Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2010, 17:44   #21
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
A. De Croo heeft ook een historische nederlaag aan de been... zijn redding? Dat hij nog niet lang genoeg voorzitter is om reeds opzij geschoven te kunnen worden.
Hopelijk is het eerder de oude garde die er niets van gebakt heeft die aan de kant gezet wordt. De persoonlijke score van De Croo bewijst dat mensen hem politiek wel kunnen smaken maar dat het slechte parcours van de anciens voor de nederlaag gezorgd hebben
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 17:46   #22
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ja toch, het gaat me om de mens he.
Frank VDB is te rap op zijn tenen getrapt.

En over welke miserie heb jij het bij die pensioenen?
Ik wil jou mening weten
Goh ik twijfel nog of ik het gemiddelde pensioen in vergelijking met de buurlanden, de klucht van Daerden met zijn groenwitte boeken of het mislukte Zilverfonds zou gebruiken als 'bewijs' van de miserie. Maar terwijl ik dit schrijf denk ik ook aan de te lage (effectieve) pensioenleeftijd dus misschien kan ik ook dit als argument geven.

Zeg maar, welke miserie van het departement je het grootst miserie vindt, de een moet niet veel onderdoen voor de andere
Oud 23 juni 2010, 17:47   #23
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Je zou dat kunnen copy pasten naar Y. Leterme, die haalde immers ook een zeer goede persoonlijke score, doch niemand twijfelt eraan dat hij een der hoofdverantwoordelijen voor de huidige malaise is.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 17:51   #24
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zou dat kunnen copy pasten naar Y. Leterme, die haalde immers ook een zeer goede persoonlijke score, doch niemand twijfelt eraan dat hij een der hoofdverantwoordelijen voor de huidige malaise is.
Ja doet mij denken aan Vanhengel en Daerden, allemaal monsterscores (relatief gezien, in absolute aantallen de een al minder dan de andere) maar geen enkele heeft mij overtuigd van hun kunde... Gelukkig zijn de putten voor degene die na hen komen
Oud 23 juni 2010, 17:52   #25
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt ook.
Die vijf minuten
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 17:56   #26
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Goh ik twijfel nog of ik het gemiddelde pensioen in vergelijking met de buurlanden, de klucht van Daerden met zijn groenwitte boeken of het mislukte Zilverfonds zou gebruiken als 'bewijs' van de miserie. Maar terwijl ik dit schrijf denk ik ook aan de te lage (effectieve) pensioenleeftijd dus misschien kan ik ook dit als argument geven.

Zeg maar, welke miserie van het departement je het grootst miserie vindt, de een moet niet veel onderdoen voor de andere
Klopt ook ja.
Oud 23 juni 2010, 18:40   #27
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het rommelt binnen de CD&V, ondanks de maskers op alles-behalve-oranje zondag. Ik geloof niet dat ze vrijwillig is afgetreden... Waarschijnlijk is ze moeten vertrekken en zetten ze iemand in de plaats die terug wat in het midden zitten tussen de politieke flanken van de CD&V.
Oud 23 juni 2010, 18:41   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik vind dit ontslag niet terecht, Leterme durfde niet en daarom is het precies of zij is afgestraft.

maar de reacties tov Leterme waren ook niet mals.
Oud 23 juni 2010, 18:45   #29
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het ontslag is zeer terecht. De kiezer heeft niet zozeer Yves Leterme afgestraft, maar wel het reactionaire Belgicistische discours van Marianne Theyssen. De beste keuze die Theyssen kon maken.

Iemand als Pol Vandendriessche zou nu geschikt zijn om CD&V te leiden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 18:46   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind dit ontslag niet terecht, Leterme durfde niet en daarom is het precies of zij is afgestraft.

Het gaat hier wel over iemand die die regering ten volle heeft zitten verdedigen...

Uitkoop van Fortis aan Frankrijk, dat was hun redding van financiele crisis... Forfaitaire factuur van 300 euro voor bedrijfsgsm's als je niet perfect elk telefoontje kan verantwoorden, dat was hun sanering...

Enorme regularisaties doorgedrukt door de walen, met quasi alle opvang in Vlaanderen... een gedegen asielbeleid...

Wie dit verdedigde, moet niet verbaasd zijn dat hun kiesuitslag rampzalig bleek... En daarvoor moet men heus niet aan de uiterste andere flank van de CD&V zitten...
Oud 23 juni 2010, 18:47   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het ontslag is zeer terecht. De kiezer heeft niet zozeer Yves Leterme afgestraft, maar wel het reactionaire Belgicistische discours van Marianne Theyssen. De beste keuze die Theyssen kon maken.

Belgicistisch discours? Ik neem aan dat je daar ook citaten van kan vinden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 18:48   #32
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

misschien is het tijd voor een nacht van de lange messen (en aub, zoek hier niets met nazi's achter...)... wie wil er nu één vader of moedermoord, als je er meerdere kan hebben? de ketel begint over te koken
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 18:59   #33
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ben al gewoon tevreden dat ik nu niet meer op die smikkel zal moeten kijken. Die gelaatstrekken drukken immers een immense triestheid uit. Geen enkele lachrimpel. Brrr, koud mens!

Voor de rest geen enkel charisma. Bye bye!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:01   #34
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Allee nu Max.
Pol??
Dat is vlees noch vis.
Oud 23 juni 2010, 19:04   #35
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Allee nu Max.
Pol??
Dat is vlees noch vis.
Weet je iemand beters ? Vergeet ook niet dat noch de middenstandszuil, noch de ACW groep elkaar gaan toegeven.

Pol Vandendriessche is vleesch noch vis inderdaad, maakt hem dus geschikt om die partij te leiden en hij heeft een VU verleden.

Zou alvast een grote verbetering zijn tegenover de laatste twee voorzitters Schouppe en Theyssen.

Jo Vandeurzen mag voor mij ook voorzitter worden, maar hij zou het niet meer willen zijn. Wellicht heeft die mens ook genoeg gezien.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 juni 2010 om 19:06.
Oud 23 juni 2010, 19:06   #36
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

So what ? Alles conform het plan : laat de excuus-truus de klappen incasseren en dan kan leterme terugkomen...
Oud 23 juni 2010, 19:06   #37
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

kroniek van een aangekondigde vaandelvlucht...

(het heeft nog lang geduurd eigenlijk)
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:08   #38
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
So what ? Alles conform het plan : laat de excuus-truus de klappen incasseren en dan kan leterme terugkomen...
Leterme zal geen voorzitter meer zijn, dat zal de middenstandszuil nooit accepteren. Je zult wel zien het zal een concensusfiguuur zijn en hopelijk valt die concesusfiguur wat Vlaams uit.

Maar integenstelling tot wat Devadder en co zitten te zeveren gaat het hem helemaal niet om Vlaams of niet Vlaams, het gaat hem gewoon om de macht van één bepaalde zuil.

Oud 23 juni 2010, 19:11   #39
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Leterme is niet alleen de nagel aan de doodskist van Thyssen, hij �*s gewoon haar doodskist. Eerst een puinhoop achterlaten en dan in de campagne duidelijk niet voluit achter Thyssen gaan staan (ja zelfs insinueren dat hij eventueel ook kandidaat premier is); met die vele kleine incidentjes heeft Leterme zijn ware rancuneuze aard nog maar eens laten zien; het wordt tijd dat hij zich naar de achtergrond teurgtrekt, die man is niet geschikt voor toppolitiek.
Oud 23 juni 2010, 19:17   #40
Max van Dietschland

Standaard

Jo Vandeurzen veegde heel die theorie van een Vlaamse groep en een Belgicistische groep op een duidelijke wijze van tafel.

Vandeurzen is zelf één van de meest Vlaamsgezinde CD&V'ers en een rasechte ACW man, die trouwens Leterme voluit blijft steunen.

Uit dat intervieuw wordt mijn stelling gewoon bevestigd: gewoon ACW versus middenstandszuil.

Ik ben zelf meer voorstander van de ACW groep. Peeters is een valse Vlaming. Ik geloof niet in die liberale vent. Stel dat Peeters in de positie van Leterme had gezeten was er in vijf weken een regering a la Guy Verhofstadt dan.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be