Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juli 2010, 14:40   #1221
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Trek uwe tand maar uit.
.
Bij mijn weten is Uw antwoord niet compatibel met mijn vraag... Voor de verandering.
Oud 3 juli 2010, 14:43   #1222
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Mijn frieten komen van hier in Neeroeteren, veel Belgisch is daar niet aan. Het bier dat ik drink komt van overal in de wereld. Maak U geen zorgen lieverd, ook na de opdeling van Uw en Mijn land zullen gij en ik nog een Orvalleke kunnen drinken.

Trouwens, ik denk dat menig lezer van onze epistels de echte karikatuur-prijs met recht en rede aan U zal geven.
Mijn frieten komen gewoonlijk ook van Neeroeteren.

't Gasthof, De smulpaap, Chrisje, Het Smulhuisje of de Koster.
Oud 3 juli 2010, 14:43   #1223
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lulkoek en volksverlakkering.
Inderdaad: Belgische vakbonden zijn lulkoek en volksverlakking
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juli 2010, 14:44   #1224
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trek uwe tand maar uit.
Frieten is op en top Belgisch en je kan ze genieten overal op het grondgebied, dus van Neeroeteren tot Arlon.
Wat ne zever zeg, Vlaamse frieten hahahahha.
Ik kan er ook niets aan doen dat de Nederlanders liever Vlaamse dan Belgische frieten serveren.
Oud 3 juli 2010, 14:47   #1225
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vraag maar 1 ding, dat-ie zich niet laat doen en niet per se een postje wil pakken.
Mag ik misschien de waarschijnlijk ongelooflijk domme vraag stellen of het überhaupt nog te verantwoorden zal zijn voor BDW als hij, als grootste stemmentrekker in Vlaanderen en Wallonië samen, nog maar eens vriendelijk kan bedanken om zelf de handschoenen op te nemen.

Ik moet Brinckman in de verste verte niet maar dit is wel min of meer lezenswaardig van zijn hand: DS, dit weekend, p10&11, 'De eeuwige maagd in Bart De Wever': http://www.standaard.be/krant/beeld/...=10&oyear=2010

Op dit punt zijn het, en daar heeft Brinckman een punt, wel dezelfde die Di Rupo en Dewever: Allebei de ministers-kelk aan zich laten voorbijgaan. Maar met een persoonlijke monsterscore is zulks me dunkt niet te verantwoorden.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 3 juli 2010 om 14:49.
dominatrix is offline  
Oud 3 juli 2010, 14:48   #1226
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mijn frieten komen gewoonlijk ook van Neeroeteren.

't Gasthof, De smulpaap, Chrisje, Het Smulhuisje of de Koster.
Hehe, mijn ook... en als't echt laat wordt gaan we natuurlijk wat toogzeveren bij't smulhuisje
Oud 3 juli 2010, 14:51   #1227
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Hehe, mijn ook... en als't echt laat wordt gaan we natuurlijk wat toogzeveren bij't smulhuisje
Zo laat mag ik niet meer weg.
Oud 3 juli 2010, 15:02   #1228
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo laat mag ik niet meer weg.
Alez jong... af en toe de afwas doen kan helpen.
Oud 3 juli 2010, 15:07   #1229
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Hollanders kennen hun eigen land geneens,
verwacht dan ook niet dat ze iets weten over andere landen hé.
hoe bak ik vlaamse friet

Laatst gewijzigd door fonne : 3 juli 2010 om 15:07.
fonne is offline  
Oud 3 juli 2010, 15:11   #1230
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Oud 3 juli 2010, 15:43   #1231
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trek uwe tand maar uit.
Frieten is op en top Belgisch en je kan ze genieten overal op het grondgebied, dus van Neeroeteren tot Arlon.
Wat ne zever zeg, Vlaamse frieten hahahahha.
Vroeger deed den Herman Geerts de laatste pagina van het Pallieterke maar ik denk dat jij dat ook wel zou kunnen.
Oud 3 juli 2010, 15:45   #1232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat we de Hollanders moeten leren friet bakken, dat is een feit. Maar of we de Walen nu moeten leren friet bakken, is andere koek (andere friet). Ik denk dat de Walen eerder friet konden bakken dan wij. Tenminste, indien we de geschiedkundigen mogen geloven.

Een aantekening in een manuscript "Curiosités de la table dans le pays bas Belgique" uit 1781, beschrijft hoe de arme bevolking in de provincie Namen dagelijks hun visjes uit de Maas haalden om hun honger te stillen. 's Winters, wanneer de Maas meestal dichtgevroren was, haalden de arme lieden de vetpot uit de kelder. In het hete vet bakten ze dan een soort langwerpige aardappeltjes, die gesneden waren in de vorm van kleine visjes. Dit soort dikke frieten werd reeds gebakken in 1680.

Een ander frietverhaal situeert zich in Luik rond 1820, waar men het heeft over een verdwaald stukje aardappel dat zomaar in een pot kokend vet verzeilde. Frietkraampjes zagen daarna overal het licht waar men tegen een meer dan schappelijke prijs een portie fiet kon kopen.

Dus Walen bakken al geruime tijd friet. De Vlamingen ook natuurlijk. En daarom is de friet dan ook echt Belgisch.

Laatst gewijzigd door system : 3 juli 2010 om 15:50.
system is offline  
Oud 3 juli 2010, 15:49   #1233
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat we de Hollanders moeten leren friet bakken, dat is een feit. Maar of we de Walen nu moeten leren friet bakken,k is andere koek (andere friet). Ik denk dat de Walen eerder friet konden bakken dan wij. Tenminste, indien we de geschiedkundigen mogen geloven.

Een aantekening in een manuscript "Curiosités de la table dans le pays bas Belgique" uit 1781, beschrijft hoe de arme bevolking in de provincie Namen dagelijks hun visjes uit de Maas haalden om hun honger te stillen. 's Winters, wanneer de Maas meestal dichtgevroren was, haalden de arme lieden de vetpot uit de kelder. In het hete vet bakten ze dan een soort langwerpige aardappeltjes, die gesneden waren in de vorm van kleine visjes. Dit soort dikke frieten werd reeds gebakken in 1680.

Een ander frietverhaal situeert zich in Luik rond 1820, waar men het heeft over een verdwaald stukje aardappel dat zomaar in een pot kokend vet verzeilde. Frietkraampjes zagen daarna overal het licht waar men tegen een schappelijke prijs zich een portie fiet kon kopen.

Dus Walen bakken al geruime tijd friet. De Vlamingen ook natuurlijk. En daarom is de friet dan ook echt Belgisch.
Ja en .......

De Nederlanders verkopen Vlaamse frieten.
Oud 3 juli 2010, 15:50   #1234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat we de Hollanders moeten leren friet bakken, dat is een feit. Maar of we de Walen nu moeten leren friet bakken, is andere koek (andere friet). Ik denk dat de Walen eerder friet konden bakken dan wij. Tenminste, indien we de geschiedkundigen mogen geloven.

Een ander frietverhaal situeert zich in Luik rond 1820, waar men het heeft over een verdwaald stukje aardappel dat zomaar in een pot kokend vet verzeilde. Frietkraampjes zagen daarna overal het licht waar men tegen een schappelijke prijs zich een portie fiet kon kopen.

Er is ook de schilderij van de Belgische schilder Rubens, "De Belgische Frieteters."
Oud 3 juli 2010, 15:54   #1235
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....... En daarom is de friet dan ook echt Belgisch.
Daarom zijn het dan ook French fries, uiteraard.
Gwylan is offline  
Oud 3 juli 2010, 15:57   #1236
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is ook de schilderij van de Belgische schilder Rubens, "De Belgische Frieteters."
Dat schilderij ken ik niet. In ieder geval, de beste Belgische frieten zijn de Brusselse.

Laatst gewijzigd door system : 3 juli 2010 om 15:58.
system is offline  
Oud 3 juli 2010, 15:57   #1237
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.dekathedraal.be/nl/rubens.htm

De grootmeester van de Vlaamse barok
Door de ontluikende barok vanuit Italië naar Antwerpen te brengen, heeft Pieter Paul Rubens de Vlaamse schilderkunst van de zeventiende eeuw ingrijpend vernieuwd. Met zijn dynamische, soms ronduit kolkende picturale voorstellingen die tegelijk van een krachtige verbeelding en een nauwgezet realisme blijk geven, verwierf hij spoedig internationale faam. Hij voerde tal van artistieke opdrachten uit voor de kerk en particulieren, maar bijvoorbeeld ook voor de aartshertogen Albrecht en Isabella, de Spaanse koningen Filips III en Filips IV en het Engelse en het Franse vorstenhuis. Vandaag wordt Rubens algemeen tot de grootste kunstenaars uit de geschiedenis gerekend.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 juli 2010 om 15:58.
guido 007 is offline  
Oud 3 juli 2010, 15:58   #1238
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rubens, was dat ook nog één van de Belgische Primitieven?
Zwartengeel is offline  
Oud 3 juli 2010, 16:01   #1239
system
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.dekathedraal.be/nl/rubens.htm

De grootmeester van de Vlaamse barok
Door de ontluikende barok vanuit Italië naar Antwerpen te brengen, heeft Pieter Paul Rubens de Vlaamse schilderkunst van de zeventiende eeuw ingrijpend vernieuwd. Met zijn dynamische, soms ronduit kolkende picturale voorstellingen die tegelijk van een krachtige verbeelding en een nauwgezet realisme blijk geven, verwierf hij spoedig internationale faam. Hij voerde tal van artistieke opdrachten uit voor de kerk en particulieren, maar bijvoorbeeld ook voor de aartshertogen Albrecht en Isabella, de Spaanse koningen Filips III en Filips IV en het Engelse en het Franse vorstenhuis. Vandaag wordt Rubens algemeen tot de grootste kunstenaars uit de geschiedenis gerekend.
Rubens heeft wel wat andere dingen geschilderd dan frieten. Rubens was trouwens eigenlijk een Duitser, geboren in Siegen en zijn jeugd doorbracht in Keulen. En naast schilder was hij ook een dubbelspion.

Laatst gewijzigd door system : 3 juli 2010 om 16:08.
system is offline  
Oud 3 juli 2010, 16:08   #1240
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rubens wel wat andere dingen geschilderd heeft dan frieten. Rubens was trouwens eigenlijk een Duitser, geboren in Siegen en zijn jeugd doorbracht in Keulen. En naast schilder was hij ook een dubbelspion.
Levensverhaal
Geboren in Westfalen op 28 juni 1577 als zoon van een Antwerpse advocaat, belandt Peter Paul Rubens pas na de dood van zijn vader in 1587 in Antwerpen. Hij wordt opgeleid in het schildersvak en wordt in 1598 'vrijmeester'. Van 1600 tot 1608 vervolmaakt hij zich als kunstenaar in Italië, waar hij de beeldhouwkunst van de klassieke oudheid en de werken van beroemde renaissancekunstenaars zoals Michelangelo, Rafaël en Titiaan bestudeert, en onder de indruk raakt van de barokschilderijen van Caravaggio.

Toch niet zo heel duits als je het mij vraagt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be