Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 09:37   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Wereld reageert tevreden over ophef blokkade door Israel.

Na de VS hebben nu ook de Europeanen tevreden gereageerd op de beslissing van Israel om de blokkade van Gaza op te heffen voor nagenoeg alle producten, met uitzondering van wapens.

Nu zit de bal in het kamp van de Hamas. Ze gijzelen nog steeds de jongeman Gilad Shalit ( reeds vier jaar, zonder enige recht op bezoek van het Rode Kruis ) en schieten nog regelmatig raketten op Israelische dorpjes af, ondanks de volledige terugtrekking van Israel (zowel militairen als burgers) uit Gaza.

Citaat:
De hoge vertegenwoordigster voor het buitenlands beleid van de EU Catherine Ashton heeft tevreden gereageerd op de Israëlische beslissing om zijn blokkade van de Gazastrook te versoepelen.

"De beslissing van de Israëlische regering is zeer bemoedigend. Ze betekent een belangrijke vooruitgang en eenmaal uitgevoerd, zal het leven van de burgers in Gaza erop vooruit gaan", stelt Ashton in een persbericht.

"De situatie in Gaza is ondraaglijk en de blokkade is contraproductief want ze voedt de radicalisering", gaat ze verder. "Ik hoop dat deze inspanningen niet ondermijnd worden."

Ashton riep overigens ook nog eens op om de Israëlische soldaat Gilad Shalit vrij te laten. Shalit wordt al vier jaar lang vastgehouden door gewapende Palestijnse groeperingen.

Israël heeft zondag beslist om de grenzen van Gaza open te stellen voor alle "goederen met civiele doeleinden". Wapens invoeren naar het Palestijns gebied blijft verboden. Ook Amerikaans president Barack Obama verwelkomde eerder al de beslissing, terwijl het Palestijnse Hamas sceptisch blijft. (belga)
Oud 21 juni 2010, 09:40   #2
Cdude
Banneling

Standaard

Dus de blokkade die alleen maar diende om het smokkelen van WAPENS te voorkomen wordt versoepeld en er mag nu ook VOEDSEL binnen?
Waarop zou er iemand sceptisch zijn?

Theorie versus praktijk
Citaat:
In a statement, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu said a long list of previously banned items, which included some food, domestic equipment and building materials would be replaced by a shorter, specific list of "weapons and war materiel".

Items classified as "dual-use" (suitable for civilian or military use) would be reassessed and goods destined for projects such as UN-backed housebuilding would be assured of entry, an Israeli government statement said.

Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 09:43.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 10:00   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent van slechte wil. Maar dat weet u zelf ook.
Oud 21 juni 2010, 10:18   #4
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U bent van slechte wil. Maar dat weet u zelf ook.
U verwart mij met Illwill.

Klopt wat ik zeg misschien niet? Werd er dan géén voedsel tegengehouden door een blokkade die opgezet was om te voorkomen dat er WAPENS werden gesmokkeld?
Verbeter mij als dit niet correct is.

Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 10:20.
Oud 21 juni 2010, 10:47   #5
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dus de blokkade die alleen maar diende om het smokkelen van WAPENS te voorkomen wordt versoepeld en er mag nu ook VOEDSEL binnen?
Waarop zou er iemand sceptisch zijn?

Theorie versus praktijk

Zou het niet mogelijk zijn,dat men door de aandacht die er aan werd besteed,en de berichten in verschillende kranten op wereldvlak,dat men wel tot inzicht is gekomen,dat voedselconvooien toch moeten toegelaten worden?
En dat nu daarom alle"civiele goederen" de Gaza binnen mogen???
Mensen helpen,d�*�*r komt het op aan,en als er wapens zouden gesmokkeld worden,is dit wel een misbruik,dat niet kan getolereerd kan worden op een vredelievende missie.Maar voor zover ik kan lezen,waren er geen wapens aan boord.
Als onze Belgische meisjes nu willen terug gaan,om deze bevolking te helpen wens ik ze van harte véél geluk toe.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:25   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verwart mij met Illwill.

Klopt wat ik zeg misschien niet? Werd er dan géén voedsel tegengehouden door een blokkade die opgezet was om te voorkomen dat er WAPENS werden gesmokkeld?
Verbeter mij als dit niet correct is.
Dit is niet correct en ik zal u dan ook verbeteren.

Er geldde een totale blokkade om te voorkomen dat wapens zouden worden binnengesmokkeld. Voedsel en andere goederen konden wel binnen, maar enkel via de grensposten gecontroleerd door Israel.

Met andere woorden : ook het geënterde schip mocht zonder probleem haar 'humanitaire goederen' lossen in de Israelische stad Ashdod, waarna ze per vracht zouden worden doorgestuurd naar Gaza.

Maar dat was niet echt de priorieit voor de tientallen 'activisten' die mee reisden. Zij waren uit op confrontatie, en hebben dit ook gekregen.

Betreffende de huidige opheffing (of verspoepelilng) van de blokkade : vanaf nu mogen alle goederen, met uitzondering van wapens, Gaza binnen. Dus ook bouwmateriaal (wat tot nu toe niet mocht). En verder kunnen goederen ook worden verhandeld. Gaza hoeft dus niet meer enkel van humanitaire goodwill leven.

Dat is wat er nu gaat gebeuren. Een gebaar van Israel, nu is het wachten op de Hamas.

Laatst gewijzigd door Antoon : 21 juni 2010 om 13:26.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 13:34   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Zou het niet mogelijk zijn,dat men door de aandacht die er aan werd besteed,en de berichten in verschillende kranten op wereldvlak,dat men wel tot inzicht is gekomen,dat voedselconvooien toch moeten toegelaten worden?
En dat nu daarom alle"civiele goederen" de Gaza binnen mogen???
Mensen helpen,d�*�*r komt het op aan,en als er wapens zouden gesmokkeld worden,is dit wel een misbruik,dat niet kan getolereerd kan worden op een vredelievende missie.Maar voor zover ik kan lezen,waren er geen wapens aan boord.
Als onze Belgische meisjes nu willen terug gaan,om deze bevolking te helpen wens ik ze van harte véél geluk toe.
Conscia mens recti, famae mendacia ridet.
Oud 21 juni 2010, 13:50   #8
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is niet correct en ik zal u dan ook verbeteren.

Er geldde een totale blokkade om te voorkomen dat wapens zouden worden binnengesmokkeld. Voedsel en andere goederen konden wel binnen, maar enkel via de grensposten gecontroleerd door Israel.
1/ Gezien de versoepeling die Israel verleden week doorvoerde waardoor er snoep, kruiden en PAMPERS doormochten, kan uw bewering niet anders dan een LEUGEN worden genoemd.

2/ Israel liet slechts 15.000 TON binnen, een KWART van de benodigde hoeveelheid.

Citaat:
Yossi Alpher, a former official in the Mossad intelligence service and an ex-adviser on peace negotiations to the then prime minister, Ehud Barak, said the blockade of Gaza is a failed strategy that might have strengthened Hamas. "I don't think anyone can produce clear evidence that the blockade has been counterproductive, but it certainly hasn't been productive. It's very possible it's been counterproductive. It's collective punishment, humanitarian suffering. It has not caused Palestinians in Gaza to behave the way we want them to, so why do it?" he said. "I think people really believed that, if you starved Gazans, they will get Hamas to stop the attacks. It's repeating a failed policy, mindlessly."
http://www.guardian.co.uk/world/2009...-hidden-agenda

Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 13:50.
Oud 21 juni 2010, 13:56   #9
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor Israel geldt blijkbaar : "Wie de waaheid kent, probeert ze angstvallig verborgen te houden"
Oud 21 juni 2010, 21:19   #10
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard wereld reageert tevreden over opheffing blokkade

Citaat:

Sorry Antoon,maar ik versta dat niet.Kan je me dat eens in het Nederlands uitleggen???Heb jammerlijk genoeg geen Latijn kunnen studeren,en nergens een latijns woordenboek gevonden.Sorry...
Oud 21 juni 2010, 21:22   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de VS hebben nu ook de Europeanen tevreden gereageerd op de beslissing van Israel om de blokkade van Gaza op te heffen voor nagenoeg alle producten, met uitzondering van wapens.

Nu zit de bal in het kamp van de Hamas. Ze gijzelen nog steeds de jongeman Gilad Shalit ( reeds vier jaar, zonder enige recht op bezoek van het Rode Kruis ) en schieten nog regelmatig raketten op Israelische dorpjes af, ondanks de volledige terugtrekking van Israel (zowel militairen als burgers) uit Gaza.
Israël moet zich niet zo laten piepelen, en Nederland moet als één man achter Israël staan!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 21:27   #12
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry Antoon,maar ik versta dat niet.Kan je me dat eens in het Nederlands uitleggen???Heb jammerlijk genoeg geen Latijn kunnen studeren,en nergens een latijns woordenboek gevonden.Sorry...
Google ook niet gevonden?

http://lmgtfy.com/?q=latijnse+spreekwoorden
Oud 21 juni 2010, 21:31   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Israël moet zich niet zo laten piepelen, en Nederland moet als één man achter Israël staan!
Varkens moeten kunnen vliegen.
Hoeven ze niet meer naar het slachthuis gereden worden.
Oud 21 juni 2010, 21:31   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Varkens moeten kunnen vliegen.
Hoeven ze niet meer naar het slachthuis gereden worden.
Wat een vergelijking. Care to explain waar het op slaat?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 10:32   #15
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Zelfs in Google onder Latijnse spreekwoorden,niets gevonden.
Heb er dus het raden naar,wat dit zou kunnen betekenen,maar geef het op,er naar te zoeken..
We zijn inderdaad ver afgedwaald van het onderwerp blokkade opgeheven in Gaza,nietwaar???
Oud 22 juni 2010, 10:44   #16
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Hoi Antoon,
Van deze tekst in het latijn,de nederlandstalige verklaring niet gevonden onder Google latijnse spreekwoorden.
Is deze tekst een uitvinding van jou???En kan je me de vertaling eens bezorgen???Alvast bedankt op voorhand.
Oud 22 juni 2010, 10:46   #17
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs in Google onder Latijnse spreekwoorden,niets gevonden.
Heb er dus het raden naar,wat dit zou kunnen betekenen,maar geef het op,er naar te zoeken..
We zijn inderdaad ver afgedwaald van het onderwerp blokkade opgeheven in Gaza,nietwaar???
Ik zou maar opletten als u de straat oversteekt in het vervolg

Citaat:
Cogito ergo sum
"Je pense donc je suis", "Ik denk, dus ik besta" (René Descartes ter demonstratie van een onbetwijfelbare waarheid)
Compos mentis
"Bij zijn volle verstand"
Concordia civium murus urbium
"Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad"
Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur
"De kleinen groeien door eendracht, de grootsten gaan ten onder door tweedracht"
Concordia res parvae crescunt
"Eendracht maakt macht" (letterlijk: "Door eensgezindheid groeien kleine dingen")
Condicio sine qua non
"Voorwaarde zonder welke (het gevolg) niet (zou ingetreden zijn)"
Confiteor
ik beken
Coniunctus viribus
"Met vereende krachten"
Conscia mens recti, famae mendacia ridet
"Wie zich bewust is van de waarheid, lacht om de leugens van het gerucht"
Consuetudinis vis magna est
"De macht der gewoonte is groot"
Consuetudo altera natura est
"Gewoonte is een tweede natuur"
Contradictio in terminis
"Tegenspraak in termen", "Interne tegenspraak"
Contraria contrariis curantur
"Tegenovergestelden worden genezen door tegenovergestelden" (Hippocrates)
Contra vim mortis non est medicamen in hortis
"Tegen de dood is geen kruid opgewassen"
Corvo quoque rarior albo
"het is een witte raaf"
Creatio ex nihilo
"Schepping uit het niets"
Credo quia absurdum
"Ik geloof erin omdat het absurd is" (Toegeschreven aan Tertullianus)
Cui bono?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._uitdrukkingen
Oud 22 juni 2010, 13:33   #18
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zou maar opletten als u de straat oversteekt in het vervolg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._uitdrukkingen

Bedankt voor de oplossing van mijn raadsel,en de bijgevoegde latijnse les,Cdude.
conscencenia moest inderdaad conscenia zijn,vandaar natuurlijk,dat ik het niet vond,'t kwam op een paar letterkes aan,just is just,nietwaar???
Zal uw wijze raad,
Bij het oversteken van de straat,
Nu wat strikter gaan toepassen,
Vooral bij het vermijden van plassen...

Laatst gewijzigd door an1958 : 22 juni 2010 om 13:42.
Oud 22 juni 2010, 13:42   #19
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de oplossing van mijn raadsel,en de bijgevoegde latijnse les,Cdude.
Graag gedaan maar ik zou eerder Google lessen nemen als je dat niet kon vinden

Het was de eerste link die Google gaf.

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 13:43.
Oud 22 juni 2010, 13:48   #20
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoi Antoon,
Van deze tekst in het latijn,de nederlandstalige verklaring niet gevonden onder Google latijnse spreekwoorden.
Is deze tekst een uitvinding van jou???En kan je me de vertaling eens bezorgen???Alvast bedankt op voorhand.
Raadsel is intussen opgelost.Einde discussie...Sorry voor de storing.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be