Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2010, 14:48   #3201
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
'Onze' cultuur....

De graaicultuur bedoelt u?
Het feit dat een groot deel van de criminelen in Belgie niet vervolgd wordt?
De criminelen die de pech hebben wel vervolgd te worden vaak de gevangenis niet meer in hoeven?
Dat politici straffeloos vrienden, familie, en kennissen op hun kabinet kunnen inhuren?
Dat de oppositie in een politiek proces officieel tot racistisch wordt verklaard?
Dat vrouwen dag en nacht met Vlaams belastinggeld als hersenloos lustobject worden afgebeeld?
Dat niet-werkenden soms veel meer geld krijgen dan hard (lees vies) werkenden?
Dat 500 doden in het verkeer als 'normaal' worden beschouwd?
Dat Katholieke priesters die grote handen in kleine jongensbroekjes steken daar mee weg komen?
Hoe kunnen we nu is 'God's naam' met zulke afdoende en overtuigende argumenten al dat (bij uitstek) kwaad moslimgepluis hier ooit buiten krijgen.

Dat degenen die de aangekondigde 'Chaos' vrezen (o.m. onze internationale Herman De Eerste); zich vanaf nu geruststellen: we zitten er al dit en in het midden in!!!.

Dank zij onze beste vriend Eberhard weten we nu hoe eraan te beginnen.

En toch wringt het schoentje alweer!... 'beginnen' is ook al zoiets dat ze hier al lang ontleert zijn.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 20:05   #3202
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; ik neem het niet op voor de Islam. Kan je me vertellen waarop jij je baseert; dan kan ik je uitleggen waar je verkeerd gelezen hebt.
Ik neem het nooit op voor een religie; dus ook zeker niet voor de Islam.

Ik breek onze cultuur niet af; maar er zijn wel elementen in onze cultuur waar ik kritiek op heb.

Vind je het vreemd dat ik je hetzelfde aanwrijf als Alice; als jullie allebei beginnen met zo'n onnozeligheden als "haar islamitische overtuiging" of "u als gelovige"
De islamofoben hanteren de Bush-logica: je bent met hen, of je bent tegen hen. In het laatste geval mogen ze alle mogelijke leugens over jou verspreiden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 06:09   #3203
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
'Onze' cultuur....

De graaicultuur bedoelt u?
Het feit dat een groot deel van de criminelen in Belgie niet vervolgd wordt?
De criminelen die de pech hebben wel vervolgd te worden vaak de gevangenis niet meer in hoeven?
Dat politici straffeloos vrienden, familie, en kennissen op hun kabinet kunnen inhuren?
Dat de oppositie in een politiek proces officieel tot racistisch wordt verklaard?
Dat vrouwen dag en nacht met Vlaams belastinggeld als hersenloos lustobject worden afgebeeld?
Dat niet-werkenden soms veel meer geld krijgen dan hard (lees vies) werkenden?
Dat 500 doden in het verkeer als 'normaal' worden beschouwd?
Dat Katholieke priesters die grote handen in kleine jongensbroekjes steken daar mee weg komen?
Aan dat alles kan pas een eind worden gemaakt door directe democratie. Vlaamse onafhankelijkheid zou deze problemen een klein beetje verhelpen door de indirecte democratie te versterken: de te treffen maatregelen zouden iets meer uit de openbare discussie en iets minder uit geheime onderhandelingen tussen mogelijke coalitiepartners met diametraal tegenovergestelde ideeën voortvloeien. Maar die onafhankelijkheid zou door directe democratie ook al tamelijk overbodig worden.

Ik heb niet de hele draad gelezen, maar als het hierboven niet uitgelegd wordt: wat is dat van dat "belastinggeld" om vrouwen tot lustobjecten te degraderen? Ik kijk nergens meer van op, maar daarvan heb ik nog niets gemerkt.
Oud 26 juni 2010, 06:50   #3204
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het probleem van linkse anarchisten is dat ze het woorden ' plichten' , 'moraal' en 'discipline' niet kunnen uitspreken noch schrijven...
Bizar. Ik heb er geen enkele moeite mee die woorden te schrijven of uit te spreken.

Méér zelfs, ik krijg daar nog bijvoeglijke naamwoorden en andere taalkundige elementen aan toegevoegd.

Zie maar:

'plichtbewust', 'hogere moraal' en 'zelfdiscipline'.

Dat staat dan tegenover:

'oneigenlijke plichten', 'moraliseren' en 'kadaverdiscipline'.

Gelukkig heb ik (voorlopig nog) de keuze.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 08:22   #3205
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Enkele rotte appels e...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...misdrijf.dhtml
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 21:41   #3206
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Aan dat alles kan pas een eind worden gemaakt door directe democratie. Vlaamse onafhankelijkheid zou deze problemen een klein beetje verhelpen door de indirecte democratie te versterken: de te treffen maatregelen zouden iets meer uit de openbare discussie en iets minder uit geheime onderhandelingen tussen mogelijke coalitiepartners met diametraal tegenovergestelde ideeën voortvloeien. Maar die onafhankelijkheid zou door directe democratie ook al tamelijk overbodig worden.

Ik heb niet de hele draad gelezen, maar als het hierboven niet uitgelegd wordt: wat is dat van dat "belastinggeld" om vrouwen tot lustobjecten te degraderen? Ik kijk nergens meer van op, maar daarvan heb ik nog niets gemerkt.
Ik zie niet in hoe directe democratie een einde kan stellen aan al die eerder opgesomde zaken..... op enkel van die punten zie ik het net nog erger aflopen dan dat het nu al is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 22:06   #3207
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe directe democratie een einde kan stellen aan al die eerder opgesomde zaken..... op enkel van die punten zie ik het net nog erger aflopen dan dat het nu al is
Als je in Zwitserland de problemen niet efficiënt aanpakt, kun je als politicus een referendum over je heen krijgen dat je dwingt om niet langer naast de feiten te kijken. Bij voorbeeld: de minarettenkwestie. De directe democratie vormt niet het einde van de ontsporing, maar wel het begin van een mogelijkheid, om ze te verhelpen. Ze verhelpt dus... indirect.

Mohammedanen die in een referendum vóór of tegen een wet stemmen, kunnen voor een theologisch dilemma komen te staan, want door "wetgever" te spelen, maken zij zich volgens de mij bekende soennitische mainstream schuldig aan "sjirk", d.w.z. "toevoeging" (van andere goden aan Allah) ofte afgoderij, aangezien zij zich als wetgever naast de enige toelaatbare Wetgever plaatsen. Dit is zowat de ergste zonde in de mohammedanerij.
Oud 27 juni 2010, 22:40   #3208
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in Zwitserland de problemen niet efficiënt aanpakt, kun je als politicus een referendum over je heen krijgen dat je dwingt om niet langer naast de feiten te kijken. Bij voorbeeld: de minarettenkwestie. De directe democratie vormt niet het einde van de ontsporing, maar wel het begin van een mogelijkheid, om ze te verhelpen. Ze verhelpt dus... indirect.

Het is duidelijk dat uw doel is de debiliteit van de islamofobe stellingen aan te tonen.

Citaat:
Mohammedanen die in een referendum vóór of tegen een wet stemmen, kunnen voor een theologisch dilemma komen te staan, want door "wetgever" te spelen, maken zij zich volgens de mij bekende soennitische mainstream schuldig aan "sjirk", d.w.z. "toevoeging" (van andere goden aan Allah) ofte afgoderij, aangezien zij zich als wetgever naast de enige toelaatbare Wetgever plaatsen. Dit is zowat de ergste zonde in de mohammedanerij.
Dat is een totaal verkeerde interpretatie. Er is mij overigens geen moslimland bekend waar er niet enige vorm van wetgevende verkiezingen plaatsvinden. In mainstream Soennitische landen als Turkije en Indonesië verlopen deze overigens volledig transparant en in overeenstemming met internationale standaarden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 09:58   #3209
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Het is duidelijk dat uw doel is de debiliteit van de islamofobe stellingen aan te tonen.

Dat is een totaal verkeerde interpretatie. Er is mij overigens geen moslimland bekend waar er niet enige vorm van wetgevende verkiezingen plaatsvinden. In mainstream Soennitische landen als Turkije en Indonesië verlopen deze overigens volledig transparant en in overeenstemming met internationale standaarden.
Enige vorm van wetgevende verkiezingen is natuurlijk niet gelijk aan een open democratie, toch een verschil met nogal wat moslimlanden, maar de discussie gaat over de situatie hier, misschien daar het ook bij houden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 16:06   #3210
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

http://vimeo.com/4704237

'the perfect vagina' een britse documentaire over vrouwen die hun vagina willen mooier maken door cosmetische chirurgie...

Het grootste deel gaat over absurde 'desperate housewifes' met een vaginaal minderwaardigheidscomplex..

Er daagt ook een moslima op om haar maagdenvlies te laten 'restaureren'..reden ? ..ze vreest dat zij zal vermoord worden door haar ouders en dat die daarna uit schaamte zelfmoord zullen plegen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 21:46   #3211
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het wel kunnen denken dat men met uitgerekend dit stukje wansmakelijkheid ging afkomen.
En jij ziet dat als een voordeel ??????
Het is het voorbeeld bij uitstek hoe referenda met totaal onbezonnen vraagstellingen _ de Gruyère gaten zitten nu blijkbaar al tot in de Zwitserse hersenen _ een democratisch bestel naar de haaien kan maken.
Democratie houdt wel wat meer in dan alleen maar een meerderheidsdictatuur.
Het is een bestuursvorm die net gebaseerd op het gelijksprincipe.
iedere beslissing die eruit voortvloeit mag daar in dus geen afbreuk aan doen.
( De reden is nogal wiedes lijkt me )
Een beslissing dat dus één bepaalt soort gebouw ( het gaat hier niet langer over vorm enz. ) met een welbepaalde functie verbiedt waar het anderszijds een ander soort gebouwen met eenzelfde soort functie perfect ongeroerd gaat, alleen gebaseerd op de keuze van godsdienst/cultuur van beslissende meerderheid ... gaat daar dus véŕ voorbij.

Oorspronkelijk ging het hier over een probleem van gebouwen die niet in het typische landschap in passen te weren.
Iets dat perfect op lokaal niveau ( uiteraard ... sommige regio zijn al danig 'verprutst' ) had geregeld kunnen worden en met een vlag die heel wat meer dekt dan alleen maar een minaret.
Dat probleem is gerecupereerd door een extreem populistisch volkspartij die er godsdienst/cultuur probleem van maakte.
Uitkomst : verbod op minaretten voor gans het land

Dat heeft an sich niks meer te maken over wat het ging... dat probleem blijft en dient zoals steeds op lokaal niveau beslist te worden... of gaan ze referenda blijven organiseren voor elk type van gebouw ? ... ik dacht het niet.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 21:53   #3212
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het wel kunnen denken dat men met uitgerekend dit stukje wansmakelijkheid ging afkomen.
En jij ziet dat als een voordeel ??????
Het is het voorbeeld bij uitstek hoe referenda met totaal onbezonnen vraagstellingen _ de Gruyère gaten zitten nu blijkbaar al tot in de Zwitserse hersenen _ een democratisch bestel naar de haaien kan maken.
Het is een bestuursvorm die net gebaseerd op het gelijksprincipe.
iedere beslissing die eruit voortvloeit mag daar in dus geen afbreuk aan doen.
( De reden is nogal wiedes lijkt me )
Een beslissing dat dus één bepaalt soort gebouw ( het gaat hier niet langer over vorm enz. ) met een welbepaalde functie verbiedt waar het anderszijds een ander soort gebouwen met eenzelfde soort functie perfect ongeroerd gaat, alleen gebaseerd op de keuze van godsdienst/cultuur van beslissende meerderheid ... gaat daar dus véŕ voorbij.

Oorspronkelijk ging het hier over een probleem van gebouwen die niet in het typische landschap in passen te weren.
Iets dat perfect op lokaal niveau ( uiteraard ... sommige regio zijn al danig 'verprutst' ) had geregeld kunnen worden en met een vlag die heel wat meer dekt dan alleen maar een minaret.
Dat probleem is gerecupereerd door een extreem populistisch volkspartij die er godsdienst/cultuur probleem van maakte.
Uitkomst : verbod op minaretten voor gans het land

Dat heeft an sich niks meer te maken over wat het ging... dat probleem blijft en dient zoals steeds op lokaal niveau beslist te worden... of gaan ze referenda blijven organiseren voor elk type van gebouw ? ... ik dacht het niet.
tsja, en je denkt zeker ook dat je in een democratie leeft?!
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 22:49   #3213
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, kijk naar België.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 19:29   #3214
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De islamofoben hanteren de Bush-logica: je bent met hen, of je bent tegen hen. In het laatste geval mogen ze alle mogelijke leugens over jou verspreiden.
Ah ja ok.. en de 'islamfielen' zoals jullie doen dat niet?!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 19:31   #3215
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tiens, ineens geen antwoord meer?
Oud 7 juli 2010, 21:10   #3216
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht

Dit gaat dan wel over wetenschap en religie, maar de parallel lijkt me sterk(en grappig).

Van links naar rechts: Jesus, Moses en een gastlichaam dat de geest van Mohamed bevat... in een kroeg.

Bron: http://www.jesusandmo.net/2010/06/29/unite/

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 7 juli 2010 om 21:11.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 21:17   #3217
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Dit gaat dan wel over wetenschap en religie, maar de parallel lijkt me sterk(en grappig).

Van links naar rechts: Jesus, Moses en een gastlichaam dat de geest van Mohamed bevat... in een kroeg.

Bron: http://www.jesusandmo.net/2010/06/29/unite/
Die is leuk!
Oud 10 juli 2010, 09:27   #3218
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100710_013
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 09:35   #3219
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7..._.html?cid=rss
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 10:46   #3220
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een tragisch incident noemt ISAF het, dat zal de nabestaanden niet bijster troosten.
Helaas, alle oorlogen zijn wreed en onrechtvaardig en dikwijls zijn onschuldige burgers medeslachtoffer. Hoeveel gebeden, betogingen en alle mogelijke manifestaties heeft de mensheid in zijn bestaan niet gevoerd in de hoop van oorlog verlost te worden.
Maar zolang sommige mensen geld, godsdienst of macht als de belangrijkste streefdoelen zien in hun leven, zolang blijven er her en der oorlogen woeden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be