Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 14:27   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Proficiat, multiculadepten!

Citaat:
“Een derde islamitisch, het ziet er goed uit”

29.06.2010 11.11u - Fouad Belkacem – beter bekend als Abu Imran en woordvoerder van ‘Sharia4Belgium’ – is maar een kleine garnaal, “een ordinaire crimineel” volgens bronnen bij het gerecht, maar niet geheel ongevaarlijk. Zeker niet omdat hij goede contacten onderhoudt met Anjem Choudari, oprichter van het Britse Sharia4UK en een rijzende ster in het wereldwijde netwerk van moslimfundamentalisme. Het weekblad Humo sprak met Choudari, de man die in Londen een heilige oorlog voert tegen het vrije Westen maar intussen leeft van sociale uitkeringen, kindergeld en woonsubsidies.

Choudary heeft nooit een geheim gemaakt van zijn bedoelingen. “Wij willen de sharia introduceren in Europa”, herhaalt de man nog een keer. Volgens Choudary zal België onvermijdelijk als een rijpe appel in de schoot van de islam vallen: “Jullie zijn multicultureel geboren en daarom staan jullie open voor de islam als alternatief.” Choudary zelf onderschrijft onze stelling en de waarschuwing van veel islamcritici dat de islam niet alleen een godsdienst is, maar ook een politieke ideologie: “Wij willen dat de Europeanen begrijpen dat de islam geen puur spiritueel gegeven is, maar een volwaardig maatschappijmodel, net zoals het kapitalisme of het communisme.” Wat het totalitaire karakter betreft, sluit de islam trouwens eerder aan bij het communisme. “Mensen moeten beseffen dat ze op deze aarde zijn gezet met één doel, en dat doel is: Allah dienen.”

“Eeuwenlang hebben wij grote delen van Europa gecontroleerd. Spanje, Portugal, de Balkan, stukken van Zwitserland en Oostenrijk… Die tijd komt nu terug”, aldus een zegezekere Choudary. Of de radicale islamieten in België meer zijn dan een marginaal fenomeen? “Zeer zeker. België is zéér beloftevol. Als ik me niet vergis is in steden als Antwerpen en Brussel tot een derde van de bevolking islamitisch, en hun aantal groeit voortdurend. Dat is toch schitterend! Dat heb je nergens anders in Europa.”

Choudary houdt warme herinneringen over aan zijn bezoek aan Brussel. “Ik ben in wijken geweest waar je alleen moslims ziet. Het ziet er zeer goed uit.” ’t Is maar hoe je het bekijkt, natuurlijk.
... moest dit toevallig vinden in een VB-commentaar, want diegenen die wat hierboven staat beschreven als de onvermijdelijke wereldse hemel van de toekomst zien zullen wellicht betere zaken te doen hebben dan hier veel aandacht aan te schenken... Waarschijnlijk weer "ongefundeerde praatjes".
Lees en geniet en droom, dus...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:41   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je ? Het Vlaams BLang is toch tegen integratie en dus vóór moslimwijken, net als die fundamentalisten (met wie ze trouwens nog aan aantal standpunten op ethisch vlak delen) ? Het is de natte droom van FDW die je hier schetst !
Oud 2 juli 2010, 15:42   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Hoe bedoel je ? Het Vlaams BLang is toch tegen integratie en dus vóór moslimwijken, net als die fundamentalisten (met wie ze trouwens nog aan aantal standpunten op ethisch vlak delen) ? Het is de natte droom van FDW die je hier schetst !
Inderdaad, het VB is de schuldige!
Oud 2 juli 2010, 15:56   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, het VB is de schuldige!
Wat vooral duidelijk is, is wie de slachtoffers zijn en zullen zijn: wij dus. Nu alvast al diegenen die in wijken wonen waar je niet meer zo goed weet in welk land of continent je zit. Voor de rest niets dan blije"verrijking" uiteraard.
Vanzelfsprekend moet dat soort nieuwsjes zoveel mogelijk genegeerd worden.
Misschien blijkt het straks nog een "hoax" te zijn!
Oud 2 juli 2010, 15:59   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Is het VB tegen integratie??? Ik dacht dat ze tegen de overrompeling van ons landje waren door teveel profiteurs en gelukzoekers van alle slag die België ontdekt hebben als immigratieparadijs met alles erop en eraan...
Heb ik me toch weer vergist zeker! Alzheimer... dat moet het zijn...

Laatst gewijzigd door andev : 2 juli 2010 om 16:05.
Oud 2 juli 2010, 16:02   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Instroom asielzoekers blijft hoog
BRUSSEL - In de eerste helft van 2010 dienden ruim 8.500 mensen in ons land een asielaanvraag in, dat komt neer op zo’n 1.400 aanvragen per maand. Dat cijfer komt overeen met het maandelijks gemiddelde van vorig jaar, maar in 2009 was er een sterke stijging van het aantal asielzoekers.
Dat meldt het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen (CGVS) op basis van statistieken van de Dienst Vreemdelingenzaken.

De asielzoekers die in 2010 een aanvraag indienden, zijn hoofdzakelijk afkomstig uit Irak (8,7%), Kosovo (8,4%) en Rusland (7,7%). Ook de Macedoniërs (6,9%) en de Serviërs (6,7%) blijven sterk vertegenwoordigd, maar de massale toevloed zoals in de eerste twee maanden van dit jaar is gestopt.

Het CGVS publiceerde vrijdag ook haar jaarverslag van 2009, een jaar dat gekenmerkt werd door een spectaculaire stijging van het aantal asielaanvragen en de verzadiging van het opvangnetwerk.

'Deze crisissituatie kan maar worden opgelost door een geïntegreerde aanpak tussen de verschillende actoren van het asielbeleid in België', zegt commissaris-generaal Dirk Van den Bulck. Het CGVS pleit ook voor een sterke harmonisatie van het asielbeleid op Europees niveau.
Vorig jaar werden meer dan 17.000 asielaanvragen ingediend, dat is een stijging van 40 procent ten opzichte van 2008.
(uit de Standaard vandaag)

... wat lees ik nu? Slechts 17.000 aanvragen vorig jaar, nauwelijks een stijging van 40%?
Waar maken we ons druk over...

Laatst gewijzigd door andev : 2 juli 2010 om 16:06.
Oud 2 juli 2010, 16:21   #7
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... moest dit toevallig vinden in een VB-commentaar, want diegenen die wat hierboven staat beschreven als de onvermijdelijke wereldse hemel van de toekomst zien zullen wellicht betere zaken te doen hebben dan hier veel aandacht aan te schenken... Waarschijnlijk weer "ongefundeerde praatjes".
Weet je wat de bron is voor het artikel dat je citeerde? Typisch dat het VB dit er niet bijzet.
http://www.humo.be/tws/deze-week/202...-belkacem.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 16:36   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Weet je wat de bron is voor het artikel dat je citeerde? Typisch dat het VB dit er niet bijzet.
Het heeft geen nut te ontkennen dat de overrompeling stilaan voltrokken zal zijn.
En het heeft geen nut te ontkennen dat de islam in gans de wereld zijn gebied afzet en als islamitisch beschouwd daar waar ze zijn.

Welke bron dat publiceert maakt geen zak uit, het is zo.
Oud 2 juli 2010, 16:59   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Tja, het recht van de sterkste... Zo gaat dat nu eenmaal.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:01   #10
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, het recht van de sterkste... Zo gaat dat nu eenmaal.
Dat zullen we dan ook maar zeggen over de inval van de Amerikanen in Irak en Afganistan en de Israelische bezetting? Of is dat dan weer helemaal iets anders?
Oud 2 juli 2010, 17:09   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat zullen we dan ook maar zeggen over de inval van de Amerikanen in Irak en Afganistan en de Israelische bezetting? Of is dat dan weer helemaal iets anders?
Nee hoor. Je hebt gelijk. Dat is hetzelfde. De methode verschilt enigszins, maar da's alles. Wie er daar uiteindelijk de sterkste gaat zijn, zal nog moeten blijken natuurlijk.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 juli 2010, 17:19   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat vooral duidelijk is, is wie de slachtoffers zijn en zullen zijn: wij dus. Nu alvast al diegenen die in wijken wonen waar je niet meer zo goed weet in welk land of continent je zit. Voor de rest niets dan blije"verrijking" uiteraard.
Vanzelfsprekend moet dat soort nieuwsjes zoveel mogelijk genegeerd worden.
Misschien blijkt het straks nog een "hoax" te zijn!
Indien jij de praat van zulke zwanzer ernstig neemt. Laat die zeveraar toch dromen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 17:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:24   #13
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Is die man dan werkelijk representatief voor de islam? Ik betwijfel het.

Neemt niet weg dat een aantal foute stromingen in de islam aan aanhang winnen.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:26   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Je hebt gelijk. Dat is hetzelfde. De methode verschilt enigszins, maar da's alles. Wie er daar uiteindelijk de sterkste gaat zijn, zal nog moeten blijken natuurlijk.
Ik heb toch liever dat ze 't niet op z'n Bush' proberen: bloedig en met honderdduizenden doden, met splinterbommen, witte fosfor en cruiseraketten.
Ne zeveraar als daarboven, pff, ene meer of minder.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:29   #15
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb toch liever dat ze 't niet op z'n Bush' proberen: bloedig en met honderdduizenden doden, met splinterbommen, witte fosfor en cruiseraketten.
Ne zeveraar als daarboven, pff, ene meer of minder.
nog even geduld ze hebben nog niet een demagogische meerderheid dan pas kan de slachting beginnen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:32   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nog even geduld ze hebben nog niet een demagogische meerderheid dan pas kan de slachting beginnen
Een "demagogische meerderheid"? Wat is dat voor een beest?

Citaat:
Oud 2 juli 2010, 17:40   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, en? Er staat geen letter die klopt in de humo of waar dan ook?
Kun je met bewijzen ontkrachten wat in bovenstaande stukjes staat? D�*�*r gaat het om! En je moet doof, blind en stom zijn om niet te zien wat er al jaren aan de gang is in onze maatschappij. Of het om bepaalde redenen niet "willen" weten en zien natuurlijk. Het gaat hier dus niet over humo en het vb. En zelfs het "nepkrantje de Standaard hoeven we ook niet aux sérieux te nemen. Enkel de beweringen van het "antiracismecentrum" en "blokwatch".
Zullen zij alles weer rechtzetten als het allemaal naar de bliksem is gegaan?

Laatst gewijzigd door andev : 2 juli 2010 om 17:40.
Oud 2 juli 2010, 17:41   #18
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een "demagogische meerderheid"? Wat is dat voor een beest?
Eigenlijk gewoon dat ze in de meerderheid zullen zijn in België.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:42   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Eigenlijk gewoon dat ze in de meerderheid zullen zijn in België.
Nee, want dat had hij gewoon "meerderheid" geschreven, in plaats van "demagogische meerderheid". Dat "demagogische" staat daar toch niet voor niets?

Citaat:
Oud 2 juli 2010, 17:43   #20
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Andev, het enige wat ik je kan aanraden is niet links te stemmen en zo veel mogelijk kinderen maken. Meer kan/mag je niet doen.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be