Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2010, 14:11   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een n-va'er , lid vd partijraad nog wel, die Tak, Voorpost en VB op één hoopje gooit.

Sterk.
is guido007 lid van de partijraad ????

idd sterk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:15   #182
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Wat is dat "vlamsche" ?
dt spelfouten begrijp ik maar dat!...Je zo minachtend je uitlaten over je land
door het "vlamsche" te noemen...Dit hoort thuis in het belgicistisch scheldwoordenboekje en zou niet tot de woordenschat van een Vlaams-nationaliste mogen horen, me dunkt.
Je maakt jezelf belachelijk.
Doe maar verder.
In W-VL is Vlamsche het dialect voor Vlaamse , zoals ze in Antwerpen
Vloms zeggen ipv Vlaams.

Is het de warmte of span jij altijd zo'n zaag?
Ik vraag mij echt af wie zich hier belachelijk maakt.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:24   #183
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
In W-VL is Vlamsche het dialect voor Vlaamse , zoals ze in Antwerpen
Vloms zeggen ipv Vlaams.

Is het de warmte of span jij altijd zo'n zaag?
Ik vraag mij echt af wie zich hier belachelijk maakt.
Ik kom de term "Vlaamsche" vooral tegen bij de FDF...
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:27   #184
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is guido007 lid van de partijraad ????

idd sterk ...
Dat is hier het punt wat ik wil maken....Wat heeft de N-VA verdomme allemaal op de lijst gezwierd...Iemand die zegt dat hij Belg is, rijdt trots rond met een B, vindt TAK extremistisch en vindt de Belgische kust dik oké....
Als Belgie ooit verdampt is het niet dankzij Guido maar ondanks Guido...
Oud 1 juli 2010, 14:39   #185
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er nog eens een actie van TAK is, dan zal ik luidkeels roepen; "wie heeft er een B op zijn wagen en vindt het oké dat een N-VA-er schrijft over de Belgische kust en vindt TAK extremisten" ...Eens kijken of Guido en de Vlaamse Leeuwin hun handje opsteken....
Hoe en wat N-VA'er schrijft over de kust of hoe hij/zij de kust wil noemen,daar heb ik niks me te maken. Omdat ik ten 1ste geen N-VA'er ben ,en ten 2de ik niemand mijn wil of wet ga opdringen.

Wat iemand op zijn wagen kleeft is zijn of haar keuze. Sommige rijden rond met verkleurde stickers van Meli park, of van VTM en radio 2, nog anderen
met stickers van het Belgisch Koninklijk Verbond der vinkenzetters of duivenmelkers. En ja er zijn er die met een VL of een B op hun wagen rondrijden. Is dat mijn schuld ? Kan ik er iets aan doen? Zo ja ,wat dan?
Autobanden kapotsteken van de wagens met een B op ?

En dan het TAK. Opkomen voor de Vlaamse taal ,in Vlaanderen, dat doe ik.
Zowel op mijn werk als in mijn vrije tijd. Als er franstalige klanten in de zaak komen zal ik altijd in het Nederlands antwoorden. Als ze mij niet begrijpen,dan is dat pech. Als ze mij aan de kust in het Frans aanspreken of bedienen, dan
zullen ze het ook geweten hebben. Dus neen ik noem jullie niet extremistisch,
ik ben niet tegen het TAK, maar ik heul ook niet met jullie mee.

Kort samengevat: je zal mijn handje niet zien zwaaien op een van jullie "acties" om de simpele reden dat ik daar niet aanwezig ben.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 1 juli 2010 om 14:40.
Oud 1 juli 2010, 14:42   #186
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kom de term "Vlaamsche" vooral tegen bij de FDF...
Oke onnoembaar.... je hebt me nu al verweten voor lomp, dom, beschamend,verader enz...
maar vergelijk mij niet met een FDF'er, da's er over .

Oud 1 juli 2010, 14:48   #187
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoe en wat N-VA'er schrijft over de kust of hoe hij/zij de kust wil noemen,daar heb ik niks me te maken. Omdat ik ten 1ste geen N-VA'er ben ,en ten 2de ik niemand mijn wil of wet ga opdringen.

Wat iemand op zijn wagen kleeft is zijn of haar keuze. Sommige rijden rond met verkleurde stickers van Meli park, of van VTM en radio 2, nog anderen
met stickers van het Belgisch Koninklijk Verbond der vinkenzetters of duivenmelkers. En ja er zijn er die met een VL of een B op hun wagen rondrijden. Is dat mijn schuld ? Kan ik er iets aan doen? Zo ja ,wat dan?
Autobanden kapotsteken van de wagens met een B op ?

En dan het TAK. Opkomen voor de Vlaamse taal ,in Vlaanderen, dat doe ik.
Zowel op mijn werk als in mijn vrije tijd. Als er franstalige klanten in de zaak komen zal ik altijd in het Nederlands antwoorden. Als ze mij niet begrijpen,dan is dat pech. Als ze mij aan de kust in het Frans aanspreken of bedienen, dan
zullen ze het ook geweten hebben. Dus neen ik noem jullie niet extremistisch,
ik ben niet tegen het TAK, maar ik heul ook niet met jullie.

Kort samengevat: je zal mijn handje niet zien zwaaien op een van jullie "acties" om de simpele reden dat ik daar niet aanwezig ben.
Je blijft het niet begrijpen...Ik zal het eenvoudig uitleggen aan het niveau van je IQ.
Stel je voor; Mr X staat op de verkiezingslijst van het VB...
VB zegt; belgië barst.Dus Mr. X is ook voor belgië barst.
Maar Mr. X heeft een B van belg op zijn wagen en spreekt over de belgische kust.Het land dat moet barsten volgens de partij van Mr.X !
Is Mr X dan niet een klein beetje ongeloofwaardig en weinig consequent en hypocriet? Of gewoonweg lomp en heeft hij helemaal geen Vlaamse reflex maar staat hij zomaar wat op een V-lijst (komt zo vaak voor)
Een B op je wagen is meer dan een sticker...en kan je niet vergelijken met een Meli-sticker...
Laat me het anders uitleggen; zou een BUB-er ooit VL op zijn wagen plakken?
Nee, en waarom niet? Het is toch maar een sticker....
Als een VL-sticker een symbool is, waarom een B dan niet?
Oud 1 juli 2010, 14:51   #188
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oke onnoembaar.... je hebt me nu al verweten voor lomp, dom, beschamend,verader enz...
maar vergelijk mij niet met een FDF'er, da's er over .
Analfabeet? VERRADER met twee r'en....
Typisch voor de FDF en andere Vlamingenhaters om "Vlaamsch" te gebruiken als herinnering aan het collaboratieverleden en Vlamingen te omschrijven als middeleeuwers.
Hou het maar gewoon op Vlaams en hou je dialect voor thuis in de keuken.
Oud 1 juli 2010, 15:08   #189
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je blijft het niet begrijpen...Ik zal het eenvoudig uitleggen aan het niveau van je IQ.
Maar Mr. X heeft een B van belg op zijn wagen en spreekt over de belgische kust.Het land dat moet barsten volgens de partij van Mr.X !
Is Mr X dan niet een klein beetje ongeloofwaardig en weinig consequent en hypocriet? Of gewoonweg lomp en heeft hij helemaal geen Vlaamse reflex maar staat hij zomaar wat op een V-lijst (komt zo vaak voor)
Een B op je wagen is meer dan een sticker...en kan je niet vergelijken met een Meli-sticker...
Best wel vermoeiend zo'n discussie met jou,en zeker met die hitte.

Punt 1: Mijn IQ is voldoende om jou standpunt te begrijpen.
Punt 2: Jij rijd ook rond met een B op je wagen, misschien wel niet zo zichtbaar als een sticker, maar hij staat er toch.
Punt 3: nergens heb ik jou ongelijk gegeven als zijnde dat een VL sticker een symbool zou zijn,en een B niet.
Punt 4: Ik probeer jou alleen maar duidelijk te maken dat ik het niet eens ben met jou stelling dat je een "slechte" Vlaming zou zijn omdat er een B in je nummerplaat zit verwerkt en omdat je Belgische kust zegt. Daar kan je toch geen mensen op afrekenen of verwijten voor gaan maken? Met wat zijn we dan in vredesnaam mee bezig?

Echt waar, ik begrijp je standpunt en heb ergens wel bewondering over hoe vurig je opkomt voor de Vlaamse zaak. Maar begrijp aub ook eens dat overdaad wel degelijk kan schaden. Zoals jij je betoog hier uiteenzette bekom je eerder een omgekeerd effect.
En ik mag dan volgens u in een westvlaams boerengat wonen, ik maak mij drukker om het feit dat ik hier in dit boerengat meer P, PL, CZ en SK 's op de wagens zie. Veel meer dan die B's waar jij wakker van ligt.

Oud 1 juli 2010, 15:17   #190
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch voor de FDF en andere Vlamingenhaters om "Vlaamsch" te gebruiken als herinnering aan het collaboratieverleden en Vlamingen te omschrijven als middeleeuwers.
Mensen zoals jij doen mij wensen dat ik géén Vlaming was. Gelukkig zijn er nog veel échte Vlamingen, die verdraagzaam zijn en een echte staat willen opbouwen waar niet iedereen op zijn woorden moet letten uit angst voor de onnoembaar politie, en waar niet iedereen blond moet zijn. Jij loopt het soort ideologie van Hitler achterna: de opperVlaming, en jij bent het die meer slecht doet voor de Vlaamse zaak dan goed.
En, eh, tot nader order ligt Vlaanderen nog in België, dus ook de kust, en drinken we lekker Belgisch bier en eten lekkere Belgische frietjes. Soms met stoofvlees. En ja, ook in Vlaanderen durf ik Frans te spreken als de mensen me anders niet verstaan. Ik ben dan ook een meertalige Vlaming, en daar ben ik fier op.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 15:18   #191
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ow, gaan we deze toer op? Aanvallen op spellingsfouten?
Oke dan.
Collaboratieverleden schrijft men niet aan elkaar, het is collaboratie verleden .... 2 afzonderlijke woorden dus.

Wel zielig als je op zo'n manier moet natrappen Onnoembaar, om toch maar een beetje jou gelijk te hebben.

Oud 1 juli 2010, 15:23   #192
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
zonder te willen tussenkomen in jullie(in mijn ogen, kinderachtig )gezanik : De B op een auto is wel verplicht voor internationaal verkeer, zolang we in onding belgië (speciaal met kleine letter) zitten; en voor je terug een eindeloze discussie start op mijn auto plakt bovenop de B een sticker met een Vlaamse Leeuw (ZONDER RODE KLAUWEN), ik kom met die toch niet in buiten land

Laatst gewijzigd door rookie : 1 juli 2010 om 15:24.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 18:30   #193
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
zonder te willen tussenkomen in jullie(in mijn ogen, kinderachtig )gezanik : De B op een auto is wel verplicht voor internationaal verkeer, zolang we in onding belgië (speciaal met kleine letter) zitten; en voor je terug een eindeloze discussie start op mijn auto plakt bovenop de B een sticker met een Vlaamse Leeuw (ZONDER RODE KLAUWEN), ik kom met die toch niet in buiten land
En BHV is ongrondwettelijk...
Volg je altijd zo blindelings de wet?
Oud 1 juli 2010, 18:32   #194
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oke dan.
Collaboratieverleden schrijft men niet aan elkaar, het is collaboratie verleden .... 2 afzonderlijke woorden dus.

Wel zielig als je op zo'n manier moet natrappen Onnoembaar, om toch maar een beetje jou gelijk te hebben.
Jouw gelijk, niet jou gelijk....Je overdrijft echt met je spelfouten...Het is spelfouten, spellingsfouten bestaat niet.
Hoe kan ik je nog ernstig nemen op die manier?
Oud 1 juli 2010, 18:33   #195
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
In de dertien jaar waarin ik rondrij hier en daar, ook in het buiteland, heb ik nog NOOIT een B op de auto gehad, ALTIJD een Vlaams Leeuw en een VL.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 18:41   #196
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mensen zoals jij doen mij wensen dat ik géén Vlaming was. Gelukkig zijn er nog veel échte Vlamingen, die verdraagzaam zijn en een echte staat willen opbouwen waar niet iedereen op zijn woorden moet letten uit angst voor de onnoembaar politie, en waar niet iedereen blond moet zijn. Jij loopt het soort ideologie van Hitler achterna: de opperVlaming, en jij bent het die meer slecht doet voor de Vlaamse zaak dan goed.
En, eh, tot nader order ligt Vlaanderen nog in België, dus ook de kust, en drinken we lekker Belgisch bier en eten lekkere Belgische frietjes. Soms met stoofvlees. En ja, ook in Vlaanderen durf ik Frans te spreken als de mensen me anders niet verstaan. Ik ben dan ook een meertalige Vlaming, en daar ben ik fier op.
Ik ben verdraagzaam...Ik verdraag alleen geen hypocrieten...
Een echte Vlaamse staat opbouwen dat doe je niet met de Vlaamse cultuur als Belgisch te labelen...
Een Belgische Guldensporenslag?
Daens is een Belgische film, Rubbens een Belgische schilder, de Belgische kust, Belgische Ijzertoren, Belgische Reus, Belgische Gaai, Belgische karbonaden, Belgische kermis, de Belgische schrijver Cyriel Buysse, Belgische N-VA...de Belgische filmpjes en het Belgische lied !
Tevreden nu?
Oud 1 juli 2010, 18:41   #197
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke dan.

Ik denk eerlijk gezegd wel dat het collaboratieverleden is. Is het geen samenstelling?
Oud 1 juli 2010, 18:56   #198
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd wel dat het collaboratieverleden is. Is het geen samenstelling?
Nog eens nagekeken via spellingcontrole en daar is het toch ook van elkaar geschreven. Maar hé, van mij mag je het schrijven zoals je wilt, zolang de betekenis van het woord niet verloren gaat.

Oud 1 juli 2010, 19:03   #199
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben verdraagzaam...Ik verdraag alleen geen hypocrieten...
Een echte Vlaamse staat opbouwen dat doe je niet met de Vlaamse cultuur als Belgisch te labelen...
Een Belgische Guldensporenslag?
Daens is een Belgische film, Rubbens een Belgische schilder, de Belgische kust, Belgische Ijzertoren, Belgische Reus, Belgische Gaai, Belgische karbonaden, Belgische kermis, de Belgische schrijver Cyriel Buysse, Belgische N-VA...de Belgische filmpjes en het Belgische lied !
Tevreden nu?
Toch nog een paar vraagjes:

- Zijn het nu Franse frieten, Vlaamse frieten of Belgische frieten?
- Vlaamse chocolade of Belgische chocolade?
- Belgische mosselen, Vlaamse mosselen ,of Zeeuwse ?
- Ik weet wie Rubens is, een groot Vlaams Schilder.....maar wie is Rubbens?

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 1 juli 2010 om 19:08.
Oud 1 juli 2010, 19:06   #200
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In de dertien jaar waarin ik rondrij hier en daar, ook in het buiteland, heb ik nog NOOIT een B op de auto gehad, ALTIJD een Vlaams Leeuw en een VL.
Vergeef me als dit al aan bod is gekomen, maar wat voor stickers plakken Basken aan hun wagen? Euskadi of Bizkaia stickers? En zie je ze dan ook doorheen heel Spanje? (toen ik in Sevilla was heb ik wel wat Baskische restaurants gezien, dus een kerktorenmentaliteit hebben ze er zeker niet).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 juli 2010 om 19:13.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be