Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2010, 18:17   #101
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Zeveren? Ok, dat is dus een bewijs dat je geen argument hebt.
Als je ergens argumenten kunt leren en iets anders ipv 'zeveren' brullen kunt bedenken, dan hoor ik het graag, en vergeet de twee vragen niet, tot dan: bye, groetjes.
Alé, ge hebt huiswerk gekregen zie ik

Laatst gewijzigd door Cdude : 26 juni 2010 om 18:18.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 18:19   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 40 dagen is het moord (dat in combinatie met een traditie van de profeet (PBUH) waarin wordt verteld dat de ziel na de 40 dagen tot stand komt)
Geen moord dus !
Je ziet ... als puntje bij paaltje staat zelfs die duivelse westerse wetgeving niet alleen met dat principe.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 18:23   #103
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Geen moord dus !
Je ziet ... als puntje bij paaltje staat zelfs die duivelse westerse wetgeving niet alleen met dat principe.
Niet selectief lezen, lees andere berichten en volledig! En hou op met zeveren, ik vraag me nog steeds af: hoe gekker wil je het nog maken? wat gemakkelijk zo'n taal, hé.

Natuurlijk is moord onder bepaalde omstandigheden "toegestaan" en 'wettelijk'. Dat geldt niet alleen voor abortus, maar voor alles.

Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 18:23.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 18:28   #104
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
120 dagen? Volgens mij bedoel je 40 dagen, hoor.
Neen, 120 dagen, zoals je ook kan lezen op die opinie van een raad onder het voorzitterschap van ultrareactionair Qaradawi.

Citaat:
Het is in principe altijd, in welk stadium dan ook, strikt verboden.
In alle stadia is abortus "vernietigen van het nageslacht":
Wanneer hij gezag heeft, gaat hij in het land rond, om er wanorde te stichten en de oogst en het nageslacht (van de mens) te vernietigen, maar Allah houdt niet van wanorde.
Quran 2:20
Er wordt hier niet over abortus gesproken. Let op met gewaagde interpretaties!

Citaat:
Na 40 dagen is het moord (dat in combinatie met een traditie van de profeet (PBUH) waarin wordt verteld dat de ziel na de 40 dagen tot stand komt):
Ik heb daarvoor dus 120 gelezen. Kan je even doorlinken na de 40 die jij gelezen hebt?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 19:16   #105
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er wordt hier niet over abortus gesproken. Let op met gewaagde interpretaties!
Ik heb daarvoor dus 120 gelezen. Kan je even doorlinken na de 40 die jij gelezen hebt?
http://www.youtube.com/watch?v=6wZA9Hx5pQ8
http://www.youtube.com/watch?v=k6M4JOBiiHI

Belangrijk is dat het in principe altijd verboden is. Abortus valt ook onder "het vernietigen van het nageslacht (van de mens)".

Op die islamonline lees ik het volgende:http://translate.google.com/translat...94&sl=ar&tl=en

Citaat:
A summary of what a fatwa issued by Sheikh Youssef Al-Qaradawi that abortion is forbidden, even after one hour of pregnancy.

If, however, proved some of the distortions certainties of the fetus before the abortion is permissible load of one hundred and twenty days. Some scholars said: it is only before the age of only 42 days and more than that is not permissible, and this opinion is stronger.
Citaat:
However, the only condition under which abortion is allowed is when there is an actual threat to the life of the mother confirmed by an official medical report that if the pregnancy advances any further, the mother may die.
(In dat geval mag want je kiest tussen twee levens en één leven)

Wanneer begint de mens volledig levend te zijn? Na 40 of 120 dagen?
Dit is afhankelijk van definitie van het leven. De mening dat het na 42 dagen begint, is sterker. Biologisch vermeldt wikipedia het volgende:
Since there is no unequivocal definition of life, the current understanding is descriptive, where life is a characteristic of organisms that exhibit all or most of the following phenomena:
http://en.wikipedia.org/wiki/Life#Definitions

P.s; het is Al-Qaradawi en geen Qaradawi want dit laatste betekent totaal iets anders.

Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 19:19.
Oud 26 juni 2010, 19:51   #106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is afhankelijk van definitie van het leven. De mening dat het na 42 dagen begint, is sterker. Biologisch vermeldt wikipedia het volgende:
Since there is no unequivocal definition of life, the current understanding is descriptive, where life is a characteristic of organisms that exhibit all or most of the following phenomena:

P.s; het is Al-Qaradawi en geen Qaradawi want dit laatste betekent totaal iets anders.
Maakt allemaal niet uit niks dan zever .... 't blijft moord hoor... tenslotte beëindig je met voorbedachte rade een menselijk leven zo leert ons de Van Dale dat.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:08   #107
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wel, aan de grens stop dat fenomeen : in België zijn bijna alle allochtonen braaf.
Ik had het niet beter kunnen formuleren.
Bijna bizar hoe multicullers zich wentelen in alle soorten onzin om het toch maar niet te moeten toegeven.
Dames en heren, als dit landje naar de kloten gaat, zal dat niet op de rekening van de Vlaams Nationalisten komen.
Wél op de naiëve denkpiste van individuen die nog steeds denken dat op de ark van Noë slechts één diersoort aanwezig was
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:21   #108
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het zou uiteraard interessant zijn te weten hoeveel Nederlanders in Marokko criminele daden stellen, lijkt me ook een zinvolle vergelijking te zijn.
In elk geval blijkt uit de lezersbrieven dat liegen bij sommigen een aangeboren kwaliteit is, en dat sommigen blijkbaar niet eens doorhebben dat het om een onderzoek in Nederland gaat, verblind en gehaast als ze zijn om elke waarheid onder te graven.
Maar wat me wel verbaast is de criminaliteit bij de meisjes, 4 keer hoger dan de autochtone bevolking.
En terwijl jullie statistieken opstapelen, gaat de 'Allochtone' misdaad ongehinderd en straffeloos verder.

Zou beter 'Geert Wilders' gaan helpen met 'Stickerssterren' uit te delen!!!
Op die manier kunnen we op zijn minst de goeie van de slechte onderscheiden.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:25   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belangrijk is dat het in principe altijd verboden is.
Neen, belangrijk is dat het niet altijd moord is. Het standpunt van de islam over abortus is complex en genuanceerd, en jij hebt er een karikatuur van gemaakt, die bijna op het katholieke standpunt lijkt.

Citaat:
Abortus valt ook onder "het vernietigen van het nageslacht (van de mens)".
Neen, dat is typisch voor reactionairen. I.p.v. te lezen wat er staat, substitueert men. Dat is erg doorzichtig. Islamonline is daar heel sterk in. Zo was er daar een auteur die beweerde dat masturbatie haram was, en als argument kwam hij met citaten die ontucht veroordeelden.

Maar dat is een cirkelredenering natuurlijk, want de vraag was natuurlijk of masturbatie ontucht was of niet.

Citaat:
Op die islamonline lees ik het volgende:http://translate.google.com/translat...94&sl=ar&tl=en

(In dat geval mag want je kiest tussen twee levens en één leven)
Ik heb ook andere gevallen gelezen, b.v. wanneer de vrouw nog borstvoeding geeft.

Islamonline is een extreem reactionaire website. Men houdt zich bezig met pietluttigheden, en men veroordeelt vooral niet het grotere onrecht van imperialisme en met het imperialisme meeheulende regimes.

Citaat:
Zoals je zelf ook aangeeft, is deze discussie, zowel vanuit wetenschappelijk als vanuit religieus oogpunt, open.

Citaat:
Tja, zo wordt er ook wel over Hayek gesproken i.p.v. von Hayek. Het belangrijkste is dat we over dezelfde persoon spreken:

Een reactionair die van een doctrine die een radicale kritiek inhoudt op de onrechtvaardigheden in de maatschappij, exact het tegendeel heeft gemaakt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juni 2010 om 13:26.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:27   #110
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
and this opinion is stronger.
Opinions are like ....poepgaatjes : they don't mean shit.
Oud 27 juni 2010, 15:14   #111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kunnen we terugkeren tot de topic?
Ik hoef niet zo direct grote foto's van mannen die vanuit Islamitisch oogpunt willen bepalen wat vrouwen wel of niet mogen, dat doet hier niet ter zake.
Het gaat over Marokkaanse jongeren gekend bij politie, niet over wat Islamitische geestelijken te vertellen hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 15:28   #112
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat zegt niet alles..duizenden door hun man misbruikte vrouwen krijgen ook geen slecht woord over hun lippen...
Weet ik.
Wat heeft dit ermee te maken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 21:34   #113
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunnen we terugkeren tot de topic?
Ik hoef niet zo direct grote foto's van mannen die vanuit Islamitisch oogpunt willen bepalen wat vrouwen wel of niet mogen, dat doet hier niet ter zake.
Het gaat over Marokkaanse jongeren gekend bij politie, niet over wat Islamitische geestelijken te vertellen hebben.
Als iemand bekend is bij de politie, zou hij mij zijn aanbevelingsbrief van de politie moeten meebrengen als hij komt solliciteren.
Oud 27 juni 2010, 22:18   #114
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Opmerkelijke bijdrage in Gazet van Antwerpen.
Helft van Marokkaanse jongeren is bekend bij politie.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...-misdrijf.aspx

Allee, zou er dan toch iets van zijn ?
Da's geen nieuws...
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 23:31   #115
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, belangrijk is dat het niet altijd moord is. Het standpunt van de islam over abortus is complex en genuanceerd, en jij hebt er een karikatuur van gemaakt, die bijna op het katholieke standpunt lijkt.
Voor zij die tussen het modernisme en traditionele islam willen verzoenen kiezen ze een islamitisch-intellectueel kader waarnaar ze een oordeel trekken. Wat mooi is aan het islamitisch denken, is dat er een ruimte geschapen wordt voor diversiteit (tijd, plaats en omstandigheden gebaseerd) in de branches.

Deze discussie hier is overbodig want het kan niet begrensd worden zonder eerst de methodologieën, voorwaarden en taalkundige limieten van de interpretaties te bediscussiëren om te zien of sprake is van zogenaamde "I.p.v. te lezen wat er staat, substitueert men.".

Het is wel belangrijk om te weten of men dat al dan niet mag doen en onder welke voorwaarden, de vraag of het een moord is en wanneer doet er niet ter zake, en is niet van belang.

En uw "reactionaire" en "extreem" zegt voor mij, zoals u misschien reeds weet, absoluut niets. Natuurlijk begrijp/respecteer ik het zijnde uw mening vanuit een subjectief standpunt. Een discussie daarover is ook nutteloos, tenzij gij mij ervan wilt overtuigen, dan moeten wij in dat geval de filosofische en/of politiek-ideologische achtergrond daarvan bepraten.

Laatst gewijzigd door porpo : 27 juni 2010 om 23:32.
Oud 28 juni 2010, 04:29   #116
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als iemand bekend is bij de politie, zou hij mij zijn aanbevelingsbrief van de politie moeten meebrengen als hij komt solliciteren.
Kan je vragen, toch ?
Ik weet niet in hoeverre je dat mag eisen maar een bewijs van goed gedrag en zeden is toch zoiets ?
Bestaat dat eigenlijk nog wel ?
Oud 28 juni 2010, 04:30   #117
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan je vragen, toch ?
Ik weet niet in hoeverre je dat mag eisen maar een bewijs van goed gedrag en zeden is toch zoiets ?
Oud 28 juni 2010, 09:19   #118
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De Islam bepaalt dat niet? In een seculiere maatschap doet de wetenschap en de overheid dat.
Citaat:
There is no new evidence to show foetuses feel pain in the womb before 24 weeks, and so no reason to challenge the abortion limit, UK doctors say.

The Royal College of Obstetricians and Gynaecologists' review said foetuses are "undeveloped and sedated".

Brain connections are not fully formed, and the environment of the womb creates a state of induced sleep, like unconsciousness, they add.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/10403496.stm
Oud 28 juni 2010, 22:37   #119
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Kan je vragen, toch ?
"Bonne vie et moeurs" wordt, geloof ik, al een paar decennia niet meer letterlijk vertaald, maar wel als "goed zedelijk gedrag". Het interesseert me wel of een werkgever of huisbaas om zo'n bewijs mag verzoeken. De werkgever wel, denk ik.
Oud 29 juni 2010, 00:38   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Bonne vie et moeurs" wordt, geloof ik, al een paar decennia niet meer letterlijk vertaald, maar wel als "goed zedelijk gedrag". Het interesseert me wel of een werkgever of huisbaas om zo'n bewijs mag verzoeken. De werkgever wel, denk ik.
Ja als werkgever mag u dit. Huisbaas niet! Die kan wel je laatste drie loonbrieven vragen en dat doen velen tegenwoordig
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be