![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Burger
|
Citaat:
Die "prullereligietjes" zijn wel opgericht door Europeanen die omwille van hun religieuze denkbeelden in hun eigen land vervolgt werden. In veel gevallen door de machtwellustige Katholieke kerk. En de meeste volgelingen ervan lopen niet rond in vreemde gewaden maar gewoon in casual kledij. Dus vertel mij eens Max waarom iemand die lid is van de Jehova's Getuigen of de Pinksterbeweging geen Vlaming zou kunnen zijn? Kan een Protestant of iemand van de Orthodoxe kerk Vlaming zijn?
|
|
|
|
#502 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Cultuur drukt men niet uit in procenten, filosoof.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 21 juni 2010 om 00:12. |
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Begin: Sire ,erzijn geeen Belgen !! Dus ....
Citaat:
Ikleess werkelijkradicale onzin !! Wireheeeft joudit alllemaal wijsgenaakt ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 21 juni 2010 om 01:40. |
|
|
|
|
|
|
#504 | |
|
Minister-President
|
Wie of wat zijn Vlamingen ?
Citaat:
Met dank aan mijn goede vriend Wiki
|
|
|
|
#505 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is het niet beter Annemans ook op dat vliegtuig naar Namibië te zetten waar Dewinter een ticket voor geboekt heeft ?
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jawel. Maar gooit er ook nog even de ganse familie nietsnut uit Laeken bij. Dan kunnen ze daar allemaal samen spelen, en wij zijn in één slag van de vervelende negativisten èn van de dure nietsnutten bevrijd. Twee vliegen in een slag.
|
|
|
|
|
|
#507 |
|
Vreemdeling
|
beste max van dietschland, wat jij hier propageert in je antwoord "Wat is een Vlaming" vind ik gevaarlijk, enorm gevaarlijk. Ja, ook ik ben een nationalist maar een geheel ander soort nationalist.
Simpel gezegd: jij neemt alle mensen, en begint dan te selecteren: zijn ze christen, spreken ze nederlands, zijn ze blank, zijn ze hetero... en wat er dan overblijft, dat zijn dan de Vlamingen volgens u. En wat doe je dan met de rest ? Zijn die nog welkom in Vlaanderen, mogen die nog blijven... daar wil ik wel eens je mening over horen. Ik anderzijds geloof in burgerzin en positief beleid. Iedereen die wil kan zich Vlaming noemen... en wees gerust: wie geen nederlands spreekt zal zich automatisch ook geen Vlaming noemen, maar we moeten die mensen wel motiveren om zich te integreren in de maatschappij en dat door lessen nederelans te organiseren, een spreidingsbeleid te organiseren zodat die verschillende cultuurtjes niet dag en nacht gaan samenhokken en daardoor de nood niet meer voelen om Nederlands te leren. Volgens mij moet je een verschil maken tussen de Vlaamse cultuur (met al zijn belforten, iconen, symbolen en zo verder) en de Vlaamse samenleving waarvan iedereen lid mag worden als ze zich integreren... Multicultuur (diversiteit in nationaliteiten, rassen, godsdiensten en gewoontes) valt niet terug te dringen en kan ook; maar alleen maar als er één overkoepelend geheel boven staat die er voor zorgt dat de samen-leving van al deze mensen gesmeerd verloopt. Een minimumkennis van taal is daarvoor een vereiste plus het eerbiedigen van een aantal regels (scheiding tussen kerk en staat, grondwet staat boven godsdienstwet, met respect omgaan met elkaar,...) |
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#510 |
|
Vreemdeling
|
Het zou er nog aan mankeren... alleen al die vraag stellen (idem bij de vraag of homoseksuelen Vlamingen zijn) doet me rillingen krijgen. Mijn punt is: dat doet allemaal niet terzake, dat zijn volstrekt privé-aangelegenheden waar niemand zich mee te moeien heeft. Ik heb het enorm moeilijk met die laagdunkende toon (niet-christenen hebben het licht nog niet gezien, en homoseksuelen zijn patiënten van een geestelijke ziekte)
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Taalfouten moet je aan die verzuurde Hollanders overlaten. |
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Burger
|
jij mag garcon gaan spelen in buch zijn ranch !!!
|
|
|
#513 |
|
Burger
|
Gerolf Annemans mag in mijne tuin komen staan als boskabouter !!!
|
|
|
#514 |
|
Parlementslid
|
Ik, bijvoorbeeld, ben een agnost: ik ben van mening dat het niet slim is om in een god te geloven (áls er een god is, is het dan een man, een vrouw of geen van beiden? Is het iets stoffelijks of iets in de vorm van een geest of dergelijke? En als er een god is, is er dan maar ééntje of kunnen er nog zijn? En welke(n) heeft/hebben het dan bij het rechte eind? De christenen, moslims, joden,...).
Maar ik vind echter ook dat het niet slim is om meteen te zeggen dat er geen god kan bestaan, juist omwille van bovenstaande argumenten. M.a.w.: AGNOSTICISME = WAAROM WEL/NIET GELOVEN, ALS WE EIGENLIJK TÓCH NIET KUNNEN WETEN OF ER EEN GOD BESTAAT?
|
|
|
#515 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg, hoeveel keer moet ik het nog vragen?
Toch geen moeilijke vraag hé... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 juni 2010 om 20:30. |
||||||||
|
|
|
|
|
#516 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#517 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het katholieke Christendom is zo Vlaams als wat, het maakt deel uit van onze Vlaamse volkskultuur en dit gedurende meer dan 1000 jaar. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
|
|
|
|
|
|
#518 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien is het Christendom een niet-ethnische, universalistische religie die leert dat alle mensen broeders en zusters van eenzelfde vader zijn. De Katholieke Kerk heeft ook altijd de internationale mobiliteit en migratie van haar leden gestimuleerd: missionarissen die naar andere continenten vertrekken, Afrikaanse priesters, broeders en zusters die naar Europa komen, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 juni 2010 om 20:47. |
|||||||
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een paar enkelen nog kaloot, een paar andere die zich bezig houden met tarotkaarten en engelen of zoiets ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Diep van binnen weet hij wel dat zijn geïdealiseerd beeld van een homogeen katholiek Vlaanderen eigenlijk nooit bestaan heeft. |
|
|
|
|