Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 00:09   #501
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Indien een rasechte Vlaming zich bekeerd heeft tot een volksvreemde godsdienst als Islam, Jodendom, Hindoeïsme of één van de amerikaanse protestantse prullereligietjes en dit geloof ook openlijk belijdt door speciale klederdracht (hoofddoek, tulband, keppeltje, speciaal gewaad) dan is die persoon geen vlaming.

De Vlaamse atheïsten zijn wel Vlamingen, helaas zijn er in iedere volksgemeenschap nog mensen die het licht niet gezien hebben.

Wat zijn agnosten ?

Ook homoseksulele Vlamingen zijn Vlamingen. Zelfde als bij atheïsten, komt deze geestelijke afwijking in iedere volksgemeenschap voor. Ook deze mensen zijn Vlamingen ! Er zijn heel wat Vlaamse schlagerzangers die heel mooie muziek maken en die ook homoseksueel zijn. Dit zijn Vlamingen. Zolang ze hun afwijking niet openlijk gaan propageren door in hun blote kont door Brussel te gaan paraderen, heb ik eigenlijk niet zoveel problemen met die mensen.
Ik moet lachen met het begrip protestantse prullereligietjes.
Die "prullereligietjes" zijn wel opgericht door Europeanen die omwille van hun religieuze denkbeelden in hun eigen land vervolgt werden. In veel gevallen door de machtwellustige Katholieke kerk. En de meeste volgelingen ervan lopen niet rond in vreemde gewaden maar gewoon in casual kledij.

Dus vertel mij eens Max waarom iemand die lid is van de Jehova's Getuigen of de Pinksterbeweging geen Vlaming zou kunnen zijn?
Kan een Protestant of iemand van de Orthodoxe kerk Vlaming zijn?

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 00:09   #502
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel % practizerende christenen in Vlaanderen? 7% of 9%?
Cultuur drukt men niet uit in procenten, filosoof.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 21 juni 2010 om 00:12.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 01:40   #503
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Begin: Sire ,erzijn geeen Belgen !! Dus ....
Citaat:
Indien een rasechte Vlaming zich bekeerd heeft tot een volksvreemde godsdienst als Islam, Jodendom, Hindoeïsme of één van de amerikaanse protestantse prullereligietjes en dit geloof ook openlijk belijdt door speciale klederdracht (hoofddoek, tulband, keppeltje, speciaal gewaad) dan is die persoon geen vlaming.

De Vlaamse atheïsten zijn wel Vlamingen, helaas zijn er in iedere volksgemeenschap nog mensen die het licht niet gezien hebben.

Wat zijn agnosten ?

Ook homoseksulele Vlamingen zijn Vlamingen. Zelfde als bij atheïsten, komt deze geestelijke afwijking in iedere volksgemeenschap voor. Ook deze mensen zijn Vlamingen ! Er zijn heel wat Vlaamse schlagerzangers die heel mooie muziek maken en die ook homoseksueel zijn. Dit zijn Vlamingen. Zolang ze hun afwijking niet openlijk gaan propageren door in hun blote kont door Brussel te gaan paraderen, heb ik eigenlijk niet zoveel problemen met die mensen.
Asjemenou ,di gelooofje zelf tochniet ?!?!
Ikleess werkelijkradicale onzin !!
Wireheeeft joudit alllemaal wijsgenaakt ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 21 juni 2010 om 01:40.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 09:06   #504
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Wie of wat zijn Vlamingen ?

Citaat:
Vlamingen zijn inwoners van Vlaanderen, oftewel de leden van de Vlaamse Gemeenschap, of ook alle inwoners van het Vlaams Gewest en die inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die zich als Vlaming beschouwen. De meeste Vlamingen zijn dus inwoners van België. Vlamingen spreken Nederlands en hebben in principe de Belgische nationaliteit. Een relatief hoog percentage Vlamingen spreekt daarnaast één of meer andere talen (vooral Engels en Frans).

Er zijn ook Frans-Vlamingen in Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlamingen in Zeeuws-Vlaanderen.

Vlamingen worden soms, of in sommige kringen, een volk genoemd. Hiermee wordt echter volk in de zin van natie bedoeld, en hoewel het bestaan van een Vlaamse natie zeker valt te verdedigen, betekent dit niet dat Vlamingen een zelfstandige etnische groep (ook vaak volk genoemd) vormen.

Met dank aan mijn goede vriend Wiki

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 09:09   #505
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het niet beter Annemans ook op dat vliegtuig naar Namibië te zetten waar Dewinter een ticket voor geboekt heeft ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 09:13   #506
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is het niet beter Annemans ook op dat vliegtuig naar Namibië te zetten waar Dewinter een ticket voor geboekt heeft ?
Jawel. Maar gooit er ook nog even de ganse familie nietsnut uit Laeken bij. Dan kunnen ze daar allemaal samen spelen, en wij zijn in één slag van de vervelende negativisten èn van de dure nietsnutten bevrijd. Twee vliegen in een slag.
Oud 21 juni 2010, 10:14   #507
jovad
Vreemdeling

Standaard

beste max van dietschland, wat jij hier propageert in je antwoord "Wat is een Vlaming" vind ik gevaarlijk, enorm gevaarlijk. Ja, ook ik ben een nationalist maar een geheel ander soort nationalist.
Simpel gezegd: jij neemt alle mensen, en begint dan te selecteren: zijn ze christen, spreken ze nederlands, zijn ze blank, zijn ze hetero... en wat er dan overblijft, dat zijn dan de Vlamingen volgens u. En wat doe je dan met de rest ? Zijn die nog welkom in Vlaanderen, mogen die nog blijven... daar wil ik wel eens je mening over horen.
Ik anderzijds geloof in burgerzin en positief beleid. Iedereen die wil kan zich Vlaming noemen... en wees gerust: wie geen nederlands spreekt zal zich automatisch ook geen Vlaming noemen, maar we moeten die mensen wel motiveren om zich te integreren in de maatschappij en dat door lessen nederelans te organiseren, een spreidingsbeleid te organiseren zodat die verschillende cultuurtjes niet dag en nacht gaan samenhokken en daardoor de nood niet meer voelen om Nederlands te leren. Volgens mij moet je een verschil maken tussen de Vlaamse cultuur (met al zijn belforten, iconen, symbolen en zo verder) en de Vlaamse samenleving waarvan iedereen lid mag worden als ze zich integreren... Multicultuur (diversiteit in nationaliteiten, rassen, godsdiensten en gewoontes) valt niet terug te dringen en kan ook; maar alleen maar als er één overkoepelend geheel boven staat die er voor zorgt dat de samen-leving van al deze mensen gesmeerd verloopt. Een minimumkennis van taal is daarvoor een vereiste plus het eerbiedigen van een aantal regels (scheiding tussen kerk en staat, grondwet staat boven godsdienstwet, met respect omgaan met elkaar,...)
jovad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 10:42   #508
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovad Bekijk bericht
beste max van dietschland, wat jij hier propageert in je antwoord "Wat is een Vlaming" vind ik gevaarlijk, enorm gevaarlijk. Ja, ook ik ben een nationalist maar een geheel ander soort nationalist.
Simpel gezegd: jij neemt alle mensen, en begint dan te selecteren: zijn ze christen, spreken ze nederlands, zijn ze blank, zijn ze hetero... en wat er dan overblijft, dat zijn dan de Vlamingen volgens u. En wat doe je dan met de rest ? Zijn die nog welkom in Vlaanderen, mogen die nog blijven... daar wil ik wel eens je mening over horen.
Ik anderzijds geloof in burgerzin en positief beleid. Iedereen die wil kan zich Vlaming noemen... en wees gerust: wie geen nederlands spreekt zal zich automatisch ook geen Vlaming noemen, maar we moeten die mensen wel motiveren om zich te integreren in de maatschappij en dat door lessen nederelans te organiseren, een spreidingsbeleid te organiseren zodat die verschillende cultuurtjes niet dag en nacht gaan samenhokken en daardoor de nood niet meer voelen om Nederlands te leren. Volgens mij moet je een verschil maken tussen de Vlaamse cultuur (met al zijn belforten, iconen, symbolen en zo verder) en de Vlaamse samenleving waarvan iedereen lid mag worden als ze zich integreren... Multicultuur (diversiteit in nationaliteiten, rassen, godsdiensten en gewoontes) valt niet terug te dringen en kan ook; maar alleen maar als er één overkoepelend geheel boven staat die er voor zorgt dat de samen-leving van al deze mensen gesmeerd verloopt. Een minimumkennis van taal is daarvoor een vereiste plus het eerbiedigen van een aantal regels (scheiding tussen kerk en staat, grondwet staat boven godsdienstwet, met respect omgaan met elkaar,...)
Nogthans zei hij op de vorige pagina dat je Vlaming bent, ongeacht je geaardheid.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 10:43   #509
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel % practizerende christenen in Vlaanderen? 7% of 9%?
Ik ben er zeker niet bij. Maar de huidige atheïstisch maatschapij heeft zijn wortels in het christelijke.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 10:48   #510
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Nogthans zei hij op de vorige pagina dat je Vlaming bent, ongeacht je geaardheid.
Het zou er nog aan mankeren... alleen al die vraag stellen (idem bij de vraag of homoseksuelen Vlamingen zijn) doet me rillingen krijgen. Mijn punt is: dat doet allemaal niet terzake, dat zijn volstrekt privé-aangelegenheden waar niemand zich mee te moeien heeft. Ik heb het enorm moeilijk met die laagdunkende toon (niet-christenen hebben het licht nog niet gezien, en homoseksuelen zijn patiënten van een geestelijke ziekte)
jovad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:21   #511
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O zo gemakkelijk om iemand te pakken op een snel getypt tekstje. Ik lig niet wakker over een paar schrijffouten hoor. Je kan perfect een taal beheersen en toch nog uit verstrooidheid of snel iets typen een taalfout maken.

Taalfouten moet je aan die verzuurde Hollanders overlaten.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 17:54   #512
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jawel. Maar gooit er ook nog even de ganse familie nietsnut uit Laeken bij. Dan kunnen ze daar allemaal samen spelen, en wij zijn in één slag van de vervelende negativisten èn van de dure nietsnutten bevrijd. Twee vliegen in een slag.
jij mag garcon gaan spelen in buch zijn ranch !!!
Oud 21 juni 2010, 17:56   #513
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard

Gerolf Annemans mag in mijne tuin komen staan als boskabouter !!!
Oud 21 juni 2010, 18:45   #514
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn agnosten ?
Ik, bijvoorbeeld, ben een agnost: ik ben van mening dat het niet slim is om in een god te geloven (áls er een god is, is het dan een man, een vrouw of geen van beiden? Is het iets stoffelijks of iets in de vorm van een geest of dergelijke? En als er een god is, is er dan maar ééntje of kunnen er nog zijn? En welke(n) heeft/hebben het dan bij het rechte eind? De christenen, moslims, joden,...).
Maar ik vind echter ook dat het niet slim is om meteen te zeggen dat er geen god kan bestaan, juist omwille van bovenstaande argumenten.

M.a.w.: AGNOSTICISME = WAAROM WEL/NIET GELOVEN, ALS WE EIGENLIJK TÓCH NIET KUNNEN WETEN OF ER EEN GOD BESTAAT?
Oud 21 juni 2010, 20:30   #515
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Zeg, hoeveel keer moet ik het nog vragen?

Toch geen moeilijke vraag hé...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Het Christendom is een Semitische religie uit het Midden-Oosten. Moet die dan ook uit Vlaanderen verdreven worden?
Wel?
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 juni 2010 om 20:30.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 20:31   #516
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik ben er zeker niet bij. Maar de huidige atheïstisch maatschapij heeft zijn wortels in het christelijke.
de christelijke in de romeinse, de romeinse in de hellenistische, ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 20:37   #517
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zeg, hoeveel keer moet ik het nog vragen?

Toch geen moeilijke vraag hé...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 20:46   #518
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het katholieke Christendom is zo Vlaams als wat, het maakt deel uit van onze Vlaamse volkskultuur en dit gedurende meer dan 1000 jaar. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
Het Christendom is een van oorsprong Semitische religie, wier theologie later door de Berberfilosofen Augustinus en Tertullianus haar definitieve vorm kreeg. Wat is er Vlaams of Germaans aan deze religie?

Bovendien is het Christendom een niet-ethnische, universalistische religie die leert dat alle mensen broeders en zusters van eenzelfde vader zijn. De Katholieke Kerk heeft ook altijd de internationale mobiliteit en migratie van haar leden gestimuleerd: missionarissen die naar andere continenten vertrekken, Afrikaanse priesters, broeders en zusters die naar Europa komen, enzovoort.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 juni 2010 om 20:47.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 21:21   #519
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het katholieke Christendom is zo Vlaams als wat, het maakt deel uit van onze Vlaamse volkskultuur en dit gedurende meer dan 1000 jaar. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
Maar het is ermee gedaan sedert een jaar of dertig.

Een paar enkelen nog kaloot, een paar andere die zich bezig houden met tarotkaarten en engelen of zoiets ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 21:59   #520
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het Christendom is een van oorsprong Semitische religie, wier theologie later door de Berberfilosofen Augustinus en Tertullianus haar definitieve vorm kreeg. Wat is er Vlaams of Germaans aan deze religie?

Bovendien is het Christendom een niet-ethnische, universalistische religie die leert dat alle mensen broeders en zusters van eenzelfde vader zijn. De Katholieke Kerk heeft ook altijd de internationale mobiliteit en migratie van haar leden gestimuleerd: missionarissen die naar andere continenten vertrekken, Afrikaanse priesters, broeders en zusters die naar Europa komen, enzovoort.
Laat hem toch in zijn wereldje vol met ronkende symboliek.
Diep van binnen weet hij wel dat zijn geïdealiseerd beeld van een homogeen katholiek Vlaanderen eigenlijk nooit bestaan heeft.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be