![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen hoor ik Henri1 niet iedere keer de wagen van Filip Dewinter wordt bewerkt. Zelfs al eens een wagen van iemand anders waarvan men dacht dat het die van Filip D. was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 25 juni 2010 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer nog, een zeker forumlid wiens naam ik niet zal vermelden, heeft eens gezegd. „Racisme? Dan moet je eens in Antwerpen zien!“ Die man weet gewoon niets van Antwerpen of van Vlaanderen (toch niet het hedendaags Vlaanderen), want elders stelde hij de Vlaming nog voor als de Katholiek die geen mensen in zijn buurt accepteert die niet naar de Kerk gaan. WA? ![]() Maar het kan zijn dat dit 20 jaar geleden wel het geval was. Mijn bloedeigen familie heeft me ook al bekrompen praat verkocht �* la: „Bah, 't zen keize!“ - „Wat is er dan mis met Nederlanders?“ „'t Zen dikkenekken en staafkoppe. Ze vule zich altaa beter dan den Vlaomink!“ - „Nooit problemen gehad met Nederlanders.“ „Da is oemda ge nog joenk zijt! Vertrouwt noot nen keiskop!“ Ik herinner me zelfs dat de televisie opstond en Laurette Onckilinckx (niet mijn lievelingspolitica) sprak er haar beste Nederlands, maar met een belabberd accent. Mijn oma: „Liejërt Vloms! Woalekop!“ Mijn opa: „Kom kom, wij spreken zelf geen woord Frans, maar zij wel een verstaanbaar genoeg Nederlands!“ Wat een volk... Meer nog, dat ik vandaag de dag relatief weinig complexen heb over mijn Vlaming-zijn is niet hun verdienste. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 juni 2010 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Banneling
|
![]() Je moet een marokkaans zakdoekdoosje op je achterbank zetten en zo'n biddinges aan je achteruitkijkspiegel.
Komt geen kat aan in Gent en Antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Burger
|
![]() op mijne wagen hangt ook ne sticker
ANDERLECHT CHAMPION 3 ![]()
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de facto Vlaamse club zou je op je "wagen" (wordt die soms door ossen getrokken? Of door Pitbulls?) beter "ne sticker" in het Nederlands hangen. Dan zul je tenminste ook nog wat over die taal leren. Want zo te lezen is het meer dan nodig.
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandale.nl/vandale/zoekSe...rchQuery=wagen Zie betekenis 2 van "wagen" en dat is wel degelijk "auto". Verder zou ik wel hebben geopteerd voor "Op mijn wagen kleeft ook een zelfklever". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zowiezo veel bekrompenheid in Vlaanderen en niet alleen op het communautaire vlak. Als men ziet dat zelfs een gewone zotte liedje problemen schept, kan men zich serieuze vragen stellen : http://www.youtube.com/watch?v=2pkLcPiZt7M http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...s.aspx?cmt=all Laatst gewijzigd door Everytime : 27 juni 2010 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens betwijfel ik dat we die verouderde schlagerzangers nog lang zullen horen klagen. Wellicht zal het schlagergenre wel overleven, dat denk ik wel. Nu ja, ook marginale zomerhits zijn van alle tijden denk ik (maar dat kan ook wel leuk zijn). ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 juni 2010 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Daar komt het roze hemdje volgens mij vandaan. In een interview heeft Tom Waes trouwens gezegd dat hij en de mensen achter Dos Cervezas inspiratie hebben geput uit échte schlagerclips.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 juni 2010 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ja ja, inspiratie..................om met het schlagerphenomeen te lachen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zouden die Hollandse taalzuiveraars zoals Quercus beter hun mond stevig dicht houden, en eerst un eigen hun taal duchtig zuiveren van Engelse woorden voordat ze anderen hier de les willen komen spellen. Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2010 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Antwerpen staat VOL met Nederlandse nummerplaten. VOL. Nog nooit één kras gezien... Laster! Laatst gewijzigd door Zeno! : 30 juni 2010 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |