Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2010, 02:01   #21
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Abortus en kinderen baren buiten het huwelijk zijn in België tot nader order geen misdrijven. Je verwart met Iran of Saoudi-Arabië, vrees ik.

EDIT: op aanraden van alice: het gaat hier niet om een theologisch-filosofische discussie, maar om een juridische en maatschappelijke.
Euh je beseft toch dat voor moslims en hun schoothondjes verwarrend is? Voor hun is dat een en het zelfde.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 26 juni 2010 om 02:01.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 02:05   #22
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Abortus en kinderen baren buiten het huwelijk zijn in België tot nader order geen misdrijven. Je verwart met Iran of Saoudi-Arabië, vrees ik.

EDIT: op aanraden van alice: het gaat hier niet om een theologisch-filosofische discussie, maar om een juridische en maatschappelijke.
Goed zo, ik zou die verschrikkelijke misdrijven: abortus en 'hoerenkind verwerken' helemaal niet theologisch-filosofisch behandelen hoor, maar ik heb er wel een theoretische politieke-maatschappelijke oordeel daarover en dat is: dat zijn misdrijven.

Dat is dus theoretisch; in de praktijk is er iets anders ingevoerd -zoals je het zelf aanreikt- maar deze praktijk is menselijk hoor, dat wil zeggen dat een andere theorie ook een kans maakt om in de praktijk gebracht te worden via legale stappen, daarom heeft het een zin om daarover te discussiëren en eventueel naar statistieken te vragen. Er zijn uiteraard andere theorieën, zo is er al een theorie die overeenstemt met wat er in de praktijk aan de gang is.

Als je zegt van 'nee, deze praktijk blijft zoals het is', dan ben je geen voorstander van scheiding tussen kerk en staat.

Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 02:07.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 02:37   #23
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Goed zo, ik zou die verschrikkelijke misdrijven: abortus en 'hoerenkind verwerken' helemaal niet theologisch-filosofisch behandelen hoor, maar ik heb er wel een theoretische politieke-maatschappelijke oordeel daarover en dat is: dat zijn misdrijven.

Dat is dus theoretisch; in de praktijk is er iets anders ingevoerd -zoals je het zelf aanreikt- maar deze praktijk is menselijk hoor, dat wil zeggen dat een andere theorie ook een kans maakt om in de praktijk gebracht te worden via legale stappen, daarom heeft het een zin om daarover te discussiëren en eventueel naar statistieken te vragen. Er zijn uiteraard andere theorieën, zo is er al een theorie die overeenstemt met wat er in de praktijk aan de gang is.

Als je zegt van 'nee, deze praktijk blijft zoals het is', dan ben je geen voorstander van scheiding tussen kerk en staat.
De drugs die je verhandelt zelf wat minder gebruiken lijkt me.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 02:47   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

lol

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 juni 2010 om 02:49.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 06:46   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat wel opvalt in dat artikel uit dat tijdschrift voor Criminologie is dat ze tellen op basis van "bekend bij" , "in contact gekomen met" de politie.

Dus volstaat het gewoon dat de politie meer verdenkingen koestert om tot die cijfers te komen. "Methode Van San" dus weer.
Dat de politie meer verdenkingen koestert weten we ook al lang.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=123883
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 07:05   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Euh je beseft toch dat voor moslims en hun schoothondjes verwarrend is? Voor hun is dat een en het zelfde.
Citaat:
Ik hoop dat dit niet het toppunt is van je argumentatie.
Oud 26 juni 2010, 08:40   #27
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg je dit nu omdat hij iets gek zegt, of zeg je dit nu omdat hij weer helemaal "niets" zegt?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 09:01   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zeg je dit nu omdat hij iets gek zegt, of zeg je dit nu omdat hij weer helemaal "niets" zegt?
Dat is inderdaad niet duidelijk; moest er nu nog uitgelegd worden wat er gek is aan wat iemand zegt en waarom.
Oud 26 juni 2010, 09:52   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volstaat het gewoon dat de politie meer verdenkingen koestert om tot die cijfers te komen. "Methode Van San" dus weer.
Idd... viel me ook op
Vandaar waarschijnlijk ook dat het zich afspeelt over de gehele allochtoonse groep ... ook over die groepen waarvan men steeds beweert dat ze amper of geen problemen stellen.

"* Allochtone jongeren komen meer met de politie in contact voor een misdrijf dan autochtone. Dit geldt voor alle allochtone groepen (Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers…"

Ik meende toch dat Surinamers en Antillianen ( 2de generatie ) werden aanschouwd als redelijk goed geïntegreerde burgers waar men maar weinig last van heeft op een handvol die men terugvindt in de meer georganiseerde misdaad perfect naast hun autochtoonse bendeleden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 09:55   #30
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan allemaal best leuk zijn om daarover te palaveren... maar doet hier niets ter zake

Citaat:

Kan je me deze eens verduidelijken porpo... ik vat hem écht niet

Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 09:56.
Oud 26 juni 2010, 10:49   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee fout, abortus en het krijgen van kinderen wanneer je dit wilt zijn universele vrouwenrechten die hier gelukkig politiek, maatschappelijk erkent worden, ookal wil u dit natuurlijk op basis van uw culturele religieuze overtuiging anders.
Daarmee bent de de Andrea Colen van het forum!
Wat niet betekent dat u in alle ernst die moeizaam bevochten vrouwenrechten werkelijk in vraag kunt stellen, gelukkig kunt u dat niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 10:53   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Tuurlijk, de politie heeft het gedaan!
Je moet wel totaal blind zijn om de problemen met vooral allochtone jongeren te ontkennen. Ga eens praten met mensen die bij bijvoorbeeld jongerencriminaliteit werken, hoeveel jongeren die ze zien ( dat is nooit "zomaar" maar naar aanleiding van feiten) zijn van allochtone origine?
Je zou nogal schrikken van de cijfers, om die reden is etnische registratie dan ook een groot taboe in Vlaanderen.
Oud 26 juni 2010, 11:55   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tuurlijk, de politie heeft het gedaan!
Je moet wel totaal blind zijn om de problemen met vooral allochtone jongeren te ontkennen. Ga eens praten met mensen die bij bijvoorbeeld jongerencriminaliteit werken, hoeveel jongeren die ze zien ( dat is nooit "zomaar" maar naar aanleiding van feiten) zijn van allochtone origine?
Je zou nogal schrikken van de cijfers, om die reden is etnische registratie dan ook een groot taboe in Vlaanderen.
In welke zin weerlegt deze uitleg nu de bevindingen in dat rapport ?
Of ga je beweren dat dat rapport vals is ?

grijszones alice... toch iets moeilijk blijkbaar.

Is het nu zo moeilijk te aanvaarden dat het hoge cijfer met betrekking tot het in aanraking komen van allochtonen ( zeer divers ) met de politie deels gevormd wordt op grond van hun % betrokkenheid en deels door het 'viseren' ?
Oud 26 juni 2010, 12:00   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
In welke zin weerlegt deze uitleg nu de bevindingen in dat rapport ?
Of ga je beweren dat dat rapport vals is ?

grijszones alice... toch iets moeilijk blijkbaar.

Is het nu zo moeilijk te aanvaarden dat het hoge cijfer met betrekking tot het in aanraking komen van allochtonen ( zeer divers ) met de politie deels gevormd wordt op grond van hun % betrokkenheid en deels door het 'viseren' ?
Sorry maar ik ben het niet met je eens...neem nu de Driekoningenstraat in Antwerpen. Daar zijn constant problemen met jonge allochtonen. Stel dat een groepje op straat rondhangt en politie hun identiteit controleert, dan is dat voor u "viseren"?
Voor mij niet, een aantal jongeren worden zeer terecht scherp in de gaten gehouden en dus worden rondhangende groepjes gecontroleerd. Ik denk niet dat het deze jongeren zijn die als "gekend bij politie" worden opgenomen in het rapport, wel iedere jongere die verhoort is, verdacht werd, betrokken was, en mogelijk ooit veroordeeld.
IK beweer dus dat dit rapport helemaal niet vals is maar waarschijnlijk ook in Vlaanderen mocht onderzoek mogelijk zijn gelijkaardige resultaten zou geven.
Oud 26 juni 2010, 12:50   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar ik ben het niet met je eens...neem nu de Driekoningenstraat in Antwerpen. Daar zijn constant problemen met jonge allochtonen. Stel dat een groepje op straat rondhangt en politie hun identiteit controleert, dan is dat voor u "viseren"?
Voor mij niet, een aantal jongeren worden zeer terecht scherp in de gaten gehouden en dus worden rondhangende groepjes gecontroleerd.
In feite wel
Je zegt het in feite zelf... uitgaande van de ervaring ... die buurt en meestal problemen met allochtonen pikt men die er dan uit ( gesteld dat er verderop nog een ander groepke autochtonen zou staan natuurlijk ... maar die kans is klein )
Je moet de wet daarop eens nalezen. UVRM ( oa artikel 4 en 12 ) + grondwet inzake onderwerpen aan controles

Slecht voorbeeld dat je overigens geeft daar de buurt en de gekende problemen een gegronde reden vorm voor verhoogde controles wat natuurlijk niet weg neemt dat er bepaalde procedures bestaan en men zich aan de wettelijke beperkingen moet houden.

ps.

Impliciet bevestig je zelfs het rapport en daarmee dat het een vicieus cirkeltje is : Allochtonen worden vaker gecontroleerd verhoort omdat er een verhoogde criminaliteit bekend is onder hen en dat wordt versterkt door elke positieve controle

Citaat:
Ik denk niet dat het deze jongeren zijn die als "gekend bij politie" worden opgenomen in het rapport, wel iedere jongere die verhoort is, verdacht werd, betrokken was, en mogelijk ooit veroordeeld.
IK beweer dus dat dit rapport helemaal niet vals is maar waarschijnlijk ook in Vlaanderen mocht onderzoek mogelijk zijn gelijkaardige resultaten zou geven.
Je gooit twee zaken door elkaar....denk ik
De thread handelt inderdaad over dit
En ik klap over dit rapport.

Daar vroeg ik dus op of je denkt dat dit dan vervalst is ?

Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 12:56.
Oud 26 juni 2010, 12:56   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Dus op die manier maakte die 'criminiloog' in feite een statistiek over registratiegedrag van politie méér dan over al dan niet criminilateit van de gevizeerden.

Misleidend dus weeral.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 13:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 13:11   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus op die manier maakte die 'criminiloog' in feite een statistiek over registratiegedrahg van politie méér dan over al dan niet criminilateit van de gevizeerden.

Misleidend dus weeral.
Los van registratiegedrag van de politie zijn alle criminaliteitsstatistieken per definitie politiek gestuurd. Uiteindelijk wordt door hen bepaald a)wat er crimineel is, en b) welke vormen van criminaliteit er opgespoord gaan worden.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 13:23   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
In feite wel
Je zegt het in feite zelf... uitgaande van de ervaring ... die buurt en meestal problemen met allochtonen pikt men die er dan uit ( gesteld dat er verderop nog een ander groepke autochtonen zou staan natuurlijk ... maar die kans is klein )
Je moet de wet daarop eens nalezen. UVRM ( oa artikel 4 en 12 ) + grondwet inzake onderwerpen aan controles

Slecht voorbeeld dat je overigens geeft daar de buurt en de gekende problemen een gegronde reden vorm voor verhoogde controles wat natuurlijk niet weg neemt dat er bepaalde procedures bestaan en men zich aan de wettelijke beperkingen moet houden.

ps.

Impliciet bevestig je zelfs het rapport en daarmee dat het een vicieus cirkeltje is : Allochtonen worden vaker gecontroleerd verhoort omdat er een verhoogde criminaliteit bekend is onder hen en dat wordt versterkt door elke positieve controle

Je gooit twee zaken door elkaar....denk ik
De thread handelt inderdaad over dit
En ik klap over dit rapport.

Daar vroeg ik dus op of je denkt dat dit dan vervalst is ?
Neen, u oordeelt onjuist, de politie doet geen controles uit ervaring maar op basis van feiten. Een wereld van verschil; bovendien heeft de politie toestemming nodig van een burgemeester om verhoogte controle uit te voeren, die motivatie is niet" wij hebben de ervaring dat" maar wel " uit de feiten blijkt dat".
Dat rapprt waar u het over heeft kun je dan ook moeilijk ernstig nemen, wanneer jongeren klacht indienen over politie( iedere allochtone jongere op straat heeft het nummer waar je klacht moet indienen in zijn gsm zitten tegenwoordig!)blijkt la tz vaak dat die klacht gewoon onterecht was, concluderen dat politie dus discrimineert is daarom nog geen juiste conclusie! Moet ik echt een rapport wat tegen inburgering is of taalvoorwaarden binnen sociale woningbouw ernstig nemen???
Ik hoop van niet!

Laatst gewijzigd door alice : 26 juni 2010 om 13:23.
Oud 26 juni 2010, 13:29   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Los van registratiegedrag van de politie zijn alle criminaliteitsstatistieken per definitie politiek gestuurd. Uiteindelijk wordt door hen bepaald a)wat er crimineel is, en b) welke vormen van criminaliteit er opgespoord gaan worden.
"Rondhangen" wordt idd. reeds als "criminele activiteit" aanzien door briefschrijvers in kranten (Swa Cauwenberghs) en het politiebeleid holt er achteraan.

Alice vindt ook dat controles op rondhangende jongeren terecht zijn.

Op die manier wordt
-een deel van de bevolking gecriminaliseerd
-het oordeel over wie crimineel is en wie niet overgelaten aan anonieme klagers en flikken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 13:36   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Rondhangen" wordt idd. reeds als "criminele activiteit" aanzien door briefschrijvers in kranten (Swa Cauwenberghs) en het politiebeleid holt er achteraan.

Alice vindt ook dat controles op rondhangende jongeren terecht zijn.

Op die manier wordt
-een deel van de bevolking gecriminaliseerd
-het oordeel over wie crimineel is en wie niet overgelaten aan anonieme klagers en flikken.
Inderdaad omdat ik in tegenstelling tot u niet geloof in "politie die ergens achteraan holt", en nog minder omdat dit zou "gaan over rondhangen wat als criminele feiten zou worden gezien" door dezelfde politie. Dat u met een dergelijk verwrongen wereldbeeld kunt overleven is mooi maar meegaan in uw waanzin natuurlijk een andere paar mouwen; zelfs niet omdat Eberhard natuurlijk graag dit soort opvattingen steunt!
Ik vergeet Arti, hoe kan ik dit nu doen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be