Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 juni 2010, 15:51   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De CD&V kan nog serieus wat leren van Azert.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 19 juni 2010, 15:54   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Mijn belangrijkste reden om Vlaamse onafhankelijkheid te overwegen is: betere relaties met onze Waalse en Brusselse vrienden. Dus wat je hier schrijft, lijkt me wel relevant, al is een vergelijking nooit meer dan een vergelijking.
Ik denk niet dat het zal gebeuren maar ik hoop van wel. Brussel onafhankelijk is iets dat internationaal niet zal aanvaard worden omdat steden nu eenmaal geen recht op zelfbeschikking hebben.

Jammer want het zou Vlaanderen een pak schelen aan Belgische staatsschuld omdat als Belgie in drie stukken uiteen valt de schuld hetzelfde zal doen.
Oud 19 juni 2010, 15:59   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sommige mensen lopen zo graag achter een wapperende vlag, hé en dan is er nog territoriumdrift en dat "ons kent-ons-gevoel", he: hoe kleiner de politieke entiteit, hoe groter de hoop een bekende in de administratie tegen te komen om je de zaken (of het zakendoen?) te "vergemakkelijken"
Dat zou wel eens het gevolg kunnen zijn, maar is zeker niet de bedoeling van de N-VA-stemmer. Ik heb wel eens in een veel kleiner landje dan België gewoond, en ja, ik dacht vaak: iedereen heeft hier een minister of rechter of parlementslid in de familie, met alle gevolgen vandien.

Het zou met Vlaanderen echter andersom kunnen uitpakken, en de kiezers die tegen "België" gestemd hebben, waren er zeker niet op uit om nóg meer vriendjespolitiek, cliëntelisme en koehandel te krijgen. Ze waren er juist verontwaardigd over dat de (grond)wettige weg n�*et wordt bewandeld, dat afspraken n�*et worden nagekomen, kortom: dat het één en al getouwtrek en gechanteer was de afgelopen drie jaar. Voor mij was het de eerste keer dat ik vond dat ik voor een V-partij móest stemmen, want die toestanden kún je gewoon niet dulden.
Oud 19 juni 2010, 16:01   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De KUL en de UCL vragen zich al meer en meer af waarom ze ooit gesplitst zijn en....
U blijft maar liegen hé?
fox is offline  
Oud 19 juni 2010, 16:04   #25
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U blijft maar liegen hé?
Ach, het zal er zeker van afhangen met wie je praat, en waarover precies.
Oud 19 juni 2010, 16:06   #26

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de verkiezingen zullen Elio en BDW misschien overeenkomen om te splitsen en dan zal men later spijt hebben.

De KUL en de UCL vragen zich al meer en meer af waarom ze ooit gesplitst zijn en....
in Sport Voetbal lees ik dat
men hoopt om vanaf 2011-12 weer een eengemaakte Tsjecho-Slowaakse voetbalcompetitie op te starten.
De scheiding heeft gezorgd voor lege stadions, amper spankracht, geen sponsors en geen geld + de uittocht van jonge talenten.

Tsjecho-Slowaakse wordt vaak aangegeven als voorbeeld van een perfecte scheiding; maar de eerste tekenen van spijt zijn er al.

Hopelijk staat de draad niet op de verkeerde plaats.
Ja, 'k heb ook heel veel spijt dat we gesplitst zijn van Nederland. Ik vind ook dat we terug zouden moeten samengaan.
Karma is offline  
Oud 19 juni 2010, 16:11   #27
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U blijft maar liegen hé?
dat zit in de genen
born2bewild is offline  
Oud 19 juni 2010, 16:16   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat zit in de genen
Azert toont gewoon aan dat hij geen CD&V-er is. Gun hem dat toch eens, zeg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 19 juni 2010, 16:19   #29
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Na de verkiezingen zullen Elio en BDW misschien overeenkomen om te splitsen en dan zal men later spijt hebben.

De KUL en de UCL vragen zich al meer en meer af waarom ze ooit gesplitst zijn
De splitsing van de Universiteit Leuven was simpelweg nodig omdat de universiteit te groot geworden was. Er is heden ten dage een goede samenwerking tussen de twee universiteiten en dat is natuurlijk positief, maar samengaan is van een heel andere orde. Stel je eens voor dat Leuven vandaag niet één, maar twéé universiteiten zou tellen? De stad zou uit haar voegen barsten, wat communautaire conflicten zou veroorzaken zoals dat in de jaren '60 ook het geval was.
respublica is offline  
Oud 19 juni 2010, 16:50   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk niet dat het zal gebeuren maar ik hoop van wel. Brussel onafhankelijk is iets dat internationaal niet zal aanvaard worden omdat steden nu eenmaal geen recht op zelfbeschikking hebben.

Jammer want het zou Vlaanderen een pak schelen aan Belgische staatsschuld omdat als Belgie in drie stukken uiteen valt de schuld hetzelfde zal doen.
Brussel is geen stad maar een gewest zoals Vlaanderen er ook één is.
solidarnosc is offline  
Oud 19 juni 2010, 16:51   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De splitsing van de Universiteit Leuven was simpelweg nodig omdat de universiteit te groot geworden was. Er is heden ten dage een goede samenwerking tussen de twee universiteiten en dat is natuurlijk positief, maar samengaan is van een heel andere orde. Stel je eens voor dat Leuven vandaag niet één, maar twéé universiteiten zou tellen? De stad zou uit haar voegen barsten, wat communautaire conflicten zou veroorzaken zoals dat in de jaren '60 ook het geval was.
Te groot? Ze hebben van één (inter)nationale topuniversiteit twee middelmatige regionale uniefs gemaakt die in toenemende mate enkel lokaal recruteren.
solidarnosc is offline  
Oud 19 juni 2010, 17:18   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja, 'k heb ook heel veel spijt dat we gesplitst zijn van Nederland. Ik vind ook dat we terug zouden moeten samengaan.
Dat was natuurlijk dé grote ramp. Maar het is wel nog moeilijk terug te draaien.
Oud 19 juni 2010, 17:20   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Te groot? Ze hebben van één (inter)nationale topuniversiteit twee middelmatige regionale uniefs gemaakt die in toenemende mate enkel lokaal recruteren.
hoeveelheid studenten heeft niets te maken met kwaliteit.
te veel mickey mouse richtingen om de hoop te vergroten (pol&soc etc) om onderwijsministers toe te laten aan iedereen een papier uit te delen met het woordje "diploma" op

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 juni 2010 om 17:23.
born2bewild is offline  
Oud 19 juni 2010, 17:37   #34
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoeveelheid studenten heeft niets te maken met kwaliteit.
te veel mickey mouse richtingen om de hoop te vergroten (pol&soc etc) om onderwijsministers toe te laten aan iedereen een papier uit te delen met het woordje "diploma" op
Dit klopt, recent heb ik in een opiniestuk gelezen dat de Amerikaanse topuniversiteiten net weinig studenten hebben.
respublica is offline  
Oud 19 juni 2010, 17:54   #35
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en je merkt in VL dat bijv. West-Vlamingen nog zelden naar Leuven trekken.
Gent is al meer dan ver genoeg van moeders rok en de eigen kerktoren.

Dat zijn allemaal evoluties die pas na 20, 30 jaar invloed hebben; eenmaal die studenten met een kerkotenmentaliteit zelf aan de top belanden.

Idem voor studenten die in Leuven nooit een Franstalige hebben ontmoet; terwijl je vroeger gewoon in BE kon blijven om een Erasmus-ervaring te hebben.
azert is offline  
Oud 19 juni 2010, 17:58   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is geen stad maar een gewest zoals Vlaanderen er ook één is.
Ok wijsneus, laat het me dan zo zeggen:

zelfbeschikking is voor volkeren. Is Brussel een volk?

Het antwoord is neen.
Oud 19 juni 2010, 18:01   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en je merkt in VL dat bijv. West-Vlamingen nog zelden naar Leuven trekken.
Gent is al meer dan ver genoeg van moeders rok en de eigen kerktoren.

Dat zijn allemaal evoluties die pas na 20, 30 jaar invloed hebben; eenmaal die studenten met een kerkotenmentaliteit zelf aan de top belanden.

Idem voor studenten die in Leuven nooit een Franstalige hebben ontmoet; terwijl je vroeger gewoon in BE kon blijven om een Erasmus-ervaring te hebben.
Daarvoor hebben we wel al een paar decennia het Erasmus-programma, hoor, azert. En de kerktorens staan er maar verweesd bij, daar op die lege kerken.
Oud 19 juni 2010, 18:12   #38
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
de voetbalcompetitie; gewoon HET beste argment voor een niet-splitsing.
ff samenvatten: de argumenten contra splitsing: de rode duivels, de 'voetbalcompetitie' die slecht zou gaan, luikse wafels, het koningshuis, friet me biefstuk,... nog iets vergeten? >_>
Koekskesdozen van Delacre.
fonne is offline  
Oud 19 juni 2010, 18:15   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in Sport Voetbal lees ik dat
men hoopt om vanaf 2011-12 weer een eengemaakte Tsjecho-Slowaakse voetbalcompetitie op te starten.
De scheiding heeft gezorgd voor lege stadions, amper spankracht, geen sponsors en geen geld + de uittocht van jonge talenten.

Tsjecho-Slowaakse wordt vaak aangegeven als voorbeeld van een perfecte scheiding; maar de eerste tekenen van spijt zijn er al.

Hopelijk staat de draad niet op de verkeerde plaats.
Misschien wordt het ooit nog eens een confederatie, met voetbal als enig gemeenschappelijk beleidspunt Lijkt mij voor Belgie ook wel een aanvaardbaar eindpunt. Alhoewel, als ik de prestaties van de rode duivels zie vraag ik me toch af of een Vlaams-Nederlande liga niet lucratiever zou zijn. Onze beste spelers zitten toch al bij Hollandse ploegen.
fonne is offline  
Oud 19 juni 2010, 18:26   #40
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Misschien wordt het ooit nog eens een confederatie, met voetbal als enig gemeenschappelijk beleidspunt Lijkt mij voor Belgie ook wel een aanvaardbaar eindpunt. Alhoewel, als ik de prestaties van de rode duivels zie vraag ik me toch af of een Vlaams-Nederlande liga niet lucratiever zou zijn. Onze beste spelers zitten toch al bij Hollandse ploegen.
goei opmerking fonne
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be