![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar jij doet alsof dit alles etni-afhankelijk is. Vaders die nooit thuis zijn; komt ook voor bij niet-Marokkanen; moeders die niets te zeggen hebben of meer bezig zijn met de kleur van hun nieuwe lippenstift dan met de huistaken van hun kinderen; is ook al niet per definitie etni-gebonden. Als een te lage opleiding van de ouders een oorzaak is; moet je de kinderen helpen wiens ouders een te lage opleiding hebben; dan is het nutteloos om er een etnische-afkomst op te plakken. Het zijn de laag-opgeleiden die je in dit geval moet bereiken en niet allen van een bepaalde etnische groep; ongeacht hun opleiding. Voor een andere etnische groep zouden de laag-opgeleiden niet bereikt worden. Die laatste tellen toch ook mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de eerste generatie was dat ongeschoold zijn geen probleem, voor de tweede generatie en derde begint dit op generatiearmoede te lijken. En ja, etnische afkomst heeft daar alles mee te maken, gedeelten van de allochtone bevolking houdt dit regelrecht in stand, omdat hun schoondochter gehoorzaam moet zijn maar niet geschoold, er achterlijke regelgeving heerst die bepaald dat vrouwen niet verder dan zoveel meter van de moskee of ouderlijk huis mogen, jongens niet leren om zich overal te gedragen, autoriteit van vrouwen steevast in vraag stellen, niet willen werken zonder hoofddoek, moeders geen Nederlands leren en die verantwoordelijkheid in de schoenen van de samenleving wordt geduwt, kortom allerlei factoren de ontwikkeling van hun zonen en dochter nagatief beinvloed waardoor zij kansarm zijn omdat cultuur en religie primeert boven wat van iedereen verwacht wordt binnen onze samenleving. Het is niet omdat sommige problemen ook bij anderen voorkomen dat je aan de invloed van cultuur en religie die overduidelijk is buiten Artiland voorbij kunt gaan, die politieke correctheid kost kinderen, vrouwen en jongeren massaal veel kansen, keurig in stand gehouden door mensen zoals u! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je brengt opnieuw selectief één etnische groep naar voor; en beweert dan dat die etnische afkomst de oorzaak is. Wat is dan de oorzaak voor die anderen van een andere etnische groep; dat ze het socio economisch slecht doen? Je reageert niet op de elementen die ik naar voor bracht over het bereiken van de juiste groep. Wat is het doel anders voor jou van etnische registratie? Laatst gewijzigd door artisjok : 27 juni 2010 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is mijn koeterwaals te vermoeiend om op in te gaan? Hoe ben jij dan tot conclusie gekomen dat ik hoogdravende taal heb gebruikt? Mag ik een voorbeeld lezen met een bron die aantoont dat het inderdaad om "hoogdravende taal" gaat? Is mijn koeterwaals te vermoeiend om op in te gaan? Hoe ben jij dan tot conclusie gekomen dat wat er "geleerd" klinkt niet perse "geleerd" hoeft te zijn? Citeer een voorbeeld uit mijn bericht waarmee jij (("geleerd" klinkende)) kunt aantonen, en licht vervolgens wat er niet "geleerd" aan is toe. Citaat:
Wat betreft jongerencriminaliteit is 'etnische afkomst" ook van belang indien het in wezen iets draagt dat een bepaalde criminaliteitsgedrag veroorzaakt. Indien het wel zo is, wat niet te bewijzen valt, dan is het ook nutteloos want dat gedrag �*s gekoppeld aan die bepaalde etnische factor. "Wat niet te bewijzen valt" staat in die zin tussen komma's. Weet je wat dat betekent? Het is een bijstelling en geen stelling of voorwaarde in de conclusie. Je mist dus heel het verhaal, geen probleem, maar reageer niet op hetgeen jij niet begrijpt want dit is altijd veiliger en ook om misverstanden te voorkomen. Citaat:
Een voorbeeld is iemand die zichzelf gooit uit 10de verdieping in hoop te kunnen vliegen of gezond op het grond te belanden. Hij respecteert ervaring en natuurlijke wet niet. Laatst gewijzigd door porpo : 28 juni 2010 om 00:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt trouwens voor iedereen dus berg je geweer maar weer op! Bij veel Afrikanen uit midden Afrika heeft bijvoorbeeld bijgeloof grote invloed, al van gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Had ik kunnen weten, vergeet die reactie hierboven dan. Maar welk verhaal bedoel je? ""Hij respecteert ervaring en natuurlijke wet niet"" is bijvoorbeeld ook een onderdeel van het verhaal, is er aan deze ""Hij respecteert ervaring en natuurlijke wet niet"" ook geen touw vast te knopen, of bedoel je iets anders? Wat is het dan? Citeer het en beargumenteer waarom er geen touw aan vast te knopen valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees het nog eens; en misschien kan je dan wel reageren op de elementen die ik naar voor bracht; over het bereiken van de juiste groep. Wat is het doel anders voor jou van etnische registratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Hij respecteert ervaring en natuurlijke wet niet"...wat moet je daar in vredesnaam van maken? Wat is natuurlijke wet? Fysika? Uw religie? Joost mag weten wat u bedoelt... En welke ervaring moet zo gerespecteerd worden en binnen welke situatie? Te mooi weer om mijn hoofd over te breken, legt u maar uit en graag in begrijpelijk Nederlands! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dan speelt binnen al die groepen nog de gezinssituatie, zoals aantal kinderen, beide of één ouder werkend of niet. Het lijkt me toch logisch dat voor het gezin van Anita met zonen Wim en Bart van twee verschillende vaders een andere aanpak nodig is dan voor Fatima, getrouwd met een man die een tweede gezin in Marokko heeft en met vijf kinderen, ookal delen Anita en Fatima dezelfde socio economische situatie.. Het helpt te registeren hoeveel Anita"s en Fatima's er zijn, waar ze wonen, hoeveel inkomsten ze hebben en hoe vaak hun kinderen in aanraking komen met politie, spijbelen of laat rondhangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je etnische registratie is van geen waarde om te weten in gezinssituatie kinderen leven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klinkt dat lekker? Nee he? Niets van dit alles bepaalt door etnische afkomst? op welke planeet ligt Artiland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees mijn laatste twee reacties in deze topic opnieuw. Laatst gewijzigd door porpo : 28 juni 2010 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jij kan niet lezen, en als je je weer eens belachelijk maakt met je voorstel tot herinvoering van de Jodenster dan poog je je vruchteloos te redden met het enige wapen dat je hebt: schelden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus of een kind gescheiden ouders heeft; of een vader of moeder heeft met een alcoholprobleem; dat is bepaald door etnische afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee en dat weet u heel goed,dat schreef ik dan ook niet, maar sommige problemen komen binnen de ene etnische groep veel meer voor dan bij andere, denk maar aan besnijdenis, uithuwelijking, eremoorden, traditionele rolpatronen voor mannen en vrouwen die primeren binnen opvoeding, overdreven machogedrag, maar evengoed alcoholproblemen, ofwel neemt u de discussie ernstig ofwel hou ik er mee op, duidelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waartoe dient die etnische registratie dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als binnen de westerse cultuur echtscheidingen algemeen aanvaard worden en toegepast en (sterke) alcohol vrijelijk te koop is zijn deze 2 eigen aan onze cultuur in casu onze etnische afkomst.. Er is dus degelijk in veel gevallen een verband tussen bepaalde visies of problemen en de (etnische) cultuur en/of religie.. |
|
![]() |
![]() |