![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja, ik ga het ook eens goed moeten lezen ...
wat denken jullie er van ? titel: Fiscale autonomie levert Vlaams gezin 7.300 euro op link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100630_056 beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik twijfel zeer sterk aan de correctheid vna die cijfers.
Een voorbeeld: de registratierechten zijn procentueel wel verlaagd. Maar de basis waarop ze berekend worden zijn kunstmatig verhoogd door de administratie. Maar dat blijkt niet direct uit de statistieken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(1.900.000.000/7300 = 260.274) De titel op DS is inmiddels aangepast. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 juni 2010 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gvd, Vandermeersch heeft alle rekenmachientjes van De Standaard mee naar Holland genomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat ze vooral gefocust hebben op de erfenisrechten en een vergelijking hebben gemaakt hoeveel de Vlamingen zouden moeten betalen indien men de veel hogere theoretische erfenisrechten zou hebben betaald. Dat is een leuke oefening maar in realiteit betaalde de grote meerderheid van de mensen die hoge erfenisrechten niet waardoor de verlaging er vooral één is op papier.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 juni 2010 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() oeps
Laatst gewijzigd door pajoske : 30 juni 2010 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Of hoe de media de bevolking een rad voor de ogen draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet niet welk rekenmachientje de Serv heeft gebruikt maar ze zouden dit machientje dringend eens moeten controleren.
De meeste belastingen die jaarlijks geind worden (zoals bvb de onroerende voorheffing) zijn gewoonweg fors gestegen. De successierechten die erfgenamen betalen zijn dan wel gedaald in percentage maar omwille van het feit dat gelden moeilijker dan 20 jaar geleden daaraan kunnen ontsnappen blijkt ook die belasting hoger te liggen omdat men van een hogere aanslag uitgaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt het toch alweer niet gesnapt hé,
't staat hier in de bovenstaande posts pertang mooi uitgelegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want dan betaalt nu iedereen veel eerlijker; en door het feit dat iedereen eerlijk betaalt, zijn de tarieven ook lager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Die spitstechnologie wordt nu door de overheid gebruikt. Ik zal een voorbeeld geven.
Stel je koopt volledig officieel een lapje grond voor de gangbare prijs van 100.000 euro. In het oude Belgische systeem betaalde je 13% (meen ik mij te herinneren) registratierechten op die grond. De overheid trachtte dat bedrag op te trekken door te beweren dat je een deel in het zwart betaald had. Maar omdat je kon bewijzen, aan de hand van een gelijkaardige openbare verkoop, dat dit een gangbare prijs was hoefde je niks bij te betalen. belasting te betalen: 13.000 euro. In het Vlaamse systeem betaal je 10% registratie. Maar als basis neemt men "hetgeen de hoogst biedende zou geven". Als die controleur ergens een verkoop heeft die volgens hem vergelijkbaar is die aan 150.000 verkocht werd betaal je 10%= 15.000 euro. Je hebt geen verweermogelijkheden. Vlaanderen belast NIET op het effectief betaalde bedrag maar op een fictief bedrag, dat ze dan ook nog zelf bepalen. Het is toch niet moeilijk om te snappen dat ze ons ferm beliegen en bedriegen. 'Wat we zelf doen doen we beter' kan je op verschillende manieren interpreteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik wil nog ff aanvullen.
Nemen we het voorbeeld van hierboven. Wanneer de koper van de bewuste grond enkel jaren later dit te koop stelt zal die minstens 150.000 euro vragen. Want daar heeft ie belasting op moeten betalen. en dan is men verwonderd dat onroerend-goed zo duur wordt. Dank u Vlaamse regering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() zijn te hoog
als ik ga werken en 30% van mn loon in rook zie opgaan ois dat very , very demotiverend |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
En vergeet niet iets waar we al zoveel jaren van genieten dat we er zelfs niet meer bij stilstaan: afshaffing TV en radio tax
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |