![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() dank u dank u
allé vooruit, ik zal dat maar aannemen van een dertiger (?) zeker ![]() (Zó "gemengd" zijn ze nu ook weer niet overigens)
![]() |
#102 | ||||||||||
Minister-President
|
![]() Hier gaan we!
Op Bill Clinton na, zie ik geen uitschieters; als ik aan eentje denk ik de loop van de rest van deze week (!) zal ik posten. Citaat:
realistisch: high-level beleidsadviseur, in internationale context (met liefst New York als thuisbasis, vb. voor UN) Citaat:
Citaat:
![]() Als ik dan soms terug naar de heimat ga, pintjes drinken in ye olde jeugdhuis, dan ben ik blij dat ik die stappen heb gezet Ik had misschien meer willen reizen, maar die drang is toch wat afgezwakt, hoewel ik zeker nog een paar plaatsen bezocht wil hebben voor ik sterf. Qua kindjes, ik had daar geen specifieke plannen voor, maar ben tevreden hoe dat is uitgedraaid Citaat:
![]() Eerst covertjes; daarna meer experimentele shit; ik was nogal into Mogwai toen, dus het ging meer die richting uit. Maar eigenlijk was ik niet goed genoeg om een degelijke groep uit de grond te stampen. Citaat:
Ik ben nooit echt over de schreef gegaan (denk ik), tenzij je "haagduiken" als over de schreef gaan beschouwt. Nooit gevochten ook, ik kon agressieve types meestal wel neutraliseren met mijn zatte bek. 'k ga minder op stap o.w.v. evidente redenen ==> minder drinken... Citaat:
Citaat:
==> een quote van een personage van Sid Meier's Alpha Centauri (vandaar ken ik het) en oorspronkelijk onderdeel van een gedicht van Li Bai (wist ik niet) Is this what they call the end? Are we sleeping on a dark star? ==> Een stukje uit "Small Fires" van Karate http://www.lyricstime.com/karate-sma...es-lyrics.html effe denken; een hele hoop ééndagsopleidingen (inclusief mediatraining!, dat was leuk), maar die tellen al helemaal niet; iets uitgebreider: VBA (voor beginners ![]() Citaat:
Uitgaan was feestjes van de studentenvereniging of iets anders (de Rumba, Blauwe kate, Albatros, ge weet wel), gezellig tooghangen en discussieren over de wereldproblematiek in't algemeen in enkel standaard cafés (de Fak, de Reynaert,...) en verder minivoetbaltornooitjes. Ook meegedaan aan cantussen, tof, vooral die van Klio. Qua examens: een paar weken voor de blok begon begon ik eraan (afhankelijk van het vak ging ik iets tussen nooit en altijd naar de les; ik denk dat ik in de kandidaturen gemiddeld 60% van de lessen volgde, de latere jaren meer natuurlijk) en dan was het volle bak. Citaat:
'k Heb een cursus eco-filosofie gevolgd, dat was heel interessant. Citaat:
tast: gebruik uw verbeelding gehoor: muziek tot uw dienst
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 juli 2010 om 20:32. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar analogie met het Erdősgetal (of het Bacongetal) definiëren we het Voltiangetal als volgt:
1. Voltian heeft een Voltiangetal 0. 2. Het Voltiangetal van elke andere persoon X is gelijk aan het kleinste Voltiangetal van alle personen van wie X ooit de hand heeft geschud, verhoogd met 1. 3. Indien geen van de personen van wie X ooit de hand heeft geschud, een eindig Voltiangetal heeft, is het Voltiangetal van X oneindig groot. Maw, iedereen wiens hand je eens schudde heeft Voltiangetal 1. Mensen die nooit jouw hand hebben geschud, maar wel de hand van iemand met Voltiangetal 1, hebben Voltiangetal 2. enz ... Hoe hoog schat je het Voltiangetal van: Bill Clinton? Keira Knightley? Kirsten Dunst? Henry Rollins? Anton Corbijn?
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1: hooggeplaatste Europees ambtenaar, 2: Europees politicus / diplomaat, 3: Amerikaans politicus / diplomaat in de ruime kring van Clinton 4: Bill Keira Knightley & Kirsten Dunst: absoluut geen idee; pak 6: 1. vriend in de filmsector, 2: diens baas, 3: één of andere Amerikaan in de filmsector, 4: een belangijk Hollywood persoon, 5: regisseur of medewerker van de actrice, 6: Keira/Kirsten Henry Rollins: 4 1: bevriende medewerker festival 2: verantwoordelijke programmatie festival 3: tourmanager Rollins 4: Rollins Anton Corbijn: 5 1: bevriende medewerker festival 2: verantwoordelijke programmatie festival 3: tourmanager Rollins 4: Rollins 5: Corbijn ![]()
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 juli 2010 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dit valt hier wat stil.
Bij welke film heb je voor het laatst geweend aan wat kan je je mateloos ergeren heb je groenen vingers?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar aanleiding van:
Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit DS:
Citaat:
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Ja, ik denk dat het aan mijn avatar ligt
![]() Mens, gij stelt vervelende vragen ![]() Tranen met tuiten: nooit (behalve bij Monty Python); wateroogjes: once in a while. Ik heb wel eens "een stofke in mijn ogen gehad" bij Lost in translation (slotscene) En ik was ook heel aangedaan bij "Big Fish" van Tim Burton. Hoewel vrienden filmkenners de klefheid ervan Tim Burton onwaardig vonden; ja sorry, noem me klef, voor mij werkte het... En "The straight story" which reminds me, sommige episodes van http://interviewproject.davidlynch.com/www/ gaan ook recht naar het hart (met als eens een "stofke" tot gevolg) Starheid; er is een probleem ==> er moet een oplossing gezocht worden ==> ik/iemand stelt iets voor ==> onmiddellijk nadelen zien ==> nieuwe voorstel ==> nadelen ==> ... Daar wordt ik echt horendol van! (zowel in professionele omgeving als in privé-sfeer) Mja, toch wel een beetje; we hebben wat rozen in de tuin, een druivelaar aan de gevel, die snoei ik allebei regelmatig met veel zorg. Verder onderhoud ik enkele orchideeën en heb ik een klein terrarium gemaakt met venus vliegenval (die heb ik al een paar jaar) en Sarracenia
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de Mexicaanse Griep waren wa wel wat ongerust (de jongste is geboren in november, toen was het nog niet helemaal duidelijk dat-ie niet zo gevaarlijk was), maar er is niemand ziek geworden (enfin, toch geen Mexicaanse Griep)
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() heb je je dochters laten dopen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Vind je, in het licht van de huidige temperaturen, het nodig dat deodorant verplicht wordt op het werk?
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens fgov (http://www.meta.fgov.be/defaultTab.a...86#AutoAncher1) zijn de oorzaken van de loonkloof: " # de segregatie op de arbeidsmarkt is de belangrijkste factor in de loonkloof. Bijna 60% van het verklaarbare deel van de loonkloof kan worden toegeschreven aan de verschillende positie van vrouwen en mannen op de arbeidsmarkt; # de grootte van de loonkloof varieert sterk naargelang het statuut; # deeltijds werk doet de loonkloof aanzienlijk toenemen. " Ik vind dat feministen zich meer moeten richten op de gelijkheid van kansen eerder dan gelijkheid an sich; daar is zeker nuttiger werk te doen. Ik vind niet dat je de vrouwen die dat niet willen in de richting van een beter betaalde (of voltijdse) job moet duwen als ze dat niet willen. We sleuren natuurlijk wat geschiedenis mee (mijn moeder is bvb. gestopt met werken toen alle kindjes er waren), maar als ik naar vrienden van mijn generatie kijk i.e. jonge dertigers ( ![]() ![]() ![]() Dan vind ik dat ze ("de feministen") bvb. beter strijden voor een "gelijktrekking" voor het nemen van ouderschapsverlof vb. indien het wordt opgenomen, beide partners (via fiscaliteit) aanmoedigen ouderschapsverlof op te nemen i.p.v. één van de ouders (in realiteit meestal de moeder). In het algemeen is (/lijkt het me ![]()
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Hééééél lang over getwijfeld. Zoals eerder gezegd, wij zijn niet gelovig. We hebben erover gepraat met ouders en vrienden, en we hebben enkele dagen geleden beslist het toch te doen.
De motivatie is dat het rooms-katholicisme deel uitmaakt van onze cultuur; ik herinner me de communiefeesten; dat zijn mijlpalen gewoon, hoe je het ook draait of keert. We gaan onze kindjes opvoeden met die culturele achtergrond, en we gaan die handhaven tot ze zelf een richting kiezen. We voelen aan dat als we het niet doen, wij de keuze al voor hén gemaakt hebben. Bovendien vragen (vooral mijn) grootouders er regelmatig naar en via mijn ouders (die het ook liever wel hebben) hoor ik toch dat mijn grootouders het belangrijk vinden.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom sorry?
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien wilde ik me al een beetje afschermen voor een mogelijk hevige reactie gezien de post kwam van een vrouwelijk forumlid met een nick die verwijst naar een femiste en die bovendien af en toe blijk geeft van feministische sympathieën in haar forumquiz-vragen. ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#120 |
|
![]() ga je straks supporteren voor Olland, of hoop je stiekem dat ze het deksel op de neus krijgen?
![]() |
![]() |