Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 22:27   #161
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan mij het wat schelen wat voor staatsorganisatie er was voor of na 1830, of zelfs deze voormiddag nog.
Mijn politieke visie maakt dat ik morgenvoormiddag al liefst een onafhankelijk Vlaanderen in de EU zou zien.

Wat de gevolgen daarvan zouden zijn voor de voetbal, de basket of het hamerslingeren, kan mij geen bal schelen.
(Ik denk trouwens niet dat de Luxemburgers gefrustreerd zijn omdat zij iets minder dan hun buurlanden meespelen in die sportieve hoogmissen ...)
Dan vereert U nu wel de verkeerde Heiligen.

U moet bij Filipeke & Co zijn, misschien wel in Namibië.
Henri1 is offline  
Oud 21 juni 2010, 22:33   #162
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Azert, onlangs op reis geweest in Tsjechië en/of Slovakije ?
ik vermoed van niet !?
Ik ben er toch vrij zeker van dat azert tijdens zijn rondreis door Tsjechië én Slowakije o.a. op de trein heel wat mensen heeft ontmoet die hem er op hebben gewezen dat VL + WAL maar beter samen BE blijven want anders BXL én De Rode Duivels kwijt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 21 juni 2010, 22:36   #163
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Heb je daar een bron voor (over die petities). Zelf nooit iets over gehoord in mijn geschiedenislessen en google geeft bij de eerste resultaten enkel tekst over andere petities (o.a. tegen het verplicht Nederlands etc.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.splits.be/index.php?p=19&id=2
Stilaan kwam er in Vlaanderen zelfs verzet tegen de scheidingsgedachte op gang. In de straten van Antwerpen werd op 8 september een petitie ter ondertekening aangeboden. Daarin werd gesteld dat Antwerpen geenszins voorstander was van een scheiding van Noord en Zuid en werd elke scheiding funest genoemd voor de handel en industrie, niet alleen voor de provincie Antwerpen, maar voor “la Belgique entière”. In totaal werden 371 handtekeningen verzameld en op 11 september schaarde ook de Antwerpse gemeenteraad zich achter de tekst van de petitie. In Gent werden op 10 september eveneens petities aangeboden tégen de scheiding, waarbij de ondertekenaars tevens hun diensten aanboden aan de Koning. Op enkele uren tijd werden er 600 handtekeningen verzameld, die aan de gouverneur aangeboden werden om ze naar de Koning door te zenden. Een paar weken later werden nog eens dertig bundels opgestuurd. In totaal werd de petitie door ongeveer 2.500 personen ondertekend. Steunbetuigingen aan de Koning en tegen de scheiding kwamen er ook uit andere steden.
fonne is offline  
Oud 21 juni 2010, 22:36   #164
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De KUL en de UCL vragen zich al meer en meer af waarom ze ooit gesplitst zijn en....
Hebt u hier een bron voor? Dit lijkt mij namelijk een fantasme uwentwege.
Juan is offline  
Oud 21 juni 2010, 23:55   #165
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

fonne, zijn er objectievere bronnen? (splits.be doet als domeinnaam al vermoeden dat zij die informatie aanbieden met een doel, dan heb ik liever een wikipedia-artikel (ja, dat lees je goed ) of een bron van een universiteit of geschreven door een historicus of iets dergelijks)
gehuigert is offline  
Oud 22 juni 2010, 00:08   #166
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Hebt u hier een bron voor? Dit lijkt mij namelijk een fantasme uwentwege.
Helaas, azert heeft niks anders in de aanbieding!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 22 juni 2010, 06:31   #167
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben er toch vrij zeker van dat azert tijdens zijn rondreis door Tsjechië én Slowakije o.a. op de trein heel wat mensen heeft ontmoet die hem er op hebben gewezen dat VL + WAL maar beter samen BE blijven want anders BXL én De Rode Duivels kwijt.
Oud 22 juni 2010, 06:42   #168
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan vereert U nu wel de verkeerde Heiligen.

U moet bij Filipeke & Co zijn, misschien wel in Namibië.
Ik ben vereerd dat je je zo bezorgd voelt dat je mij verwittigt voor een eventuele verkeerde politieke keuze.

Maar ik zit wel degelijk goed bij de NVA. Dank je.

Op vlak van staatshervorming e.d.m. ben ik misschien iets te hard in de richting van liefst onafhankelijkheid deze namiddag nog; maar ik leg me graag neer bij de strategie en het standpunt van de partij (stap voor stap, democratisch, legalistisch ...) bla bla ... in mijn eigen woorden: af en toe moet ik mijn hart even stil leggen ten voordele van mijn verstand ...

Op vlak van sociale bescherming e.d.m. behoor ik wellicht tot de 'linkse vleugel' van de partij. Maar lang niet zo bietekwieterig als den Bleiter natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:19   #169
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Heb je daar een bron voor (over die petities). Zelf nooit iets over gehoord in mijn geschiedenislessen en google geeft bij de eerste resultaten enkel tekst over andere petities (o.a. tegen het verplicht Nederlands etc.)

Hier staat niets in over die petities maar wel dat de Vlaamse steden hulp vroegen aan de koning

http://www.brusselsjournal.com/node/97

Hier staat wel iets over die petities

http://www.splits.be/index.php?p=19&id=2

Laatst gewijzigd door fox : 22 juni 2010 om 09:21.
fox is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:55   #170
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Bij de redelijk wat Tsjechen en Slovaken die ik al ben tegengekomen heb ik alvast nog geen "spijt" gezien of gehoord.

En ik zou graag wel eens een concreet citaat of bron willen van de KUL of UCL zelf.
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2010, 12:54   #171
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een voorbeeld... qua voetbalcompetitie is VL trouwens beter af bij NL.
Kortrijk - De Graafschap zal veel volk trekken.
azert is offline  
Oud 22 juni 2010, 12:56   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
doe mij anders nen GBA-Feyenoord, of ne Club Brugge-Ajax en ik ga terug kijken ...
Anna List is offline  
Oud 22 juni 2010, 14:48   #173
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
doe mij anders nen GBA-Feyenoord, of ne Club Brugge-Ajax en ik ga terug kijken ...
Geen kat in Nederland weet wat GBA is.
solidarnosc is offline  
Oud 22 juni 2010, 14:54   #174
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kortrijk en de Graafschap zouden beiden niet in de hoogste afdeling zitten. Vanaf de 2e afdeling werk je dan regionaal, dat lijkt me duidelijk. Uiteraard zou zo een competitie veel aantrekkelijker zijn.
fox is offline  
Oud 22 juni 2010, 15:00   #175
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kortrijk en de Graafschap zouden beiden niet in de hoogste afdeling zitten. Vanaf de 2e afdeling werk je dan regionaal, dat lijkt me duidelijk. Uiteraard zou zo een competitie veel aantrekkelijker zijn.
2009-2010: na de reguliere competitie stond KV Kortrijk op de 4e plaats met 45 punten

zouden er dan maar 3 VL clubs mogen meedoen?
azert is offline  
Oud 22 juni 2010, 15:49   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2009-2010: na de reguliere competitie stond KV Kortrijk op de 4e plaats met 45 punten

Het jaar ervoor hebben ze zich net kunnen redden en het jaar daarvoor zaten ze in 2e klasse. 1 uitschieter zal daar niets aan veranderen. Structureel is KVK een 2e klasser in een VL-NL competitie, maar dat weet u natuurlijk zelf ook wel. U doet zoals gewoonlijk weer onnozel over dingen waar het zelfs niet eens hoeft over te gaan.
fox is offline  
Oud 22 juni 2010, 16:16   #177
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het jaar ervoor hebben ze zich net kunnen redden en het jaar daarvoor zaten ze in 2e klasse. 1 uitschieter zal daar niets aan veranderen. Structureel is KVK een 2e klasser in een VL-NL competitie, maar dat weet u natuurlijk zelf ook wel. U doet zoals gewoonlijk weer onnozel over dingen waar het zelfs niet eens hoeft over te gaan.
En welke ploegen dan wel?

In VL kijkt men misschien nog met bewondering op naar Ajax, Feyenoord of PSV.
Maar voor de doornsee Nederlander zeggen Club Brugge, Anderlecht of Standard niet meer dan pakweg Lille (Rijsel), Zürich of AS Bari.
azert is offline  
Oud 22 juni 2010, 17:12   #178
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wees bang, Vlaming! WEES BANNNGGGG!!!
Zwartengeel is offline  
Oud 22 juni 2010, 17:14   #179
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Bij de redelijk wat Tsjechen en Slovaken die ik al ben tegengekomen heb ik alvast nog geen "spijt" gezien of gehoord.

En ik zou graag wel eens een concreet citaat of bron willen van de KUL of UCL zelf.
hallo, azert?
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2010, 17:43   #180
Shadowke

Standaard

Citaat:
daar heb ik al iets voor gemaakt met de huidige nederlandse competitie als basis. gewoon de vlaamse clubs eraan toegevoegd.
http://users.telenet.be/leobelgicus/...entvoetbal.pdf

ps: er mag ook in het nederlandse betaald voetbal is gekuisd worden hoor.
enkele eredivisie-clubs en vele eerste divisie-clubs zitten met zware schulden.
vervang deze door gezonde vlaamse clubs en je hebt dan een financieel gezonde betaald voetbal-competitie die sportief en commercieel aantrekkelijker zal zijn dan de huidige betaald voetbal-competitie maw een win-win-situatie.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 juni 2010 om 17:44.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be