![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise |
Bekijk resultaten enquête: Is België te verdraagzaam? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
25 | 55,56% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 44,44% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Kapitalisme werkt niet voor de gewone arbeider.Kapitalisme werkt alleen voor de rijken.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens het werkt maar al te goed voor de gewone arbeider, jij mag wel eens vertellen wat daar mis mee is. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook ik prefereer die veilige toekomst voor de volgende generaties. Alleen voel ik mij niet bedreigd door multiculturaliteit, maar eerder door de armoedekloof op deze aardbol, die elk fundamentalisme in de kaarten speelt. Maar bon, het ging hier over verdraagzaamheid, en die kan er volgens mij nooit genoeg zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() De uitgifte van aandleen of het aangaan van een lening door een bedrijf zijn twee methodes voor een bedrijf om aan geld te komen voor investeringen.
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het probleem is dat vele groepen die aan ontwikkelingshulp doen, zoals 11 11 11 en oxfam, extreem linkse gedachten hebben en anti-economische denkbeelden hebben. zij zijn dan ook niet de juiste mensen om ontwikkellingssamenwerking te coordineren aangezien zij gekant zijn tegen het installeren van een kapitalistisch systeem en tegen een mentaliteitsverandering van de bevolking zijn.
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben 11 11 11 en Oxfam geen "economische denkbeelden"! het gaat hier over en internationale vorm van solidartiteit. Over mensen en levensomstandigheden, niet over winstgevende investeringen. Om ze daarom als extreem links te bestempelen, vind ik wel te ver gaan. Wie moet er volgens u dan de ontwikkelingssamenwerking coordineren? Kapiatlisten en economisten? Dat Oxfam niet "extreem links" is, kan je gemakkelijk terugvinden op hun site. Hun strategisch plan kan je terugvinden op http://www.oxfam.org/eng/about_strat_mission.htm |
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.oxfam.org/eng/about_strat_mission.htm Er is inderdaad nood aan duurzame ontwikkeling, dat hoor je niemand ontkennen. Maar spijtig genoeg ZIJN er noden op korte termijn. Het geld enkel in onze economie pompen zou buiten egoïstisch, ook onmenselijk zijn, en de problemen naar mijn mening alleen vergroten. Als we dan toch economisch zouden denken, zou het dan op langere termijn niet voordeliger zijn meer te investeren in ontwikkelingshulp? Hoe sneller een ontwikkelingsland erbovenop is, hoe actiever het op economisch vlak gaat handelen, niet? |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en verder, met ontwikkellingshulp schep je geen banen, geen welvaart,..... je doet dat door een mentaliteitsverandering, door de mensen marktgericht te maken, door hen onze westerse manier van leven aan te leren, door hen te scholen,... en om dat alles te bereiken zijn investeringen nodig in economie en jobcreatie
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Oxfam International is a confederation of 12 organizations working together in more than 100 countries to find lasting solutions to poverty, suffering and injustice" Lijkt me sterk dat je "voldoende mensen" kent om Oxfam als extreem-links te bestempelen. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
in die materie zou ik mij eerst eens moeten verdiepen voor ik er een antwoord op geef, ik kan mij voorstellen dat het ene land meer schuld heeft aan een hoge staadsschuld dan het andere. ik antwoord niet graag over dingen waar ik niet veel van ken en daarom ga ik mij eerst informeren
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Wat verdraagzaamheid betreft :
Wie heeft in de jaren na WOII al die Noord-Afrikanen naar hier gelokt om de vuile werkjes (o.a. de mijnen) op te knappen? Inderdaad WIJZELF. Nu moeten we dan ook maar leren samenleven, moeten Belgen in het buitenland ook overricht terzake terugkeren naar België? Ik denk niet dat het Blok hierover ook zo zou denken (wat me anders wel een consequent standpunt lijkt) FREEDOM, that's it! ![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
@ lustige lezer: illegalen worden nu ook al teruggestuurd, en het VB heeft nooit willen onhtkrachten dat ze tweede en derde generatie ook willen terugsturen.