaris
|
Dat heb ik nooit gezegd. Wat ik zeg is dat men waarschijnlijk fout zit als we het over de oorsprong hebben van alles. En als de oorsprong gekend is, zal men alles anders bekijken.
Meer heb ik nooit gezegd. Al de rest fantaseer jij er bij, vanuit je rare, verwrongen kijk op iemand zoals ik. En nu is het gedaan. Ik negeer je voortaan. Fred. |
|
|
|