![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De slachtoffers van deze overlast zijn trouwens (bijna) altijd niet-moslims (behalve bv in de opvangtehuizen voor vrouwen Deze discussie gaat over de op gang komende exodus van (voornamelijk welstellende) joden, wat in alle opzichten een verarming voor Antwerpen is. Bv het brengen van de hitlergroet aan joden zoals onlangs in Amsterdam hoort zeker ook bij de categorie "overlast door moslims".
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 24 juni 2010 om 11:11. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ben je nu ookal bevoegd om te stellen dat iemand niet 'in staat' is?
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over wat heb jij het allemaal ?
Aan't flippen of zo ? Citaat:
Ik zie echter niet waarom het zo'n big deal is voor je. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#108 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op z'n minst mag alice zich wel excuseren voor haar vergissing Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#109 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het sterkt alvast mijn vermoeden dat je geen onderscheid wenst te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar blijkbaar kan dat niet want dan schuil jij je meteen achter een off-topic-excuustruus. Citaat:
Ik zal daar maar niet op reageren zeker in de zin met een opmerking dat dat niet het privilege is van alleen maar moslims ? Laatst gewijzigd door praha : 24 juni 2010 om 16:28. |
|||||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dat siert u. Wat het zeer onvolledige "overlastlijstje" betreft: met dat soort zaken had België twintig jaar geleden en daarvoor nauwelijks te kampen. De oorzaak is voor wie ogen in zijn hoofd heeft niet moeilijk te achterhalen. "Religieuze" bedreigingen/geweld zijn inderdaad echt niet het exclusieve domein van de islam. ELKE religie maakt zich daar in mindere of meerdere mate schuldig aan. Wereldwijd en zeker ook in België torent de islam op dat domein in aantal incidenten echter torenhoog boven de andere grote religieën uit, ook als het over bedreigingen/geweld tegen joden en (in mindere mate) het judaïsme gaat. Vandaar mijn reactie. Misschien een schrale troost: ik beweer absoluut niet dat alle islamieten "slechte bedoelingen" hebben of "kwaadaardig" zijn. En u gaat mij evenmin horen beweren dat islamieten in West-Europa niet vaak gediscrimineerd worden (heel jammer voor die islamieten die wel "goede bedoelingen" hebben). Dat zou pertinent onjuist zijn.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 24 juni 2010 om 18:21. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omgekeerd ben ik beledigd wanneer u me uitspraken toedicht zoals "haatboekje "wanneer ik het over de Koran zou hebben. Een groot verschil! Bovendien herinner ik me een discussie met u waarbij u vond dat er een hierarchie kon bestaan van grondrechten met vrijheid van religie voor u als nummer 1...het is dus niet vreemd of beledigend dat ik meende dat u gelovig was, evenmin ga ik me daar voor excuseren, u daartegen deed uitspraken op basis zo blijkt van pure voornigenomenheid, daarvoor heeft u zich geexcuseerd, goed zo. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat jullie toch steeds menen te lezen. Citaat:
Misschien nog even herhalen... Ik sprak je over het simpele feit dat 'overlast' ( en ik bedoelde wel wat anders dan jouw veelzijdig opeenstapeling van beschrijvingen ) relatief is ten opzichte van het ondersteunend maatschappelijk kader. Zo kan je hier terecht stellen dat een groot deel van de overlast inderdaad oa door moslims, of wat we daar voor mogen aanzien, veroorzaakt wordt. En vandaar dat ik zei dat je niet _in alle objectiviteit dus_ zomaar kan stellen dat in ieder land waar er bv meer dan 5% moslims aanwezig zijn er ook wel problemen zijn met die Moslims. Er zou al een belletje moeten rinkelen omdat je dat percentage net zo laag neemt. Ik denk niet dat in een land zoals Egypte ( 90% Islam ) men zal stellen dat Moslims daar problemen maken.... of toch ? Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#115 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar in dezelfde logica mag ik dan van jou toch ook een excuus verwachten voor de vergissing ? Citaat:
Nu blijk je ook al beledigd te zijn ? Voor een term die ik gehanteerd heb en die voor mij slechts in een notedop beschrijft hoe ik merk dat jij je steeds over dat boekske uitlaat. Citaat:
Vanuit mijn standpunt echter...die die basisrechten enkel verdedigde ...maakt dat perfect sense. Het is onmisbaar onderdeel van vrije meningsuiting ( artikel 18 uvrm ) Maar zelfs al gebruikt men een bepaald recht niet dan is het steeds raadzaam dat streng te bewaken voor anderen ( en voor jezelf indien je daar gebruik van zou willen maken ) Maar in dit geval is het zelfs nog complexer dan het niet gebruik van een recht. Ironisch genoeg garandeert de vrijheid van godsdienst ook mij dat ik het recht heb om als atheïst door het leven te wandelen als ik dat verkies. zie Art. 19 en Art 20 . grondwet Citaat:
Het blijft eenvoudigweg bij een excuus voor die term vanwege de associatie ervan gegeven door lui hier op het forum die die term wel hanteren. |
||||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
|
Das waar tzijn gewoon vlamingen uit belgië. Vergeet Noord-Afrika
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
|
Citaat:
Wat is geïntegreerd,zijn volgens u?
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
hier ben ik het dus NIET mee eens, en volgens mij klopt het ook voor geen meter. Cfr. het zelfs bijlange na niet volledige indrukwekkende overlastlijstje, dat grotendeels zaken bevat waar West-Europa 20 jaar geleden (bijna) geen last van had. In landen als Egypte is er imo minder overlast 1) omdat de overheid daar veel repressiever is (de afschrikkende werking van straffen is er veel groter), en 2) er natuurlijk ook minder andersgelovigen zijn om overlast op te plegen. Moeilijk uit te drukken in een percentage, maar ik beweer dat een niet onaanzienlijk deel van de overlast die (dus niet alle) moslims in West-Europa veroorzaken te maken hebben met 1) DE ISLAM, en 2) de weigering van veel (dus niet alle) moslims om zich fatsoenlijk te integreren.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 juni 2010 om 09:41. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
..de taal spreken ..u ( trachten te ) (niemand is perfect ) gedragen als een burger van het land en niet als een toerist of vreemdeling ..contact zoeken met de autochtone mensen en cultuur ..de autochtone cultuur en gewoontes respecteren ( mag met behoud van uw eigen cultureel erfgoed ).. |
|
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
|
Citaat:
Oke, Voel me absoluut geen toerist en gedraag me ook niet als een vreemdeling en vele anderen ook. Oke, heb zeker en vast contacten met autochtone mensen en respecteer hun gewoontes en anderen ook. Totslot, leef je samen hé autochtonen en allochtonen. Is dat echt alles?
|
|
|