![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 45,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,37% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#903 |
Parlementslid
|
![]() Met hulp van...?
![]() |
#904 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
Parlementslid
|
![]() En Amerikaans kapitaal/middelen
![]() |
#906 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Minister
|
![]() Dat Amerikaans kapitaal is pas véél, véél later gekomen. En het was afwezig bij de oprichting van de staat. Ik weet van mijn grootvader die bij een en ander betrokken was, hoe en waar geld werd ingezameld. En ook dat er altijd
contant voor alles (vooral wapens)werd betaald. De Rothschild familie heeft heel veel grond aankopen gefinancieerd. Zweet, bloed en tranen. Daarmee werd de geboorte van de staat betaald. Amerikaanse niet Joodse centen hadden er NIETS mee te maken. Laatst gewijzigd door Francientje : 2 juli 2010 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#908 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Europa zijn we gewend onze vijand de wang toe te keren, wanneer die ons slaag geeft. De Israëliërs hebben, ondanks hun vele gelijkenissen met ons, deze desastreuze instelling niet. En dat is moeilijk te verteren voor ons West-Europeanen. Wij willen dat Israël zich kapot laat maken door de Arabieren, zoals zij ook onze landen schaden.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 juli 2010 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#910 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#911 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik wil is een ander Israël. Niet dat de Joden zich in zee laten jagen of dat de Palestijnen er een soort etnische zuivering zouden organiseren zoals Israël er tot nu toe organiseert. Ik verzet me tegen dat soort zaken principieel. Ik zou het in alle richtingen doen: tegen Israël of voor Joden als ze daar het slachtoffer van dreigen te worden. Tegen de Palestijnen als ze zich daar schuldig aan zouden maken en voor als ze er het slachtoffer van zijn zoals nu. Tegen nazi's omdat ze dat soort praktijken altijd doorvoeren maar voor Duitsers indien ze er het slachtoffer van zijn. Tegen Stalinisten omdat ze dat soort praktijken altijd doorvoeren maar voor libertaire communisten die er telkens opnieuw het slachtoffer van waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 |
Partijlid
|
![]() Voor Joden als ze daar het slachtoffer... dan graag te deelnemen aan plechtigheden ten nagedachtenis van vermoorde joden "och! die arme joden hebben zichzelf opnieuw laten afslachten" tegen Israël... op TV één joodse tank of één joodse gevechtsvliegtuig met davidster zien, dan roodwoedend worden "oh! joden die het lef hebben om zichzelf te verdedigen dit mogen wij niet aanvaarden"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Lokaal Raadslid
|
![]() http://www.trouw.nl/opinie/letter-en...a_.html?part=1Net een leuk artikeltje gelezen van Qanta Ahmed over het vlootincident.
Laatst gewijzigd door Tema : 4 juli 2010 om 03:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vandaag vliegtuigen boven Libanon (schending van het luchtrui waar Ban ki Moon tegen protesteert), gisteren bombardement op Syrië, eergisteren bombardement op Iraakse nucleaire centrale en al heel lang blokkade, bezetting en oorlog tegen Palestijnen. Met verdediging heeft dat allemaal niets te maken, het is agressie, het is offensief.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 juli 2010 om 08:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |
Minister
|
![]() Citaat:
voor het bombarderen van die Iraakse nucleaire centrale. En de beste verdediging blijft nog altijd een goed offensief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben daar niet zo zeker van en ik vrees de bestaande kernwapens van Israël meer dan de fictieve en potentiële of ingebeelde kernwapens die Irak werden en Iran worden toegeschreven. Al was het maar omdat Israël een bereidheid heeft getoond om eender welk buurland aan te vallen of te bombarderen als ze denken dat het in hun belang is. Niets garandeert ons dat vroeg of laat ook in Israël niet één of andere religieuze of nationalistische zot aan de macht komt die het gebruik van atoomwapens prefereert boven het afgeven van grondgebied of het toekennen van rechten aan Palestijnen of het respecteren van de integriteit en de vrijheid van andere landen. Daarom zou ik graag zien dat Israël het NPT ondertekent en ratificeert en haar nucleaire installaties en arsenaal onderwerpt aan externe controle. Zoals Irak en Iran wél gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 juli 2010 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 |
Minister
|
![]() Irak en Iran hebben allebei mee geprofiteerd van het werk van anderen. Israel dus
niet. En bovendien, daar jij graag Israel opgedoekt wil zien als Joodse staat, moet Israel wel stapelgek zijn om dat advies alleen maar te overwegen. Ik zie trouwens noch India, noch Pakistan denken aan het tegen van dat verdrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
Minister
|
![]() Citaat:
afgebakende veilige grenzen door iedereen (ook alle moslimstaten), 2. het oprichten van een Palestijnse staat en dat moet dus gepaard gaan met het opgeven van alle vermeende rechten op Israelische grond. 3. Israel in nato en Turkije eruit. |
|
![]() |
![]() |