![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#542 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De malaise zat veel dieper en was multicausaal. Gaande van taaldwang via, bemoeienissen met de godsdienst, de onrechtmatige belastingen louter opgelegd aan het zuiden, de gestadige pogingen van Willem I en zijn ministers om de pers te muilkorven in het zuiden, de invasie van ambtenaren uit het noorden, de grote ondervertegenwoordiging van het zuiden in de Staten Generaal, de zeer hoge werkloosheid onder het proletariaat op het einde van het bewind van Willem I, het verplaatsen van het hoogste gerechtshof van Brussel naar 's Gravenhage, enz, enz. Al deze reden lagen aan de basis van een smeulenden ontevredenheid en van de uiteindelijke Belgische opstand. En dat is dus al heel wat anders dan uw sloganeske en simplistisch argument van 'het Franstalige crapuul'. Het is natuurlijk heel vlug te begrijpen waarom u deze clichés gebruikt gezien uw politiek streven. Maar het siert u niet erg. Geschiedsvervalsing loont op de duur nooit. Dat wil ik er toch eventjes bij vermelden. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 18:17. |
|
|
|
|
|
#543 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
dus spijtig genoeg zal je enkel je zin vinden in een Vlaamse(-Nederlandse) staat. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 juli 2010 om 18:05. |
|
|
|
|
|
#544 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#545 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Awel nu komen de handige Harrie's er niet meer in. Over mijn dood lijk. Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 juli 2010 om 18:08. |
|
|
|
|
|
#546 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Keffertje mocht nog eens blaffen. Maar ondertussen hebben ze het FDF ook zijn gemeenschapssenator afgepakt. FDF heeft in de senaat dus NUL leden. Er is dus nog hoop dat het MR van Mouvement Rexiste terug evolueert richting Mouvement Réformateur. Réformateur d'état.
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mensen geven "gratis" iets weg dat niet eens hun eigendom is. |
|
|
|
|
|
#548 | |
|
|
Citaat:
dus eigenlijk gebeurt er niets. |
|
|
|
|
|
#549 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
|
|
|
|
|
|
#551 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
|
Citaat:
ze vochten zelfs mee met het leger van Willem I tegen de separatisten uit het zuiden (wallonie en la france). ga jij maar hokken met je Franstalige Vlaminghatende vriendjes in Luik en Brussel. |
|
|
|
|
|
#553 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
alsof de Nederlanders ons nu nog zouden willen.
|
|
#554 |
|
|
80 % is voor meer samenwerking en 60 % ziet een nederlandse-vlaamse staat zitten.
dus ja. en met het feit dat vele Vlamingen met de Oranjegekte meedoen, mag je die cijfers naar boven trekken. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 juli 2010 om 18:14. |
|
|
|
|
#555 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#556 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Maar of er familiebanden zijn met Jeroom dat kan ik u niet zeggen, maar als je de stambomen heel ver laat terugkeren zit de kans daar natuurlijk in. Niet dat het mij hoe dan ook iets zou kunnen schelen want noch de verdiensten van mijn grootvader, noch de daden van dienen Jeroom hebben iets met de persoon te maken die ik ben. |
|
|
|
|
|
#557 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat kan best zo geweest zijn. Ondertussen zijn we 180 jaar later, en ik heb niet de indruk dat hier in Vlaanderen nu een meerderheid is die zou willen aansluiten bij Nederland, zomin dat er in Nederland een meerderheid is die wil dat Vlaanderen aansluit bij Nederland.
|
|
#558 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
"Liever een onafhankelijk Vlaanderen dan een confederaal België"
Een uitspraak van Maingain waarmee ik het eens ben, dat we dat nog mogen meemaken! |
|
|
|
|
#559 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#560 | |
|
|
Citaat:
ivm in Nederland: zie mijn vorige post. ivm in vlaanderen: gemiddeld 35 % was in mei 2008 voor (verschillende peilingen), nu mag je dat aantal intussen richting 50 % brengen (het zal er mee flirten opt moment) Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 juli 2010 om 18:18. |
|
|
|