Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 13:16   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ter Bekijk bericht
Men hoort regelmatig dat een Jood in Antwerpen op straat werd aangevallen door een of meerdere Moslims. Het gaat soms slechts om schelden of spuwen, maar dikwijls ook wat meppen. Daar zou volgens mij hard tegen moeten worden ingegrepen.

Anderzijds heb ik nog nooit gehoord over een Marokkaan die aangevallen werd door Joden.

De aggressie komt volgens mij duidelijk slechts van 1 kant.

Ter
Ik heb zelfs nog nooit gehoord van problemen of overlast uit de Joodse hoek, hier in België. Ze zijn inderdaad wat op hun eigen en verre van Westers (de chassidische), maar last? Neen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:17   #22
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds heb ik nog nooit gehoord over een Marokkaan die aangevallen werd door Joden.
Palestijnen zijn dan wel geen Marokkanen, ze voelen zich toch één.

De joden gaan hier wat neuten omdat een marginale marokkaan op straat de hitlergroet brengt, terwijl ze in eigen land een genocide op hun geweten hebben.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:22   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

De joden gaan hier wat neuten omdat een marginale marokkaan op straat de hitlergroet brengt, terwijl ze in eigen land een genocide op hun geweten hebben.
het ging hier ook over lokoma's en lokhomo's hoor

mss heb jij met die slachtoffers meer voeling
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:24   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Amsterdam hebben ze ook lokhomo's ingeschakeld nadat een een paar verrijkers een homo s'nachts een paar uur zwemlessen hebben gegeven in het stadspark
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:26   #25
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb zelfs nog nooit gehoord van problemen of overlast uit de Joodse hoek, hier in België. Ze zijn inderdaad wat op hun eigen en verre van Westers (de chassidische), maar last? Neen.
Ik wel. Dat wil zeggen dat ik een tijd terug gehoord/gelezen heb dat ultraorthodoxe joden in 'hun' wijk zich bezondigd zouden hebben aan een soort van vandalisme. Als ik het me goed herinner was dat iets met protesteren tegen te blote reclames op bushokjes en dergelijke.

Hoe dan ook valt dit totaal in het niet vergeleken met wat multiculturele verrijkers uit de islamhoek dagelijks allemaal uitvreten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 14:10   #26
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Nee, ALLE reliwacko's buiten. Integreren niet, kweken als konijnen en dragen niets bij.
Katholieken ook?
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 14:14   #27
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In eigen land? Niet elke Jood is een zionist en als ze in Nederland wonen dan zijn het Nederlanders.Moeten zij dan boeten voor Israel? Ja volgens Jodenhaters zoals jij.
Genocide? Je bent een papegaai die maar wat napraat.Er is geen genocide in Israël.Nooit geweest, enkel in jouw brein.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 16:03   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Laat die maar verhuizen, taalonkundige religieuze fanatici zijn geen verrijking...
Heb je het nu over moslims ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 16:05   #29
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Over vijftig jaar zijn er nergens in Europa nog joden als het aan de verrijkende aanhangers van de religie van de vrede ligt:

Amsterdam: http://www.youtube.com/watch?v=GRWyRcU2QQ0

Malmö (Zweden): http://contradicere1.wordpress.com/2...plakt-in-malm/

De lijst is schier oneindig, en wie de (onafhankelijke) internationale pers een beetje volgt, komt met de regelmaat van de klok soortgelijke berichten tegen waarbij joden door moslims nageroepen, bespuugd, in elkaar geslagen, weggejaagd en soms zelfs vermoord worden.
Zou het zijn om enige sympatie te bedelen bij de legioenen van allah hier aanwezig, dat vele autochtonen met ijver meedoen aan de nieuwe grote jodenhaat ?
Oud 21 juni 2010, 16:06   #30
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Alle Moslims schuldig achten voor de antisemitistische criminaliteit is hetzelfde als... alle Joden schuldig achten voor de zionistische criminaliteit.

En waarom zou je een "multiKUL-lover" zijn als je Islamitische aanwezigheid in Antwerpen verdedigt en niet als je Joodse aanwezigheid in Antwerpen verdedigt?
Wat een belachelijke reactie.

Niemand in deze discussie "acht alle moslims schuldig voor de antisemitistische criminaliteit of... alle Joden schuldig voor de zionistische criminaliteit."

Islamitische aanwezigheid verdedigen: ondanks mijn opmerking in de vorige zin,
ben je blind als je niet ziet dat er in Antwerpen gigantisch veel problemen zijn met islamieten en de islam.
(Veel meer dan met welke bevolkingsgroep dan ook.)
Het gevolg is oa dat joden zich in die mate bedreigd voelen dat er stilaan een exodus op gang komt.

Trouwens niet alleen van joden,
ook heel wat blanke Antwerpenaren verlaten stilaan hun stad (Deurne),
naar het voorbeeld van wat er in Brussel gebeurd is.
Ik heb zelf familieleden die om die reden uit Mechelen verhuisd zijn.

Ik dacht trouwens dat multiKUL-lovers zowel de islamitische als de joodse aanwezigheid
in Antwerpen op prijs stelden, maar gezien het gebrek aan reacties is dat een misvatting.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 juni 2010 om 16:33.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 16:08   #31
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
In eigen land? Niet elke Jood is een zionist en als ze in Nederland wonen dan zijn het Nederlanders.Moeten zij dan boeten voor Israel? Ja volgens Jodenhaters zoals jij.
Genocide? Je bent een papegaai die maar wat napraat.Er is geen genocide in Israël.Nooit geweest, enkel in jouw brein.
Slachtpartij op 1500 burgers waarvan 1/3 op kinderen...sust dat je geweten beter?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 16:09   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Evenmin nooit last met joden gehad. Met Magrebijnen wel. Slagende ruzie zelfs. Gevechten.
Oud 21 juni 2010, 16:13   #33
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Wat een belachelijke reactie.

Niemand in deze discussie "acht alle moslims schuldig voor de antisemitistische criminaliteit of... alle Joden schuldig voor de zionistische criminaliteit."

Islamitische aanwezigheid verdedigen: ondanks mijn opmerking in de vorige zin,
ben je blind als je niet ziet dat er in Antwerpen gigantisch veel problemen zijn met islamieten en de islam.
(Veel meer dan met de aanwezigheid van welke bevolkingsgroep dan ook.)
Het gevolg is oa dat joden zich in die mate bedreigd voelen dat er stilaan een exodus op gang komt.

Trouwens niet alleen van joden,
ook heel wat blanke Antwerpenaren verlaten stilaan hun stad (Deurne),
naar het voorbeeld van wat er in Brussel gebeurd is.
Ik heb zelf familieleden die om die reden uit Mechelen verhuisd zijn.

Ik dacht trouwens dat multiKUL-lovers zowel islamitische als de joodse aanwezigheid
in Antwerpen op prijs stelden, maar gezien het gebrek aan reacties is dat een misvatting.
De moslims oefenen zich een beetje op de joden, vooraleer ze tegen ons beginnen. Dus, dappere kerels, hoop maar dat de joden het nog een tijdje uithouden.
Oud 21 juni 2010, 16:38   #34
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Uit de eerder aangehaalde discussie bij Luc Van Braekel:

Citaat:
...
(maandag 12 juni 2006/DS )de N-VA eist dat de rol van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding wordt ingeperkt. ,,Als we mogen meedoen aan coalitiegesprekken in 2007, vergeet ik dit niet'', zegt Bart De Wever.
(ongetwijfeld naar aanleiding van een zoveelste eenzijdige beslissing van het CGKR)
Oud 21 juni 2010, 16:43   #35
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
En wat is dit dan?

(opgelet: schokerende beelden)

http://avoicefrompalestine.files.wor...-is-re-001.jpg
http://electronicintifada.net/artman...ov-483_003.jpg
http://en.timeturk.com/images/news/16653.jpg
http://humanbeingsfirst.files.wordpr...ocide-2008.jpg
http://media.nowpublic.net/images//3...2366ac9229.jpg
http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_...en_5_460x0.jpg

Wanneer 'geloof' een obsessie is en alle menselijkheid moet wijken! In die categorie bevind het zionisme zich. Een politieke stroming die alle menselijkheid ondergeschikt stelt aan het bereiken van een zionistische staat. Volgens hen is er maar 1 ubermensch: de jood. Diegene die recht heeft op dat ene lapje grond.

In dat opzicht vind ik het niet onbegrijpelijk dat 100 jaar geleden een conflict ontstond tussen de zionistische beweging enerzijds en andersdenkende politieke instellingen anderzijds.
Grote fout die het nazisme nam is het doden van miljoenen ingeburgerde en onschuldige joden die geen enkel gevaar vormden.

Dit gebeuren heeft er voor gezorgd dat de zionistische beweging na de oorlog de holocaust (de dood van onschuldige joden) gebruikt heeft om een staat op te eisen ten koste van de oorspronkelijke bewoners.
Het nazisme was net gevallen en vervolging van Joden in de Sovjet-unie begon ook angswekkende proporties aan te nemen; de joden waren opgejaagd wild. Van die angst heeft de zionistische beweging gebruik gemaakt om de joden (die oorspronkelijk niets moesten weten van de zionistische beweging) voor hun kar te spannen en een zionistische staat te eisen.

Een Palestijnse genocide kan volgens hen gerechtvaardigd worden. Omdat hun religie hen vertelt dat ze het uitverkorene volk zijn en doordat ze zelf een genocide meegemaakt hebben. Geschiedenis misbruiken om vreselijkheden van vandaag goed te praten.

Ik ben blij te zien dat de pubbieke opinie zich langzaam begint te keren tegen deze misdaden. De Europese bevolking (vroeger vaak geplaagd met schuldgevoelens) zal dit niet meer accepteren en zien eindelijk in dat er de dag van vandaag ook onmenselijkheden bestaan, zoals deze hier bestonden tussen 1940 en 1945.

Wanneer gaan bij de Joden de ogen open en beseffen ze dat wat ze doen verkeerd is?
Oud 21 juni 2010, 16:50   #36
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men hoort regelmatig dat een Jood in Antwerpen op straat werd aangevallen door een of meerdere Moslims. Het gaat soms slechts om schelden of spuwen, maar dikwijls ook wat meppen. Daar zou volgens mij hard tegen moeten worden ingegrepen.
Volgens mij moet er hard ingegrepen worden tegen schurkenstaten die schending van de mensenrechten aan hun laars lappen.
Oud 21 juni 2010, 17:10   #37
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij moet er hard ingegrepen worden tegen schurkenstaten die schending van de mensenrechten aan hun laars lappen.

(+ uw vorige bericht)

Plaats zat op dit forum om dit spelletje te spelen.
Tenzij u zou bedoelen dat het verjagen van joden uit Antwerpen een terechte zaak is,
maar ik heb niet het idee dat u dat wilt zegen.
Ik hoop evenmin niet dat u het probeert goed te praten.
(Als dat toch het geval zou zijn: ga maar vast meelopen met de bruinhemden

x1000)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 juni 2010 om 17:13.
Oud 21 juni 2010, 17:16   #38
Ter
Vreemdeling

Ter's schermafbeelding

Standaard

Het is ronduit belachelijk dat verschillende posters beginnen zeveren over Gaza en Israel om min of meer uit te leggen waarom Joden in Antwerpen worden aangevallen.

Dat is dan hetzelfde niveau (rioolniveau) waarin men na een terreuraanslag van den ene of den andere alla akbar zomaar willekeurig wat Moslims in mekaar kan gaan slaan op straat. Dat lijkt toch nergens op, zij nu nekeer serieus.

Ter
Ter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 17:28   #39
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ronduit belachelijk dat verschillende posters beginnen zeveren over Gaza en Israel om min of meer uit te leggen waarom Joden in Antwerpen worden aangevallen.

Dat is dan hetzelfde niveau (rioolniveau) waarin men na een terreuraanslag van den ene of den andere alla akbar zomaar willekeurig wat Moslims in mekaar kan gaan slaan op straat. Dat lijkt toch nergens op, zij nu nekeer serieus.

Ter
Waarom denk je dan dat mensen een afkeer hebben voor Joden? Omdat de diamantjes duur staan voor de moment of omdat ze zich in Israel schuldig maken aan genocide? Welke van de 2?
Oud 21 juni 2010, 17:33   #40
Ter
Vreemdeling

Ter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dan dat mensen een afkeer hebben voor Joden? Omdat de diamantjes duur staan voor de moment of omdat ze zich in Israel schuldig maken aan genocide? Welke van de 2?
Wat hebben de Joden in Antwerpen te maken met wat er zich in Israel afspeelt ? Volgens jouw redenering kunnen we dus bij de volgende terreuraanslag gewoon willekeurig wat Marrokanen oppakken en wat afranselen ? Sorry dat is flauwe kul zenne.

Ter
Ter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be