![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb 't via scribd Laatst gewijzigd door filosoof : 21 juni 2010 om 15:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Populaire rassen vind ge daar aan de helft van de prijs. ge moogt voor een hond met papieren, van een normale fokker makkelijk op 900 a 1000 euro en meer tot veel meer rekenen. Daar hebt ge die voor den helft van de prijs, den diaree loopt er natuurlijk wel zo uit, en als ge niet binnen de 24 uur een degelijke veearts hebt moogt ge u daar dan een nieuwe gaan kiezen... zo van t is kapot, dus krijgt ge een ander he, ... Uiteindelijk is die ene hond die van daar kwam wel redelijk lang meegegaan, hij luistert goe, doodbraaf beest, maar zijn voorganger was binnen de week de pijp uit, en een serie katten die van daar komt liggen ook al op t kerkhof. Gangsters zijn het, die beesten worden niet verzorgd, mensen die geen flauw benul hebben kopen dat , zitten dan letterlijk en figuurlijk in de shit , want hondje is ziek of dood, kindjes wenen, ander hondje gaan halen, ... en heel de miserie kan weer opnieuw beginnen. vaak kopen mensen dan nog een ras waar ze geen weg mee kunnen ook. dat is dan helemaal het begin van veel gezever en dat eindigt dan bij de vetrinair, spuitje of t assiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Uit forums hier krijg ik de indruk dat heel wat vechthondenliefhebbers zulk dier kopen ipv een wapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind niet dat de honden hiervan de dupe moeten zijn. Er is geen enkel ras dat karakteristiek beschreven kan worden als 'agressief'.
Het is het 'baasje' dat ervoor kiest om in een dierenwinkel een goedkope Oostblok-puppy te kopen met fysieke/ mentale problemen ipv naar een erkende 'duurdere' fokker te gaan. Voor sommigen is het ook gewoon te lang om enkele maanden op een reservatie lijst te staan. Bij zo'n dierenwinkel wandel je binnen en je kan direct een pup mee naar huis nemen. Het is ook het baasje dat ervoor kiest om lekker lui te zijn en de puppy geen degelijke opvoeding te geven. En voor mensen die totaal geen inzicht hebben in honden psychologie kan dit pupje snel veranderen in een monster. En dan heb je natuurlijk nog die idioten die op youtube filmpjes vinden van honden in de africhting. dat deze honden een gebalanceerde training krijgen en niet agressief zijn (ik heb het over de honden die wel degelijk op de juiste manier worden getraind want binnen de hondensport heb je natuurlijk ook macho's en cowboy's) gaat er bij hun niet in want zij zien een hond die bijt, dus dan gaan ze dat op eigen initiatief thuis proberen. De honden die binnen een agressief ras zouden vallen zijn meestal terriers of herdershonden. Terriërs (pitbulls, american staffs, ... ) zijn erg zelfstandige honden en leren dus voor zichzelf uitmaken hoe ze op een situatie reageren, daar komt nog eens bij dat ze erg baasgericht zijn, en als de baas het ok vind als de hond mensen aanvalt, dan blijft de hond dit doen. Herdershonden zijn ook erg baasgericht en bovendien ook erg slim. Je kan ze dus snel dingen leren, ook negatieve dingen. Maar dan hebben we het alleen maar over de grotere hondenrassen. mensen die jack russels en chiuaua's als schoothondje bekijken vergeten ook dat dit vroeger werkhonden waren ( rattenvangers van dienst) met een behoorlijk groot ego om onbevreesd hun werk te kunne doen. Mijn mening: niet alleen de grote hondenrassen moeten goed opgevoed worden en getraind maar ook de kleintjes. Een grote hond geeft veel schade bij een beet maar bedenk maar eens wat het geeft als een jack russel een kind in het gezicht bijt... uiteindelijk zijn honden dieren die reageren uit hun natuur en wat hen aangeleerd is. Een opleiding van baasjes in spe vind ik dan ook geen overbodige luxe. Een hond is echt veel meer dan een stel messen aan een lijband of een levende paspop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k ga wel wachten tot ik afgestudeerd ben voor ik mezelf een 'beginnende kenner' noem als 't ni geen. Een hondloze beginnende kenner dan nog. Tenzij ik tegen dan een tweedehandse Engelse bulldog heb lopen. Arme beestjes ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn dus echt geen schoothondjes, maar zoals je zegt honden met een groot ego. die dus ontsporen als ze hun ego mogen uitleven. toch al veel mensen gezien die een 'klein jack russeltje' kochten en een jaar later met hun handen in het haar zaten. ik kan me geen enkel ras bedenken waarvoor niet geldt dat je je heel grondig moet bezinnen voor je eraan begint. Zelfs met iets 'simpels' als een yorkshire gaat het vaak fout. Veel training is daar zelden bij nodig (hoewel er flink agressieve yorkshire bestaans, en met hun kleine scherpe tandjes kunnen ze ook schade aanrichten bij kleine kinderen). Maar de 'brave' gevallen worden vervolgens verwend voor dood (letterlijk), en de 'stoute' gevallen belanden in het asiel (of erger). Mensen lijken ook niet altijd te beseffen dat een hond langer dan 2 jaar leeft ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schatjes zenne ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 juni 2010 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Katerke kwam schuilen tegen de regen, katinneke zat in de haag van een klooster in de kou op een Kerstavond (echt waar) Mense die de handel van genetische monsters in stand houden door er honderden euro's an te geven, verdienen het dan ook om met een monster opgescheept te zitten. Rassen zijn ARTIFICIEEL. Kunstmatig, onnatuurlijke opgestelde regels met ziekten tot gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() mijn mechelse herder heb ik uit het asiel gehaald toen ie 2 jaar oud was.
geen stamboom, onbekend verleden en toch een keigoeie sporthond |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden nog steeds border collies gebruikt in de schapenhoederij. Dan moet je er wel enen hebben die goed kan drijven, en die aanleg zit in de genen. Assistentie- en hulphonden worden gekweekt op basis van nauwkeurige selectie. Bij alle honden die een taak vervullen komt het er op aan nauwkeurig te selecteren, en natuurlijk ziektes te vermijden. De problemen ontstaan pas wanneer idioten willen selecteren op basis van uiterlijk alleen. Dan krijg je bulldogs die niet meer kunnen ademen omdat hun hoofd gewoon te misvormd is door verkeerde selectie (allez, 'juiste' selectie als het gaan om uiterlijke kenmerken, maar gewoon misdadig als het gaan om het welzijn van dat dier). Met de aantasting van de biodiversiteit zijn zelfs veel 'natuurlijke' rassen (van andere diersoorten dan honden dan eh) compleet artificieel geworden, aangezien kweekprogramma's die nodig zijn om die populaties te herstellen ook niet willekeurige dieren laten paren, maar wel die dieren die het meest kans hebben op sterke nakomelingen. Of net raszuiverheid in stand willen houden, en de vorming van hybriden wil voorkomen, ook al willen twee dieren eventjes spontaan van bil gaan met elkaar. Met de komst van de mens op de wereld is alles artificieel geworden vrees ik ![]()
![]() |