Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 juni 2010, 13:36   #101
TCNCRT
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
en de Vlamingen laten zich vangen door BDW die zegt dat er simpele oplossingen zijn voor bijv. een grootstad als Brussel.

Hij zal nu echter snel ondervinden hoe ingewikkeld alles is.
En wanneer heeft hij gezegd dat er simpele oplossingen zijn voor brussel?
juist: nooit.
Dat er wat meer institutionele eenvoud aan de dag zou mogen gelegd worden in Brussel lijkt me niet mee dan correct.
TCNCRT is offline  
Oud 16 juni 2010, 13:42   #102
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kan je een tegenvoorbeeld geven ? Een waar de vlaamse partijen strikte eisen hadden, en de FR kant "hun verantwoordelijkheid heeft opgenomen" om problemen te vermijden ?
Om het op zijn "Dehaenens" te zeggen: het kan niet dat de meerderheid haar wil zomaar probeert op te leggen (wat gebeurt is), en het kan niet dat de minderheid systematisch weigert mee te werken (wat ook gebeurt is).

Om het op zijn "Bad Attila's" te zeggen: BEIDE partijen hebben stront aan hun vingers, beiden hebben zich als kinderen in een zandbank gedragen. En om tot een oplossing te komen, zal men EERST uit de zandbak moeten kruipen, zowel Vlamingen als Franstaligen.

Maar ja, je kent het verhaal van de balk en de splinter, toch, hé?
Oud 16 juni 2010, 13:47   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Om het op zijn "Dehaenens" te zeggen: het kan niet dat de meerderheid haar wil zomaar probeert op te leggen (wat gebeurt is),
Ah ja ? Ik wist niet dat BHV onvoorwaardelijk gesplitst was en dat de Vlamingen er nog wat van geprofiteerd hebben om bijvoorbeeld via hun meerderheid ook dingen zoals de sociale zekerheid en de fiscaliteit meer naar hun hand te zetten en de faciliteiten rond brussel helemaal af te schaffen ? Wanneer is dat dan gebeurd, zonder de minste vorm van onderhandeling ?

En dan nog, waarom zou de meerderheid haar wil niet mogen opleggen aan een minderheid ? Is dat dan zo een "ambras" zoeken ?

En hebben de FR daarop gezegd dat ze, aangezien het anders in tijden van krisis tot zware problemen zou leiden, ze maar liever slikken om het federale niveau goed laten te werken ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juni 2010 om 13:48.
patrickve is offline  
Oud 16 juni 2010, 13:47   #104
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de verkiezingsuitslag blijkt: VL verliest Brussel.
Uit de verkiezingsuitslag blijkt ook dat de duiven uit Chateauroux oostenwind hebben gehad...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 juni 2010 om 13:47.
Fieseler is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:01   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja ? Ik wist niet dat BHV onvoorwaardelijk gesplitst was en dat de Vlamingen er nog wat van geprofiteerd hebben om bijvoorbeeld via hun meerderheid ook dingen zoals de sociale zekerheid en de fiscaliteit meer naar hun hand te zetten en de faciliteiten rond brussel helemaal af te schaffen ? Wanneer is dat dan gebeurd, zonder de minste vorm van onderhandeling ?
Zoals ik zei, moeilijk om in eigen boezen te kijken, hé? (trouwens, ik gebruik het woord "probeer" hé, kleine nuance)
Wie heeft de eenzijdige splitsing van BHV in het Parlement ingediend? je kunt zeggen "ja, maar dat was maar om te lachen, hoor, om druk te zetten"...ok (quod non). Maar wees dan niet verbaasd als anderen dit zien als een boodschap van "kijk, wij willen dit en je hebt de keuze: ofwel geef je het ons, ofwel nemen wij het". Fantastisch signaal, hé...

En wie zat te praten over "borrelnootjes" en "suikerlepels"? Wie zat er ineens naast de lijn te schreeuwen toen onderhandelingen werden opgestart en er sprake was van toegevingen? Ik kan zo verder gaan, als je het wilt.

Citaat:
En dan nog, waarom zou de meerderheid haar wil niet mogen opleggen aan een minderheid ? Is dat dan zo een "ambras" zoeken ?
Omdat dit nu eenmaal niet kan in België, onze Grondwet legt daar een stokske voor.
Trouwens, de Vlamingen wisten pertinent dat zij onmogelijk BHV zouden kunnen splitsen zonder de Franstaligen. Maar wie zat te schreeuwen "vijf minuten politieke moed"? Wie heeft de voorstellen toch ingediend omdat ze niet anders konden na hun verkiezingspraat? Wie bleef daarna herhalen "geen toegevingen!"

Citaat:
En hebben de FR daarop gezegd dat ze, aangezien het anders in tijden van krisis tot zware problemen zou leiden, ze maar liever slikken om het federale niveau goed laten te werken ?
Daarom ook dat ik duidelijk zeg dat de Franstaligen ook hun deel verantwoordelijkheid moeten dragen en dat zij ook schuldig zijn aan de huidige crisis.

Ik herhaal het, ik begrijp dat het moeilijk is om zijn eigen fouten in te zien, en dat alle zonde van Israel om "den andere" gieten eenvoudiger is, zo werkt politiek nu eenmaal. Maar sinds wanneer is politiek de waarheid?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 juni 2010 om 14:03.
Bad Attila is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:03   #106
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah ja ? Ik wist niet dat BHV onvoorwaardelijk gesplitst was
wie verandering wenst van een voorgaand overlegde evenwichtstoestand moet daar voor betalen.
jogo is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:09   #107
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCNCRT Bekijk bericht
En wanneer heeft hij gezegd dat er simpele oplossingen zijn voor brussel?
juist: nooit.
Dat er wat meer institutionele eenvoud aan de dag zou mogen gelegd worden in Brussel lijkt me niet mee dan correct.
Hij zegt het niet letterlijk; maar geeft wel die indruk.
Laten we zoveel mogelijk splitsen; dan komt het wel in orde.
Moeilijk moet dat allemaal niet zijn.
Vertrouw mij maar.

Dat is populisme; net zoals de 5 minuten politieke moed.
azert is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:35   #108
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hij zegt het niet letterlijk; maar geeft wel die indruk.
Laten we zoveel mogelijk splitsen; dan komt het wel in orde.
Moeilijk moet dat allemaal niet zijn.
Vertrouw mij maar.

Dat is populisme; net zoals de 5 minuten politieke moed.
Heel juist. Altijd dat splitsen. Is België nog niet klein genoeg ofzo?? We zijn toch allemaal 1 volk. We hebben ons bier, onze chocolade, onze Koning, en zoveel meer. België, een land om fier op te zijn!! Iedereen die dit Land wil splitsen is een egoïstische, racistische populist!!!

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 16 juni 2010 om 14:35.
van Maerlant is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:40   #109
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Heel juist. Altijd dat splitsen. Is België nog niet klein genoeg ofzo?? We zijn toch allemaal 1 volk. We hebben ons bier, onze chocolade, onze Koning, en zoveel meer. België, een land om fier op te zijn!! Iedereen die dit Land wil splitsen is een egoïstische, racistische populist!!!

Vie van belziek, zeg ik u!
Zwartengeel is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:43   #110
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vie van belziek, zeg ik u!
Jullie gaan door jullie racisme BXL verliezen en zonder BXL is VL niks. NIKS.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:45   #111
Shadowke

Standaard

Citaat:
correctie: zonder vl is bxl niets.
zaventem ligt op vlaams grondgebied.
de ring rond brussel ligt bijna volledig op vlaams grondgebied.
de meeste mensen die in brussel werken zijn vlamingen.
...
Shadowke is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:46   #112
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

dan moeten we bij Nederland aankloppen of ze ons erbij willen.
jogo is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:46   #113
DESSERON
Burger

DESSERON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zonder Vlaanderen is BXL niks. Vlaanderen is groot genoeg om zonder het fransdolle multicriminele Bruksèl een zelfstandige staat te worden. We zullen uiterst blij zijn om van dat kankergezwel van franskiljons geïnfecteerd met vreemdelingen en criminelen van allerlei slag verlost te zijn. Vlaanderen heeft recht op een Vlaamse hoofdstad.
Oud 16 juni 2010, 14:47   #114
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
UPDATE

Ben daarnet in paniek naar Google maps gesurfd.

Geen paniek.

Brussel ligt nog steeds in Vlaanderen.
Dat is nu net het probleem. U gaat uit van het territorialiteitsbeginsel; n.l. Brussel ligt in Vlaanderen dus hoort het bij Vlaanderen.
Maar de Franstaligen gaan uit van het taalbeginsel , Brussel is Franstalig(hun woorden, niet de mijne!) dus hoort het bij Wallonië

Laatst gewijzigd door Slasty : 16 juni 2010 om 14:49.
Slasty is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:47   #115
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
correctie: zonder vl is bxl niets.
zaventem ligt op vlaams grondgebied.
de ring rond brussel ligt bijna volledig op vlaams grondgebied.
de meeste mensen die in brussel werken zijn vlamingen.
...
Alle investeerders gaan weg! Want België en onze Koning zijn sterke merken, itt tot olijke Bert en zijn racistische gevolg. Zonder BXL is VL FAILLIET! Blijf van ons Land af! En wacht maar, over 20 jaar is België weer unitair en is Frans (de universele Hoftaal) weer de eerst taal in "Vlaams-"Brabant.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 16 juni 2010 om 14:48.
van Maerlant is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:48   #116
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle investeerders gaan weg! Want België en onze Koning zijn sterke merken, itt tot olijke Bert en zijn racistische gevolg. Zonder BXL is VL FAILLIET! Blijf van ons Land af!
Olijke Bert?
Zwartengeel is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:48   #117
Shadowke

Standaard

Citaat:
Alle investeerders gaan weg! Want België en onze Koning zijn sterke merken, itt tot olijke Bert en zijn racistische gevolg. Zonder BXL is VL FAILLIET! Blijf van ons Land af!
bxl is al failliet.
vl niet.

en dat de investeerders weg gaan is bull shit!
en wie van de n-va zijn racisten? geef namen.

de zoveelste paniek/angstzaaierij om toch maar belziek te redden.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 juni 2010 om 14:49.
Shadowke is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:49   #118
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Olijke Bert?
Euh, die ook ja!

van Maerlant is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:49   #119
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en wie van de n-va zijn racisten? geef namen.
Allemaal. Want iedereen die tegen België is, is een racistische populist.

van Maerlant is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:50   #120
Shadowke

Standaard

Citaat:
Allemaal. Want iedereen die tegen België is, is een racistische populist.
dan ben jij ook een racist want je bent tegen iedereen die niet jouw mening deelt.

ik ben ook tegen België omdat het niet werkt, al 180 jaar niet.
geboren uit een opstand opgewerkt en gesteund door Frankrijk tegen de meerderheid van de bevolking in.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 juni 2010 om 14:51.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be