Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 10:03   #1
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard De N-VA-ers

Ik heb al een tijdje in de gaten dat er heel wat N-VA-ers gewoon partijlid zijn, op de verkiezingslijsten lijsten staan, maar eigenlijk helemaal geen Vlaams-nationalisten zijn...
Of soms zelfs niet eens Vlaamsgezind...Omdat ze om andere redenen in die partij zitten en nooit Vlaams-denkend geweest zijn maar al generaties "gebelgd"...
(Gebelgd; Vlamingen die geïndoctrineerd zijn tot Belg; zij die zich meestal spontaan Belg noemen, enthousiast zijn als Justine Henin een wedstrijd wint, er hangt nog een B aan hun wagen, ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad, Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders)
Facebookpagina van een actieve N-VA-ster...

onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 10:05   #2
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

waarschijnlijk ben ik niet d enige die 'wtf' roept, als hij dit leest

serieus nu, waar zie jij die link van de 'gebelgde' n-va-ster en die foto's ? omdat ze Belgische kust zegt? amai zeg... guillotine direct!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 juni 2010 om 10:06.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 10:16   #3
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Ik heb al een tijdje in de gaten dat er heel wat N-VA-ers gewoon partijlid zijn, op de verkiezingslijsten lijsten staan, maar eigenlijk helemaal geen Vlaams-nationalisten zijn...
Of soms zelfs niet eens Vlaamsgezind...Omdat ze om andere redenen in die partij zitten en nooit Vlaams-denkend geweest zijn maar al generaties "gebelgd"...
Zoals? Buiten bovenstaand voorbeeld?

Citaat:
(Gebelgd; Vlamingen die geïndoctrineerd zijn tot Belg; zij die zich meestal spontaan Belg noemen, er hangt nog een B aan hun wagen, ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad, Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders)
  • zij die zich meestal spontaan Belg noemen: confederale Belg?
  • er hangt nog een B aan hun wagen: Is dit niet verplicht? En dan dan nog, als ik er een had, zou ik ook niet meteen moeite doen om een belachelijke 'B' te vervangen
  • ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad : Het �*s dan ook nog steeds de Belgische kust en Gent nog steeds een Belgische stad
  • Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders: Ambiorix was een Eburoon en wordt inderdaad vaak verward met de leider van de Belgen ()een stam die al héél lang voor België bestond. En een beetje taalkundige concurrentie met Ollanders is nog altijd niet anti-Vlaams!
Oud 29 juni 2010, 10:16   #4
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

serieus nu, waar zie jij die link van de 'gebelgde' n-va-ster en die foto's ? omdat ze Belgische kust zegt? amai zeg... guillotine direct!
Oud 29 juni 2010, 10:20   #5
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

Als iemand van de BUB spreekt over de Vlaamse kust dan halen ze weldegelijk de guillotine uit bij de BUB....Wij gebruiken een goedendag...
Ik bedoel gewoon dat heel wat mensen bij de N-VA zitten die er eigenlijk niks te zoeken hebben omdat elke Vlaamse reflex ontbreekt...stel je voor dat een PVDA-er schrijft dat hij Diets is....om een vergelijking te maken...
Dus, hoe Vlaams is de N-VA als heel wat van hun actieve leden Belgisch denken? (en niet alleen de dame op facebook)
Oud 29 juni 2010, 10:25   #6
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand van de BUB spreekt over de Vlaamse kust dan halen ze weldegelijk de guillotine uit bij de BUB....Wij gebruiken een goedendag...
Ik bedoel gewoon dat heel wat mensen bij de N-VA zitten die er eigenlijk niks te zoeken hebben omdat elke Vlaamse reflex ontbreekt...stel je voor dat een PVDA-er schrijft dat hij Diets is....om een vergelijking te maken...
Dus, hoe Vlaams is de N-VA als heel wat van hun actieve leden Belgisch denken? (en niet alleen de dame op facebook)
Je verhaal zou heel wat aan credibiliteit winnen mocht je het staven met genoeg voorbeelden om te kunnen spreken van 'heel wat van hun actieve leden'. Vooralsnog lijkt het eerder dat je je baseert op één Facebook-pagina van iemand van de N-VA die het over de Belgische kust heeft en daar iets later ook gewag van maakt dat het eigenlijk Vlaamse kust moet zijn.
Dus, qua overtuigende kwalitatieve en kwantitatieve argumenten om je stelling kracht bij te zetten, is dit zeer pover.
Dus, graag een lijstje met voorbeelden van 'heel wat mensen die bij de N-VA zitten die er eigenlijk niets te zoeken hebben omdat elke Vlaamse reflex ontbreekt'.
Ik ben mild, dus een vijftiental voorbeelden is voldoende (op 12 000 leden mag dat geen probleem zijn, vermoed ik).
Oud 29 juni 2010, 10:30   #7
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Zoals? Buiten bovenstaand voorbeeld?

• zij die zich meestal spontaan Belg noemen: confederale Belg?Is N-VA dan con-federaal?Ik dacht Vlaams republikeins....
  • er hangt nog een B aan hun wagen: Is dit niet verplicht? En dan dan nog, als ik er een had, zou ik ook niet meteen moeite doen om een belachelijke 'B' te vervangen. Vlaams-nationalisten hangen geen B aan hun wagen ook al is dat verplicht
  • ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad : Het �*s dan ook nog steeds de Belgische kust en Gent nog steeds een Belgische stad
Als ze zo blijven verder doen wel ja...Past niet in het kader van Vlaams-republikeins denken.Paradoxaal
  • Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders: Ambiorix was een Eburoon en wordt inderdaad vaak verward met de leider van de Belgen ()een stam die al héél lang voor België bestond. En een beetje taalkundige concurrentie met Ollanders is nog altijd niet anti-Vlaams!
Neen,Ambiorix was een Nederlander, het hele Ambiorix-verhaal is verzonnen door de Belgische staat om Belgische nationalisme te creëren net zoals de België-Holland concurrentie
Oud 29 juni 2010, 10:35   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het eerlijk gezegd veel erger voor iemand dat die de aartslelijke Vlaamse/Belgische kust zodanig interessant vindt dat hij/zij er op vakantie wil gaan dan dat hij of zij zich verspreekt in de naam ervan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 10:39   #9
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je verhaal zou heel wat aan credibiliteit winnen mocht je het staven met genoeg voorbeelden om te kunnen spreken van 'heel wat van hun actieve leden'. Vooralsnog lijkt het eerder dat je je baseert op één Facebook-pagina van iemand van de N-VA die het over de Belgische kust heeft en daar iets later ook gewag van maakt dat het eigenlijk Vlaamse kust moet zijn.
Dus, qua overtuigende kwalitatieve en kwantitatieve argumenten om je stelling kracht bij te zetten, is dit zeer pover.
Dus, graag een lijstje met voorbeelden van 'heel wat mensen die bij de N-VA zitten die er eigenlijk niets te zoeken hebben omdat elke Vlaamse reflex ontbreekt'.
Ik ben mild, dus een vijftiental voorbeelden is voldoende (op 12 000 leden mag dat geen probleem zijn, vermoed ik).
Het zijn mensen die ik ontmoet in het dagelijkse leven en op een N-VA lijst staan/stonden...Maar ook tal die ik on-line tegenkom. Ik hou al die linken en getuigenissen niet bij (maar had het misschien beter gedaan speciaal voor jou)...Bracke hoort eigenlijk evenmin bij een Vlaams-nationalistische partij.
Maar ja, politiek tegenwoordig....bahbahbah.
Oud 29 juni 2010, 10:42   #10
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd veel erger voor iemand dat die de aartslelijke Vlaamse/Belgische kust zodanig interessant vindt dat hij/zij er op vakantie wil gaan dan dat hij of zij zich verspreekt in de naam ervan.
Nee, nee, het klopt. De Kust is lelijk, dus Belgisch.
Oud 29 juni 2010, 10:42   #11
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zijn mensen die ik ontmoet in het dagelijkse leven en op een N-VA lijst staan/stonden...Maar ook tal die ik on-line tegenkom. Ik hou al die linken en getuigenissen niet bij (maar had het misschien beter gedaan speciaal voor jou)...Bracke hoort eigenlijk evenmin bij een Vlaams-nationalistische partij.
Hoeveel CD&V'ers zijn Christelijk?
Hoeveel Open Vld'ers waren ooit VU, Groen, ...

Eén ding is zeker: als lid van de N-VA kan je onmogelijk voor een unitair België zijn. Ik ben vrij zeker dat die mensen er niet zitten.
Ik heb ook (nog) een B op mijn nummerplaat, hoor. Ben te lui die eraf te halen.
Oud 29 juni 2010, 10:43   #12
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht

²
Oud 29 juni 2010, 10:44   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oesje !!
Bracke heeft zich van partij vergist, den duts.

Wacht, ik stuur direct een mail naar hemzelf, zijn vrouw, zijn ouders en zijn buren, met de dringende vraag om direct zijn partijkaart terug te sturen.

Ja, onzen Bracke, ge moet hem dat niet kwalijk nemen, hij doet soms dingen waar hij niets van af kent.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 10:44   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Oud 29 juni 2010, 10:46   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eén ding is zeker: als lid van de N-VA kan je onmogelijk voor een unitair België zijn. Ik ben vrij zeker dat die mensen er niet zitten.
Eraf halen? Ik heb ze gewoon overkleefd.
Oud 29 juni 2010, 10:49   #16
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:

Ja maar als een CD&V-er de duivel aanbidt...
Ik heb nooit een B gehad op de wagen (enkel mijn plaat hangt er)...En ik ben geen N-VA-er of VB-er...
Veel te veel goudzoekers in de hedendaagse politiek...
Oud 29 juni 2010, 10:52   #17
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oesje !!
Bracke heeft zich van partij vergist, den duts.

Wacht, ik stuur direct een mail naar hemzelf, zijn vrouw, zijn ouders en zijn buren, met de dringende vraag om direct zijn partijkaart terug te sturen.

Ja, onzen Bracke, ge moet hem dat niet kwalijk nemen, hij doet soms dingen waar hij niets van af kent.
Inderdaad, Bracke weet niets af van de Vlaamse beweging, geen bal.
Hij zit daar maar voor een goed pensioen.
Bij de CD&V zou hij maar één van de CD&V-ers zijn...Bij de N-VA; dat al aan bloedarmoede lijdt; mocht hij direct met zijn voeten onder de bestuurstafel...
Carriereplanning.
Oud 29 juni 2010, 10:56   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Muggezifterij ten top.
En dan zeggen ze van de Vlaams-Nationalisten dat ze eng en bekrompen denken. Ik denk dat onnoembaar een onnoembaar verkeerd beeld heeft van een Vlaams-Nationalist.

Ik ben een Vlaams-nationalist in hart en nieren, ik heb een B op mijn wagen omdat dit verplicht is, zeker als je naar het buitenland gaat.
Oud 29 juni 2010, 10:58   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar als een CD&V-er de duivel aanbidt...
Ik heb nooit een B gehad op de wagen (enkel mijn plaat hangt er)...En ik ben geen N-VA-er of VB-er...
Veel te veel goudzoekers in de hedendaagse politiek...
Waaaaaaaaw wat een heldendaad, aan zo kleine dingen herken je de man.
Oud 29 juni 2010, 11:01   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Bracke weet niets af van de Vlaamse beweging, geen bal.
Hij zit daar maar voor een goed pensioen.
Bij de CD&V zou hij maar één van de CD&V-ers zijn...Bij de N-VA; dat al aan bloedarmoede lijdt; mocht hij direct met zijn voeten onder de bestuurstafel...
Carriereplanning.
Ja Siegfried moet onmiddellijk ophoepelen. Ik zal Bart en Siegfried straks een mailke sturen. Het kan toch niet dat zo'n persoon onze partij naar de haaien helpt. En inderdaad, het frutspartijke N-VA is op sterven na dood, hierdoor nemen ze iedereen binnen die maar wil komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be