![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is altijd een standaardverdeling onder lonen he. Lonen zijn niet zo vast gefixeerd, de een verdient wat meer, de ander wat minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben dan ook wel wat meer verantwoordelijkheden en mensen onder hun staan he. Ik denk niet dat je veel leerkrachten zal aantreffen die evenveel uren kloppen als de gemiddelde minister van onderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 'Het gaat uit druk' 'het is niet actueel genoeg meer' (moeten ze daarvoor een gans nieuw boek drukken? het is commercie...) Leerkrachten van bvb. wiskunde zijn in deze natuurlijk bevoordeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ok, dat varieert dan naargelang ancienniteit en burgerlijke staat enzo, maar nu ook niet zo gigantisch veel.
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wou aangeven dat de lijst niet klopt.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg u: na die 4u ben ik klaar voor 't stort. En dat zal allicht wel beteren na een aantal jaar ervaring, maar je gaat me niet wijsmaken dat dat ooit m�*kkelijk wordt. Uiteindelijk moet je dan 4u lang geconcentreerd blijven. In de andere jobs die ik al gedaan heb kan je je geest gerust een paar minuutjes laten rusten. Of ne keer goe zuchten tussendoor. Onderschat dat gewoon niet, dat lesgeven.
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door gehuigert : 8 juli 2010 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hoogste brutoloon in de tabellen bedraagt 2.488 euro per maand na 26 jaar als architect gewerkt te hebben. Een architect mag altijd meer of minder vragen. Maar dit moet best wel binnen redelijke limieten blijven. Een gemiddelde van 3.774 euro per maand is er dus zeer ver over. Zeker als je weet dat volgens de recentste cijfers van de orde iets minder dan 60 procent van de 1 mansbureau's verlieslatend zijn. Veel architecten gaan in loondienst in een groter bureau werken uit bittere noodzaak.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een auto van het werk (zeker als het een Audi ofzo is) kan wel dat loon sterk beïnvloeden. Wat mij ook opvalt: er staat niet aangegeven of het netto of bruto loon is. (Is jouw cijfer netto of bruto?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook geïnteresseerde studenten slaan, in de 'juiste' omstandigheden, aan het babbelen trouwens.
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een docent van me heeft het eens mooi verwoord in het eerste jaar: "Al diegenen die architectuur zijn komen studeren om rijk te worden kunnen beter meteen de zaal verlaten. Ain't gonna happen."
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga niet zeggen dat het helemaal geholpen heeft, maar het is toch nooit meer zo rumoerig geweest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://content.jobat.be/nl/artikels/...645-euro-netto Extra: groepsverzekering Wel een zelfstandige architect, er staat in de lijst geen loon van een architect als werknemer. Voor de lector (even de naam kwijt): http://content.jobat.be/nl/artikels/...200-euro-netto |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens een website die ik ooit zag, was dat 4500€ (netto). Maar een medestudent van mij zijn vader is professor en die zegt dat die vader (netto) maar 3500€ verdient
![]() Nu ja, ik denk als ge zo geniaal zijt (het is in de wiskunde, die mannen zijn echt begeerd bij ICT-bedrijven en banken) ge gemakkelijk meer kunt verdienen in de privé. Da's toch wat ik hoor zeggen van mijn medestudenten die effectief in de privé werken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een minister doet namelijk niks zelf. Die heeft een kabinet die het werk voor hem doet. Een leerkracht staat er helemaal alleen voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() In die logica zou ook een CEO niets zelf doen. Die heeft namelijk genoeg werknemers om het werk voor hem te doen.