Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2010, 08:17   #101
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor, zo opwindend ben je niet!
Maar zoek nog eens even rustig naar een passage waarin ik de Koran een haatboekje heb genoemd...vraag gerust hulp aan andere forummers, Arti en Filosoof misschien?
Waarom zou ik in vredesnaam niet mogen refereren naar passages uit een boek wat ik gelezen heb? Dat is de Koran hoor, een boek!Opgepast voor vrouwen die kunnen lezen!
Uiteraard verwacht ik wel je excuses wanneer je die passages niet gevonden hebt, voor uw 'vergissing"...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 11:01   #102
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je moet toch ergens onderscheid maken.
De 'overlast' ( hoe breed ook ) waar we het over hebben daar kan je toch stellig van beweren dat het een voornamelijke core-business van die jongeren is.

euheeum excuseer ?

Ik denk dat gij onder 'overlast' definieert alles wat storend of niet-conform gebruiken/reglementen is van de leitkultur _vanwaar uit jij de zaken beschouwt als middenin geplaatst_ van personen en dit in gradaties naargelang ze verschilen van cultuur/religie .
In dat geval geval kan ik je uiteraard ( zogoed al geen ) geen voorbeelden geven van leden behorende tot andere religieën die het te bont zouden maken en de voorbeelden die ik je geef ga je natuurlijk individueel benaderen.

In het andere geval zou de lijst natuurlijk zéér lang uitvallen.
Overlast: bv vrouwen op straat voor hoer uitschelden, massaal actie voeren tegen het kledingreglement in scholen, vrouwen weigeren de hand te schudden, groepsverkrachtingen (Frankrijk), wijkfeesten sabotteren (Parijs), zwembaden onveilig maken, lezingen verstoren, mensen die uw maffe geloof bekritiseren met de dood bedreigen, fatwa's uitspreken tegen mensen die uw maffe geloof bekritiseren, mensen die uw maffe geloof bekritiseren vermoorden, "afvalligen" bedreigen en in elkaar rammen, 's avonds in bendes patrouilleren bij metrostations, mensen bij klaarlichte dag beroven (liefst met geweld), auto's in brand steken, politiekantoren in brand steken, gaan betogen tegen cartoons, enz. enz. enz.

De slachtoffers van deze overlast zijn trouwens (bijna) altijd niet-moslims
(behalve bv in de opvangtehuizen voor vrouwen ).

Deze discussie gaat over de op gang komende exodus van (voornamelijk welstellende) joden, wat in alle opzichten een verarming voor Antwerpen is.

Bv het brengen van de hitlergroet aan joden zoals onlangs in Amsterdam
hoort zeker ook bij de categorie "overlast door moslims".

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 24 juni 2010 om 11:11.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 11:29   #103
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De reden waarom we hier veel minder problemen hebben met joden dan met moslims is ironisch genoeg dat totale gebrek aan integratie van chassidische kant. Er zijn in België zelfs een aantal joodse scholen die zich geen bal aantrekken van de eindtermen, waarvan de diploma's bijgevolg buiten de joodse gemeenschap niet zijn erkend, waarvan de leerlingen nauwelijks Nederlands kennen, waar 85% van de lesuren aan joodse indoctrinatie wordt besteed, etc.

Tussen 'autochtonen' en moslims zijn er juist meer fricties omdat we elkaar dichter op de huid zitten. Moslims zitten bijvoorbeeld op dezelfde scholen, wonen verspreid onder de autochtonen, etc. Moslimjongeren ondervinden door die geïntegreerde structuur schrille contrasten tussen de thuis- en schoolcultuur en krijgen conflicterende boodschappen te verwerken, waar ze vaak niet mee kunnen omgaan.

Voortdurend zeurt men over de gebrekkige culturele integratie van moslims, maar het werkelijke probleem is de criminaliteit onder jongeren. Bij de joden zwijgt men over achterlijke culturele praktijken, bedenkelijke man/vrouw-verhoudingen, kroostrijke gezinnen e.d.m. "want we hebben geen last met hun jongeren." Dat laatste is overigens vooral te danken aan de verstikkende sociale controle binnen de chassidische gemeenschap.
Ik kan als Vlaming gerust leven met een aparte Joodse gemeenschap die mij niet stoort in mijn dagelijks leven. Dit zelfs veel liever dan een grote groep Noord-Afrikaanse vreemdelingen die niet geïntegreerd geraken omdat ze last hebben met de aanpassingen. Dit is geen geldig excuus voor de overlast die ze met zich meebrengen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 11:30   #104
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DE-DENKER Bekijk bericht
Ik vind dat iedereen samen moet leren leven en we moeten samen werken aan een mentaliteitsverandering. De palestijns-isrealische oorlog is geen reden om zo te reageren ik vind dat niet alle joden pro oorlog zijn.
Dus dit gedrag is van mensen die weinig nadenken en gewoon van de situatie profiteren.
De Noord-Afrikaanse vreemdelingen hier zijn niet in staat om dat in te zien.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 12:11   #105
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De Noord-Afrikaanse vreemdelingen hier zijn niet in staat om dat in te zien.
Correctie: de Noord-Afrikaanse vlamingen.

Ben je nu ookal bevoegd om te stellen dat iemand niet 'in staat' is?
Oud 24 juni 2010, 12:26   #106
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die 'titel' mogen alleen geintegreerde vreemdelingen met een Belgisch paspoort gebruiken...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 16:03   #107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, zo opwindend ben je niet!
Over wat heb jij het allemaal ?
Aan't flippen of zo ?
Citaat:
Maar zoek nog eens even rustig naar een passage waarin ik de Koran een haatboekje heb genoemd...vraag gerust hulp aan andere forummers, Arti en Filosoof misschien?
Okay... ik neem dat van je aan ... Je zal dat misschien niet gezegd habben met die woorden.... onderaan vindt ge alvast mijn excuses
Ik zie echter niet waarom het zo'n big deal is voor je.
Citaat:
Waarom zou ik in vredesnaam niet mogen refereren naar passages uit een boek wat ik gelezen heb? Dat is de Koran hoor, een boek!Opgepast voor vrouwen die kunnen lezen!
Ik heb nooit gezegd dat je dat niet mag, alice
Citaat:
Uiteraard verwacht ik wel je excuses wanneer je die passages niet gevonden hebt, voor uw 'vergissing"...
Die hebt ge bij deze
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 16:10   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou wel eens willen weten waar jij het vandaan haalt dat praha een gelovige is.
Zeer terecht opgemerkt.
Op z'n minst mag alice zich wel excuseren voor haar vergissing

Citaat:
Van andere forumgebruikers ben ik al lang gewoon; dat ze met zo'n nonsens uit de kast komen als de argumenten op zijn.
Maar dat jij dit doet is nieuw.
Niet meer dan het soort nonsens dat noodzakelijk is om de essentie uit de weg te gaan
Oud 24 juni 2010, 16:27   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Overlast: bv vrouwen op straat voor hoer uitschelden, massaal actie voeren tegen het kledingreglement in scholen, vrouwen weigeren de hand te schudden, groepsverkrachtingen (Frankrijk), wijkfeesten sabotteren (Parijs), zwembaden onveilig maken, lezingen verstoren, mensen die uw maffe geloof bekritiseren met de dood bedreigen, fatwa's uitspreken tegen mensen die uw maffe geloof bekritiseren, mensen die uw maffe geloof bekritiseren vermoorden, "afvalligen" bedreigen en in elkaar rammen, 's avonds in bendes patrouilleren bij metrostations, mensen bij klaarlichte dag beroven (liefst met geweld), auto's in brand steken, politiekantoren in brand steken, gaan betogen tegen cartoons, enz. enz. enz.
alvast bedankt voor de uitvoerige omschrijving van wat ik onder de term 'overlast' mag begrijpen in die post van je.
Het sterkt alvast mijn vermoeden dat je geen onderscheid wenst te maken.

Citaat:
De slachtoffers van deze overlast zijn trouwens (bijna) altijd niet-moslims
(behalve bv in de opvangtehuizen voor vrouwen ).
Statistisch gezien niet meer dan normaal, niet ?

Citaat:
Deze discussie gaat over de op gang komende exodus van (voornamelijk welstellende) joden, wat in alle opzichten een verarming voor Antwerpen is.
Ja daar ging ze over tot jij afkwam met deze opmerking :
Citaat:
Ik zie vooral de problemen ("overlast") die wereldwijd opduiken in elk land dat 5%+ 'moslims' "krijgt".
waar ik slechts op reageerde
Maar blijkbaar kan dat niet want dan schuil jij je meteen achter een off-topic-excuustruus.

Citaat:
Bv het brengen van de hitlergroet aan joden zoals onlangs in Amsterdam
hoort zeker ook bij de categorie "overlast door moslims".
bedankt voor de info ...
Ik zal daar maar niet op reageren zeker in de zin met een opmerking dat dat niet het privilege is van alleen maar moslims ?

Laatst gewijzigd door praha : 24 juni 2010 om 16:28.
Oud 24 juni 2010, 18:01   #110
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
alvast bedankt voor de uitvoerige omschrijving van wat ik onder de term 'overlast' mag begrijpen in die post van je.
Het sterkt alvast mijn vermoeden dat je geen onderscheid wenst te maken.

Statistisch gezien niet meer dan normaal, niet ?

Ja daar ging ze over tot jij afkwam met deze opmerking :

waar ik slechts op reageerde
Maar blijkbaar kan dat niet want dan schuil jij je meteen achter een off-topic-excuustruus.

bedankt voor de info ...
Ik zal daar maar niet op reageren zeker in de zin met een opmerking dat dat niet het privilege is van alleen maar moslims ?
Sportief dat u het grotendeels met mijn eens bent.
Dat siert u.

Wat het zeer onvolledige "overlastlijstje" betreft:
met dat soort zaken had België twintig jaar geleden en daarvoor nauwelijks te kampen.
De oorzaak is voor wie ogen in zijn hoofd heeft niet moeilijk te achterhalen.

"Religieuze" bedreigingen/geweld zijn inderdaad echt niet het exclusieve domein van de islam.
ELKE religie maakt zich daar in mindere of meerdere mate schuldig aan.
Wereldwijd en zeker ook in België torent de islam op dat domein in aantal incidenten echter
torenhoog boven de andere grote religieën uit,
ook als het over bedreigingen/geweld tegen joden en (in mindere mate) het judaïsme gaat.
Vandaar mijn reactie.

Misschien een schrale troost:
ik beweer absoluut niet dat alle islamieten "slechte bedoelingen" hebben of "kwaadaardig" zijn.
En u gaat mij evenmin horen beweren dat islamieten in West-Europa niet vaak gediscrimineerd worden
(heel jammer voor die islamieten die wel "goede bedoelingen" hebben).
Dat zou pertinent onjuist zijn.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 24 juni 2010 om 18:21.
Oud 24 juni 2010, 19:43   #111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over wat heb jij het allemaal ?
Aan't flippen of zo ?

Okay... ik neem dat van je aan ... Je zal dat misschien niet gezegd habben met die woorden.... onderaan vindt ge alvast mijn excuses
Ik zie echter niet waarom het zo'n big deal is voor je.

Ik heb nooit gezegd dat je dat niet mag, alice

Die hebt ge bij deze
Mooi zo, meer moet dat niet zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 19:49   #112
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer terecht opgemerkt.
Op z'n minst mag alice zich wel excuseren voor haar vergissing

Niet meer dan het soort nonsens dat noodzakelijk is om de essentie uit de weg te gaan
Nee hoor, waarom zou u trouwens beledigd zijn omdat iemand u voor ene gelovige houdt?
Omgekeerd ben ik beledigd wanneer u me uitspraken toedicht zoals "haatboekje "wanneer ik het over de Koran zou hebben.
Een groot verschil!

Bovendien herinner ik me een discussie met u waarbij u vond dat er een hierarchie kon bestaan van grondrechten met vrijheid van religie voor u als nummer 1...het is dus niet vreemd of beledigend dat ik meende dat u gelovig was, evenmin ga ik me daar voor excuseren, u daartegen deed uitspraken op basis zo blijkt van pure voornigenomenheid, daarvoor heeft u zich geexcuseerd, goed zo.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 19:54   #113
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Ben je nu ookal bevoegd om te stellen dat iemand niet 'in staat' is?
Dat bestaat niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 20:57   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Sportief dat u het grotendeels met mijn eens bent.
Dat siert u.

Wat jullie toch steeds menen te lezen.

Citaat:
Wat het zeer onvolledige "overlastlijstje" betreft:
met dat soort zaken had België twintig jaar geleden en daarvoor nauwelijks te kampen.
De oorzaak is voor wie ogen in zijn hoofd heeft niet moeilijk te achterhalen.

"Religieuze" bedreigingen/geweld zijn inderdaad echt niet het exclusieve domein van de islam.
ELKE religie maakt zich daar in mindere of meerdere mate schuldig aan.
Wereldwijd en zeker ook in België torent de islam op dat domein in aantal incidenten echter
torenhoog boven de andere grote religieën uit,
ook als het over bedreigingen/geweld tegen joden en (in mindere mate) het judaïsme gaat.
Vandaar mijn reactie.
Nog steeds geen reactie op wat ik dus zei
Misschien nog even herhalen...
Ik sprak je over het simpele feit dat 'overlast' ( en ik bedoelde wel wat anders dan jouw veelzijdig opeenstapeling van beschrijvingen ) relatief is ten opzichte van het ondersteunend maatschappelijk kader.
Zo kan je hier terecht stellen dat een groot deel van de overlast inderdaad oa door moslims, of wat we daar voor mogen aanzien, veroorzaakt wordt.
En vandaar dat ik zei dat je niet _in alle objectiviteit dus_ zomaar kan stellen dat in ieder land waar er bv meer dan 5% moslims aanwezig zijn er ook wel problemen zijn met die Moslims.
Er zou al een belletje moeten rinkelen omdat je dat percentage net zo laag neemt.
Ik denk niet dat in een land zoals Egypte ( 90% Islam ) men zal stellen dat Moslims daar problemen maken.... of toch ?

Citaat:
Misschien een schrale troost:
ik beweer absoluut niet dat alle islamieten "slechte bedoelingen" hebben of "kwaadaardig" zijn.
En u gaat mij evenmin horen beweren dat islamieten in West-Europa niet vaak gediscrimineerd worden
(heel jammer voor die islamieten die wel "goede bedoelingen" hebben).
Dat zou pertinent onjuist zijn.
Dat is mij meer dan een schrale troost, Felix (be)
Oud 24 juni 2010, 21:27   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, waarom zou u trouwens beledigd zijn omdat iemand u voor ene gelovige houdt?
Ik ben niet beledigd, alice.
Maar in dezelfde logica mag ik dan van jou toch ook een excuus verwachten voor de vergissing ?

Citaat:
Omgekeerd ben ik beledigd wanneer u me uitspraken toedicht zoals "haatboekje "wanneer ik het over de Koran zou hebben.
Een groot verschil!
Sorry ... maar je sprak voordien enkel over een excuus voor een gemaakte vergissing.
Nu blijk je ook al beledigd te zijn ?
Voor een term die ik gehanteerd heb en die voor mij slechts in een notedop beschrijft hoe ik merk dat jij je steeds over dat boekske uitlaat.

Citaat:
Bovendien herinner ik me een discussie met u waarbij u vond dat er een hierarchie kon bestaan van grondrechten met vrijheid van religie voor u als nummer 1...het is dus niet vreemd of beledigend dat ik meende dat u gelovig was,
Wel... vanuit uw standpunt begrijp ik dat wel
Vanuit mijn standpunt echter...die die basisrechten enkel verdedigde ...maakt dat perfect sense.
Het is onmisbaar onderdeel van vrije meningsuiting ( artikel 18 uvrm )
Maar zelfs al gebruikt men een bepaald recht niet dan is het steeds raadzaam dat streng te bewaken voor anderen ( en voor jezelf indien je daar gebruik van zou willen maken )

Maar in dit geval is het zelfs nog complexer dan het niet gebruik van een recht.
Ironisch genoeg garandeert de vrijheid van godsdienst ook mij dat ik het recht heb om als atheïst door het leven te wandelen als ik dat verkies.
zie Art. 19 en Art 20 . grondwet

Citaat:
evenmin ga ik me daar voor excuseren, u daartegen deed uitspraken op basis zo blijkt van pure voornigenomenheid, daarvoor heeft u zich geexcuseerd, goed zo.
Ik ga me alvast niet excuseren voor wat je nu weer claimt.
Het blijft eenvoudigweg bij een excuus voor die term vanwege de associatie ervan gegeven door lui hier op het forum die die term wel hanteren.
Oud 24 juni 2010, 22:32   #116
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat bestaat niet.
Das waar tzijn gewoon vlamingen uit belgië. Vergeet Noord-Afrika
Oud 24 juni 2010, 22:34   #117
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die 'titel' mogen alleen geintegreerde vreemdelingen met een Belgisch paspoort gebruiken...
Belgisch paspoort hebben we bijna allemaal, nu nog de integratie

Wat is geïntegreerd,zijn volgens u?
Oud 25 juni 2010, 09:38   #118
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Wat jullie toch steeds menen te lezen.

Nog steeds geen reactie op wat ik dus zei
Misschien nog even herhalen...
Ik sprak je over het simpele feit dat 'overlast' ( en ik bedoelde wel wat anders dan jouw veelzijdig opeenstapeling van beschrijvingen ) relatief is ten opzichte van het ondersteunend maatschappelijk kader.
Zo kan je hier terecht stellen dat een groot deel van de overlast inderdaad oa door moslims, of wat we daar voor mogen aanzien, veroorzaakt wordt.
En vandaar dat ik zei dat je niet _in alle objectiviteit dus_ zomaar kan stellen dat in ieder land waar er bv meer dan 5% moslims aanwezig zijn er ook wel problemen zijn met die Moslims.
Er zou al een belletje moeten rinkelen omdat je dat percentage net zo laag neemt.
Ik denk niet dat in een land zoals Egypte ( 90% Islam ) men zal stellen dat Moslims daar problemen maken.... of toch ?

Dat is mij meer dan een schrale troost, Felix (be)
Die 5% is willekeurig gekozen (misschien is het 4% of 8%, boeit me verder ook niet) maar
hier ben ik het dus NIET mee eens, en volgens mij klopt het ook voor geen meter.
Cfr. het zelfs bijlange na niet volledige indrukwekkende overlastlijstje,
dat grotendeels zaken bevat waar West-Europa 20 jaar geleden (bijna) geen last van had.
In landen als Egypte is er imo minder overlast 1) omdat de overheid daar veel repressiever is
(de afschrikkende werking van straffen is er veel groter),
en 2) er natuurlijk ook minder andersgelovigen zijn om overlast op te plegen.
Moeilijk uit te drukken in een percentage, maar ik beweer dat een niet onaanzienlijk deel
van de overlast die (dus niet alle) moslims in West-Europa veroorzaken te maken hebben met 1) DE ISLAM,
en 2) de weigering van veel (dus niet alle) moslims om zich fatsoenlijk te integreren.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 juni 2010 om 09:41.
Oud 25 juni 2010, 10:10   #119
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgisch paspoort hebben we bijna allemaal, nu nog de integratie

Wat is geïntegreerd,zijn volgens u?
dingen die de chassidische joden allenzins niet doen
..de taal spreken
..u ( trachten te ) (niemand is perfect ) gedragen als een burger van het land en niet als een toerist of vreemdeling
..contact zoeken met de autochtone mensen en cultuur
..de autochtone cultuur en gewoontes respecteren ( mag met behoud van uw eigen cultureel erfgoed )..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 12:17   #120
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
dingen die de chassidische joden allenzins niet doen
..de taal spreken
..u ( trachten te ) (niemand is perfect ) gedragen als een burger van het land en niet als een toerist of vreemdeling
..contact zoeken met de autochtone mensen en cultuur
..de autochtone cultuur en gewoontes respecteren ( mag met behoud van uw eigen cultureel erfgoed )..
Oke, de taal spreekt men. Sterkers zelfs, men is de taal machtiger dan de 'vreemde' moedertaal meestal.

Oke, Voel me absoluut geen toerist en gedraag me ook niet als een vreemdeling en vele anderen ook.

Oke, heb zeker en vast contacten met autochtone mensen en respecteer hun gewoontes en anderen ook. Totslot, leef je samen hé autochtonen en allochtonen.

Is dat echt alles?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be