![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 26 juni 2010 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is dus theoretisch; in de praktijk is er iets anders ingevoerd -zoals je het zelf aanreikt- maar deze praktijk is menselijk hoor, dat wil zeggen dat een andere theorie ook een kans maakt om in de praktijk gebracht te worden via legale stappen, daarom heeft het een zin om daarover te discussiëren en eventueel naar statistieken te vragen. Er zijn uiteraard andere theorieën, zo is er al een theorie die overeenstemt met wat er in de praktijk aan de gang is. Als je zegt van 'nee, deze praktijk blijft zoals het is', dan ben je geen voorstander van scheiding tussen kerk en staat. Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() lol
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 juni 2010 om 02:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123883 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar waarschijnlijk ook dat het zich afspeelt over de gehele allochtoonse groep ... ook over die groepen waarvan men steeds beweert dat ze amper of geen problemen stellen. "* Allochtone jongeren komen meer met de politie in contact voor een misdrijf dan autochtone. Dit geldt voor alle allochtone groepen (Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers…" Ik meende toch dat Surinamers en Antillianen ( 2de generatie ) werden aanschouwd als redelijk goed geïntegreerde burgers waar men maar weinig last van heeft op een handvol die men terugvindt in de meer georganiseerde misdaad perfect naast hun autochtoonse bendeleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Kan je me deze eens verduidelijken porpo... ik vat hem écht niet Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 09:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee bent de de Andrea Colen van het forum! Wat niet betekent dat u in alle ernst die moeizaam bevochten vrouwenrechten werkelijk in vraag kunt stellen, gelukkig kunt u dat niet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je moet wel totaal blind zijn om de problemen met vooral allochtone jongeren te ontkennen. Ga eens praten met mensen die bij bijvoorbeeld jongerencriminaliteit werken, hoeveel jongeren die ze zien ( dat is nooit "zomaar" maar naar aanleiding van feiten) zijn van allochtone origine? Je zou nogal schrikken van de cijfers, om die reden is etnische registratie dan ook een groot taboe in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je beweren dat dat rapport vals is ? grijszones alice... toch iets moeilijk blijkbaar. Is het nu zo moeilijk te aanvaarden dat het hoge cijfer met betrekking tot het in aanraking komen van allochtonen ( zeer divers ) met de politie deels gevormd wordt op grond van hun % betrokkenheid en deels door het 'viseren' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij niet, een aantal jongeren worden zeer terecht scherp in de gaten gehouden en dus worden rondhangende groepjes gecontroleerd. Ik denk niet dat het deze jongeren zijn die als "gekend bij politie" worden opgenomen in het rapport, wel iedere jongere die verhoort is, verdacht werd, betrokken was, en mogelijk ooit veroordeeld. IK beweer dus dat dit rapport helemaal niet vals is maar waarschijnlijk ook in Vlaanderen mocht onderzoek mogelijk zijn gelijkaardige resultaten zou geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt het in feite zelf... uitgaande van de ervaring ... die buurt en meestal problemen met allochtonen pikt men die er dan uit ( gesteld dat er verderop nog een ander groepke autochtonen zou staan natuurlijk ![]() Je moet de wet daarop eens nalezen. UVRM ( oa artikel 4 en 12 ) + grondwet inzake onderwerpen aan controles Slecht voorbeeld dat je overigens geeft daar de buurt en de gekende problemen een gegronde reden vorm voor verhoogde controles wat natuurlijk niet weg neemt dat er bepaalde procedures bestaan en men zich aan de wettelijke beperkingen moet houden. ps. Impliciet bevestig je zelfs het rapport en daarmee dat het een vicieus cirkeltje is : Allochtonen worden vaker gecontroleerd verhoort omdat er een verhoogde criminaliteit bekend is onder hen en dat wordt versterkt door elke positieve controle Citaat:
De thread handelt inderdaad over dit En ik klap over dit rapport. Daar vroeg ik dus op of je denkt dat dit dan vervalst is ? Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 12:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misleidend dus weeral. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van registratiegedrag van de politie zijn alle criminaliteitsstatistieken per definitie politiek gestuurd. Uiteindelijk wordt door hen bepaald a)wat er crimineel is, en b) welke vormen van criminaliteit er opgespoord gaan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat rapprt waar u het over heeft kun je dan ook moeilijk ernstig nemen, wanneer jongeren klacht indienen over politie( iedere allochtone jongere op straat heeft het nummer waar je klacht moet indienen in zijn gsm zitten tegenwoordig!)blijkt la tz vaak dat die klacht gewoon onterecht was, concluderen dat politie dus discrimineert is daarom nog geen juiste conclusie! Moet ik echt een rapport wat tegen inburgering is of taalvoorwaarden binnen sociale woningbouw ernstig nemen??? Ik hoop van niet! Laatst gewijzigd door alice : 26 juni 2010 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alice vindt ook dat controles op rondhangende jongeren terecht zijn. Op die manier wordt -een deel van de bevolking gecriminaliseerd -het oordeel over wie crimineel is en wie niet overgelaten aan anonieme klagers en flikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vergeet Arti, hoe kan ik dit nu doen? |
|
![]() |
![]() |