![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet werrkelijk een halt worden toegeroepen aan de Amerikaans Israelische terreur in Gaza. Binnen de VS groeit het besef dat het helemaal niet in hun belang is Israel nog langer onvoorwaardelijk te steunen.
Steun representative press ! http://www.representativepress.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten alles waar men mee kan gooien ook maar verbieden ! werkelijk te belachelijk voor woorden om beademingsapparatuur in beslag te nemen . Zijn ze bang dat daar bazookas van gemaakt worden ofzo ? Isreal heeft het recht niet om zo buitenproportioneel te reageren. Maar u blijft de massamoorden die zij plegen natuurlijk onvoorwaardelijk steunen en verwacht daarbij dat de Palestijnen dit maar gewoon moeten accepteren. Doen ze dit niet dan heeft u weer een nieuwe reden om een volgende moordpartij te rechtvaardigen . Palestijnen hebben geen recht op zelfverdediging . Laatst gewijzigd door atmosphere : 4 juli 2010 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Wel, als ik toevallig een propalestijnse Amerikaan was zou ik prompt een pro-Israel
Amerikaan zijn geworden na wat in die website van jou geneusd te hebben. Ja zeg, de Amerikanen zouden zich op de kop moeten laten zitten door een terreur organisatie van zo ongeveer het laagste allooi. Heb je toevallig een zonneslag beet of zo? Ik was tegen die laatste oorlog tegen Irak hoewel ik vond dat Saddam dringend geelimineerd hoorde te worden. Maar zonder de aanslag van 11/9 zou die oorlog er waarschijnlijk niet gekomen zijn. Boontje komt altijd om zijn loontje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
volle autobussen eigenlijk met zelfverdediging te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @minister
Jij vergoelijkt het bestoken van Sderot (de burgers dus) door Hamas omdat zij terugwillen wat van hen is. Weet je wel wat je daar schrijft? 1. Jij aanvaard niet het bestaan van Israel, in tegenstelling tot wat je altijd beweert. 2. Hamas aanvaard niet het bestaan van Israel maar dat wisten we al. 3. Waarom geen busaanslagen goedkeuren? In beide gevallen is het doel de bevolking te terroriseren. 4. Wat Galid Shalit betreft. Het ontvoeren van een soldaat om de tegenstander af te persen is een oorlogsmisdaad. Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat je probeert voor te stellen dat de Israelische overheid geen moer geeft om Gilad Shalit. Dat Israel al 1000 Arabische terroristen heeft aangeboden in ruil voor 1 soldaat verzwijg je niet toevallig. Dat is wel wat anders dan de leden van Hamas die zich thuis bewust met hun (klein) kinderen omringen als was het een levensverzekering. 5.Tenslotte vermeld je nog een hoop gezeik dat zou moeten aantonen dat Israel uitbreiding nastreeft o.a. -Doden tijdens de operatie Cast Lead. Geen enkel verband met gebiedsuitbreiding. In tegendeel Israel is vertrokken uit Gaza. -het misbruik van het in onderpand houden van Gilad Shalit. ![]() -hongersnood ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() -
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 4 juli 2010 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u de feiten die ik geef kan ontkrachten: vooral doen. Als u mijn analyse wenst tegen te spreken: give it a try. Als u een gestaafde visie hebt op de realiteit die anders is dan de mijne: ik ben benieuwd. Maar een goedkope, ongefundeerde mening? I couldn't care less.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
U noemt Gilad Shalit een krijgsgevangene. U weet best dat het verboden is om te dreigen met het schenden van de fysieke integriteit van krijgsgevangen om op deze manier ongeoorloofde concessies te verkrijgen. Naar het schijnt vinden sommige NGO's dat dit een oorlogsmisdaad is. Ik heb geen hoge pet van de meeste NGO's maar goed ik vermoed dat u daar graag van gebruik van zou maken vooral indien u daarmee de V.S. of Israel in een slecht daglicht zou kunnen stellen. Ik zit niet op één lijn met de Israelische regering. Ik steun een tweestatenoplossing en een terugtrekking tot de grenzen van van 1967. Ik steun ook ten volle de strijd van het Israelische volk tegen zijn vijanden waar zij zich ook bevinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik meen me te herinneren dat Hamas er ooit mee dreigde Shalit dezelfde behandeling te geven als Palestijnse gevangenen in Israël, maar ik kan daarvoor geen bron vinden. En aangezien ik niet zeker ben dat het dit is waar je op zinspeelt... Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 4 juli 2010 om 19:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn mening daarover speelt geen rol, net zo min als die van u. Citaat:
Al die dingen vind ik veel belangrijker dan de vraag of Israël al dan niet bestaat of mag bestaan. Ik noem die staat een staat (en word daarvoor uitgekafferd door antizionisten). Ik noem het geen 'zionistische entiteit' hoewel het dat natuurlijk ook is. Maar mijn terminologie impliceert de erkenning van de staat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommige middelen worden geheiligd door het doel, maar sommigen niet. Als een middel contraproductief is, dan is het contraproductief en dan ben ik er tegen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
verder heeft Hamas een lijst overhandigd van gevangenen die zij vrij willen zien. Vandaag zien we hoeveel de staat Israël om Galid geeft: ze gaan op de vraag van Hamas niet in. Zoveel geven ze er om. Ze houden liever halstarrig vast aan hun standpunt, ook als dat de dood van Galid betekent. Israël is nog veel cynischer dan Hamas. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 juli 2010 om 19:48. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Me dunkt dat de Duitsers een bindend vredesverdrag getekend hebben waarin ze afstand doen van Stettin. Dat soort verdragen bestaan niet met betrekking tot Palestina.
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat zowel Hamas als de Palestijnse Autoriteit Israel niet erkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Yeah. 't Is dat Israël zo soepel is om het bestaansrecht van Palestina te erkennen. Welke van beiden bestaat, denkt u?
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie hebben Camp David ook al weer niet geaccepteerd (en niet eens een tegenvoorstel gedaan)? Juistem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Dus als de Palestijnen een staat willen zullen ze afstand moeten doen van hun andere
eisen. Net als de Duitsers indertijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan het nog krommer qua vergelijking? U weet het misschien niet, maar Duitsland bestond al als onafhankelijke, internationaal erkende staat voor de oorlog. Wat van Palestina niet gezegd kan worden.
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet Israels probleem dat de vluchtelingen uit 1948 niet geïntegreerd zijn in de gebieden waar de terecht gekomen zijn. Zo zijn de 800.000 gevluchte Joden uit Arabische landen allemaal geïntegreerd in Israel. Ook Die Vertriebenen zijn allemaal Duits staatsburger.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 4 juli 2010 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
eens zeggen. De Palestijnen krijgen een erkende staat en in ruil daarvoor verzaken ze aan Israel. Maar voor mijn part mogen ze op tijd en stond best toerist komen spelen in Israel hoor. Ondertussen lach ik me een breuk over onzin als 'ze snakken naar wonen in het geboortedorp (dat niet meer bestaat) van hun grootouders. Want dat is écht te gek. En ook: 'eens waren dat Arabische dorpjes, dus op de huidige bewoners mag geschoten worden.' Joden hadden indertijd ook wijken en dorpjes in Arabische landen, die hebben daar ook huizen en nog veel meer achter moeten laten. Ik zie ze er daarom nog niet naartoe trekken om op de huidige bewoners te schieten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |