Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2010, 21:20   #161
nijltjetweety
Vreemdeling

Standaard

Jammer dat die voorang er niet bij staat, nu word ik door 20ers soms aan de kant gedwongen met mijn motor, gewoon omdat zij toch maar lekker op 4 wielen staan.
Dat mag nog steeds niet, maar vinden ze minder erg dan een fout tegen de voorangsregels zeker?
nijltjetweety is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 21:33   #162
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety Bekijk bericht
Jammer dat die voorang er niet bij staat, nu word ik door 20ers soms aan de kant gedwongen met mijn motor, gewoon omdat zij toch maar lekker op 4 wielen staan.
Dat mag nog steeds niet, maar vinden ze minder erg dan een fout tegen de voorangsregels zeker?
Aan jou de keus? Voorrang of vallen?
Ik rijd altijd zéér defensief. Na X jaar krijg je toch 6de zintuig voor idioten op 4 wielen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 21:47   #163
nijltjetweety
Vreemdeling

Standaard

Ik houd me nu toch al 10 jaar recht, dus valt mee he.
We zullen maar weer over hoofddoeken beginnen zeker? we zijn way off topic inmiddels.
nijltjetweety is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 00:03   #164
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety Bekijk bericht
Wat ik bedoelde was in gelijke omstandigheden, neem nu een landbouwweg, geen lichten, borden, markeringen, dan heeft de zwakste voorrang.
Ook dat klopt niet
Tenzij je met voorrang bedoelt dat de voetganger als eerste een plaats krijgt ... vervolgens een meter voor die fietser enz

Citaat:
Ik schreef " altijd ", dat was een ongelukkige woordkeuze.
Maar zelfs al waren er markeringen of borden, ook de rechter oordeelt sneller in het voordeel van de zwakkere weggebruiker.
Dat in subjectief, maar een rechter is ook een mens, geen robot.
Het is een eigenaardige visie, maar zo zie ik het in elk geval.
En ook de wetgeving bevat altijd wel hiaten, die is ook opgesteld door niet perfecte mensen, want perfectie bestaat niet.
Dat klopt... dat een rechter de geest van de wet nastreeft... die isnu zo dat een zwakke weggebruiker des temeer moet gerespecteerd worden in zijn doen en laten.
Maar dat is niet hetzelfde als ten alle tijde voorrang geven

Citaat:
Ik geef toe dan mijn uitleg aanvankelijk ook niet 100% duidelijk was, maar dat is voor mij het nadeel van een forum.
Er is geen expressie van de persoon, geen intonage, enkel letters.
En soms kan je aan een zelfde zin merdere interpretaties geven wat dan wel eens tot misverstanden leid.
Excuseer me hiervoor, ik had gisteren nog snel wat getokkeld maar had er beter eens over geslapen, en vandaag fris terug gepost.
geen probleem hoor
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be