![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik heb al een tijdje in de gaten dat er heel wat N-VA-ers gewoon partijlid zijn, op de verkiezingslijsten lijsten staan, maar eigenlijk helemaal geen Vlaams-nationalisten zijn...
Of soms zelfs niet eens Vlaamsgezind...Omdat ze om andere redenen in die partij zitten en nooit Vlaams-denkend geweest zijn maar al generaties "gebelgd"... (Gebelgd; Vlamingen die geïndoctrineerd zijn tot Belg; zij die zich meestal spontaan Belg noemen, enthousiast zijn als Justine Henin een wedstrijd wint, er hangt nog een B aan hun wagen, ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad, Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders) Facebookpagina van een actieve N-VA-ster... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() waarschijnlijk ben ik niet d enige die 'wtf' roept, als hij dit leest
![]() serieus nu, waar zie jij die link van de 'gebelgde' n-va-ster en die foto's ? omdat ze Belgische kust zegt? amai zeg... guillotine direct! ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 juni 2010 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik bedoel gewoon dat heel wat mensen bij de N-VA zitten die er eigenlijk niks te zoeken hebben omdat elke Vlaamse reflex ontbreekt...stel je voor dat een PVDA-er schrijft dat hij Diets is....om een vergelijking te maken... Dus, hoe Vlaams is de N-VA als heel wat van hun actieve leden Belgisch denken? (en niet alleen de dame op facebook) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, qua overtuigende kwalitatieve en kwantitatieve argumenten om je stelling kracht bij te zetten, is dit zeer pover. Dus, graag een lijstje met voorbeelden van 'heel wat mensen die bij de N-VA zitten die er eigenlijk niets te zoeken hebben omdat elke Vlaamse reflex ontbreekt'. Ik ben mild, dus een vijftiental voorbeelden is voldoende (op 12 000 leden mag dat geen probleem zijn, vermoed ik).
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het eerlijk gezegd veel erger voor iemand dat die de aartslelijke Vlaamse/Belgische kust zodanig interessant vindt dat hij/zij er op vakantie wil gaan dan dat hij of zij zich verspreekt in de naam ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar ja, politiek tegenwoordig....bahbahbah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel Open Vld'ers waren ooit VU, Groen, ... Eén ding is zeker: als lid van de N-VA kan je onmogelijk voor een unitair België zijn. Ik ben vrij zeker dat die mensen er niet zitten. Ik heb ook (nog) een B op mijn nummerplaat, hoor. Ben te lui die eraf te halen.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bracke heeft zich van partij vergist, den duts. Wacht, ik stuur direct een mail naar hemzelf, zijn vrouw, zijn ouders en zijn buren, met de dringende vraag om direct zijn partijkaart terug te sturen. Ja, onzen Bracke, ge moet hem dat niet kwalijk nemen, hij doet soms dingen waar hij niets van af kent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit een B gehad op de wagen (enkel mijn plaat hangt er)...En ik ben geen N-VA-er of VB-er... Veel te veel goudzoekers in de hedendaagse politiek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hij zit daar maar voor een goed pensioen. Bij de CD&V zou hij maar één van de CD&V-ers zijn...Bij de N-VA; dat al aan bloedarmoede lijdt; mocht hij direct met zijn voeten onder de bestuurstafel... Carriereplanning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Muggezifterij ten top. En dan zeggen ze van de Vlaams-Nationalisten dat ze eng en bekrompen denken. Ik denk dat onnoembaar een onnoembaar verkeerd beeld heeft van een Vlaams-Nationalist. Ik ben een Vlaams-nationalist in hart en nieren, ik heb een B op mijn wagen omdat dit verplicht is, zeker als je naar het buitenland gaat.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waaaaaaaaw wat een heldendaad, aan zo kleine dingen herken je de man.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |